Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sossut reagoivat jos joku tehtailee yhdestä ihmisestä useita perättömiä huoli ilmoituksia

Vierailija
17.04.2025 |

Voivatko tehdä jopa rikosilmoituksen

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin mitenkään, kun eivät reagoi vaikka itse tekisit itsestäsi/perheestäsi/lapsistasi ilmoituksen ja pyytämällä pyydät apua.

Käyvät kotona kahvit juomassa, kirjaavat lappuihin että "vanhemmat työelämässä, omistusasunto, lapsilla omat huoneet" ja thats it ...

Nimimerkillä, kokemusta on.

Kaikilla asiat eivät ole yhtä mallikelpoisesti. Voi olla työttömyyttä, vuokra-asumista, lapset joutuvat jakamaan huoneen jne. Silloin huoli herää kotitarkastuksen seurauksena ja sossuista tulee todellinen riippakivi perheelle. Ja heidän kanssaan on pakko tehdä yhteistyötä, koska jos ei tee niin lapset huostataan.

Huoli herää vuokra-asumisesta? Työttömyydestä? On siinä sossuilla sitten työmaa, koska työttömiä on lähes 400 000 ja vuokra-asujia varmaan saman verran.

Ihan mikä vaan kelpaa huoleksi, myös sukupuoli on hyvä peruste. Samoin niiden oma jahti josta lapsi kärsii. Oma kokemus.

Vierailija
42/95 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

DDR koputtaa  ovellsi niin se on vähän paree avata!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen Sossu. Ne ilmot käsitellään ja jos ovat oikeasti perättömiä,ei johda toimenpiteisiin. Turhaan vievät aikaa.

Mutta otatteko missään vaiheessa yhteyttä ilmoittajaan ja sano että rajoita vähän? Edes silloin jos tiedätte varmasti että kiusaamisesta on kyse

Ei niitä perättömiä nimellä tehdä. Tyhmäähän se olisi.

Minusta on tehnyt yksi ihminen neljä kertaa omalla nimellään. Mietin että eivätkö jo kohta hermostu

Ap

Kyllä luulisi olevan jo poliisiasia, jos ilmoitus on ollut aiheeton. Ja kyllä, aiheettomien ilmoitusten tekeminen on rikos ja se annetaan poliisitutkintaan ja tuomioistuimen ratkaistavaksi. Oli ilmoitus tehty nimellä tai ilman. Aina jää jokin jälki. 

Vierailija
44/95 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeistään kolmannesta aiheettomasta ilmoituksesta viranomaiset antavat sen poliisiasiaksi. 

Vierailija
45/95 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeistään kolmannesta aiheettomasta ilmoituksesta viranomaiset antavat sen poliisiasiaksi. 

Höpöhöpö

Vierailija
46/95 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisi että minulla ei olisi mitään velvoitetta alkaa avaamaan tilannettani tai elämääni kenellekään random soittajalle joka esiintyy jonain sossuna jos joku pellehermanni minusta perättömän ilmoituksen tekisi.

Ei ole. Huoli-ilmoituksen saatuaan, sossu soittaa ja kysyy tarvitsetko apua. Jos et koe tarvitsevasi, se on siinä. Ihan aitoja itse apua hakijoita on riittävästi. Ei tarvitse teikäläisiä jahdata.

Vierailija
47/95 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen Sossu. Ne ilmot käsitellään ja jos ovat oikeasti perättömiä,ei johda toimenpiteisiin. Turhaan vievät aikaa.

Mutta otatteko missään vaiheessa yhteyttä ilmoittajaan ja sano että rajoita vähän? Edes silloin jos tiedätte varmasti että kiusaamisesta on kyse

Miksi? Hänellä on ollut syynsä huoleen. Se on asianomistajan homma viedä asia poliisille, joka tutkii jos ehtii. Vaikea sun on todistaa huoli aiheettomaksi, mutta yritä toki.

Tässä tapauksessa huolen todistaminen aiheettomaksi on kyllä helppoa. Haukkuma ja uhkailu viestejä on runsaasti tallella. Yhtäkkiä tällä ihmisellä on muka huoli herännyt minusta.

Ap

Vierailija
48/95 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän ne sanoo. En luottaisi, ovat kovia valehtelemaan ja taitaviakin vielä.

Vierailija
49/95 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulisi että minulla ei olisi mitään velvoitetta alkaa avaamaan tilannettani tai elämääni kenellekään random soittajalle joka esiintyy jonain sossuna jos joku pellehermanni minusta perättömän ilmoituksen tekisi.

Ei ole. Huoli-ilmoituksen saatuaan, sossu soittaa ja kysyy tarvitsetko apua. Jos et koe tarvitsevasi, se on siinä. Ihan aitoja itse apua hakijoita on riittävästi. Ei tarvitse teikäläisiä jahdata.

Älä valehtele.

Vierailija
50/95 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Hänellä on ollut syynsä huoleen. Se on asianomistajan homma viedä asia poliisille, joka tutkii jos ehtii. Vaikea sun on todistaa huoli aiheettomaksi, mutta yritä toki.

Tässä tapauksessa huolen todistaminen aiheettomaksi on kyllä helppoa. Haukkuma ja uhkailu viestejä on runsaasti tallella. Yhtäkkiä tällä ihmisellä on muka huoli herännyt minusta.

Ap

Älä ole niin itsevarma. Asiat käännetään aina kuten itselle sopii.

Vierailija
51/95 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ja jokainen ilmoitus on todettu perättömäksi

Ap

Vierailija
52/95 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät aina edes soita

Vierailija
53/95 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät aina edes soita

Aina ei ehdi. Eivätkä ala penkomaan asiaa. Tuttu teki appivanhemmistaan huoli-ilmoituksen. Olivat huonokuntoisia ja iäkkäitä ja asuivat korvessa. Ajokortitkin oli menetetty ja talo lämpeni puilla, mihin kumpikaan ei enää kyennyt. Anoppi oli puhelimessa sossulle illoisesti kertonut miten miniä hoitaa ja apua ei tarvitse. Ja apua ei siis tullut ja miniäkin asui kaukana.

Vierailija
54/95 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tehnyt meistä 10 huoli ilmoitusta. Teimme rikosilmoituksen mieheni kanssaa. Meillä ei ole mitään riitaa koskaan ollut ja lapsemme oi hyvin ja pelaa jalista ja kaikkea.

Vierailija
55/95 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku tehnyt meistä 10 huoli ilmoitusta. Teimme rikosilmoituksen mieheni kanssaa. Meillä ei ole mitään riitaa koskaan ollut ja lapsemme oi hyvin ja pelaa jalista ja kaikkea.

Johtiko rikosilmoitus mihinkään? Selvisikö ilmoitusten tekijä?

Vierailija
56/95 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä otan yhteyttä joko puhelimitse tai kirjeitse joka kerta. Vaikka tulisi kuinka monta.

t. aikuissosiaalityön sossu

En ihan ymmärrä, miksi tätä on alapeukutettu niin monta kertaa, koska näinhän se on.

Vierailija
57/95 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäähän ne nimettömänä tehdytkin käsitellä, jos vaikka joku sukulainen ei uskalla omalla nimellään tehdä ilmoitusta.

Mutta kyllä kuiva rikka hännästä karisee. Eli aiheeton panettelu ei kannata.

Vierailija
58/95 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ja jokainen ilmoitus on todettu perättömäksi

Siihen emme varsinaisesti ota kantaa, onko ilmoitus perätön vai ei. Olennaista on se, kokeeko asiakas tarvitsevansa tukea. Jos asiakas sanoo, että kaikki on ok, ja ilmoitus perätön, niin eipä aikuista ihmistä voi pakottaa ottamaan vastaan apua. Vaikka toisinaan se onkin ilmiselvää, että kaikki ei ole hyvin.

Vierailija
59/95 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain tietää itseäni koskevasta ilmoituksesta monta kuukautta myöhemmin ulkopuoliselta ihmiseltä. Soitin sosiaalitoimistoon ja varmistin onko huhu totta. Kyllä oli. Olivat todenneet kyseessä olevan kiusan teko ja riita joka ei sosiaalitoimelle kuulu joten eivät jaksaneet nähdä vaivaa ja edes ilmoittaa minulle

Vierailija
60/95 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan sossujen on ottaa kantaa siihen onko ilmoitus perätön vai ei. Jos onkin vaikka vainoamisesta kyse niin faktaa pitää löytyä kun poliisille mennään puhumaan 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi