Oon niin kateellinen erään tuttuni elämästä, että itku pääsi
Kaikki on täydellistä ja harmonista ja elämä on onnistumisia täynnä.
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi aina lohdutetaan sanomalla että no eiköhän sillä tutullakin ole jokin oikeasti huonosti, älä kadehdi. Tuohan on aika toksista... Eikö ennemmin kannattaisi neuvoa että keskity OMAAN elämään, jos kadehdit jotain niin se tarkoittaa että omassa elämässä ei ole kaikki niin kuin itse haluaisi, ja miksi ei ole, keskity muuttamaan sitä.
Ja oletetaan samalla, että kadehtijalla ei ole esimerkiksi niitä terveysongelmia.
Mä olen köyhä, ruma, kipeä sekä fyysisesti että psyykkisesti ja kaiken lisäksi vielä yksinäinen hylkiö, joka ei kelpaa edes mihinkään töihin.
Ap
Ok, harmi sitten. Tuolla asenteella saat sitten loppuelämäsi ollakin köyhä, ruma, kipeä hylkiö.
Kukaan muu ei sinua voi muuttaa kuin sinä itse.
Toisen onni tuskin on sinulta pois. Ole onnellinen, että edes jollakin menee hyvin.
Mä tajusin tänään sen, että en halua tiettyjä keskiluokkaisia asioita ollenkaan. Esim. akateeminen koulutus ja tutkintoon liittyvä työ tms. vaan mua ennemmin kiinnostaa itseni työllistäminen satunnaisen palkkatyön ohella ja yrittäjyys.
Jostain syystä olen hakannut päätäni seinään tämän kanssa kun asiahan on lopulta päivänselvä. Aina mietin ja syyllistin itseäni siitä kun en ole "hyvä opiskelemaan". Kuitenkin pääni kuitenkin pursuaa ideoita joilla voi joko tehdä rahaa tai säästää sitä reilusti tekemällä itse.
Monesti nämä kateelliset myös yrittävät saada jotain siltä kohteeltaan kenelle ovat kateellisia, epärehellisin keinoin.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen olet? Itse olen nyt 40 ja olen tajunnut elämästä sen, että mikään ei ole täydellistä, vaikka se kuinka näyttäisi siltä!
Kauniissa kehossa voi olla sairauksia, jotka eivät näy päälle päin. Parisuhde voi olla suljettujen ovien takana väkivaltainen. Työpaikka voi olla stressaava, vaikka sillä tienaakin hyvin jne.
Elämässä aina jollakin menee paremmin, mutta onnellisuus piilee pienissä arjen asioissa ja niistä iloitsemisessa.
Sitäpaitsi tuo kadehtimisen asenne aiheuttaa tosiaan vain haittaa kadehtijalle itselleen. Syö sisältäpäin ihmistä. Siitä voi kasvaa pois!
Nuorempana olin kateellinen kaverin paremmasta palkasta, isommasta asunnosta tai kivemmasta työpaikasta. Sitten totesin että kateus on turhaa ja vain kuluttaa
Nyt eläkkeelle jäätyä olen katsonut taaksepäin ja huomannut että olen oikeasti saanut paljon enemmän kuin useimmat ystäväni! Nyt kadehdin vain kivuttomia päiviä niiltä joilla niitä on!
Mä en ymmärrä tota kateellisuutta. Jos jollain menee paremmin mitä se multa on pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi aina lohdutetaan sanomalla että no eiköhän sillä tutullakin ole jokin oikeasti huonosti, älä kadehdi. Tuohan on aika toksista... Eikö ennemmin kannattaisi neuvoa että keskity OMAAN elämään, jos kadehdit jotain niin se tarkoittaa että omassa elämässä ei ole kaikki niin kuin itse haluaisi, ja miksi ei ole, keskity muuttamaan sitä.
Ja oletetaan samalla, että kadehtijalla ei ole esimerkiksi niitä terveysongelmia.
Mä olen köyhä, ruma, kipeä sekä fyysisesti että psyykkisesti ja kaiken lisäksi vielä yksinäinen hylkiö, joka ei kelpaa edes mihinkään töihin.
Ap
Ok, harmi sitten. Tuolla asenteella saat sitten loppuelämäsi ollakin köyhä, ruma, kipeä hylkiö.
Ihan sama millä asenteella olen liikkeellä, kun kaikki mun pyrkimykset muuttaa tätä ovat tähän mennessä olleet täysin turhia. Harmittaa vaan kahta kauheammin, kun on panostanut täysillä johonkin ja lopputulos on silti tyhjä arpa tai jopa lähtötilannetta huonompi asetelma.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä tota kateellisuutta. Jos jollain menee paremmin mitä se multa on pois.
Se vaan tuntuu epäreilulta, kun omassa elämässä menee kaikki pilalle ja toisten elämässä kaikki tuntuu onnistuvan.
Ap
"Ihan sama millä asenteella olen liikkeellä, kun kaikki mun pyrkimykset muuttaa tätä ovat tähän mennessä olleet täysin turhia. Harmittaa vaan kahta kauheammin, kun on panostanut täysillä johonkin ja lopputulos on silti tyhjä arpa tai jopa lähtötilannetta huonompi asetelma. Ap"
Minkälaiseen asiaan sitten olet panostanut täysillä? Tulee mieleen että onko asiat mihin panostat oikeita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mulla on tuo sMa tilanne, mutta en kadehdi muita. Ei se mun tilanne paremmalta näytä kuitenkaan. Kannattaa tavoitella omista lähtökohdista eikä muiden arvostuksesta niin yleensä onnistuu paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se vaan tuntuu epäreilulta, kun omassa elämässä menee kaikki pilalle ja toisten elämässä kaikki tuntuu onnistuvan.
Ap
Miksi vertaat itseäsi tähän toiseen? Se on todella myrkyllistä toimintaa. Kuulostaa siltä että yrität kilpailla hänen kanssaan.
Älä vertaile itseäsi muihin. Rupea harrastamaan jotain mielenkiintoista, ja kehitä itsesi todella taitavaksi siinä. Nauti elämästäsi. Nauti terveydestäsi, jos sinulla ei ole isoja sairauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Niin sinusta tuntuu kaikki onnistuvan on eri asia kuin totuus. Ja mikä siinä on epäreilua? Miksi kohdistat kateuden ystävääsi jollakin muulla menee vielä paremmin ja hän saattaa kadetia sitten sitä. Ymmärrätkö että kateutesi on loputon kierre tyytymättömyyteen.
Itku pääsi, koska olet niin surullinen omasta elämästäsi. Ei siihen tuttavan onni liity, hänen hyvä elämänsä ei ole sinulta pois.
Minullakin on tuollainen kaveri. Mainitsee aina välillä olevansa kateellinen minulle mm. matkustelusta tai onnistuneesta laihdutuksesta. Se tuntuu epämiellyttävältä. Itse tiedän, että hän ei ole tyytyväinen parisuhteeseensa eikä elämäänsä muutenkaan, mutta asia ei kyllä yhtään muuttuisi sillä, että minulla menisi huonommin.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä sekä sekin on yksilöllistä että miten näkee sen paremmin menemisen eli esim. jos joku käy ravintolassa joka päivä syömässä niin se voi olla paremmin menemistä sellainen mielestä joka haluaisi itsekkin käydä mutta ei sellaisen mielestä jota ei ravintolat kiinnosta joten ei myöskään sellaista asiaa arvosta yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Minullakin on tuollainen kaveri. Mainitsee aina välillä olevansa kateellinen minulle mm. matkustelusta tai onnistuneesta laihdutuksesta. Se tuntuu epämiellyttävältä. Itse tiedän, että hän ei ole tyytyväinen parisuhteeseensa eikä elämäänsä muutenkaan, mutta asia ei kyllä yhtään muuttuisi sillä, että minulla menisi huonommin.
Mä en ole "tuollainen kaveri", kun en ikimaailmassa menisi sanomaan tälle ihmiselle mitään tuollaista. Kaiken lisäksi hän on poikkeuksellisen ihana ihminen enkä haluaisi pahoittaa hänen mieltään.
Ap
Ap, sinun täytyy oppia arvostamaan itseäsi. Ulkoinen kauneus ei oikeasti merkitse mitään, sillä voi saada tietynlaista menestystä ja ihailuja, mutta ei mitään syvempää.
Minäkin kamppailin kateuden tunteessa, kunnes sain runsaat neljä vuotta sitten ottaa uskoa vastaan Jumalalta, ja Jeesus tuli elämääni. Prioriteetit menivät täysin uusiksi. Se mikä meillä on tässä maailmassa on kaikki katoavaa. Jeesus tuo rauhan.
Ap, kehotan Sinua kääntymään rakastavan Jumalan puoleen!
Kaikkea Hyvää Sinulle!
Mua taas kadehtii moni hyvätuloinen koska itse olen työtön ja onnellinen... Ei ole minun vika että heidän puri ottaa kalliit kämpät ja autot velaksi ja nyt ovat kusessa.