Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi monen on vaikea hyväksyä sitä, että heidän terveysongelmansa johtuvat elintavoista?

Vierailija
17.04.2025 |

Mieluummin rampataan lääkärissä hakemassa apua ja lääkereseptejä.

Kommentit (233)

Vierailija
181/233 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurinosa terveysongelmista johtuu omista valinnoista ja siksi olisikin reilumpaa, että jokainen aikuinen kustantaisi itse omat terveydenhuoltomenonsa. Miksi meidät pakotetaan suureen sairauskassaan?

Juu, ja ne joilla on lapsia pitäisi kustantaa koulut, koska he koulujen tarpeen ovat luoneetkin.

Vierailija
182/233 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain aivoinfarktin ollessani hoikka ja urheilullinen 21 vuotias. Treenasin tavoitteellisesti, joten en todellakaan käyttänyt päihteitä tai tupakkatuotteita. Äitini tai hänen äitinsä eivät ole käyttäneet mitään hormonivalmisteita. Kerro ihmeessä mitä niin epäterveellistä tein, että aiheutin itse tuon.

Miksi uhriudut? Kai ymmärrät, ettei tämä sinunkaan tapauksesi ole tämän keskustelun aihe? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/233 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se kamalaa sanoa 5 nepsylapsen äidille, että vika lastesi ongelmiin on ensisijaisesti tai oikeastaan ainoastaan sinussa.

Vierailija
184/233 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit vaikuttavat hyvin paljon elintapoihin. Joillakin ihmisillä on vain liikunnalliset geenit, esimerkiksi, mikä on terveyden kannalta hyvä. Joillakin nk. juopon geenit, mikä on terveyden kannalta pahasta. 

Geenit vaikuttavat siihenkin, mistä ruoasta pitää, ja mitä ihminen lopulta syö.

Jne.

Vierailija
185/233 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osoittaisin sormella myös lääkäreitä. Tiedän useita tapauksia, joissa lääkäri ei ole maininnut mitään elintavoista vaan on labratulosten ja oireiden perusteella ENSIMMÄISEKSI laittamassa lääkereseptiä. Kolesteroliin ja verenpaineeseen ym. Sitten on testattu kaikki lääkkeet läpi eikä mikään tunnu sopivan, niin vasta sitten lääkäri on todennut, että voisithan tietysti yrittää kokeilla elämäntapoihin muutosta.

Minä kieltäydyin lääkkeistä, sanoin lääkärille että kirjoita vaan reseptit, mutta en niitä lääkkeitä hae. Parissa vuodessa terveellisillä elämäntavoilla korjasin verensokerin, kolesterolin, verenpaineen, maksa-arvot. 

Tuttavani kävi lääkärissä mielenterveysongelmien takia. Lääkäri oli maininnut terveellisen ruokavalion ja liikunnan tärkeyden osana hoitoprosessia, koska tuttava on ylipainoinen. Hänkös otti porot siitä nokkaan. Somessa

Jos on ylipainoinen eikä lihava, juoppo tms., ihmettelen suuresti, koska käynnit ovat niin lyhyitä, ettei niissä ole aikaa tuollaiselle.

Vierailija
186/233 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkästään sokerin, kahvin, alkoholin ja nikotiinin lopetus poistaa 90% sairauksista.

Kerro sitten mitä nautintoaineita saa käyttää?

Vesi on ok.

Vesi ei ole nautintoaine. Kahvi, tupakka, suklaa ja päihteet ovat nautintoaineita. Haitallisuuspisteiden perusteella kannabis on vähiten haitallinen nautintoaine.

HaitallisuusPISTEISTÄ en tiedä miten ja minkä perusteella ne lasketaan ja miten määritellään, mutta tosiasiallisen haitallisuuden perusteella kannabis ei ole nautintoaine ensinkään, vaan se on kärsimysaine kaikkien aiheuttamiensa sairauksien ja kärs

Epäilen koko keskustelun olevan saman huumehipin aloittama.

Vierailija
187/233 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni kävi vähän toisin päin. Vuosikaudet yritin hoitaa itseäni ravinnolla, päihteettömyydellä, lisäravinteilla, erilaisilla vaihtoehtohoidoilla. Kunnes siitä huolimatta sairastaminen paheni ja eteni ja alkoi työkyvyttömyys ja lääkkeet.

Vierailija
188/233 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osoittaisin sormella myös lääkäreitä. Tiedän useita tapauksia, joissa lääkäri ei ole maininnut mitään elintavoista vaan on labratulosten ja oireiden perusteella ENSIMMÄISEKSI laittamassa lääkereseptiä. Kolesteroliin ja verenpaineeseen ym. Sitten on testattu kaikki lääkkeet läpi eikä mikään tunnu sopivan, niin vasta sitten lääkäri on todennut, että voisithan tietysti yrittää kokeilla elämäntapoihin muutosta.

Minä kieltäydyin lääkkeistä, sanoin lääkärille että kirjoita vaan reseptit, mutta en niitä lääkkeitä hae. Parissa vuodessa terveellisillä elämäntavoilla korjasin verensokerin, kolesterolin, verenpaineen, maksa-arvot. 

Minä osottaisin myös. Mieheni sai verenpaineläkkeet nelikymppisenä. Ylipainoa ja työstressiä. Varovaisesti kyselin, että antoiko ne siellä ruokavalioneuvontaa. Ei kuulemma, ja kun minä yritän sitä antaa, se on jäkätystä. 🤷🏻 Eli hän jatkaa elämäänsä toinen käsi pilleripurkissa, toinen suolapurkissa... 

Vierailija
189/233 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurinosa terveysongelmista johtuu omista valinnoista ja siksi olisikin reilumpaa, että jokainen aikuinen kustantaisi itse omat terveydenhuoltomenonsa. Miksi meidät pakotetaan suureen sairauskassaan?

Juu, ja ne joilla on lapsia pitäisi kustantaa koulut, koska he koulujen tarpeen ovat luoneetkin.

Sinänsä jännä, että tuo tervehenkinen ihminen kuitenkin luultavasti haluaisi tehohoidon, syöpähoidot, leikkauksen tms. siinä vaiheessa, kun on sellaisen tarve. 

Vierailija
190/233 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä osottaisin myös. Mieheni sai verenpaineläkkeet nelikymppisenä. Ylipainoa ja työstressiä. Varovaisesti kyselin, että antoiko ne siellä ruokavalioneuvont

Et sinäkään ole puuttumassa tärkeimpään, työstressiin.

Vierailija
191/233 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkansa katkaisu laskettelurinteessä on myös elintapasairaus, joten siihen ei pidä saada hoitoa. Kuten ei myöskään ratsastusonnettomuuden seurauksiin. Eiku juu, sori, tässähän oli tarkoitus haukkua vain ylipainoisia...

Vierailija
192/233 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä osottaisin myös. Mieheni sai verenpaineläkkeet nelikymppisenä. Ylipainoa ja työstressiä. Varovaisesti kyselin, että antoiko ne siellä ruokavalioneuvontaa. Ei kuulemma, ja kun minä yritän sitä antaa, se on jäkätystä. 🤷🏻 Eli hän jatkaa elämäänsä toinen käsi pilleripurkissa, toinen suolapurkissa... "

Sama täällä. Voi kuulemma ihan hyvin edelleen mättää sipsiä, karkkia, jäätelöä ja hillittömät määrät viinaa kun nää pillerit laskee verenpainetta, toinen poistaa nestettä ja kolmas pitää pulssin kurissa. Ylipainoa niin ettei vaaka kohta enää suostu mittaamaan. Minä yritän ujuttaa jokusen kasviksen ruoan sekaan vaikka hyödytöntä se kai on. Ja liikuntaa ei tietysti voi harrastaa.

Vierailija
193/233 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jalkansa katkaisu laskettelurinteessä on myös elintapasairaus, joten siihen ei pidä saada hoitoa. Kuten ei myöskään ratsastusonnettomuuden seurauksiin. Eiku juu, sori, tässähän oli tarkoitus haukkua vain ylipainoisia...

Kuka on ylipainoisista puhunut? Hoikillakin on elintasosaitauksia, esim. maksa heikossa hapessa liiasta alkoholista. Luiden murtuminen ei ole elintasosairaus.

Vierailija
194/233 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu mistä puhut. Esim 2 tyypin diabetes on perinnöllistä ja saat sen vaikka olisit luuta ja nahkaa. Alttius syöville on myös perinnöllistä. Migreenit ei johdu elämäntavoista.

Ja silti minä sain diabetekseni remissioon ja migreenilääkkeet vanhentuivat kaappiin, kun aloin syömään oikein. Syövästä ei ole kokemusta. Kyllä elämäntavoilla voi vaikuttaa moneen asiaan elämänlaatua parantaen ja lääkkeistä pois päästen. Se että jokin sairaus on perinnöllinen tai ns sukurasite, ei tarkoita ettei itse asiaan voisi vaikuttaa.

Munasarjasyöpään, perinööliiseen versioon,  on vaikea vaikuttaa, samoin sokeuttavaan glaukoomaan ei ole muuta kuin lääketieteellistä hoitoa. Sekä jos syntyy vaikka ilman raajoja ei niitä elintavoilla kasvateta tai proteesia elintavoilla tehdä. Onnettomuuteen voi joutua ilman omaa syytä ja joskus sitä vaan ei voi estää. Jos ei ole ollut oikeasti vaaratilanteita ei välttämättä ymmärrä miten sekunti voi olla ratkaiseva ja se ihmisen reaktioaika on noin sekunti. 

Vierailija
195/233 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä puhuttiin näröstyksestä. Mulle aiheuttaa närästystä melkein kaikki. Joitakin mitkä ei aiheuta on vesi, marjamehu sekä kanamuna ja peruna keitettynä. Kaikki vihannekset ja hedelmät on pahimpia. Syön niitä silti paljon. 

Vierailija
196/233 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu mistä puhut. Esim 2 tyypin diabetes on perinnöllistä ja saat sen vaikka olisit luuta ja nahkaa. Alttius syöville on myös perinnöllistä. Migreenit ei johdu elämäntavoista.

Ja silti minä sain diabetekseni remissioon ja migreenilääkkeet vanhentuivat kaappiin, kun aloin syömään oikein. Syövästä ei ole kokemusta. Kyllä elämäntavoilla voi vaikuttaa moneen asiaan elämänlaatua parantaen ja lääkkeistä pois päästen. Se että jokin sairaus on perinnöllinen tai ns sukurasite, ei tarkoita ettei itse asiaan voisi vaikuttaa.

Munasarjasyöpään, perinööliiseen versioon,  on vaikea vaikuttaa, samoin sokeuttavaan glaukoomaan ei ole muuta kuin lääketieteellistä hoitoa. Sekä jos syntyy vaikka ilman raajoja ei niitä elintavoilla kasvateta tai proteesia elintavoilla tehdä. Onnettomuuteen voi joutua ilma

Joo eikä luetunymmärtämiseenkään voi elintavoilla vaikuttaa.

Vierailija
197/233 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisihan se kamalaa sanoa 5 nepsylapsen äidille, että vika lastesi ongelmiin on ensisijaisesti tai oikeastaan ainoastaan sinussa.

Miksi juuri äiti on syypää? Kummallisesti näinä tasa-arvon aikoina vanhemmuuskeskusteluissa jää edelleen isät ulkopuolelle. 

Vierailija
198/233 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joitain kiinnostaa hieman liian paljon toisten terveys ongelmat. Oli itseaiheutettuja ta ei.

Vierailija
199/233 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki sairaudet eivät johdu ylipainosta. Ne laihatkin sairastuvat ja ihan yhtä paljon.

ihmisen biologinen kehitys ei pysy perässä nopeasti nousevan eliniän vuoksi.

ihmiset elää kauemmin koska nykyhoitomuodot ovat niin tehokkaita.kun sitä elinikää pidennetään keinotekoisesti niin sairaudet vaan lisääntyy kun ennen niihin olisi kuoltu.

Huonot elintavat eivät aina johda lihavuuteen. Laihallakin voi olla huonot elämäntavat.

Sukulaistyttö oli lapsena superlaiha ja söi huonosti mitäön muuta mutta karkit maistui.. aikuisena lihoi. Nyt on suolistosairaus. 

Vierailija
200/233 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi neuvo sinulle ap. älä koskaan, älä kuuna kullan valkeana sairastu!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi