En ole appiporukan ilmainen siivooja!
He muuttivat lähelle meitä, kun mieheni puhui heidät ympäri: Meissä olisi heille turva ja apu. Sanoin etukäteen jo, että kun mieheni on päivittäin 10 tuntia pois (töissä ja matkalla sinne/sieltä plus ruokatuntinsa ja kuopuksen vieminen aamulla tarhaan) ja minä 6-tuntisena toimistotyöläisenä noin 7 tuntia (kaupassa käynti ja kuopuksen haku päiväkodista mukaan luettuna) minkä jälkeen yksin siivoan, kokkaan, pyykkään, tarkastan läksyt ja wilman, ja vien jokaisen kolmesta lapsesta kerran viikossa harrastukseen, muuhun EN TULE suostumaan. Miehen vastaus oli aina että no no, katsotaan sitten. Nyt on katsottu, hitto vie, miehen vaatimuksesta ihan excel-taulukossa, sillä tuloksella, että käänsi tai väänsi asioita miten vain, miehelle jäi enemmän aikaa! No no. . . eihän hän nyt sitä ollut tarkoittanut, että HÄNEN pitäisi käväistä kaupassa vanhemmilleen, juosta siellä satunnaisesti yhtä sun tätä tekemässä (lampunvaihto, taulun ripustus, pölynimuripussin vaihto, papereiden läpikatsominen, puhelimen selittäminen, ja pois mennessään roskis ulos). Että miksi MINÄ en voisi tehdä sitä ,siinä sivussa . . . Pariterapiaan on aika varattu. Saa nähdä mitä tapahtuu. Kiva, jos joku on jaksanut lukea. Oli vain tällainen vuodatus.
Kommentit (625)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ovat eläkeläisiä pyydä paikkakuntasi vanhustyöstä luettelo siivousliikkeistä jotka voivat huonokuntoisille tehdä arvonlisäverottomana. Oon 80 ja mua ihmetyttää nää kun jokaisella avuttomat vanhemmat ja appivanhemmat.
Minkä takia aloittajan täytyy alkaa järjestelemään kaupungin kanssa apua miehen vanhemmille, eikä miehen itsensä?
On varmaan ylivoimaista hankkia luettelo siivousliikkeistä. Soitin, olen 80, vanhustyöhön, viiden minuutin päästä oli sähköpostissa luettelo. Oli rasittavaA.
Tämä vauva on outo, tämä on täynnä puolisonsa vanhempia vihaavia naisia. Kuitenkin anopeiltakin odotetaan lasten kaitsemista, isoja rahalahjoja miniänkin synttärinä.
Etteikö vaan aloittajankin
Sinun lapsellasi onkin oma mummola ja oma isä. Tokko lapsesi isänpuolen mummo muisti sinun uusia lapsiasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ovat eläkeläisiä pyydä paikkakuntasi vanhustyöstä luettelo siivousliikkeistä jotka voivat huonokuntoisille tehdä arvonlisäverottomana. Oon 80 ja mua ihmetyttää nää kun jokaisella avuttomat vanhemmat ja appivanhemmat.
Minkä takia aloittajan täytyy alkaa järjestelemään kaupungin kanssa apua miehen vanhemmille, eikä miehen itsensä?
Hän tukee sillä tavalla miestään, jotta tällä on jokin lähtökohta homman järkeistämiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies pitää vaimoa tuossa omaisuutenaan. Lupaa hövelisti vaimon vanhemmilleen piikomaan eikä näe asiassa mitään ongelmaa. Vähän kuin lainaisi autoa tai moottorisahaa. Kuvittelee ehkä myös, että oma koti ja lapset hoituvat itsestään, kun ei itse sitä työtä juuri tee.
Miehen täytyy kans ruveta tekemään osapäivätyötä.
Miten olisi noin alkajaisiksi ihan se, että mies kokeilisi kerrankin itse, mitä se vaatii, että kaupassa on käyty, ruoka on säännöllisesti valmiina. pyykit ja astiat pestyinä, koti edes jotenkuten siivottuna, lapset hoidettuina ja pääsevät harrastuksiinsa ja kouluun/hoitopaikkaan ja sieltä pois. Nuo ovat suurin osa asioita, joita hoidetaan joka ikinen päivä. Käsittämätöntä, että on vielä ihmisiä, joille tulee yllä
Niin, rouvahan voi sohvalla osapäivätyön jälkeen lakkailla kynsiään ja odottaa kun mies oltuaan 10 h ( vietyään lapsen hoitoon) kotoa pois rupeaa ruokkimaan lapset. Eihän se voi olla äidin työtä omalla osuudellaan vastata perheestä. Naisten sortamista.
.miksi se mies ja lapset pitää saada jos ei jaksa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On varmaan ylivoimaista hankkia luettelo siivousliikkeistä. Soitin, olen 80, vanhustyöhön, viiden minuutin päästä oli sähköpostissa luettelo. Oli rasittavaA.
Tämä vauva on outo, tämä on täynnä puolisonsa vanhempia vihaavia naisia. Kuitenkin anopeiltakin odotetaan lasten kaitsemista, isoja rahalahjoja miniänkin synttärinä.
Etteikö vaan aloittajankin lapset ole siellä mummolassa aina joskus vai onko a
Sinä olet sitä ikäluokkaa, jossa miehet on paapottu ensin äidin, sitten vaimon ja lopulta vielä ehkä tyttärienkin taholta. Mutta ajat ovat muuttuneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän tukee sillä tavalla miestään, jotta tällä on jokin lähtökohta homman järkeistämiseksi.
Luettelon pyytäminen ei ole vielä "kaupungin apua."
Joku jo mainitsi puhelinluettelojen puutteen, tottakai on järkevää pyytää luettelo, kaikki eivät löydy nettisivuilta.
Kaupunki EI SIIVOA kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mieheni teki osansa, parempi ruuanlaittaja kuin minä.
Äläpä taas yleistele mitään ikäkausijuttuja. Se tekee kotona kenen aikataulut on parempia.
Tollaset sukulaiskolhoosit on naisille aina ansa! Lisää työtä ja vaivaa. No, jokainen tekee elämässään mitä tekee.
Mä hommasin siivoojan, joka kävi vanhuksilla kerran kuukaudessa tai miten aina sopivat. En itse ehtinyt auttamaan siinä, enkä jaksanutkaan. Hän pesi ikkunat, saunan, vei matot ulos jne. Mitä milloinkin oli ohjelmassa, oli laitoshuoltajan koulutuksen käynyt, tykkäsivät hänestä kovasti ja kävi heillä loppuun asti. Maksoivat toki itse sen kun saivat verottomana. Minä vein aina ennen joulua matot pesulaan ja maksoinkin. Ruokaa saa tilattua kaupasta ovelle.
Ei tarvitse tehdä kaikesta niin vaikeaa. Ja mihin on kadonnut maailmasta toisten pyyteetön auttaminen?
Ap ei osaa organisoida.
Ruokaa ei tarvi tehdä joka päivä. Pyykkäämissen on nykyään automaattipesukoneet, nappia painaa ja hana auki. Sama tiskien kanssa. Siivouksen voi jättää viikonloppuun. Koululaisille voi antaa kotitöitä. Ei tarvi olla pinna kireällä.
Vierailija kirjoitti:
Mä hommasin siivoojan, joka kävi vanhuksilla kerran kuukaudessa tai miten aina sopivat. En itse ehtinyt auttamaan siinä, enkä jaksanutkaan. Hän pesi ikkunat, saunan, vei matot ulos jne. Mitä milloinkin oli ohjelmassa, oli laitoshuoltajan koulutuksen käynyt, tykkäsivät hänestä kovasti ja kävi heillä loppuun asti. Maksoivat toki itse sen kun saivat verottomana. Minä vein aina ennen joulua matot pesulaan ja maksoinkin. Ruokaa saa tilattua kaupasta ovelle.
Ei tarvitse tehdä kaikesta niin vaikeaa. Ja mihin on kadonnut maailmasta toisten pyyteetön auttaminen?
Oletko itse pyytetön jos sinun oletetaan tekevän jotain, mikä ei mitenkään kuulu sinulle? Jos olet niin, onneksi olkoon, olet lattiamatto!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai. Mun lapsella on bonus lapsi ja yksi yhteinen. Laitan heidän yhteisen lapsen tilille rahaa kuukausittain, hän on sius biologinen lapsenlapseni. Ei tulisi mieleenkään laittaa toiselle lapselle. Hänellä on kaksi mummoa ja pappaa, he hoitavat oman lapsenlapsensa.
Kysy mieheltäsi miten hän on ajatellut vanhusten huollon hoitaa. Ja todellakin miten _hän_ oli ajatellut sen hoitaa. Mikä tulee palveluna (kotihoito, siivous, ruoka- tai kauppapalvelu jne) ja minkä hän tekee itse? Vai oliko miehen ajatus, että kaikki palvelut tulevat muualta ja te olisitte vain lähellä, kävisitte kylässä, ja olisitte tosiaan vain se tuki ja turva jos jotain sattuu? (Ihan hyvä ajatus sekin)
Minä käyn isäni luona 1-2 krt viikossa hoitamassa jotain asiaa: kaupassa käyminen ja muuta akuuttia asiaa. Jo siinä tuntuu työn ja perheen ohessa olevan ihan riittävästi hommaa.
63: Niin onkin ja myös appivanhemmillani on omat lapsensa. En ole appivanhempieni tytär, joten en siivoa tai muutenkaan hoida heitä. Huolehdin ja autan omia vanhempiani ja appivanhemmistani huolehtikoon heidän lapsensa. Yksinkertaista ja tasapuolista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kyllä totta, että naisen täytyy usein tällaiset asiat hoitaa tai muuten jäävät hoitamatta. Mutta silti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko itse pyytetön jos sinun oletetaan tekevän jotain, mikä ei mitenkään kuulu sinulle? Jos olet niin, onneksi olkoon, olet lattiamatto!
Kyllä autan, esim. hoidan lapsenlapsia aina kun on pyydetty ja ottaisin useamminkin ja monien tuttujen koiria esim. voin pitää viikon tai kaksi kun ovat matkoilla. Enkä odota siitä mitään korvausta, mukavaa kun voin auttaa. Kudon villasukkia tai leivon pullaa ja vien jollekin.
Nyt taas sain yhdeltä kenen koiraa hoidan usein lainaksi terassin hiontavälineet (pyytämättä) ja lupasi tulla auttamaankin hommassa tulevina pyhinä.
Saan hyvän mielen toisten auttamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä autan, esim. hoidan lapsenlapsia aina kun on pyydetty ja ottaisin useamminkin ja monien t
Et näköjään osaa lukea edes. Pyydetty ei ole sama asia kuin että joku lupaa sinulta kysymättä. Eli sinut voi luvata naapurille apulaiseksi kysymättä?
Meillä on miehen kanssa ollut seurustelun alusta lähtien sopimus, että kumpikin hoitaa yhteydenpidon ja kaiken muunkin tarvittavan omaan sukuunsa. Kyläilemässä voidaan käydä yhdessä, mutta muuten kumpikin hoitaa oman tonttinsa. Ollaan oltu yhdessä kohta 30 vuotta eikä anoppi tai appi ole koskaan edes soittanut mulle enkä mä heille. Hyvissä väleissä ollaan silti.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on miehen kanssa ollut seurustelun alusta lähtien sopimus, että kumpikin hoitaa yhteydenpidon ja kaiken muunkin tarvittavan omaan sukuunsa. Kyläilemässä voidaan käydä yhdessä, mutta muuten kumpikin hoitaa oman tonttinsa. Ollaan oltu yhdessä kohta 30 vuotta eikä anoppi tai appi ole koskaan edes soittanut mulle enkä mä heille. Hyvissä väleissä ollaan silti.
Saako anoppi tulla teille käymään vai lähdetkö ulos? Teillä ei ilmeisesti lapsia.
Olen tehnyt puolisolleni selväksi, etten tulevaisuudessa pistä tikkuakaan ristiin hänen vanhempiensa vuoksi. En ole ilmainen kyökkipiika. Riittää, että huolehdin omista vanhemmistani. Ei me vaimot joka paikkaan ehditä. Appi on "vanhan kansan" miehiä, mitkä vain oottaa valmista. AP:lle, pidä pääsi ja anna miehesi ITSE hoitaa vanhempansa, se ei ole sinun tehtäväsi.
OMIANSA. Kyse oli siitä kävisikö mies siivoamassa puolison vanhempien luona.