Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sossut reagoivat jos joku tehtailee yhdestä ihmisestä useita perättömiä huoli ilmoituksia

Vierailija
17.04.2025 |

Voivatko tehdä jopa rikosilmoituksen

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakkohan sossujen on ottaa kantaa siihen onko ilmoitus perätön vai ei. Jos onkin vaikka vainoamisesta kyse niin faktaa pitää löytyä kun poliisille mennään puhumaan 

Ei meille kuulu yksityishenkilöiden välinen riitely. Meitä kiinnostaa asiakkaan avun tarve.  Kirjaamme kyllä asiakkaan näkemyksen totta kai.

Kyllä nämä kirjaukset on nähty, kaikki sanoitetaan omaksi eduksenne.

Vierailija
82/95 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen Sossu. Ne ilmot käsitellään ja jos ovat oikeasti perättömiä,ei johda toimenpiteisiin. Turhaan vievät aikaa.

Mutta otatteko missään vaiheessa yhteyttä ilmoittajaan ja sano että rajoita vähän? Edes silloin jos tiedätte varmasti että kiusaamisesta on kyse

Kiusaamistarkoituksessa tehnyt ovat yleensä nimettömiä. Mutta jos joku tehtailee ilmoituksia ja henkilöllisyys tiedossa, saatan kyllä soittaa ja käydä läpi ihan yleiset lainsäädäntöön liittyvät seikat ilmoittajan kanssa (ilmoituksen kohteen asioista mitään kertomatta/kantaa ottamatta). Tällä yritän ainakin antaa ymmärtää, että turhien ilmoituksen tekeminen olisi syytä lopettaa koska se tuhlaa yhteiskunnan resurssejakin. 

t. toinen sossu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/95 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä aiheettomasta ilmoittelusta pitäisi vähintäänkin herätä huoli ilmoittelijan itsensä mielenterveydestä. Ja mikä hiton tarve on muka nimettömälle ilmoittelulle? Eihän sille pitäisi olla mitään tarvetta, kun tarkoitushan on auttaa ihmistä eikä tehdä kiusaa. Nimettömyys vain edistää tuota kiusantekoa. Kyllä se nimi pitäisi vähintäänkin viranomaisille kertoa, jos pelätään muka ilmoituksen kohteen "kostoa" tms. ilmoituksen tekemisestä.

Lakia ei noudateta ja kaikesta nousee "huoli" ihan periaatteellisista syistä johtuen.

Vierailija
84/95 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sain tietää itseäni koskevasta ilmoituksesta monta kuukautta myöhemmin ulkopuoliselta ihmiseltä. Soitin sosiaalitoimistoon ja varmistin onko huhu totta. Kyllä oli. Olivat todenneet kyseessä olevan kiusan teko ja riita joka ei sosiaalitoimelle kuulu joten eivät jaksaneet nähdä vaivaa ja edes ilmoittaa minulle

Tämä on väärin. Sulla on oikeus tietää, jos sosiaalitoimeen on tullut vireille sua koskeva asia.

Ei ne nyt kaikista huoli-ilmoituksista aina soita. Minulle sanottiin että vasta kolmannesta soittavat ja kyselevät näistä. 

Vierailija
85/95 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakkohan sossujen on ottaa kantaa siihen onko ilmoitus perätön vai ei. Jos onkin vaikka vainoamisesta kyse niin faktaa pitää löytyä kun poliisille mennään puhumaan 

Ei meille kuulu yksityishenkilöiden välinen riitely. Meitä kiinnostaa asiakkaan avun tarve.  Kirjaamme kyllä asiakkaan näkemyksen totta kai.

Miten voitte kirjata asiakkaan näkemyksen jos ette tiedä sitä? Jos asiakas ei itse edes tiedä että joku on hänestä ilmoituksen tehnyt

No juuri aikaisemminhan kerroin, että otan aina yhteyttä asiakkaaseen jos ilmoitus tulee. 

Vierailija
86/95 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sain tietää itseäni koskevasta ilmoituksesta monta kuukautta myöhemmin ulkopuoliselta ihmiseltä. Soitin sosiaalitoimistoon ja varmistin onko huhu totta. Kyllä oli. Olivat todenneet kyseessä olevan kiusan teko ja riita joka ei sosiaalitoimelle kuulu joten eivät jaksaneet nähdä vaivaa ja edes ilmoittaa minulle

Tämä on väärin. Sulla on oikeus tietää, jos sosiaalitoimeen on tullut vireille sua koskeva asia.

Ei ne nyt kaikista huoli-ilmoituksista aina soita. Minulle sanottiin että vasta kolmannesta soittavat ja kyselevät näistä. 

No tämä on väärin. Jo siitä ekasta tulee asia vireille.

Vierailija
87/95 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nämä kirjaukset on nähty, kaikki sanoitetaan omaksi eduksenne.

Olet siis joku kokemusasiantuntija?

Vierailija
88/95 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voitte kirjata asiakkaan näkemyksen jos ette tiedä sitä? Jos asiakas ei itse edes tiedä että joku on hänestä ilmoituksen tehnyt

No juuri aikaisemminhan kerroin, että otan aina yhteyttä asiakkaaseen jos ilmoitus tulee. 

Ei minuun otettu yhteyttä niin kuin aiemmin kerroin. Ei voi olla mahdollista että eri paikkakunnilla on eri säännöt/lait

Vierailija
89/95 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisiasia.

Vierailija
90/95 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minuun otettu yhteyttä niin kuin aiemmin kerroin. Ei voi olla mahdollista että eri

Siellä on joku toiminut väärin, niin kuin jo aikaisemmin todettiin.

Vierailija
91/95 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä todettiin että joku on toiminut väärin?

Vierailija
92/95 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä todettiin että joku on toiminut väärin?

Ihan tällä samalla sivulla aikaisemmin. Ja edelliselläkin.

Vierailija
93/95 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä teet itse rikosilmoituksen perättömistä jutuista. 

Vierailija
94/95 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikosilmoituskin on joskus paikallaan.

Vierailija
95/95 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se perättömän tultava puhelinnumerosta tai ip-osoitteesta. Rikosilmoitus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan