Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessa on ilmainen koulutus joten kaikilla on sama mahdollisuus opiskella vaikka lääkäriksi tai juristiksi, silloin työpaikka olisi 100% v

Vierailija
18.04.2025 |

Näinhän se ihmiset oikeasti menee.

Kommentit (188)

Vierailija
181/188 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos itse olisin mennyt lääkäriksi olisin hakeutunut ihotautilääkäriksi tai plastiikkakirurgiksi. Siis kaikkien typerien maailmanparannusalavalintojeni jälkeen joilla ei tienaa ja on hankala toimia yrittäjänä. Kauniina pysyminen on ihan riittävää maailmanparannusta ja voisin myös auttaa esim onnettomuuksien uhreja tai syövän sairastaneira näyttämään paremmalta. Tai auttaa iho-ongelmissa ihmisiä. Haaveena olisi oma klinikka. Downsiftaisin ja tekisin minimimäärän töitä valkoinen hammasrivistöni vilkkuen naama botoxista hiukan kankeana käväisisin aina bossina vähän itseäni näyttämässä klinikallani. Pitäisi näyttää tietenkin uskottavalta ja hyvältä plastiikkanirurgilta jonka omakin ulkonäkö mätsää sen kanssa miten muiden ulkonäköä parantelee.

Ikä vain tulee koulutuksessa vastaan. Minun osaltani lääkäripeli on pelattu. Nuorena joskus kävi mielessä. Vähiten haluaisin olla joku yleislääkäri, hyih. 

Tinnitukseen erikoistunut nenä kurkku korva lääkäri olisi myös oikein näpsäkkä alavalinta. Joku tulisi valittelemaan sitä. Toteaisin, no can do ja sanoisin että se ei ole vaarallista, totuttele siihen. Ja hae suhiseva kuulolaite. Ollos hyvä. Tutkitaan ettei ole joku kuulohermon kasvain 😁 mitä ne muuta tekee tinnittäjille. Ei juuri mitään. Klinikallani ei muuta tehtäisi kuin käännytettäisi potilaita psykologille tai magneettikuvaan. Take care! Maksa lähtiessä. 

Vierailija
182/188 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen mahtaisi olla yhteiskunta jossa olisi pelkästään juristeja ja lääkäreitä? Olipa tosi viisas aloitus. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/188 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei äly riitä lääkäriksi tai juristiksi. Joten kaikki ei voi.

Vierailija
184/188 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan hitsit sentään. Kai pitää sitten luopua opettajana olosta ja ryhtyä juristiksi tai lääkäriksi. Kyllä ne lapset opettaa itsensä koulussa. Roskatkin hakeutuu itse kaatopaikalle. Saadaanhan me kaikki juristit ja lääkärit myös hyvä palkka kun palvellaan toisiamme laki- ja terveysasioissa? Päivät pitkät hoidatetaan lakiasioita. 

Vierailija
185/188 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei äly riitä lääkäriksi tai juristiksi. Joten kaikki ei voi.

Minulla ei riittäisi kärsivällisyys lain lukemiseen. Todella tylsää hommaa. Päivät pitkät lukea kuivaa lakijargonia, haukotus pääsee. Kokeilkaapa lukea vaikka listamaisesti kirjoitettua Suomen lakia, ei ihan viihdyttävin lukukokemus. 

Vierailija
186/188 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mene. Opiskelu tekee elävistä kuolleita.

Yliopistossa opiskelu = itsemurha. 

Olen tämän nähnyt lapsuuden ystävissäni.

Kyllä, Juice sen tiesi. Kuolleita ovat kaikki tyynni.

Vierailija
187/188 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin.Kunhan nyt ensin pääset sinne lääkikseen tai oikikseen. t.juristi

Kaikilla on sama mahdollisuus opiskella ja lukea pääsykokeisiin

Ap

Ei ole ja tämä aloitus on provo. Siltä varalta, että joku ei ymmärrä väännän rautalangasta: Ihmiset ovat jo syntyessään eri kykyisiä. Joku pääsee suhteellisesti ottaen samalla vaivalla kuusinumeroisiin vuosipalkkoihin matemaattista lahjakkuutta vaativalta alalta kun joku toinen suorittaa helpotetun peruskoulun. Osa ei opi ikinä edes lukemaan jne. vaikka yrittäisi. Mitään samaa viivaa ei ole. Omassa lähipiirissäni on sekä lukemaan oppimaton että matemaattinen superlahjakkuus. Ensimmäisestä ei tulisi "edes" sitä lääkäriä. Jälkimmäinen voi itse valita opiskelu- ja työpaikkansa vaihtoehtojen ollessa koko maailma. Ja jos vetoat siihen, että nämä ovat ääripäitä, kyllä, mutta niin ovat jossain määrin ne lääkärit ja juristitkin. Lisäksi käytti itse sanaa "kaikilla". Silloin puhutaan todellakin kaikista, myös heistä, jotka eivät opi syömään itsenäisesti, ovat sokeita jne.

Menisitkö itse lääkärille tai juristille, joka ei osaa lukea tai joka hädin tuskin läpäisi peruskoulun kovasta yrityksestä huolimatta? Millainen olisi maailma, jossa kaikki ovat lääkäreitä tai juristeja? Hetki sitten usutettiin ihmisiä varmana valintana lähihoitajaksi, nyt hekin ovat työttömiä. On vain ajan kysymys milloin lääkäreillä on sama tilanne. Ei välttämättä siksi, että heitä ei tarvittaisi vaan kuten hoitajien kohdalla; maksajia ei ole. Lisäksi tekoäly tulee vähentäämään lääkärien tarvetta ja sitä tullaan käyttämään koska se säästää rahaa. Myöskään juristi ei ole mikään pomminvarma valinta, nytkään työllistyminen ei ole taattua. Ongelma on Suomen aivan ala-arvoisen surkeat työmarkkinat. Ei se, että kaikki eivät ole lääkäreitä.

Vierailija
188/188 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole kaikilla samaa mahdollisuutta opiskella lääkäriksi tai juristiksi. Näihin opintoihin mennään pääsykokeiden kautta, jolloin täytyy menestyä niissä kokeissa paremmin kuin muut. Vain pieni osa ha,kijoista otetaan sisään, ja se tarkoittaa, että kaikilla ei ole samaa mahdollisuutta opiskella. Mahdollisuus annetaan niille, jotka saavat todistuksen ja kokeiden perusteella parhaat pisteet. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi