Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Menisin terapiaan mutta ei ole rahaa

Vierailija
19.04.2025 |

Vaikka saisin sen Kelan tukemana, on omavastuu kuitenkin sen verran, että rahaa ei siihen vain ole. Palkkani on kurja. En pääse eteenpäin ollenkaan. 

Kommentit (104)

Vierailija
1/104 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapia on keskiluokan juttuja. Systeemi on rakennettu keskiluokalle, joilla on varaa, tai sitten täysin varattomille, joiden puolesta voidaan maksaa koko terapia. Väliinputoajia on juuri nämä siivoojan palkalla ahertavat. Heille terapia ei ole mahdollista, koska ei ole rahaa.

Vierailija
2/104 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae täydentävää toimeentulotukea, pyydä siihen lääkäriltä lausunto liitteeksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/104 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä on mielenpäällä, mikä ongelma, mikä harmittaa?

Vierailija
4/104 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen palkkatyössä, en ole oikeutettu toimeentulotukeen.

ap

Vierailija
5/104 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en saanut työyhteisössä arvostusta ennen kuin pystyin tauolla kertomaan että käyn terapiassa. Nyt myös pomo kiinnostui minusta ja sain ylennyksen. 

N33, toimittaja

Vierailija
6/104 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkon perheneuvonta on maksuton ja siellä on ihan ammattitaitoiset työntekijät. Älä nyt vaan sano, että en uskontoa halua, siis sillä ei ole mitään tekemistä uskonnon kanssa. Kunnat ostavat sieltä noita palveluja. Itse olen saanut sieltä merkittävää apua.

Vierailija
7/104 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ainakin kokeilla netin omahoitoterapiaa.

https://www.mielenterveystalo.fi/fi/omahoito

Tsemppiä! Valitettavaa, että hoidon saaminen on  tehty liian vaikeaksi. 

Vierailija
8/104 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kyllä voit olla. Kannattaa ottaa selvää, kysy sosiaalityöntekijältä. Älä luovuta. 

Vierailija
9/104 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä lähtien sossu on kirjoitellut toimeentulotukea työssä käyville?

Teillä se on kyllä helppoa, sen kun laittaa vaan lappua sossuun ja kaikki maksetaan. 

Paskaduunareilla ei ole mitään mahdollisuuksia.

Vierailija
10/104 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kyllä voit olla. Kannattaa ottaa selvää, kysy sosiaalityöntekijältä. Älä luovuta. 

Älä jauha paskaa. 

Vierailija
11/104 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa terveysasemalta aika psyk. sairaanhoitajalle. Sitä kautta pääset psykiatrille ja vaikka mihin terapiaan jos on tarve. 

Vierailija
12/104 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä lähtien sossu on kirjoitellut toimeentulotukea työssä käyville?

Teillä se on kyllä helppoa, sen kun laittaa vaan lappua sossuun ja kaikki maksetaan. 

Paskaduunareilla ei ole mitään mahdollisuuksia.

Voi saada täydentävää toimeentulotukea. Lääkärintodistus on ainakin liitteenä kovaa valuuttaa. 

Vierailija
13/104 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapia on täysin yliarvostettua.

Vierailija
14/104 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa terapia on sentään suhteellisen halpaa vielä kuin muualla. Terapiaan ei pääse vain sen takia että tuntuu siltä että tarvitsee sitä. Riippuu tietenkin täysin siitä mitä terapiaa tarvitset.

Vierailija
15/104 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilaa terveysasemalta aika psyk. sairaanhoitajalle. Sitä kautta pääset psykiatrille ja vaikka mihin terapiaan jos on tarve. 

Minulla on b-lausunto terapiaa varten ja se menisi Kelassa kyllä läpi. Terapia olisi kaksi kertaa viikossa. Laskin kuitenkin että Kelan korvauksen jälkeenkin minulle tulee maksettavaa 200-250 euroa kuukaudessa terapeutista riippuen. Vuodessa se tekee n 2000-2500 euroa jos huomioi terapeutin kesäloman. 

Minulla ei ole sellaista rahaa. Vuokra ja muut kulut syö pienen palkkani eikä säästöjä ole. Tilanne on tämä. Mitään ulkopuolista apua en voi saada, koska olen palkkatyössä. Tuloni on kurja, mutta se on palkkatuloa joten olen siis omillani.

Mihinkään kirkon höpö höpö-terapioihin en todellakaan ole menossa.

ap

Vierailija
16/104 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapiassa menee vielä enemmän sekaisin. Oon huomannut lähipiirissä. 

Vierailija
17/104 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinun mahdollista säästää jostakin tai tehdä jotain muutoksia, että rahaa olisi enemmän käytössä?

Olisiko sinun mahdollista saada lainaa joltakin, että saisit maksettua puuttuvan osan?

Asutko sellaisella paikkakunnalla että julkisen kautta olisi mahdollista mennä psykologille tai psykiatriselle sairaanhoitajalle?

Netissä on nettiterapioita ja erilaisia kursseja, osan tarvitaan lääkärin lähete, mutta se on helppo saada jos on hyvät perusteet. Hyvin paljon itsestä riippuu kuinka paljon saat hyötyä. Nettiterapioissa taitaa olla joku ammattilainen joka seuraa edistymistä ja jonka kanssa voi kirjoitella.

Tai voitko ajatella, että käyt harvemmin terapiassa, jolloin kustannukset ovat pienemmät ja rahat ehkä löytyisi harvoihin kertoihin.

Vierailija
18/104 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on b-lausunto terapiaa varten ja se menisi Kelassa kyllä läpi. Terapia olisi kaksi kertaa viikossa. Laskin kuitenkin että Kelan korvauksen jälkeenkin minulle tulee maksettavaa 200-250 euroa kuukaudessa terapeutista riippuen. Vuodessa se tekee n 2000-2500 euroa jos huomioi terapeutin kesäloman. 

Minulla ei ole sellaista rahaa. Vuokra ja muut kulut syö pienen palkkani eikä säästöjä ole. Tilanne on tämä. Mitään ulkopuolista apua en voi saada, koska olen palkkatyössä. Tuloni on kurja, mutta se on palkkatuloa joten olen siis omillani.

ap

No, se on sitten voi voi. Tyydy osaasi. 

Vierailija
19/104 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No, se on sitten voi voi. Tyydy osaasi

Niin se on tehtävä. 

ap

Vierailija
20/104 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätää, aina voit MANIFESTOIDA. Kuten Vappu Pimiä!!!