Onko teillä kotona mukava ja viihtyisä lauantai-ilta?
Onko siistiä ja puhdasta? Onko kauniita mattoja ja verhoja sävy sävyyn? Onko tunnelmallinen valaistus? Onko hyvältä tuoksuvaa ruokaa illalliseksi? Onko perhettä vai saatko yksin nauttia viihtyisästä kodistasi? Vai onko teillä juopuneita örisöjöitä ja hermostunut tunnelma? Huomisaamuna odotettavissa krapulaa ja oksennusämpäreitä, riitoja ja kuritusta? Mulla on siistiä ja viihtyisää, rauhallista. Keittiön liedellä on hautumassa tomaattipastakastike ja kattilassa porisee pasta. Uunissa on valkosipulileipää. Juomaksi sitruunavettä. Meillä ollaan raittiina!
Kommentit (51)
Mukava on. On syöty ja saunottu. Kohta nukkumaan.
Raittiina täälläkin, meidän talossa ei ole juotu alkoholia ainakaan kymmeneen vuoteen. Täällä on siistiä perjantaisen siivoojan käynnin jäljiltä.
Ei ole ollut mukavaa la-iltaa ikinä. Ei lapsuudessa eikä aikuisenakaan. Eikä kyllä mitään muutakaan iltaa..
Samaan aikaan juopottelevat pariskunnat örisevät hervantalaisessa kaksiossa. Parvekkeen ovi käy tiuhaan kun käyvät vuorotellen röökillä. Tiskipöydällä on Saarioisten makaronilaatikon jämät. Sen vieressä tyhjiä tölkkejä ja avattu kossupullo sekä Freeway-kolaa.
Vähän yksinäistä, kun vaimo on sukuloimassa. Silti mieli on korkealla. Eilen oli huimat bileet kavereiden kanssa ja sain juuri paketoitua tiistaina alkavan kesälomamatkan. Olen tainnut tulla vanhaksi, kun omatoimimatkailu useammassa kohteessa ulkomailla aiheuttaa päänvaivaa.
Kymmenen vuotta kännissä niin ei tule enää krapulaa. Kroppa tottuu.
Olen täällä. Siinä kai se vastaus on, että onko mukava ja viihtyisä ilta. Jos olisi mukava ja viihtyisä ilta, en olisi täällä, vaan pois tietokoneelta ja jossain ulkosalla, koska on kesä ja aurinko paistaa. Mutta ei ole mitään menopaikkaa, eikä hyvää seuraa, ja olen vähän flunssassakin vielä. Olen kuunnellut USAn pressadebattia ja kommentteja siitä, kuinka se sujui. Ja sitten käynyt välillä täällä.
Huomiota kiinnitin siihen, että onpas Ap:llä myöhäiset ruokailuajat. Itsellä meni jo pari tuntia sitten iltapala.
On kiva ilta! Käytiin aamupäivällä miehen kanssa lenkillä ja kaupoilla, sitten onkin katsottu ihan urakalla urheilua: Tour de Francea, Kalevan Kisoja ja nyt futiksen EM-kisoja. Mies värkkää juuri pizzaa keittiössä. Oikein mukavaa ja kodikasta.
Jalkapalloa katsoo koko perhe. Syötiin sitä ennen hyvin. Aikuisilla pari lasia viiniä. Lapsilla mehua näin viikonloppuna. Aika yksinkertaista väittää, että on vain kaksi vaihtoehtoa överit tai ei mitään.
Napsin tässä paukkuja russkij standartia ja polttelen tupakkia ja palstailen. Huikopalana on tässä lihapullia, (itse tehtyjä tietysti) patonki leipäsiä, suolakurkkua ja itse tehtyä naudan suolalihaa, ja sinappia tietenkin (turun sinappi väkevä)
Koti on siisti, perjantaina laitettiin paikat kuntoon. Poika haki iltaruuat läheisestä burgerpaikasta. Jalopeno polttaa vieläkin kitalakea. Katselen Kalevan kisoja, pesukoneen ohjelma päättyi juuri ja pitäisi vielä viedä pyykit ulos pyykkinarulle.
Kohta keittelen vielä kahvit, näin viikonloppuna voi vähän venyttää iltakahvia myöhemmäksi. Kahvin kanssa päivällä leivottua mutakakkua, tuoreita mansikoita ja kermavaahtoa. Näin herkutellaan vain viikonloppuisin.
Tulin kiireesti pois pihalta, naapuri huutaa koko ajan. Se kumma että venäläiset eivät osaa puhua normaalisti vaan huutavat koko aja. Ylen venäjänkielisten uutisten pitäisi valistaa porukkaa tavoista. Päivät soi musiikki kovalla, pitäisikö heidän maksaa teostomaksut. Olen kyllästynyt jumputuksen.
Kylläpä ap on huonoitsetuntoinen ja onneton!
Olen talonvahtina lapsuudenkodissani omien lasteni kanssa kun vanhemmat on reissussa. Täällä on aina ihanaa, kuin aikamatka omaan lapsuuteen. Ihana maalaistalo rauhallisella paikalla, lämmitimme puusaunan ja paistoimme hiilloksessa makkarat.
Vierailija kirjoitti:
Jalkapalloa katsoo koko perhe. Syötiin sitä ennen hyvin. Aikuisilla pari lasia viiniä. Lapsilla mehua näin viikonloppuna. Aika yksinkertaista väittää, että on vain kaksi vaihtoehtoa överit tai ei mitään.
Arkena lapsetkin vetää väkeviä.
En oo ehtinyt siivoamaan kun olen ollut koko päivän töissä ja muissa aktiviteeteissa. Kohtuullisen sekaisin on kämppä. Saunaan, iltapalaa, nukkumaan, aamulla herätys töihin klo5. Siivoan sitten kun ehdin...tiistaina?
Yksin kotona, rauhallista, mies lähti kisareissulle. Nukuin myöhäiset päikkärit, syön jotain hyvää vielä. Olen selvin päin.
Oikein mukavaa.
Lomailijat lähti takaisin Suomeen iltapäivällä ja nyt vaan ollaan pihalla, on vieläkin 29 lämmintä. Juuri syötiin illallista. Onpa hiljaista🤣
Siivouksen aloitan vasta maanantaina, perussiistiä mutta 6 koneellista pyykkiä odottaa ja imurointi/lattioiden pesu.
K:Onko teillä kotona mukava ja viihtyisä lauantai-ilta
Answer
Lauantai-illat voivat olla yksinäisiä ja vaikeita niille, jotka eivät ole menossa ulos ystävien tai perheen kanssa. Joillakin voi olla kotona hermostunut tunnelma ja krapulaa odotettavissa huomisaamuna
. Toisaalta monet ihmiset viettävät lauantai-iltaa mukavasti kotona, esimerkiksi harrastusten parissa tai vain rentoutuen. Lauantai-iltojen viettäminen on hyvin yksilöllistä, eikä ole olemassa yhtä oikeaa tapaa viettää sitä. Tärkeintä on, että oma lauantai-ilta tuntuu miellyttävältä ja viihtyvältä.
-Tämmöistä diibadaabaa nämä hehkutetut tekoälyt suoltaa
Ollaan ihanalla saarimökillä korvessa. Lämmitän saunaa ja juon olutta. Äsken oli sessio vaimon kanssa, hän lepäilee ja imee sidukkaa. Meillä otetaan!