Miten sossut reagoivat jos joku tehtailee yhdestä ihmisestä useita perättömiä huoli ilmoituksia
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen Sossu. Ne ilmot käsitellään ja jos ovat oikeasti perättömiä,ei johda toimenpiteisiin. Turhaan vievät aikaa.
Entä jos kohteella on mielenterveydellistä hoitotaustaa niin johtaako helpommin toimenpiteisiin vaikka yhteydenottohetkellä vaikuttaakin tervepäiseltä? Vai millä perusteella se päätös tehdään.
Sossu has left the chat
Minun on tietty helppo sanoa kun ei ole lapsia joiden toinen vanhempi se kiusantekijä olisi, se olisi kammottavaa.
Mutta minusta tehtaili huoli-ilmoituksia, eläinsuojeluilmoituksia ja ainakin yhden hätäkeskukseen ilmoituksen että olen vaaraksi itselleni niin oma äiti. Jota en siis ole nähnyt vuosiin. Ei niistä minulle mitään seuraamuksia tullut, valvontaeläinlääkäri jonkun työparin kanssa kävi pyörähtämässä vielä jonain kolmantena flunssapäivänä että kaikki oli ihan räjähtänyttä mutta ei heitä kiinnosta normaali sotku tmv. Iloiset normaalipainoiset koirat, koiranruokaa, vettä kupissa, ei teräviä esineitä tai koirien jätöksiä tai hajuja niin mitäpä siinä. Poliisit ei tulleet edes paikan päälle sen hätäpuhelun seurauksena kun oli miesystävä paikalla enkä kuulostanut millään tavalla sekavalta ja selitin etten ole puhunut sinä päivänä edes kuin miehelle ja pomolle, eli jos ei ollut jompikumpi heistä joka soitti vaan esim. vanhempi nainen niin kyseessä on häiriintynyt äitini jota en ole nähnyt vuosiin. :/
Nyt kun muutin eri paikkakunnalle josta äidillä ei hajuakaan niin en tiedä onko mitään yrittänyt mutta jos on niin ei varmaan onnistuneesti koska olen saanut olla rauhassa. Tiedän ettei se niin helppoa ole mutta kannattaa vain yrittää ottaa rennosti ja sivuuttaa kiusanteko, ellei sitten ole hyvä keissi viedä eteenpäin itse viranomaisille. Minä en sitä halunnut jos olisin joutunut sitten kohtaamaan kiusaajan taas jossain oikeudessa, hyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä alkavat maalittamaan lasta huostaan.. Oma kokemus.
Pötyä. Oot juoppo, narkki tai vainoharhainen. Otatko lääkkeesi?
Taisi osua ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen Sossu. Ne ilmot käsitellään ja jos ovat oikeasti perättömiä,ei johda toimenpiteisiin. Turhaan vievät aikaa.
Mutta otatteko missään vaiheessa yhteyttä ilmoittajaan ja sano että rajoita vähän? Edes silloin jos tiedätte varmasti että kiusaamisesta on kyse
Ei niitä perättömiä nimellä tehdä. Tyhmäähän se olisi.
Minusta on tehnyt yksi ihminen neljä kertaa omalla nimellään. Mietin että eivätkö jo kohta hermostu
Ap
Rikosilmoitusta kehiin sitten vaan.
Tuskin mitenkään, kun eivät reagoi vaikka itse tekisit itsestäsi/perheestäsi/lapsistasi ilmoituksen ja pyytämällä pyydät apua.
Käyvät kotona kahvit juomassa, kirjaavat lappuihin että "vanhemmat työelämässä, omistusasunto, lapsilla omat huoneet" ja thats it ...
Nimimerkillä, kokemusta on.
Vierailija kirjoitti:
Paljonkohan noista nimettömistä ilmoituksista on pelkkää kiusantekoa kun verrataan oikeaan tarpeeseen. Mielestäni saisi koko nimettömyyden poistaa kokonaan.
Siis Tämä!! Saattaisi jäädä monelta kiusa tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Luulisi että minulla ei olisi mitään velvoitetta alkaa avaamaan tilannettani tai elämääni kenellekään random soittajalle joka esiintyy jonain sossuna jos joku pellehermanni minusta perättömän ilmoituksen tekisi.
Tämä vastustelu katsottaisiin tietenkin huolen syyksi ja valkotakkiset tulisi hakemaan. Sinun pitää kertoa kaikki kun DDR soittaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin mitenkään, kun eivät reagoi vaikka itse tekisit itsestäsi/perheestäsi/lapsistasi ilmoituksen ja pyytämällä pyydät apua.
Käyvät kotona kahvit juomassa, kirjaavat lappuihin että "vanhemmat työelämässä, omistusasunto, lapsilla omat huoneet" ja thats it ...
Kaikilla asiat eivät ole yhtä mallikelpoisesti. Voi olla työttömyyttä, vuokra-asumista, lapset joutuvat jakamaan huoneen jne. Silloin huoli herää kotitarkastuksen seurauksena ja sossuista tulee todellinen riippakivi perheelle. Ja heidän kanssaan on pakko tehdä yhteistyötä, koska jos ei tee niin lapset huostataan.
Vierailija kirjoitti:
Luulisi että minulla ei olisi mitään velvoitetta alkaa avaamaan tilannettani tai elämääni kenellekään random soittajalle joka esiintyy jonain sossuna jos joku pellehermanni minusta perättömän ilmoituksen tekisi.
Mietin aivan samaa. Eräs henkilö ilmoitti tekevänsä minusta tämmöisen huoli-ilmoituksen, kun yksinkertaisesti ja hyvin rauhallisesti kieltäydyin avaamasta hänelle oman yksityiselämäni asioita. Minusta ne ei kuulu hänelle ja aiemmin on niillä pilkannut ja levitellyt niitä ympäriinsä.
Minulla ei ole mitään maksuhäiriöitä, koskaan ollutkaan, ei ole uhkapeli- alkoholi- päihde yms ongelmaa, en ole koskaan syyllistynyt mihinkään rikokseen, en ole käyttäytynyt uhkaavasti ketään kohtaan, peseydyn päivittäin, käytän puhtaita vaatteita, koti on siisti, en ole mikään hoardaaja, ja nyt kauhulla odotan, että viranomaiset alkavat käydä läpi elämääni, tulevat kotiini ja joudun selittämään yksityisasiani ventovieraille. En ole koskaan ollut yhdenkään viranomaisen kanssa missään tekemisissä. Itselleni oma yksityisyys on ihan todella tärkeä asia enkä halua puhua asioistani vieraille ihmisille, koska siinä ei ole ikinä käynyt hyvin. Onko todella velvoite alkaa tehdä tiliä omasta elämästä viranomaisille, vaikka ei ole tehnyt mitään väärää eikä mitään rikosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla asiat eivät ole yhtä mallikelpoisesti. Voi olla työttömyyttä, vuokra-asumista, lapset joutuvat jakamaan huoneen jne. Silloin huoli herää kotitarkastuksen seurauksena ja sossuista tulee todellinen riippakivi perheelle. Ja heidän kanssaan on pakko tehdä yhteistyötä, koska jos ei tee niin lapset huostataan.
Huoli herää vuokra-asumisesta? Työttömyydestä? On siinä sossuilla sitten työmaa, koska työttömiä on lähes 400 000 ja vuokra-asujia varmaan saman verran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin aivan samaa. Eräs henkilö ilmoitti tekevänsä minusta tämmöisen huoli-ilmoituksen, kun yksinkertaisesti ja hyvin rauhallisesti kieltäydyin avaamasta hänelle oman yksityiselämäni asioita. Minusta ne ei kuulu hänelle ja aiemmin on niillä pilkannut ja levitellyt niitä ympäriinsä.
Minulla ei ole mitään maksuhäiriöitä, koskaan ollutkaan, ei ole uhkapeli- alkoholi- päihde yms ongelmaa, en ole koskaan syyllistynyt mihinkään rikokseen, en ole käyttäytynyt uhkaavasti ketään kohtaan, peseydyn päivittäin, käytän puhtaita vaatteita, koti on siisti, en ole mikään hoardaaja, ja nyt kauhulla odotan, että viranomaiset alkavat käydä läpi elämääni, tu
Milloin tällainen uhkaus tapahtui? Tuskin ne sentään kotiisi tulevat ja luulen että soittavat vain ja kunhan ei hulluna ölise ja pärise niin tuskin mitään tapahtuu.
Apua ei tunnu saavan itse hakemallakaan niin johan se olisi kumma jos heti jonkun toisen soittamana tullaan haavin kanssa hakemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos kohteella on mielenterveydellistä hoitotaustaa niin johtaako helpommin toimenpiteisiin vaikka yhteydenottohetkellä vaikuttaakin tervepäiseltä? Vai millä perusteella se päätös tehdään.
Tämä kiinnostaisi itseäkin, että joutuuko sitä sitten entisten mt-käyntiensä vuoksi johonkin pyöritykseen jos joku hullu minusta ilmoituksen tekisi.
Vierailija kirjoitti:
Apua ei tunnu saavan itse hakemallakaan niin johan se olisi kumma jos heti jonkun toisen soittamana tullaan haavin kanssa hakemaan.
Niinhän se on. Tuntuu älyttömältä, ettei varsinkaan mitään matalan kynnyksen tuki ja apupalveluja juurikaan ole, mutta sitten on kaikenlaisia valvontakoneistoja.
Yleensä mitä varhaisemmin saa kaipaamaansa apua, tai tukea, sitä tehokkaammin asiat etenee positiiviseen suuntaan ja sitä halvemmaksi se tulee yhteiskunnalle.
Vierailija kirjoitti:
Minun on tietty helppo sanoa kun ei ole lapsia joiden toinen vanhempi se kiusantekijä olisi, se olisi kammottavaa.
Mutta minusta tehtaili huoli-ilmoituksia, eläinsuojeluilmoituksia ja ainakin yhden hätäkeskukseen ilmoituksen että olen vaaraksi itselleni niin oma äiti. Jota en siis ole nähnyt vuosiin. Ei niistä minulle mitään seuraamuksia tullut, valvontaeläinlääkäri jonkun työparin kanssa kävi pyörähtämässä vielä jonain kolmantena flunssapäivänä että kaikki oli ihan räjähtänyttä mutta ei heitä kiinnosta normaali sotku tmv. Iloiset normaalipainoiset koirat, koiranruokaa, vettä kupissa, ei teräviä esineitä tai koirien jätöksiä tai hajuja niin mitäpä siinä. Poliisit ei tulleet edes paikan päälle sen hätäpuhelun seurauksena kun oli miesystävä paikalla enkä kuulostanut millään tavalla sekavalta ja selitin etten ole puhunut sinä päivänä edes kuin miehelle ja pomolle, eli jos ei ollut jompikumpi heistä joka soitti vaan esim.
Kauheaa. Miksi äitisi teki noin?
Uhrin kannattaa tehdä rikosilmoitus häirinnästä niin saa tuon loppumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi ei ole ihan vielä niin totalitaristinen maa, että tuota saisi onnistumaan. Siihen suuntaan ollaan kyllä menossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta mielestäni se on väärin, että vaikka itse pyytämällä pyydät apua, niin ollaan silleen et "sulla on talous kunnossa, ei voi olla ongelmia".
Miksi vain työttömien/ulosotossa olevien/ päihdeongelmaisten/mt potilaiden/väkivaltaisten ongelmat ovat oikeita ongelmia?
luulen et tutkintapyyntö poliisille väärästä ilmiannosta ,on hyvä koska sitten on asiasta paperia ja merkintöjä.voit ilmoittaa paikallislehteen et joku häiriköi ja vainoaa. sitten lehtileike liitteeksi lakimiehen kanssa sossuun jos tulee jotain lisäselvitystä.kova kovaa vastaan heti.
tiedän ihmisen joka voitti koko sossu koneiston ja sai voiton. kaikesta dokumentti ja todisteet jne.
Pötyä. Oot juoppo, narkki tai vainoharhainen. Otatko lääkkeesi?