Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hallitus aikoo poistaa ay-jäsenmaksujen verovähennysoikeuden

Vierailija
18.04.2025 |

HS: Hallitus aikoo poistaa ay-jäsenmaksujen verovähennysoikeuden SAK: Jälleen hallitus lyö duunaria

https://yle.fi/a/74-20156971?utm_source=social-media-share&utm_medium=s…

Loppuuko tämä ikinä? Leikkaukset osuu muihinkin kuin tukien käyttäjiin. Ay-liike halutaan rapauttaa kokonaan. Kohta ollaan kaikki työnantajien orjia tappelemassa vähistä työpaikoista, joista voidaan irtisanoa heppoisin perustein. Irtisanomissuojaa on myös huononnettu. 

Kommentit (547)

Vierailija
61/547 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on vapaa valinta ja sen voi maksaa ihan itse. Eikä ole pakko kuulua liittoon vaan pelkkä kassa riittää. Toki jos kokee ettei itse pärjää niin liitto ehkä voi auttaa jos tulee ongelmia. siis ehkä. Orjat ja pienipalkkaiset ei kovin ay-pomoja kiinnosta kuin puheissa.

Liitot ei saa ikinä mitään aikaseksi muutenkaan. Nehän aina on sopimassa kaikki alakanttiin ja sitten kaikki on iloisia. Sit jos saa potkut duunista ja siinä on jotain outoa, niin liiton lakimies tulee ns muka jeesaa..

Fakta on se, että jos joku haluaa esim laittomista potkuista kunnon rahat, niin kannattaa palkkaa asiansa osaava lakimies jostain muualta. Kaikki noi työtaistelut mitkä ollut lehdissä, jos Pertti sai ptokuista 250tuhatta, niin on itse palkattu lakityyppi. Yksikää suuria summia saanut ei ole mennyt liiton tyypin kanssa rosikseen.

Liitoilla ei oikeasti tee yhtään mitään. Ei ne taistele duunarin puolesta niinku niiden todellisuudessa pitäis. Siellä ei saa rahoilleen vastinetta.

Vierailija
62/547 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallituksessa persekokki = PERS EK KOK

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/547 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostovoima halutaan mahdollisimman alas ja kaikki se turva pois jonka varaan ihminen rakentaa perheen ja kodin... Niitä ei kannata enää suunnitella...

EI auta yhtään lasten teon lisäämisessä noi hallituksen toimet.

Estää lasten tekoa, koska epävarmuus lisääntyy... Estää ihmisten rakentamasta koteja, koska epävarmuus työpaikoista lisääntyy... Kannustaa olla tekemättä mitään, työttömyyteen, perheettömyyteen ja hetkessä elämiseen.

Vierailija
64/547 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihdoinkin!

T. Työnantaja

Ei siitä sulle mitään hyötyä ole.

Vierailija
65/547 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Yhden lapsen lastensuojelu maksaa yksityisellä jopa 600.000 vuodessa. Kyllä noihin muutamakin AY -maksujen verovähennys tarvitaan."

Jos tuo on totta, en tiedä, selvä säästökohde on tuokin. Kyllähän näitä riittäisi.

Ja jää samalla se lapsi tekemättä koska ay jäsenyys on valitettavasti yksi niistä turvista joita tarvitaan siihen että uskaltaa luottaa tulevaisuuteen ja rakentaa kodin ja perheen.

Vierailija
66/547 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

USAssa 6% yksityisen sektorin työntekijöistä on liitossa ja siellä palkat on paljon paremmat. 

Voi hyvä ihme, sekö on ainoa syy siihen, että siellä on paremmat palkat! :D

United Auto Workers Union järjestäytymisaste on 73%.

Työntekijöiden järjestäytymisaste kasvaa USA:ssa jatkuvasti.

Teamsterm Union sai nostettua lakkouhalla kuljettajien palkkoja. Kokopäiväinen kuljettaja tienaa nyt noin 160 000e vuodessa...

Vierailija
67/547 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdoin aikanani firmaa. Työnantaja kysyi tehdäänkö Liiton jäsenmaksun perimissopimus.

Sanoin että juu. Meinasin tippua tuolilta kun työnantaja sanoi "Se on ihan fiksua kuulua liittoon"...

Samaa kysyi minulta toimitusjohtaja. Sanoin että olen jo ytkoossa. Totesi että hyvä, meillä noudatetaan Avainalojen tessiä, se on aika hyvä. Olin vuokratyöntekijä ja samoilla ehdoilla ja eduilla kuin muutkin.

Vierailija
68/547 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En enää ymmärrä meidän "päättäjien" touhua. Tai siis mitä ihmettä saavutetaan tällä jatkuvalla piiskaamisella,vähättelyllä ja ilkkumisella?!

Jos touhu ei inhimillisty niin täällä nähdään suomen toinen poliittinen murha sitten Ritavuoren.

On tää meno ihan karmeeta.

Olen sitä jo jonkin aikaa tässä odotellutkin, että kuka on ensimmäinen kohde. Yllättäen näin ei ole vielä käynyt, mutta vähitellen ihmiset alkavat käydä epätoivoisiksi ja syvä viha nousee, varsinkin jos vähän on vielä ööliä päässä. Tällä viikolla jo rikkaiden tuloveroprosentin pudotus ja nyt tämä. Joo-o, kohta alkaa. Käytetäänkö puukkoa lähitaistelussa vai jotain muuta etäämmältä? Jää nähtäväksi. 

Vierailija
69/547 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn orjat sorron yöstä nouskaa! Työväenlaulut alkaa olemaan ajankohtaisempia kuin koskaan.

Vierailija
70/547 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä. Täysin perusteeton AY-politrukkien tuki. Työttömyyskassan jäsenmaksu on alle satasen ja sen pystyy jokainen halukas maksamaan. Itse olen KOKO-kassassa.

Sekö susta on tärkeintä että saat työttömyyskorvauksia? Tästähän juuri hallitus tykkääkin.

Minäkin tykkään hallituksesta. Äänestän aina oikeistoa. Toissa talvena oli niin kylmä, että demarit joutuivat pistämään kätensä vaihteeksi ihan omiin taskuihinsa.

Olin töissä rakennusfirmassa 80- luvulla. Firman omistaja ja pomo sanoi aina että ei pidä duunarin taskuille mennä, työmies on aina palkkansa ansainnut. Oli erilaista aikaa, työelämä oli reilua, urakat oli hyviä, rakennettiin paljon. Me rakennettiin naapurikuntiin, niiden firmat meidän paikkakunnalle, saatiin pä

Olisikin se noin, mutta kun 90% pomoista on paskoja.

Vierailija
71/547 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku hallituksen tunari ilmeisesti sooloillut ulostuloillaan kysymättä hallituksen johtajalta EK:lta ensin. Koskisi nimittäin myös yrittäjäjärjestöjä, joille tullut ikävänä yllätyksenä hallitustunarien luvaton ja omapäinen sekoilu. Olisi pitänyt kysyä ensin toimintaohjeet.

Vierailija
72/547 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

USAssa 6% yksityisen sektorin työntekijöistä on liitossa ja siellä palkat on paljon paremmat. 

Ei ole. Ruotsissa on korkea ay- järjestäytymisaste ja paremmat palkat, eläkkeet ja työttömyysturva. Kassan maksu nyt on niin pieni ettei mitään merkitystä.

Mutta juurisyy Ruotsin parempaan elintasoon on ihan menestyneemmässä kapitalismissa. Siellä on enemmän menestyviä yrityksiä, kuten Ikea, Volvo, Ericsson. Siksi on varaa paremppin palkkoihin ja muihin. Meillä oli vaan Nokia, ja sekin sössittiin. Nyt ollaan raaka-aineita tuottava banaanivaltio, jonka etulinjan tuote on vessapaperi.

Vierailija
73/547 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Ruotsissa on korkea ay- järjestäytymisaste ja paremmat palkat, eläkkeet ja työttömyysturva. Kassan maksu nyt on niin pieni ettei mitään merkitystä.

Meidän ay-liike on vain kaveerannut työnantajien kanssa ja unohtanut jäsenistönsä. Nyt on sitten hätä kädessä. 

Vierailija
74/547 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja potkut saat 1 minuutin irtisanomisajalla ja sitten siirryt suoraan Sillan alle asumaan.

Höpöhöpö. Voit myös tehdä pahvilaatikoista kadulle ihan kelpo asumuksen. Ja jos on jäänyt vähän rahaa voi myös ostaa Teltan.

Vierailija
75/547 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ammattiliitot kuuluvat demokraattiseen yhteiskuntaan. Putinin sisarpuolue ei tietysti demokratiasta piittaa, kun ovat Trumpan tiellä.

Kuuluu, mutta pitääkö niitä tukea näin? Ammattiiitoissa on hallinnossa ihan liikaa väkeä suurilla palkoilla. Jos verovähennys poistuu, toimintaansa tehostamalla voivat laskea jäsenmaksuja.

Myös vuokraustoiminnan verovapaus pitää poistaa ammattiliitoilta. Se vääristää kilpailua.

Vierailija
76/547 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

SAK ei ole aikoihin ollut työssäkäyvän asialla vaan demareiden vasemmistosiipi. Ihan suotta elätetään tätä sakkia verovaroilla. Työssäkäyville veronalennukset ja tämä jäsenmaksu oikeasti maksettavaksi vaan. Talouteen tulee enemmän kulutusta ja piristyy.

Vierailija
77/547 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ammattiliitoilla ei ole mitään virkaa niin kauan, kun liittoon kuulumattomatkin saavat samat edut.

Liiton jäsenille liiton neuvottelemat palkat ja edut, muille sitten sen mukaan miten kukin osaa itse neuvotella.

Näinhän se kuuluisi mennä. Alkaisi YTK: laisten leuka väpättää...

Ärsyttää hoitaa näiden siivestäjien asioita.

Eipä väpättäisi kun meille ylisuorittajille vihdoinkin voitaisiin alkaa maksaa kunnolla. 

Vierailija
78/547 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan tärkeä silmälasien verovähennys sitten poistettiin tuon tieltä.

Vierailija
79/547 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuuko myös veronmaksajien keskusliiton jäsenmaksun  vähennysoikeus?

Tai Syöpäyhdistyksen. Tai Espoon kulttuuriyhdisryjsen ? Loppuu koska toimea ei voi kohdistaa vaan yhteen järjestöön.

EK on määrännyt Riikan huokehtimaan ettei kokkarit häviä eduskunravaakeissa.

Vierailija
80/547 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

United Auto Workers Union järjestäytymisaste on 73%.

Työntekijöiden järjestäytymisaste kasvaa USA:ssa jatkuvasti.

Teamsterm Union sai nostettua lakkouhalla kuljettajien palkkoja. Kokopäiväinen kuljettaja tienaa nyt noin 160 000e vuodessa...

Mä olen rekkakuski ja neuvottelin itse palkkani. tienaan melkein 35 000 vuodessa. YTK:n miehiä olen henkeen ja vereen. Ja Persu ehdottomasti.