Miten sossut reagoivat jos joku tehtailee yhdestä ihmisestä useita perättömiä huoli ilmoituksia
Kommentit (95)
Kyllä aiheettomasta ilmoittelusta pitäisi vähintäänkin herätä huoli ilmoittelijan itsensä mielenterveydestä. Ja mikä hiton tarve on muka nimettömälle ilmoittelulle? Eihän sille pitäisi olla mitään tarvetta, kun tarkoitushan on auttaa ihmistä eikä tehdä kiusaa. Nimettömyys vain edistää tuota kiusantekoa. Kyllä se nimi pitäisi vähintäänkin viranomaisille kertoa, jos pelätään muka ilmoituksen kohteen "kostoa" tms. ilmoituksen tekemisestä.
Ne käsitellään lain puitteissa. Meillä juoksi sossun vähän väliä. Mielisairaan ilmoitteluiden takia.
Lopulta tein hänestä 4 huoli ilmoitusta. Koska jos ihminen itse uskoo moiseen kirjoitteluunsa. Pitää jo olla huolissaan. Lisäksi tein vielä rikosilmoituksen noista ilmoituksista.
Sehän räjähti. Kävi sossulla mutkan ja muutti pois. Sossujen juokseminen meillä loppui siihen. Ja vedin rikosilmoituksen pois. En välitä nähdä koko tyyppiä edes käräjäsalissa.
Vierailija kirjoitti:
Minä sain tietää itseäni koskevasta ilmoituksesta monta kuukautta myöhemmin ulkopuoliselta ihmiseltä. Soitin sosiaalitoimistoon ja varmistin onko huhu totta. Kyllä oli. Olivat todenneet kyseessä olevan kiusan teko ja riita joka ei sosiaalitoimelle kuulu joten eivät jaksaneet nähdä vaivaa ja edes ilmoittaa minulle
Tämä on väärin. Sulla on oikeus tietää, jos sosiaalitoimeen on tullut vireille sua koskeva asia.
Vierailija kirjoitti:
Pakkohan sossujen on ottaa kantaa siihen onko ilmoitus perätön vai ei. Jos onkin vaikka vainoamisesta kyse niin faktaa pitää löytyä kun poliisille mennään puhumaan
Ei meille kuulu yksityishenkilöiden välinen riitely. Meitä kiinnostaa asiakkaan avun tarve. Kirjaamme kyllä asiakkaan näkemyksen totta kai.
Vierailija kirjoitti:
Täällä alkavat maalittamaan lasta huostaan.. Oma kokemus.
Tuskinpa. Se on niin kallista touhua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä sain tietää itseäni koskevasta ilmoituksesta monta kuukautta myöhemmin ulkopuoliselta ihmiseltä. Soitin sosiaalitoimistoon ja varmistin onko huhu totta. Kyllä oli. Olivat todenneet kyseessä olevan kiusan teko ja riita joka ei sosiaalitoimelle kuulu joten eivät jaksaneet nähdä vaivaa ja edes ilmoittaa minulle
Tämä on väärin. Sulla on oikeus tietää, jos sosiaalitoimeen on tullut vireille sua koskeva asia.
Muistutus on tehty mutta siihen ei ole tullut vielä vastausta
Vierailija kirjoitti:
Nosto
Mitä nostelet? Jatka toki keskustelua reippaasti.
Vierailija kirjoitti:
Viimeistään kolmannesta aiheettomasta ilmoituksesta viranomaiset antavat sen poliisiasiaksi.
Onko tämä totta?
Vierailija kirjoitti:
Sehän on rikos jos salasivat asian. Onkohan noita ilmoituksia tehtailtu enemmänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on rikos jos salasivat asian. Onkohan noita ilmoituksia tehtailtu enemmänkin.
Kannattaa lähettää kirjallinen selvityspyyntö jos yhtään epäilyttää
Tutkivat jos ovat turhia ja eivät yleensä tutki jos pitävät paikkansa. Näin se näyttää menevän.
Vierailija kirjoitti:
Luulisi että minulla ei olisi mitään velvoitetta alkaa avaamaan tilannettani tai elämääni kenellekään random soittajalle joka esiintyy jonain sossuna jos joku pellehermanni minusta perättömän ilmoituksen tekisi.
No ei niille tarviikkaan avata. Toteat että ei oo tarvetta suksikaa kuuseen ja luuri kiinni. Kirjeet voi nakata avaamatta roskiin ja jos joku eksyy ovelle niin sisälle ei tarvii laskea.
Oon tehny rikosilmoitusen, ei johda mihinkään, ilmoituksia saa kuulemma tehdä jos on huoli, vaikka ei olisi varma siitä onko huoleen aihetta....
Vierailija kirjoitti:
Oon tehny rikosilmoitusen, ei johda mihinkään, ilmoituksia saa kuulemma tehdä jos on huoli, vaikka ei olisi varma siitä onko huoleen aihetta....
Eihän aloittaja tätä kysynyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakkohan sossujen on ottaa kantaa siihen onko ilmoitus perätön vai ei. Jos onkin vaikka vainoamisesta kyse niin faktaa pitää löytyä kun poliisille mennään puhumaan
Ei meille kuulu yksityishenkilöiden välinen riitely. Meitä kiinnostaa asiakkaan avun tarve. Kirjaamme kyllä asiakkaan näkemyksen totta kai.
Miten voitte kirjata asiakkaan näkemyksen jos ette tiedä sitä? Jos asiakas ei itse edes tiedä että joku on hänestä ilmoituksen tehnyt
Ei mitenkään, ilmoituksia tulee tehdä matalalla kynnyksellä ja jokainen niistä on tutkittava kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitenkään, ilmoituksia tulee tehdä matalalla kynnyksellä ja jokainen niistä on tutkittava kunnolla.
Ei pidä paikkaansa. Jos kiusataan vaikka näillä ilmoituksilla sitä joka asuu lasten kanssa niin saattavat ottaa yhteyttä toiseen huoltajaan ja pakottaa tämän ottamaan lapset. Saattavat myös ydinperheitä pelotella huostaanotolla jos eivät suostu enempään yhteistyöhön puhelinsoiton lisäksi.
Jos perättömän ilmiannon kohteelle on aiheutunut ilmoituksesta vahinkoa tai halveksuntaa, on täysin aiheettoman lastensuojeluilmoituksen tekijä mahdollista tuomita sakkorangaistukseen kunnianloukkauksesta.
Pakkohan noista on asianosaiselle ilmoittaa. Hänen tietoihinsa tulee merkintä vaikka asiakkuus päätettäisiin lopettaa. Viranomaiset eivät saa tehdä yhtään mitään kenenkään selän takana jos ei ole määrätty holhouksen alle