En ole appiporukan ilmainen siivooja!
He muuttivat lähelle meitä, kun mieheni puhui heidät ympäri: Meissä olisi heille turva ja apu. Sanoin etukäteen jo, että kun mieheni on päivittäin 10 tuntia pois (töissä ja matkalla sinne/sieltä plus ruokatuntinsa ja kuopuksen vieminen aamulla tarhaan) ja minä 6-tuntisena toimistotyöläisenä noin 7 tuntia (kaupassa käynti ja kuopuksen haku päiväkodista mukaan luettuna) minkä jälkeen yksin siivoan, kokkaan, pyykkään, tarkastan läksyt ja wilman, ja vien jokaisen kolmesta lapsesta kerran viikossa harrastukseen, muuhun EN TULE suostumaan. Miehen vastaus oli aina että no no, katsotaan sitten. Nyt on katsottu, hitto vie, miehen vaatimuksesta ihan excel-taulukossa, sillä tuloksella, että käänsi tai väänsi asioita miten vain, miehelle jäi enemmän aikaa! No no. . . eihän hän nyt sitä ollut tarkoittanut, että HÄNEN pitäisi käväistä kaupassa vanhemmilleen, juosta siellä satunnaisesti yhtä sun tätä tekemässä (lampunvaihto, taulun ripustus, pölynimuripussin vaihto, papereiden läpikatsominen, puhelimen selittäminen, ja pois mennessään roskis ulos). Että miksi MINÄ en voisi tehdä sitä ,siinä sivussa . . . Pariterapiaan on aika varattu. Saa nähdä mitä tapahtuu. Kiva, jos joku on jaksanut lukea. Oli vain tällainen vuodatus.
Kommentit (625)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiirastorstain rukous. Anna minun pärjätä niin etten koskaan joudu pyytämään apua. Anna tolkkua ja toimeentuloa jos mitä tarvitsen pystyn sen ostamaan vieraalta ihmiseltä. Ymmärrystä jos paljon lastenlapsia katsoinkin sen armosta sain tehdä vaikka en sitäkään oikein osannut. Se ei siten mitään vastavuoroisuutta aiheuttanut.
Tässäpä erinomainen esimerkki syyllistävästä, ilkeästä vanhuksesta joka näkee naiset ilmaisina palvelijoina. Myrkyllisiä ihmisiä.
Harvempi taitaa isoisiä pyytää lapsiakaan kaitsemaan, isoäidit ovat sopivia ilmaisia palvelijoitA.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata auttaa ja varsinkaan appivanhempia. Loisivat vaan toisten avun varassa. Sellaisia verenimijöitä, ja vievät miniältä ihan voimat, jos joutuu imuriin pussin vaihtamaan tai tekemään jotakin muuta aikaa ja voimia vaativia töitä. Miten ihmeessä nuo vanhukset ovatkin sellainen riesa. Pitäisi jokin ratkaisu tähänkin löytyä, kun mieltä ovat vaan pahoittamassa, että ihan yöunet menee. Miksi lasten pitää auttaa? Aivan hullua! Eikö ne voi ostaa palveluja, niin kuin muutkin järkivanhukset tekevät. Mut ku nää ovat niin tyhmiä!
Eiköhän se heidän poika noista pikkuhommista selviydy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaikinen päivä joku vanhusten haukkumisketju yhdistettynä mieheen joka kehtaa jopa ansiotyössä käydä ja olla pois vaimoa silittelemästä.
Eihän tässä vanhuksia haukuta kuin korkeintaan siitä, että ovat onnistuneet kasvattamaan noin pöljän pojan kuin aloittajan mies.
Ai jaa, ja tässä ei sitten ole minkäänlaista roolia laiskalla miniällä.
Kyllähän sen kaikki tietää, miten nuo siivoushommat onnistuu naiselta paremmin. Olisi miniä ylpeä, että saa auttaa.
Ei hitto, mitä mä luin 🥴
Evoluution kannalta ihan olennainen asia, tuo siivoaminen. Vauva kuolee jos äiti ei pidä hygieniasta ja puhtaudesta huolta. Äiti ja vauva kuolev
Oletko olevinasi joku metsästäjä-keräilijä?
Laittaisin appivanhemma puhelimestani "älä vastaa" osastoon, niin eiköhän ne pikkuhiljaa oppisi soittamaan pojalleen.
Jos mieheni yrittäisi delegoida vanhempiensa avunpyyntöjä minulle, heittäytyisin kuuroksi. Eiköhän se mieskin sitten oppisi pikkuhiljaan tekemään vanhempiensa "pikku jutut" itse.
T:passiivisaggressiivinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiirastorstain rukous. Anna minun pärjätä niin etten koskaan joudu pyytämään apua. Anna tolkkua ja toimeentuloa jos mitä tarvitsen pystyn sen ostamaan vieraalta ihmiseltä. Ymmärrystä jos paljon lastenlapsia katsoinkin sen armosta sain tehdä vaikka en sitäkään oikein osannut. Se ei siten mitään vastavuoroisuutta aiheuttanut.
Tässäpä erinomainen esimerkki syyllistävästä, ilkeästä vanhuksesta joka näkee naiset ilmaisina palvelijoina. Myrkyllisiä ihmisiä.
Eikö tuossa kommentissa sanottu ettei kirjoittaja aio vaivata ketään vaan ostaa vaikkapa siivouksen jne. Toivoo selkeää päätä loppuun asti ettei ole vaivoiksi.
Mikä sinua siinä noin kovasti kismitti , ei hyvä sekään?
Vierailija kirjoitti:
Laittaisin appivanhemma puhelimestani "älä vastaa" osastoon, niin eiköhän ne pikkuhiljaa oppisi soittamaan pojalleen.
Jos mieheni yrittäisi delegoida vanhempiensa avunpyyntöjä minulle, heittäytyisin kuuroksi. Eiköhän se mieskin sitten oppisi pikkuhiljaan tekemään vanhempiensa "pikku jutut" itse.
Laittoiko anoppi eston kun pyysit sairaan lapsen seuraksi tai tarjosit viikonlopuksi lapsia?
Oheista miehesi ja appiporukkasi googlaamaan "siivouspalvelut hinnasto + paikkakunta".
Tarpeen vaatiessa voit muistuttaa: EI OLE OLEMASSA ILMAISIA / "ILMAISIA" LOUNAITA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi muuten aloittaja itsekään ei käytä ruuan tilaamista kun ruokakaupan mainitsee arkea raskauttavana asiana.
Viikon ruokatilaukset vaan nettiin, tuontimaksu on pieni , jos se arkea helpottaa.
Ruoan kotiinkuljetus on kyllä aivan huippupalvelu! Eikä ole edes kallis, saan cittarista välillä ilmaiseksikin kuljetuksen. Normaalisti 7,90-12,90
Tilasin just Prismasta, kuljetus 3.50 e ja kuski kärrää 5 laatkollista keitiöön jk/pk kaapien eteen. Huikeaa palvelua vanhukselle 😄👍
Hyvä että sinä saat huikeaa palvelua. Itsellä ei tule kysymykseen ruuan tilailut. Asumme syrjässä ja 5 km:n päässä on K-Market. He luopuivat kotiinkuljetuksista. Toki jokainen voi kysellä jos taksikuski hakisi ruuat tms., mutta vaikeaksi menee. Ei täällä ole Prismaa kuin noin 100 km päässä.
Vierailija kirjoitti:
Oheista miehesi ja appiporukkasi googlaamaan "siivouspalvelut hinnasto + paikkakunta".
Tarpeen vaatiessa voit muistuttaa: EI OLE OLEMASSA ILMAISIA / "ILMAISIA" LOUNAITA.
Näkyykö tuosta liikkeet jotka voivat myydä arvonlisäverottoman siivouksen?
Vanhuspalveluista saa luettelon näistä siivousyrityksistä jotka voivat ilman arvonlisäveroa laskuttaa huonokuntoisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhuspalveluista saa luettelon näistä siivousyrityksistä jotka voivat ilman arvonlisäveroa laskuttaa huonokuntoisia.
Ja kotitalousvähennyksen saa noistakin laskuista.
Vierailija kirjoitti:
Osaa ne 50-60 vuotiaatkin kyykyttää jälkipolvea. Äitini komensi minua tuomaan HETI hänelle pesukonekolikoita, vaikka asuu kauppaa vastapäätä. Minulla oli silloin kotona kaksi alle kouluikäistä ja vauva, kaikki lapset kotihoidossa kuten 1990-luvulla oli tapana. Vieläkin ihmettelen tätäkin aivopierua.
Nyt muistisairaana äiti soittelee esim. pyykinpesukoneesta, joka ei lopeta pesemistä, voi tulla tulipalo, hui, mitä pitää tehdä. No vedä johto pois seinästä. Kohta soittaa, että kyllä kone lopettikin ohjelman, ei tarvinnut vetää johtoa seinästä.
Televisio kanavien hukkaaminen ja kännyn, mallia älytön perudoro, vikaantumiset tuttua.
Kaikki kirjeposti aihettaa kauhean vauhkoontumisen, kuinka pitää heti tulla tänne lukemaan ja selvittämään hänelle, mistä on kyse. Suunnittelen tässä pitäisikö siirtää kaiken hänen postinsa minulle, kun hoidan muutenkin kaikki hänen asiansa.
Ajatuksia ei hänelle tunnu
Mulla samanlainen äiti. On osannut tuollaisen kyykyttämisen ihan aina ja tuttua tuokin, että päässä on vain yksi ajatus, johon jumittuu ja sitten jumittuu ajatuksen aiheuttamaan reaktioon. Tämä kombinaatio kyykyttämistä ja jumittamista on ollut aina raskas läheisille, mutta nyt ikääntyneenä siitä on muodostumassa tekemätön paikka.
Keskusteleminen ei ole koskaan onnistunut, koska jonkin tilanteen tullessa eteen näkee vain sen katastrofin, vaikka oikeasti kyseessä olisi vain arkinen asia, joita tulee vastaan kaikille. Pesukone hajoaa, kaukosäätimen patterit loppuivat, silmälasit ovat hukassa. Uppoaa katastrofiinsa ja sulaa reaktioonsa, eikä mikään auta. Jos tästä käytösmallista keskustelee kun tilanne ei ole päällä, kieltää kaiken, sanoo olevansa järkevä ja ratkaisukeskeinen ihminen ja saahan sitä sanoa, jos jostain hermostuu. Juu, ratkaisukeskisyyttä sekin, että kaatuu ja kaataa kaiken tyttären niskaan.
Äidissään näkee minkälainrn on itse ja tulee olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta ohjeista heidät omatoimisiksi tai pyydä palkkio jos ovat patriarkaatin ikeessä niin uusavuttomiksi oppineet etteivät osaa edes KVG ja joudut senkin metatyön tekemään puolestaan. Oikeastaan jo tuo pelkkä ohjeistaminen on liikaa hyysäämistä ja silläkin voisi/pitäisi olla hinta.
Pidä pintasi ja puolesi, kova kovaa vastaan. Sinua hyväksikäytetään tasan niin kauan ja niin paljon kuin annat tapahtua.
Mies laski alunalkaenkin, että houkuttelee iäkkäät vanhempansa asumaan teidän lähelle, niin kyllä se vaimo sitten käy joutuessaan hänen vanhempiaan auttelemassa. Jestas, että oon onnellinen sinkku näin eron jälkeen. Munkin ex oli vaatimassa, että ikkunoista lähtien pesen hänen äidilleen, kun "onhan mulla aikaa". Kävin kokopäiväisesti töissä ja oli 3 koululaista ja kaikki kotityöt ja lasten asiat hoidin yksin. Mies töissä 600 km päässä ja kävi kahden viikon välein lepäämässä kotona, kun oli niin väsynyt. Ja lopuksi: minulla oli paremmat tulot. Älkää naiset suostuuko kaikkeen, miesten on vihdoinkin aika alkaa ottamaan työn lisäksi vastuu arjen pyörittämisestä ja omista vanhemmistaan.
Vierailija kirjoitti:
Pidä pintasi ja puolesi, kova kovaa vastaan. Sinua hyväksikäytetään tasan niin kauan ja niin paljon kuin annat tapahtua.
Kunpa kaikki isoäidit pitäisivät pintansa . Käypä hinta jos pidät kolme viikkoa kesällä ekaluokkalaista, kaks tenavaikäistä viikonloppu, niistä ruokakustannukset ja hoitotaksa. Näin pitäisi jokaisen toimia, ei jää kiitollisuudenvelkoja. Lapsen perhe/miniä tekee sitten samoin, saat siivousliikkeen puheliinnumeron ,jos maksat viiskymppiä. Päivitän satasesta kännykän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laittoiko anoppi eston kun pyysit sairaan lapsen seuraksi tai tarjosit viikonlopuksi lapsia?
En ole koskaan pyytänyt anoppia hoitamaan kolmea lastani, mutta vastaukseni oli hypoteettinen ja avaajalle tarkoitettu.
Mieheni hoitaa hyvin anoppini asioita. Appi on jo kuollut. Minä hoidin omat vanhempani.
En kaupunkilaisrouvana ymmärrä tätä ettei huushollit eivät raaski mistään maksaa mitään. Kun sekin jonka mies on viikot reissussa voisi ostaa itselleenkin viikkosiivouksen ja ikkunanpesut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan pyytänyt anoppia hoitamaan kolmea lastani, mutta vastaukseni oli hypoteettinen ja avaajalle tarkoitettu.
Mieheni hoitaa hyvin anoppini asioita. Appi on jo kuollut. Minä hoidin omat vanhempani.
Saako anoppisi tulla teille käymään, kutsutteko vaikka yo-juhliin?
Oletko terve? Voinhan minä pyytää/etsiä miessiivoojan/ikkunanpesijän jos sinua kotipalveluyritysten naisvoittoisuuskin pännii.