Miksi monen on vaikea hyväksyä sitä, että heidän terveysongelmansa johtuvat elintavoista?
Mieluummin rampataan lääkärissä hakemassa apua ja lääkereseptejä.
Kommentit (233)
Suurinosa terveysongelmista johtuu omista valinnoista ja siksi olisikin reilumpaa, että jokainen aikuinen kustantaisi itse omat terveydenhuoltomenonsa. Miksi meidät pakotetaan suureen sairauskassaan?
Vierailija kirjoitti:
Pelkästään sokerin, kahvin, alkoholin ja nikotiinin lopetus poistaa 90% sairauksista.
Mitä sairauksia kahvi aiheuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Okei. Miten mun endometrioosi ja rintasyöpä johtuu mun elintavoista?
Kyllä täällä nämä superviisaat tohtorit sen kohta kertoo, odota vaan. Täällähän tiedetään kaikki ja viisaus vaan kihisee näissä kommenteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Endo johtuu steroideista, joko sinun tai äitisi syömistä. Samoin rintasyöpä linkittyy vahvasti steroidiehkäisyyn. Ja nämä periytyvät, myös hormoneja syöneiden äitien lapsilla on hormonihäiriöitä.
Mene siitä horisemasta, kun et mitään ymmärrä. Miten tyhmä voi joku olio olla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkästään sokerin, kahvin, alkoholin ja nikotiinin lopetus poistaa 90% sairauksista.
Runsaasti nautittuna verenpaine nousee ja pulssi kiihtyy. Työkaveri vettä kaksi pannullista kahvia päivässä ja paineet ihan järkyttävän korkeat. Ei vaan osaa vähentää.
Kylläpäs nyt menee joillain tunteisiin. On olemassa sairauksia, joihin ei elintavoilla voi vaikuttaa. Mutta on myös olemassa niitä elintapasairauksia, jotka johtuvat yllätysyllätys, huonoista elintavoista. Olisi kaikin tavoin hyödyllistä saada resurssit näille ensin mainituille, kun ei tarvitsisi kustantaa toiseksi mainittujen sairauksien hoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
99 %.
Hauska, että täysin ilmiselvästi haitallisten aineiden kritisointi sai valtavan määrän alaspeukkuja. Toisaalta kaikki noista aiheuttavat pahan addiktion, joten ymmärretävä addiktin reaktio.
Vai olisiko alapeukut siitä, että tuo nyt vaan on naurettava väite. Noitten lopetus varmaan edistää terveyttä muttei poista 90% sairauksista.
Vierailija kirjoitti:
Taas joku tee-se-itse-asiantuntija on keksinyt hatustaan raflaavan säännön. Mutta epätodet väittämät ovatkin usein niitä raflaavimpia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Levottomuus,unettomuus,sydänoireita
Vierailija kirjoitti:
Yksi syy JATKUVAAN sairasteluun on R0k0tuks€T.
Itse en ole 2,5 vuoteen ollut pois töistä, en päivääkään kipeä!
Ai, sun mielestä vaikkapa jäykkäkouristusrokote on turha? Niin no, voihan sen tietty varmaan hoitaa kuolemallakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, sun mielestä vaikkapa jäykkäkouristusrokote on turha? Niin no, voihan sen tietty varmaan hoitaa kuolemallakin.
Kyllä vain. Kuolemistahan ei ole luokiteltu sairaudeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Levottomuus,unettomuus,sydänoireita
Lopeta nyt se kahvin juonti. Sen verran levottomia juttuja sulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä täällä nämä superviisaat tohtorit sen kohta kertoo, odota vaan. Täällähän tiedetään kaikki ja viisaus vaan kihisee näissä kommenteissa.
Olet joskus juonut kahvia sokerin kanssa. Siinä todennäköisin syy.
Vierailija kirjoitti:
Selkäsairaus ei lähde lääkkeellä pois. On parantumaton.
Sama. Elintapojen eli aikoinaan työn aiheuttama. Lepo ja liikunta auttaa ja pahimpina hetkinä vahvat lääkkeet.
Itsellä polvet ovat loppu ylipainosta johtuen, tiedän että voisin saada helpotusta painon pudotuksella. En voi kuin itseäni syyttää tästä vaivasta. Jos elämäntapamuutokset olisivat helppoja niin elämä olisi paljon helpompaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro sitten mitä nautintoaineita saa käyttää?
Vesi on ok.
Vesi ei ole nautintoaine. Kahvi, tupakka, suklaa ja päihteet ovat nautintoaineita. Haitallisuuspisteiden perusteella kannabis on vähiten haitallinen nautintoaine.
HaitallisuusPISTEISTÄ en tiedä miten ja minkä perusteella ne lasketaan ja miten määritellään, mutta tosiasiallisen haitallisuuden perusteella kannabis ei ole nautintoaine ensinkään, vaan se on kärsimysaine kaikkien aiheuttamiensa sairauksien ja kärsimysten vuoksi, ja se on de facto myrkkyä.
<
Kerro faktoilla mikä on kannabista vähemmän haitallinen päihde. Kerro samalla mikä on yhtä monipuolinen lääke kuin kannabis jolla on todistettavasti apua yli sataan vaivaan.
Vierailija kirjoitti:
"Geenit" on kohtalaisen helppo ja äkkiväärä ajatusmalli, kun ihmiset koittavat keksiä, mikä kaikki omassa terveydessä on pielessä.
Eivät geenit ole muuttuneet 70-luvulta niin oleellisesti, että se selittäisi ylipainon räjähdysmäisen nousun.
Ei tietenkään. Omakin ylipaino on ihan omaa syytä. Mutta kyllä perinnöllinen taipumus ylipainoon näkyy joissain perheissä ja suvuissa selvästi. Olen pieniruokainen, en syö pullia, pastoja enkä makeita mutta silti painoa kertyy herkästi talviaikaan kun ei ole fyysistä työtä. Kait se on herkuttelu ja näiden laitteiden ääressä nököttäminen eli liikunnan puute monilla. Eihän ulkona näe enää juuri ketään.
Elintapasairaus syntyy hitaasti vuosikymmenien valintojen seurauksena ja valitettavasti myös vanhempien valintojen seurauksena. On todella vaikea ajatella, että esim. syöpä olisi ollut vältettävissä. Noin 40 % syövistä voitaisiin ehkäistä elintavoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö oo vähän eri asia sanoa rokotuksia syyksi sairastelulle, kuin että sanois niiden olevan turhia?
Osoittaisin sormella myös lääkäreitä. Tiedän useita tapauksia, joissa lääkäri ei ole maininnut mitään elintavoista vaan on labratulosten ja oireiden perusteella ENSIMMÄISEKSI laittamassa lääkereseptiä. Kolesteroliin ja verenpaineeseen ym. Sitten on testattu kaikki lääkkeet läpi eikä mikään tunnu sopivan, niin vasta sitten lääkäri on todennut, että voisithan tietysti yrittää kokeilla elämäntapoihin muutosta.
Minä kieltäydyin lääkkeistä, sanoin lääkärille että kirjoita vaan reseptit, mutta en niitä lääkkeitä hae. Parissa vuodessa terveellisillä elämäntavoilla korjasin verensokerin, kolesterolin, verenpaineen, maksa-arvot.