Menisin terapiaan mutta ei ole rahaa
Vaikka saisin sen Kelan tukemana, on omavastuu kuitenkin sen verran, että rahaa ei siihen vain ole. Palkkani on kurja. En pääse eteenpäin ollenkaan.
Kommentit (104)
Juttele jonkun kaverin kanssa tai soita kriisipuhelimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kyynel. Et saa niitä muodikkaita asioita joita kaikki muuta naiset saavat. Ihana käsilaukku, terapia, kasvojen kohotus, loma Dubaissa ym. Kärsi!!!
Mikä helvetin ongelma sinulla on? Ihan asiallinen aloitushan tämä oli. Ongelma on juuri tuo, kun terapia on liian kallista pienituloisille. Varattomille se on mahdollista, koska toimeentulotuki kuittaa ja hyvätuloiset voi sen erotuksen maksaa, mutta perusduunarilla ei välttämättä ole noita rahoja.
Ottaa lisätyön. Ongelma ratkaistu.
No et ole huonossa kunnossa etkä avun tarpeessa kun mielipiteesi on kirkon avusta tuo. Et ole ollut joten aivan typerää kirjoittaa noin asiasta jossa et tiedä yhtään mitään. Sieltä saa apua ihan nk monesta muustakin paikasta. Ja nettiterapia auttaa myös.
Sitten täytyy luopua hetkellisesti jostakin muusta. Moni maksaa noista omavastuita mm. sosiaaliturvasta.
Vierailija kirjoitti:
MENE TÖIHIN!
Niin saat rahaa ja samalla häviää terapioiden tarve.
Hän on jo töissä. Mutta ottaisi lisätyön kun on liikaa vapaa-aikaa, miettiä asioita!!!!
Siinä mitään terapiaa tarvita vaan peili jonka edessä lausut .olen hullu,olen nero,olen köyhä,olen lihava ym..lista on loputon,kulut nolla euroa.
Minulla olisi rahaa mutta en menisi terapiaan.
Jos nyt ette sekoittaisi mitään nettijuttuja, psyk.sairaanhoitajia yms. psykoterapiaan koska ne ovat ihan eri asioita. Psykoterapiassa tosiaan on omavastuu Kelakorvauksen jälkeenkin ja valitettavan monilla homma kaatuu siihen.
Ap taas voisi ottaa huomioon, että työssäkäyväkin voi saada tt-tukea, jos palkka on todella pieni. Sitä en tiedä, miten psykoterapia siinä huomioidaan vai huomioidaanko ollenkaan mutta työssä käyviä tt-tuen saajiakin on. Eikä kirkon terapia tai mikä nyt onkaan liity mitenkään uskontoon mutten tiedä, saako siellä ihan psykoterapiaa. Se, että tapaamiset ovat seurakunnan tiloissa ei pitäisi haitata ketään. Ei siellä ristit seinillä roiku, jos sellainen ahdistaa.
Vaikka ei saisi toimeentulotukea muuten niin terapian omavastuut voivat keikauttaa tilanteen niin, että toimeentulotukeen muodostaa oikeus.
Onko teillä töiden kautta terveyskuluvakuutusta, joka kattaisi terapian? Meillä vakuutukseen kuuluu vuoden terapiakäynnit.
Useimmat käy terapiassa kerran viikossa, silloin maksut olisi puolet halvempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilaa terveysasemalta aika psyk. sairaanhoitajalle. Sitä kautta pääset psykiatrille ja vaikka mihin terapiaan jos on tarve.
Minulla on b-lausunto terapiaa varten ja se menisi Kelassa kyllä läpi. Terapia olisi kaksi kertaa viikossa. Laskin kuitenkin että Kelan korvauksen jälkeenkin minulle tulee maksettavaa 200-250 euroa kuukaudessa terapeutista riippuen. Vuodessa se tekee n 2000-2500 euroa jos huomioi terapeutin kesäloman.
Minulla ei ole sellaista rahaa. Vuokra ja muut kulut syö pienen palkkani eikä säästöjä ole. Tilanne on tämä. Mitään ulkopuolista apua en voi saada, koska olen palkkatyössä. Tuloni on kurja, mutta se on palkkatuloa joten olen siis omillani.
Mihinkään kirkon höpö höpö-terapioihin en todellakaan ole menossa.
ap
Kirkon perheneuvonnan terapiat eivät ole höpöhöpöterapioita.
Olisit todennäköisesti oikeutettu tähän, vaikka eipä tästä verohelpotuksesta ole paljoa apua: https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/vahennykset/mita-voi-vahentaa/vero…
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt ette sekoittaisi mitään nettijuttuja, psyk.sairaanhoitajia yms. psykoterapiaan koska ne ovat ihan eri asioita. Psykoterapiassa tosiaan on omavastuu Kelakorvauksen jälkeenkin ja valitettavan monilla homma kaatuu siihen.
Ap taas voisi ottaa huomioon, että työssäkäyväkin voi saada tt-tukea, jos palkka on todella pieni. Sitä en tiedä, miten psykoterapia siinä huomioidaan vai huomioidaanko ollenkaan mutta työssä käyviä tt-tuen saajiakin on. Eikä kirkon terapia tai mikä nyt onkaan liity mitenkään uskontoon mutten tiedä, saako siellä ihan psykoterapiaa. Se, että tapaamiset ovat seurakunnan tiloissa ei pitäisi haitata ketään. Ei siellä ristit seinillä roiku, jos sellainen ahdistaa.
Totta kai ne ovat eri asioita, mutta jos taloudellisesti ei ole mahdollisuutta mennä terapiaan, niin sitten sitä apua täytyy saada jotain muuta kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilaa terveysasemalta aika psyk. sairaanhoitajalle. Sitä kautta pääset psykiatrille ja vaikka mihin terapiaan jos on tarve.
Minulla on b-lausunto terapiaa varten ja se menisi Kelassa kyllä läpi. Terapia olisi kaksi kertaa viikossa. Laskin kuitenkin että Kelan korvauksen jälkeenkin minulle tulee maksettavaa 200-250 euroa kuukaudessa terapeutista riippuen. Vuodessa se tekee n 2000-2500 euroa jos huomioi terapeutin kesäloman.
Minulla ei ole sellaista rahaa. Vuokra ja muut kulut syö pienen palkkani eikä säästöjä ole. Tilanne on tämä. Mitään ulkopuolista apua en voi saada, koska olen palkkatyössä. Tuloni on kurja, mutta se on palkkatuloa joten olen siis omillani.
Mihinkään kirkon höpö höpö-terapioihin en todellakaan ole menossa.
ap
Onko kaksi kertaa viikossa välttämättömyys vai pärjäisikö kerran viikossa tai pari kertaa kuussa? Vaatisi ehkä sitten vain enemmän itsenäistä työskentelyä.
Vierailija kirjoitti:
Useimmat käy terapiassa kerran viikossa, silloin maksut olisi puolet halvempia.
Tämä ei ihan oikeasti riitä silloin kun käsitellään vaikeita traumoja. Jos lääkäri on suositellut kaksi kertaa, niin kyllä se on siloin tarpeen.
Vaikka Kela myöntää terapian 2x vko, useimmat käyvät kerran viikossa - lomatauot. Riittäisikö rahat siihen?
Kannattaa hakea parempia töitä tai ryhtyä yrittäjäksi.