Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hallitus aikoo poistaa ay-jäsenmaksujen verovähennysoikeuden

Vierailija
18.04.2025 |

HS: Hallitus aikoo poistaa ay-jäsenmaksujen verovähennysoikeuden SAK: Jälleen hallitus lyö duunaria

https://yle.fi/a/74-20156971?utm_source=social-media-share&utm_medium=s…

Loppuuko tämä ikinä? Leikkaukset osuu muihinkin kuin tukien käyttäjiin. Ay-liike halutaan rapauttaa kokonaan. Kohta ollaan kaikki työnantajien orjia tappelemassa vähistä työpaikoista, joista voidaan irtisanoa heppoisin perustein. Irtisanomissuojaa on myös huononnettu. 

Kommentit (547)

Vierailija
81/547 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ammattiliitoilla ei ole mitään virkaa niin kauan, kun liittoon kuulumattomatkin saavat samat edut.

Liiton jäsenille liiton neuvottelemat palkat ja edut, muille sitten sen mukaan miten kukin osaa itse neuvotella.

Näinhän se kuuluisi mennä. Alkaisi YTK: laisten leuka väpättää...

Ärsyttää hoitaa näiden siivestäjien asioita.

Eipä väpättäisi kun meille ylisuorittajille vihdoinkin voitaisiin alkaa maksaa kunnolla. 

Tiesitkö että työnantajasi saa vapaasti maksaa sinulle nytkin vaikka 7000e tuntipalkkaa ?

Yllätyitkö ?

Vierailija
82/547 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ammattiliitoilla ei ole mitään virkaa niin kauan, kun liittoon kuulumattomatkin saavat samat edut.

Liiton jäsenille liiton neuvottelemat palkat ja edut, muille sitten sen mukaan miten kukin osaa itse neuvotella.

Liitoilla nimenomaan on se virka, että neuvottelevat. Liittoon kuulumattomuus on tässä vähän vapaamatkustamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/547 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks Ay-liikkeen jäsenmaksu on ollu verovähennysoikeuden alanen mut kirkollisveroa ei saa vähentää verotukses?

Vierailija
84/547 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se kuuluisi mennä. Alkaisi YTK: laisten leuka väpättää...

Ärsyttää hoitaa näiden siivestäjien asioita.

Eipä väpättäisi kun meille ylisuorittajille vihdoinkin voitaisiin alkaa maksaa kunnolla. 

Tiesitkö että työnantajasi saa vapaasti maksaa sinulle nytkin vaikka 7000e tuntipalkkaa ?

Yllätyitkö ?

Saa myös antaa Autonsa Vaimonsa ja Talonsakkin käyttöösi. AY ei sitä estä.

Vierailija
85/547 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

USAssa 6% yksityisen sektorin työntekijöistä on liitossa ja siellä palkat on paljon paremmat. 

Voi hyvä ihme, sekö on ainoa syy siihen, että siellä on paremmat palkat! :D

United Auto Workers Union järjestäytymisaste on 73%.

Työntekijöiden järjestäytymisaste kasvaa USA:ssa jatkuvasti.

Teamsterm Union sai nostettua lakkouhalla kuljettajien palkkoja. Kokopäiväinen kuljettaja tienaa nyt noin 160 000e vuodessa...

Mä olen rekkakuski ja neuvottelin itse palkkani. tienaan melkein 35 000 vuodessa. YTK:n miehiä olen henkeen ja vereen. Ja Persu ehdottomasti.

Paska palkka. 

Vierailija
86/547 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liitoilla nimenomaan on se virka, että neuvottelevat. Liittoon kuulumattomuus on tässä vähän vapaamatkustamista.

Niin no ei se oo vapaamatkustamista ku mä toivon et liitot tuhottais.

En kuulu myöskään Jokerit Fan Clubiin ku vihaan jokereita

Vierailija
87/547 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin hallitus saa aikaiseksi suomenruotsalaisten säätiöiden verovapaudesta luopumisen? Aika erikoinen tulkinta yleishyödyllisyydestä, kun nämä säätiöt ajavat rahoillaan vain 5%:n vähemmistön etua.

Vierailija
88/547 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks Ay-liikkeen jäsenmaksu on ollu verovähennysoikeuden alanen mut kirkollisveroa ei saa vähentää verotukses?

Öööh. Miten Jeesus liittyy työhösi. Aiheuttaako Jeesus lisämenoja työssäsi ?

Vierailija
89/547 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhtä paljon ku ammattiyhdistys

Vierailija
90/547 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitot voi toimia vain tietyllä jäsenmäärällä.

Kun liitot loppuvat niin ei ole enää työehtosopimuksia.

Eli ei ole enää minimipalkkaa, eikä sairaspäivärahaa, ei äitiyslomapalkkaa, ei rahaa sairaan lapsen hoitamisen ajalta.

Vierailija
91/547 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älysi perusteella olet YTK:n jäsen...

Vierailija
92/547 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purralla kiire EK:n lupaamalle hillotolpalle.

Vierailija
93/547 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liitot voi toimia vain tietyllä jäsenmäärällä.

Kun liitot loppuvat niin ei ole enää työehtosopimuksia.

Eli ei ole enää minimipalkkaa, eikä sairaspäivärahaa, ei äitiyslomapalkkaa, ei rahaa sairaan lapsen hoitamisen ajalta.

Yes, kukaan ei ota enää ikinä asuntovelkaa ja sun kerrostalokolmiosta Helsingin ydinkeskustassa maksetaan 120 euroa.

Vierailija
94/547 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älysi perusteella olet YTK:n jäsen...

Oon KoKon jäsen

Vierailija
95/547 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, olisi pitänyt poistaa jo ajat sitten. Kuten myös työnantajien velvollisuus periä ay-jäsenmaksu palkasta ja tilittää se liitolle. 

Vierailija
96/547 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitot loppuvat eli turhaan teollisuusliitto lakkoili irtisanomissuojasta.

Vierailija
97/547 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ammattiliitto on vakuutus työnantajan mielivaltaa vastaa. Jeesus tuskin näissä asioissa auttaa.

Vierailija
98/547 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ammattiliitto on vakuutus työnantajan mielivaltaa vastaa. Jeesus tuskin näissä asioissa auttaa.

Ammattiliitot ajaa laiskoille ja ahkerille työntekijöille samansuurusta palkankorotusta

Vierailija
99/547 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, olisi pitänyt poistaa jo ajat sitten. Kuten myös työnantajien velvollisuus periä ay-jäsenmaksu palkasta ja tilittää se liitolle. 

Jep, ei työehtosopimuksia ja palkka 3 euroa tunti. Jos ei kiinnosta niin on työmarkkinatuki 595 netto. Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea.

Vierailija
100/547 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, ei työehtosopimuksia ja palkka 3 euroa tunti. Jos ei kiinnosta niin on työmarkkinatuki 595 netto. Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea.

Semmosta se on jos ei oo mitään koulutusta ja tekee työtä jonka oppii apinaki parissa päivässä