Ahdistaa väitöskirjan teko
Teen väitöskirjaa ja homma ei etene.Olen ollut opiskelijana monta vuotta osapäivätyön ohella.Ahdistun kun jotkut tuntuu etenevän junan lailla.Alan epäillä etten saa työtä valmiiksi ja vaikka valmistuisin se ei muuta heikkoa asemaani työelämässä.Puolison kanttikin on koetuksella kun on taloudellisesti tiukkaa.Pitäiskö vaan luovuttaa ?
Kommentit (171)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet varmaan kovin nuori ja on ihan normaalia, että epävarmuus stressaa. Tsemppiä!
Olen jo yli 50 veeenkä ole saanut mitään aikaan.
Ei kai kukaan eläkettä lähestyvä nyt väitöskirjaa tee😅 Mitä ihmettä??!!
Tämän kommentin kirjoittajalla on aivan täydellisesti hukassa, että mikä väitöskirjan tarkoitus on.
Mitä sillä tekee? Tohtorit eivät työllisty.
Vierailija kirjoitti:
Onko nuo eläkeiät laskeneet, kun mielestäni minulla oli joskus korkeampi ja nyt tuo näyttää paljon vähemmän?
Olet katsonut ehkä ylimmän mahdollisen eläköitymisiän tmv. Töissä voi jatkaa eläkeiän täytyttyä, jos ei ole dementiaa tms. Viisikymppinen pääsee eläkkeelle jonkin verran kuudenkympin jälkeen eli työelämää varten yli 50 v väikkäristä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet varmaan kovin nuori ja on ihan normaalia, että epävarmuus stressaa. Tsemppiä!
Tämän kommentin kirjoittajalla on aivan täydellisesti hukassa, että mikä väitöskirjan tarkoitus on.
Itse et tajua, että sen avulla pitäisi ryhtyä tutkijaksi! Se on sen tarkoitus. Tutkijan ajokortti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla ei siis ole vielä kunnon aineistoa. Mikä on suunnitelma sellaisen hankkimiseksi? Pystytkö toteuttamaan sitä? Miksi et? Mitä pitäisi tapahtua, jotta pystyisit? Voiko ohjaajasi auttaa siinä? Jos haluat työn valmiiksi, ratkaise yksi ongelma kerrallaan. T. Kolmannen vuoden väitöskirjatutkija, aikataulussa.
Mikä on olla aikataulussa ? Oletko päätoiminen opiskelija ? Ap
Väikkäriin menee noin 5-6 vuotta.
Onkos puolisosi saanut kohottavaa tunnetta, koska on oikein tohtorismiehen MUUSA. Lähiöpubin kuningatar, oletan!
Noo hyötynä on ainaski että voi kehuskella maalaisserkulle säkenöivästä tiedemiehen urastaan 🤪 Stadissa ei uppoa
Kertaa suomen kielen perussäännöt ja opettele tekstinkäsittely kunnolla. Pisteen jälkeen kunnon välilyönnit esimerkiksi. Ongelmasi on, että gradun teko ei vielä opeta nykyopiskelijoille yhtään mitään, koska gradut ovat pelkkää kopiointisilppua. Ota siis ensimmäiseksi selvää, mistä on kyse tieteellisessä kirjoittamisessa. Ohjaajasi voi myös olla todella heikko. Lue kaikki mahdollinen teoria siitä, mitä tieteellisellä kirjoittamisella ja tutkimuksilla tarkoitetaan, esim. mikä on väitöskirjan rakenne. Kerää ensimmäiseksi kunnon aineisto. Perehdy teoreettiseen lähdekirjallisuuteen ja tee kysymyksenasettelu. Mieti, mitä olet oikeastaan tekemässä tai tutkimassa. Osaatkohan merkitä lähdeviitteet? Jos kirjoitat englanniksi, osaatko sitäkään kunnolla. Kirjoitusprosessi on helppo silloin, kun tietää, mitä tekee. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Kertaa suomen kielen perussäännöt ja opettele tekstinkäsittely kunnolla. Pisteen jälkeen kunnon välilyönnit esimerkiksi. Ongelmasi on, että gradun teko ei vielä opeta nykyopiskelijoille yhtään mitään, koska gradut ovat pelkkää kopiointisilppua. Ota siis ensimmäiseksi selvää, mistä on kyse tieteellisessä kirjoittamisessa. Ohjaajasi voi myös olla todella heikko. Lue kaikki mahdollinen teoria siitä, mitä tieteellisellä kirjoittamisella ja tutkimuksilla tarkoitetaan, esim. mikä on väitöskirjan rakenne. Kerää ensimmäiseksi kunnon aineisto. Perehdy teoreettiseen lähdekirjallisuuteen ja tee kysymyksenasettelu. Mieti, mitä olet oikeastaan tekemässä tai tutkimassa. Osaatkohan merkitä lähdeviitteet? Jos kirjoitat englanniksi, osaatko sitäkään kunnolla. Kirjoitusprosessi on helppo silloin, kun tietää, mitä tekee. Tsemppiä!
Tämä! Tuskin osaa englantiakaan, sellaiselta vaikuttaa.
Olet hukassa. Olisiko amis oikeampi osoite, jos et ole kunnon töissäkään?
Aloittajan persoonaa ei pitäisi niin paljon arvostella. Ongelmat voitat alkaa jo lukiosta. Esimerkiksi aikuislukion käyneillä saattaa olla todella suppeat tiedot äidinkielestä ja englannista. Niille voi olla vaikeaa rakentaa myöhempiä opintoja. Joutuu tekemään paljon enemmän töitä korkeakoulussa. Ahdistus on sitten vakavampi juttu. Siihen kyllä pitäisi ensimmäiseksi hakea apua. Stressiä ei kannata lisätä yhtään. Onhan maisterin tutkintokin jo aikamoinen saavutus.
Olet saavuttanut jo riittävästi jos olet maisteri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä se tarkoitus on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla ei siis ole vielä kunnon aineistoa. Mikä on suunnitelma sellaisen hankkimiseksi? Pystytkö toteuttamaan sitä? Miksi et? Mitä pitäisi tapahtua, jotta pystyisit? Voiko ohjaajasi auttaa siinä? Jos haluat työn valmiiksi, ratkaise yksi ongelma kerrallaan. T. Kolmannen vuoden väitöskirjatutkija, aikataulussa.
Mikä on olla aikataulussa ? Oletko päätoiminen opiskelija ? Ap
Väikkäriin menee noin 5-6 vuotta.
Tavoiteaikataulu on 4 vuotta, se taisi tuosta vielä lyhentyäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko nuo eläkeiät laskeneet, kun mielestäni minulla oli joskus korkeampi ja nyt tuo näyttää paljon vähemmän?
Olet katsonut ehkä ylimmän mahdollisen eläköitymisiän tmv. Töissä voi jatkaa eläkeiän täytyttyä, jos ei ole dementiaa tms. Viisikymppinen pääsee eläkkeelle jonkin verran kuudenkympin jälkeen eli työelämää varten yli 50 v väikkäristä ei ole.
Ok, ehkä sitten näin.
Olen niin järkyn ahdistunut että menin yhteispäivystykseen ja sain lääkityksen.En pääse tästä nyt yli ja mietin koko ajan että riittääkö yksi artikkeli jos teen kyselyn aiheeseen liittyen.Se on ollut ajatuksessa.Saako sillä väitöskirjan.Yliopistoni ei ole huippu ja toinen ohjaajani voisi kirjoittaa osan tekstistä.Hän on huolehtiva hoivaaja ja ajattelee että oppilaat olemme vähän kuin hänen lapsiaan.Lähetti minulle sydämen kuvia kun tekstasin ahdistuksestani.Että olen ihana.
Vierailija kirjoitti:
Olen niin järkyn ahdistunut että menin yhteispäivystykseen ja sain lääkityksen.En pääse tästä nyt yli ja mietin koko ajan että riittääkö yksi artikkeli jos teen kyselyn aiheeseen liittyen.Se on ollut ajatuksessa.Saako sillä väitöskirjan.Yliopistoni ei ole huippu ja toinen ohjaajani voisi kirjoittaa osan tekstistä.Hän on huolehtiva hoivaaja ja ajattelee että oppilaat olemme vähän kuin hänen lapsiaan.Lähetti minulle sydämen kuvia kun tekstasin ahdistuksestani.Että olen ihana.
Et kai vain ottanut olusia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko tosissasi? Aika monikin tekee.
-eri