En ole appiporukan ilmainen siivooja!
He muuttivat lähelle meitä, kun mieheni puhui heidät ympäri: Meissä olisi heille turva ja apu. Sanoin etukäteen jo, että kun mieheni on päivittäin 10 tuntia pois (töissä ja matkalla sinne/sieltä plus ruokatuntinsa ja kuopuksen vieminen aamulla tarhaan) ja minä 6-tuntisena toimistotyöläisenä noin 7 tuntia (kaupassa käynti ja kuopuksen haku päiväkodista mukaan luettuna) minkä jälkeen yksin siivoan, kokkaan, pyykkään, tarkastan läksyt ja wilman, ja vien jokaisen kolmesta lapsesta kerran viikossa harrastukseen, muuhun EN TULE suostumaan. Miehen vastaus oli aina että no no, katsotaan sitten. Nyt on katsottu, hitto vie, miehen vaatimuksesta ihan excel-taulukossa, sillä tuloksella, että käänsi tai väänsi asioita miten vain, miehelle jäi enemmän aikaa! No no. . . eihän hän nyt sitä ollut tarkoittanut, että HÄNEN pitäisi käväistä kaupassa vanhemmilleen, juosta siellä satunnaisesti yhtä sun tätä tekemässä (lampunvaihto, taulun ripustus, pölynimuripussin vaihto, papereiden läpikatsominen, puhelimen selittäminen, ja pois mennessään roskis ulos). Että miksi MINÄ en voisi tehdä sitä ,siinä sivussa . . . Pariterapiaan on aika varattu. Saa nähdä mitä tapahtuu. Kiva, jos joku on jaksanut lukea. Oli vain tällainen vuodatus.
Kommentit (625)
Jokaikinen päivä joku vanhusten haukkumisketju yhdistettynä mieheen joka kehtaa jopa ansiotyössä käydä ja olla pois vaimoa silittelemästä.
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten voisit auttaa heitä ihan siitä hyvästä, että ovat lapsiesi isovanhempia tai ihan vaan vanhuksia, ketkä tarvitsevat apua. En yhtään vähättele työmäärääsi mutta surullista, jos pitää exelissä laskea kukau auttaa vanhempia.
Jaahas. Parempi ihminen tuli jeesustelemaan. Mies pyysi vanhemmat lähelle, mies auttaa. En kyllä typerämpää perustetta auttamiselle vielä tähän päivään ole nähnyt saati kuullut kuin kertomasi.
Vierailija kirjoitti:
Jos ovat eläkeläisiä pyydä paikkakuntasi vanhustyöstä luettelo siivousliikkeistä jotka voivat huonokuntoisille tehdä arvonlisäverottomana. Oon 80 ja mua ihmetyttää nää kun jokaisella avuttomat vanhemmat ja appivanhemmat.
Edelleenkään eivät ole ap:n vanhempia, joten miksi ihmeessä hänen nämä asiat pitäisi hoitaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ovat eläkeläisiä pyydä paikkakuntasi vanhustyöstä luettelo siivousliikkeistä jotka voivat huonokuntoisille tehdä arvonlisäverottomana. Oon 80 ja mua ihmetyttää nää kun jokaisella avuttomat vanhemmat ja appivanhemmat.
Minkä takia aloittajan täytyy alkaa järjestelemään kaupungin kanssa apua miehen vanhemmille, eikä miehen itsensä?
On varmaan ylivoimaista hankkia luettelo siivousliikkeistä. Soitin, olen 80, vanhustyöhön, viiden minuutin päästä oli sähköpostissa luettelo. Oli rasittavaA.
Tämä vauva on outo, tämä on täynnä puolisonsa vanhempia vihaavia naisia. Kuitenkin anopeiltakin odotetaan lasten kaitsemista, isoja rahalahjoja miniänkin synttärinä.
Etteikö vaan aloittajankin lapset ole siellä mummolassa aina joskus vai onko ap kieltänyt heiötäkin yhteydenpidon isänpuoleiseen mummolaan?
Vierailija kirjoitti:
Jokaikinen päivä joku vanhusten haukkumisketju yhdistettynä mieheen joka kehtaa jopa ansiotyössä käydä ja olla pois vaimoa silittelemästä.
Eihän tässä vanhuksia haukuta kuin korkeintaan siitä, että ovat onnistuneet kasvattamaan noin pöljän pojan kuin aloittajan mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkään eivät ole ap:n vanhempia, joten miksi ihmeessä hänen nämä asiat pitäisi hoitaa?
Eihän hänen tarvitse. Voihan hän kotonaankin jättää ne rasittavat kotityöt tekemättä ja hakematta kuopuksen hoidosta. Ansiotyötäkään ei ole pakko tehdä.
Pakko ei ole kuin kuolla. Sitä ei voi välttää.
Älä mene sinne. Ei ole pakko. Mä en tekis yhtään mitään toisten kodissa. Omassa on tarpeeksi. Palkatkoon siivojan sinne. Mies voi maksaa sen. Ja vielä muuttivat lähelle. Hyi hitto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia aloittajan täytyy alkaa järjestelemään kaupungin kanssa apua miehen vanhemmille, eikä miehen itsensä?
On varmaan ylivoimaista hankkia luettelo siivousliikkeistä. Soitin, olen 80, vanhustyöhön, viiden minuutin päästä oli sähköpostissa luettelo. Oli rasittavaA.
Tämä vauva on outo, tämä on täynnä puolisonsa vanhempia vihaavia naisia. Kuitenkin anopeiltakin odotetaan lasten kaitsemista, isoja rahalahjoja miniänkin synttärinä.
Etteikö vaan aloittajankin lapset ole siellä mummolassa aina joskus vai onko a
Kerro idiootti, miksi miehen EI tarvitse sitä tehdä? Nyt ei eletä 50-luvun mallisessa maailmassa niin kuin sinä teit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tässä vanhuksia haukuta kuin korkeintaan siitä, että ovat onnistuneet kasvattamaan noin pöljän pojan kuin aloittajan mies.
Piilomerkityksiä ei kaikki ymmärrä. Miehestä pääsee eroon eroamalla, kotitöistä kun jättää ne tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etteikö vaan aloittajankin
Niin, voihan mies jättää sen rahan tuomatta kotiin ja jäädä tekemään kotityöt ja lujemaan vilmaa.. ihan hyvin. Olin kolmen lapsen ansioäiti.
Ja matikkapää, 80 v ei ole 50-luvulla ollut aikuinen.
Vierailija kirjoitti:
Muut jotenkin voin ymmärtää, mutta minkälainen ihminen ei pysty itse vaihtamaan pussia pölynimuriin tai käymään läpi papereita?
Sellainen joka äänestämänne kokoomuksen mukaan pärjää hyvin itsekseen.
Kyllä minä autoin aina appivanhempiani, ihan päivittäin senkin jälkeen kun olin pojastaan eronnut, jäin asumaankin ihan viereen. Samoin mieheni auttoi vanhempiani kun naimisissa oltiin,eromme jälkeen elämänsä meni niin höpsistä, ettei hän muita auttamaan pystynyt. Appivanhemmat olivat lasteni isovanhempia, tein kaikkeni jotta heidän elämänsä olisi hyvää myös vanhana. He auttoivat pyytämättä AINA meitä kun lapset olivat pieni, aikuisina lapset olivat isovammilleen oiva apu ihan omasta halustaan, rakkaudesta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovatkohan nyt noin avuttomia etteivät itse osaa siivoussopimusta tehdä. Ap ei maininnut heidän olevan holhouksen alla.
Siis kiireinen nainen kesken työpäivän kirjoittelee vanhusprovoja?
Mun vanhemmat ovat suht minimalisteja, miehen ei. Ennen koronaa tajusivat vanhenevat ja ottivat pikavauhdin kodin tyhjentämiseen.
Mies haki 6-8 pakettiautollista , minä hoidin hinnoittelun ja kirppispöydät.
Appivanhemmat pakkasivat. Puoli vuotta meni aktiivista, n 10 v vähän kerralla.
Kävi moukan tuuri, talo meni kaupaksi ja asuvat nyt tässä lähellä.
Minä hoidan mm heidän ruokakaupat, mies kuskaamiset, yhdessä paperiasiat.
Aika pientä on siihen tyhjentämiseen verrattuna. Tilanne on se, vanhemmat omistavat vain kotinsa. Ei autoja, mökkejä, sijoitusasuntoja, jne
Yhdessä me tämäkin tehdään, miten löhes kaikki muutkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala nyt on vaan tämän asian ajatellut näin.
Vaihda sinne Eveliina miehesi nimi. Et todellakaan anna käskyttää. Sano että tästä lähtien molemmat itse päättää mitkä työt on tärkeää tehdä ja tekee ne. Loput jääköön tekemättä tai maksakoot tekijän se jonka mielestä ne on pakko tehdä.
Aloitat sutten niistä oman perheen asioista ja jos mies pyytää jotain sanot että sulla on tämä tärkeämpi nyt työnalla. Käyt apoelassa kun sinulle sopii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai jaa, ja tässä ei sitten ole minkäänlaista roolia laiskalla miniällä.
Kyllähän sen kaikki tietää, miten nuo siivoushommat onnistuu naiselta paremmin. Olisi miniä ylpeä, että saa auttaa.
Missä todellisuudessa mies elää, kun olettaa vaimon lähtevän ihan "siinä sivussa" piikomaan vanhempiensa luo?
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten voisit auttaa heitä ihan siitä hyvästä, että ovat lapsiesi isovanhempia tai ihan vaan vanhuksia, ketkä tarvitsevat apua. En yhtään vähättele työmäärääsi mutta surullista, jos pitää exelissä laskea kukau auttaa vanhempia.
Eiköhän toi excel ollut tuon miehen idea? Ei olisi eka mies joka kuvittelee tekevänsä kaiken, ja sitten kun oikeasti otetaan se excel esiin ja totuus paljastuu, homma haudataan sen siliän tien. Näin ainakin meillä kävi aikoinaan: mies teki hienon excelin, jossa hän oli listanut kaikki omat hommansa, siis nämä perinteiset renkaanvaihdot jne ja pyysi mua sitten kommentoimaan sitä.. no minä sit lisäsin sinne kaikki omat hommani, tein sarakkeen sille kauanko mikin homma vie aikaa, ja kuinka monta kertaa viikossa se suoritetaan: esim lämpimän ruanlaitto: 30min/ruoka, 10xviikossa. jne jne (toim huom: laitoin siihen renkaan vaihtoon aikaa 2h/auto 2x vuodessa, todellisuudessahan siihen menee joku 30min), jännästi siihen eceliin ei sit tosiaan ole ikinä enää palattu, tästä on nyt joku 15v aikaa. Siinä vaiheessa kun se oma kantokyky on jo yli sietorajan, tuohon se vaan sit valitettavasti menee.