Oon niin kateellinen erään tuttuni elämästä, että itku pääsi
Kaikki on täydellistä ja harmonista ja elämä on onnistumisia täynnä.
Kommentit (106)
Monet suurmiehet, mm. Buddha, ovat sanoneet että on karvas kohtalo ja suuri epäonni saada aina haluamansa.
Vierailija kirjoitti:
Monet suurmiehet, mm. Buddha, ovat sanoneet että on karvas kohtalo ja suuri epäonni saada aina haluamansa.
Sekö sitten on onnekasta, ettei koskaan saa mitään haluamaansa?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä tota kateellisuutta. Jos jollain menee paremmin mitä se multa on pois.
Samaa mieltä sekä sekin on yksilöllistä että miten näkee sen paremmin menemisen eli esim. jos joku käy ravintolassa joka päivä syömässä niin se voi olla paremmin menemistä sellainen mielestä joka haluaisi itsekkin käydä mutta ei sellaisen mielestä jota ei ravintolat kiinnosta joten ei myöskään sellaista asiaa arvosta yhtään.
Tää on semmoinen tärkeä pointti, että mitä kukakin arvostaa. Yleisesti ilmeisesti kadehditaan pitkiä avioliittoja, korkeaa koulutusta, isoja omakotitaloja, kolmea lasta, kahta autoa ja kultaistanoutajaa. Itse taas kadehdin epätavallisempaa, sellaista villiä, huoletonta, hieman ilolintumaista freelancer naista, joka elää pitkitettyä nuoruutta miesten ympäröimänä juhlien, matkustaen ja punk/rockhenkistä elämää viettäen. Kadehdin sitä elämänmakuisuutta ja niitä hauskoja kokemuksia mitä se kerää, joista riittää kiikkustuolissa muisteltavaa jos se sinne asti elää. Tiedän että epätavallisempi kateuden kohde, mutta haluan tuoda esiin, että kaikki ei arvosta samoja, yleisesti menestykseksi laskettavia asioita.
En usko että pitkiä avioliittoja ym nykypäivänä niinkään kadehditaan. Se on enempi sitä "taviselämää" joka ei kadehdituta.
Pikemminkin oman näköistä elämää viettäviä kadehditaan, jos itse ei ole rohkea tms.
Ei kannata olla kateellinen. Kai se on sitten helpommin sanottu 🤔 Itseäni on joskus syytetty kateelliseksi mikä tuntui ihan todella pahalta, koska ei ollut ollenkaan totta. En omaa montaakaan niistä asioista mitä kuvataan yleisesti "elämässä onnistumisen" -merkeiksi, mutta silti ei ole tarvinnut kadehtia muita.
Mitä pidempään elää, niin sitä enemmän näkee ettei juuri kukaan selviä ilman vaikeuksia elämässä. Kaikilla on joku ongelma, jota yrittävät ratkaista.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina iloinnut jos sukulaisilla, ystävillä ja tuttavilla menevät asiat hyvin. Kateutta en tunne koskaan, mitä hyötyä siitä olisi. Ihan tavis olen ja aina omillani mukavasti toimeen tullut.
Minäkin voin ihan rehellisesti sanoa että kateus ei kuulu huonoihin puoliini. Olen aina ajatellut sen niin että en voi valikoida yksittäisiä kivoja asioita toisen ihmisen elämästä itselleni, vaan että kysymys kuuluu, vaihtaisinko koko elämäni ja itseni ja olisin mieluummin se toinen ihminen kaikkine kivoine asioineen, ja vastaus on että en missään nimessä. Haluan olla minä, ja elämääni kuuluvat ne asiat mitkä siihen kuuluvat.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Jokaisen mökin päällä on oma ristinsä, usko pois.
Säälin saa ilmaiseksi kateus pitää ansaita.
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen mökin päällä on oma ristinsä, usko pois.
Mutta toisilla ei ole sitä mökkiäkään, mutta silti on niitä ristejä roppakaupalla. Siitä tässä on nyt kyse.
Ap
On se kumma, että jotkut ovat täällä niin pimeitä, etteivät kestä toisten eriäviä mielipiteitä vaan ovat heti haukkumassa ja solvaamassa niitä, jotka ovat eri mieltä.
Mitä sellaisen ihmisen sisällä liikkuu? Mustaa p..aa, joka täytyy saada kaadettua jonkun muun päälle.
Ja sitten nämä solvaajat luulevat, että ihmiset välittävät heidän solvauksistaan, kun oikeasti ne eivät voisi vähempää kiinnostaa. Lähinnä ne huvittavat ja säälittävät.
Jumaliste että täällä on viisaita ihmisiä tänään. Juu, minä tein kahta työtä vuosi kausia,ei vaan auttanut rikastumaan. Hulluilta vanhemmilta ei perintöjä tullut. Terveys päin per..jo nuorempana, perinnöllistä. Ja olen kateellinen, kateellinen, kateellinen, kateellinen, kateellinen. Niille joilla on rahaa,voivat ostaa terveellistä ruokaa,käydä yksityis lääkärillä,hoitaa itseään hieronnoissa, lymfa hoidoissa,jalka hoidoissa ym.ym,kaunis koti jossa hyvä olla, terveet lapset joiden ei tarvitsisi tehdä pas..duunia, luetteloa voisi jatkaa loputtomiin. Ja jos joku vielä sanoo että ei kannata kadehtia niin kysynpä miksi ei?
Olin nuori, nätti, hyväkroppainen leikki-ikäisen ja pikkuvauvan äiti. Sukulaiset ihmetteli, miten kaikki paino jäi sairaalaan. Ja on niin ihanaa kaikki jne jne. No todellisuudessa kärsin vaikeasta ja harvinaisesta synnytysvauriosta, josta kuntoutumiseen meni 2 vuotta. Erikoissairaanhoidossa oli hoito.
Jokaisella on taakkansa. Se mitä sinä näet, ei ole kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Jumaliste että täällä on viisaita ihmisiä tänään. Juu, minä tein kahta työtä vuosi kausia,ei vaan auttanut rikastumaan. Hulluilta vanhemmilta ei perintöjä tullut. Terveys päin per..jo nuorempana, perinnöllistä. Ja olen kateellinen, kateellinen, kateellinen, kateellinen, kateellinen. Niille joilla on rahaa,voivat ostaa terveellistä ruokaa,käydä yksityis lääkärillä,hoitaa itseään hieronnoissa, lymfa hoidoissa,jalka hoidoissa ym.ym,kaunis koti jossa hyvä olla, terveet lapset joiden ei tarvitsisi tehdä pas..duunia, luetteloa voisi jatkaa loputtomiin. Ja jos joku vielä sanoo että ei kannata kadehtia niin kysynpä miksi ei?
Koska kateus ei tuhoa sisältä päin kuin sinut itsesi!! Siksi!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi aina lohdutetaan sanomalla että no eiköhän sillä tutullakin ole jokin oikeasti huonosti, älä kadehdi. Tuohan on aika toksista... Eikö ennemmin kannattaisi neuvoa että keskity OMAAN elämään, jos kadehdit jotain niin se tarkoittaa että omassa elämässä ei ole kaikki niin kuin itse haluaisi, ja miksi ei ole, keskity muuttamaan sitä.
Ja oletetaan samalla, että kadehtijalla ei ole esimerkiksi niitä terveysongelmia.
Mä olen köyhä, ruma, kipeä sekä fyysisesti että psyykkisesti ja kaiken lisäksi vielä yksinäinen hylkiö, joka ei kelpaa edes mihinkään töihin.
Ap
Kauneus on katsojan silmissä. Kaikki ihmiset, joihin tutustun paremmin ja joiden seurasta pidän, muuttuvat silmissäni kauniiksi.
Vierailija kirjoitti:
Kateellinen ihminen ei voi koskaan olla onnellinen. Aina löytyy joku kauniimpi, rikkaampi, älykkäämpi, menestyneempi, jne.
Onpa hauskaa, että sain yhden toisia inhottavasti ja törkeästi haukkuneen kirjoittajan kommentin poistettua. Jotkut eivät vaan kestä sitä, että joku toinen on eri mieltä. Se oma musta saasta pitää kaataa toisten päälle.
Säälittäviä ja naurettavia tapauksia nuo törkysolvaajat. Toivoisin, että porukka näkisi vaivaa ja ilmiantaisi näitä enemmänkin.
Vierailija kirjoitti:
Olen minäkin tehnyt kahta työtä, nykyään yhtä ns. matalapalkkatyötä, en ollut toivottu lapsi, on ollut useita vakavia sairastumisia ja nyt loppuelämän lääkitys, emme ole miehen kanssa rikkaita, vaan rahat riittävät seuraavaan palkkapäivään. Olenko kateellinen jollekin, jolla on rahaa, tavaraa ja puitteet paremmin kuin hyvin? En ole. Ei se tilannettani muuta yhtään, vaikka olisin kuinka katkera ja kateellinen. Suosittelen sinullekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös sinun on mahdollista saavuttaa ne asiat, joista kateutta tunnet!
Älä myöskään säti itseäsi, on ymmärrettävää että herää kateutta kun näkee jollain jotain mitä todella haluaa. Se on inhimillistä:)
Kypsät aikuiset ihmiset käsittelevät kateutensa itsensä kanssa ja eivät osoita sitä käytöksellään.
Älä horise joutavia, kun et mitään mistään ymmärrä. Miten muka on mahdollista saavuttaa ne asiat?
Valitettavasti ei ole mahdollista saavuttaa varakkaita vanhempia ja perittyä varallisuutta. Ei ole mahdollista saavuttaa hyvää terveyttä, kun sen on menettänyt ilman omaa syytään. Ei ole mahdollisuutta saavuttaa aikaista eläkeikää, niin että se siitä.
Joidenkin kommentit ovat todella älyvapaita, pitäisivät suunsa vaan kiinni.
Ei, en ole itse pahasti kateellinen, mutta joskus ottaa päähän se, että itsellä on niin
Naapuri on siis kusipää joka saisi pitää päänsä kiinni, koska se näyttää onnelliselta?
Aika vajaaälyisiä kommentteja tällä palstalla
Sinun kannattaa nyt keskittyä hankkimaan sitä varallisuutta jota jättää lapsille ja lapsenlapsille, niin heidän ei tarvitse tätä samaa itkuvirttä kirjoittaa vauva.fi palstalle tulevaisuudessa.