Hallitus aikoo poistaa ay-jäsenmaksujen verovähennysoikeuden
HS: Hallitus aikoo poistaa ay-jäsenmaksujen verovähennysoikeuden SAK: Jälleen hallitus lyö duunaria
https://yle.fi/a/74-20156971?utm_source=social-media-share&utm_medium=s…
Loppuuko tämä ikinä? Leikkaukset osuu muihinkin kuin tukien käyttäjiin. Ay-liike halutaan rapauttaa kokonaan. Kohta ollaan kaikki työnantajien orjia tappelemassa vähistä työpaikoista, joista voidaan irtisanoa heppoisin perustein. Irtisanomissuojaa on myös huononnettu.
Kommentit (547)
Vierailija kirjoitti:
Ostovoima halutaan mahdollisimman alas ja kaikki se turva pois jonka varaan ihminen rakentaa perheen ja kodin... Niitä ei kannata enää suunnitella...
EI auta yhtään lasten teon lisäämisessä noi hallituksen toimet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on tavallaan vähön epäreilukin systeemi. Itse olen hyvärtuloinen ja liiton jäsenmaksu on kiinteä eikä tuloriippuvainen. Verovähennyksen vuoksi liiton jäsenyys on minulle halvempi kuin pienituloiselle, jonka marginaaliveroprosentti on pienempi. Reiluako?
Missä liitossa olet? Toisissa liitoissa se on tietty prosentti palkasta eli on tuloriippuvainen.
TEK
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on veronkorotus duunarille taas.
Ei ole vaan veronalennus kun erosin liitosta! AY-pamput voivat paskoine neuvottelutuloksineen haistaa pitkän V:n.
SAK on lyönyt duunaria jo niin pitkään että nyt on aika lopettaa maksut!
Se on SAKn ja niiden munattomien jäsenliittojen satraappien syytä, että suomessa on niin paska elintaso ja palkat suhteessa inflaation. Viimeisen n. 16 vuoden aikana, eli sieltä 2008 talousromahduksesta lähtien, palkat on tähän päivään mennessä pudonneet n. -20% reaaliselta ostovoimaltaan eli elintaso on saman verran pakkasella, ja ainoa ketä voi syyttää, on SAK & niiden jäsenliittojen mulkut jotka on "neuvotelleet" palkanalennuksia saman ajan. Uuniin vttu ko
Juurihan hän kertoi että saa parempaa palkkaa kuin Tessin minimi. Kummallinen valittaja.
Pyydät vaan työnantajalta heti tiistaina 40% korotuksen palkkaasi. Olet kuitenkin sen verran huippu.
Ihmeellisiä rippusten poistoja kun voisi tehdä kunnon vähennyksiä omista eduistaan.Taksikulut omasta pussista,vaalimainokset omasta pussista, ruoka edut työaikana omastapussista,hallituksen aloittamisen palkan korotus pois ,lentopisteet pois,ymn.Kyllä noilla palkoilla pitäisi jo itse maksaa kulunsa kun duunaritkin joutuu pienemmällä palkalla maksamaan.Tuo hallitus ei todellakaan pitkälle pötki.
Kannatettava ratkaisu! Vihdoinkin joku uskaltaa tuota edes esittää! Go Petteri & Riikka, Go! Lujaa runtua paksuperseisille ay-pampuille!
Kun ei vain omiin hillotolppiin kosketa ja miljardeja verovaroja siirretään edelleen Kokoomuksen tuomille yrityksille lastensuojelu-, vanhushoiva- ja, terveyspalveluyrityksille vuosittain.
Yhden lapsen lastensuojelu maksaa yksityisellä jopa 600.000 vuodessa. Kyllä noihin muutamakin AY -maksujen verovähennys tarvitaan.
Pörriäisille alkajaisiksi 500 miljoonaa.
Äärioikeistohallitus kyykyttää kunnolla työntekijöitä, EK saappaat nuoltu kiiltäviksi. Tätäkö kansa, äänesti?
Niin kuin tuo SAK:n kiho jutussa sanoo, esitys merkitsisi toteutuessaan vähenevää jäsenmäärää ja väheneviä tuloja ay-keisareille.
"Yhden lapsen lastensuojelu maksaa yksityisellä jopa 600.000 vuodessa. Kyllä noihin muutamakin AY -maksujen verovähennys tarvitaan."
Jos tuo on totta, en tiedä, selvä säästökohde on tuokin. Kyllähän näitä riittäisi.
Vierailija kirjoitti:
Minä kannatan sitä, että enemmän työsuhteen perusasioita kirjattaisiin lakiin ja sitten pienemmistä yksityiskohdista voisi sopia paikallisesti.
Nyt on aika räikeitä eroja aloilla, joissa on TES ja joissa ei ole TES:iä, koska lain minimit on todellakin naurettavia joiltain osin, esim lomaraha ei tule laista, sairasajan palkka on vain muutama päivä jne.
Onkohan tehty tarkoituksella niin, että demarit ei ole halunneet parantaa laissa määritettyjä työehtoja, jotta ay-väen valta olisi suurempi? Meillähän ei ole edes minimipalkkaa laissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä. Täysin perusteeton AY-politrukkien tuki. Työttömyyskassan jäsenmaksu on alle satasen ja sen pystyy jokainen halukas maksamaan. Itse olen KOKO-kassassa.
Sekö susta on tärkeintä että saat työttömyyskorvauksia? Tästähän juuri hallitus tykkääkin.
Minäkin tykkään hallituksesta. Äänestän aina oikeistoa. Toissa talvena oli niin kylmä, että demarit joutuivat pistämään kätensä vaihteeksi ihan omiin taskuihinsa.
Olin töissä rakennusfirmassa 80- luvulla. Firman omistaja ja pomo sanoi aina että ei pidä duunarin taskuille mennä, työmies on aina palkkansa ansainnut. Oli erilaista aikaa, työelämä oli reilua, urakat oli hyviä, rakennettiin paljon. Me rakennettiin naapurikuntiin, niiden firmat meidän paikkakunnalle, saatiin päivärahat, firman autoilla kuljettiin töihin. Kyllähän monilla yrityksillä on nykyään käsi syvällä duunarin taskuissa.
Selkeä säästökohde. Ei ole yhteiskunnan asia tukea ihmisten henkilökohtaista edunvalvontaa. Jokainen maksakoon sen itse.
Vierailija kirjoitti:
USAssa 6% yksityisen sektorin työntekijöistä on liitossa ja siellä palkat on paljon paremmat.
Voi hyvä ihme, sekö on ainoa syy siihen, että siellä on paremmat palkat! :D
Vaihdoin aikanani firmaa. Työnantaja kysyi tehdäänkö Liiton jäsenmaksun perimissopimus.
Sanoin että juu. Meinasin tippua tuolilta kun työnantaja sanoi "Se on ihan fiksua kuulua liittoon"...
Hallituksen eväät on syöty ja on epäonnistuttu kaikilla osa-alueilla. Kaikki vaalilupaukset on petetty jo kauan sitten. Maa on lamassa ja työllisyys vapaapudotuksessa. Kansa ja valtio velkaantuu tähtitieteellistä vauhtia ja yritysten ja työpaikkojen määrä vähenee vähenemistään. Puoliväliriiheen on enää näitä väsyneitä letkauksia ja pelleilyitä heittää. Tuli yllätyksenä yrittäjäjärjestöillekin. Eikö ne enää auttaneet hallitusta kirjoittamalla uusia ideoita, vaikka kirjoittivat hallitusohjelman alun perin? Pitäisikö OrpoPurran nyt vaikka soittaa EK:hon, ja kysyä suoraan, mitä heidän pitää tehdä, jos eivät itse keksi eivätkä osaa mitään?
todella upea ehdotus tätä on kaivattu erosin liitosta kun tajusin että minunkin rahat menevät punikkien vaali mainontaan. suojatöitä kaverin kaverille tilintarkistukset hys hys salaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
USAssa 6% yksityisen sektorin työntekijöistä on liitossa ja siellä palkat on paljon paremmat.
Voi hyvä ihme, sekö on ainoa syy siihen, että siellä on paremmat palkat! :D
Ja potkut saat 1 minuutin irtisanomisajalla ja sitten siirryt suoraan Sillan alle asumaan.
Vierailija kirjoitti:
Kun ei vain omiin hillotolppiin kosketa ja miljardeja verovaroja siirretään edelleen Kokoomuksen tuomille yrityksille lastensuojelu-, vanhushoiva- ja, terveyspalveluyrityksille vuosittain.
Yhden lapsen lastensuojelu maksaa yksityisellä jopa 600.000 vuodessa. Kyllä noihin muutamakin AY -maksujen verovähennys tarvitaan.
Pörriäisille alkajaisiksi 500 miljoonaa.
Äärioikeistohallitus kyykyttää kunnolla työntekijöitä, EK saappaat nuoltu kiiltäviksi. Tätäkö kansa, äänesti?
Viimeinen työnantaja on monialayrittäjä. Vuokraa työvoimaa ja perusti kaksi hoivafirmaa. Tuumaili itsekin että kauankohan valtion rahat riittää, yksityinen hoito on aika kallista.
Kuuluu, mutta pitääkö niitä tukea näin? Ammattiiitoissa on hallinnossa ihan liikaa väkeä suurilla palkoilla. Jos verovähennys poistuu, toimintaansa tehostamalla voivat laskea jäsenmaksuja.