Rahalla saatava asia, joka tekisi sinut onnellisemmaksi?
Itse keksin heti vaikka mitä. Lomamatkoja, mökki meren rannalla, oma hevonen, yksityinen kodinhoitaja äidilleni, jne
Kommentit (62)
Taloudellinen riippumattomuus.
Ei enää kiinnostaisi roikkua työpaikassa kun nuorille huippusuperosaajille ja johdon lemmikeille tarjoillaan ylennyksiä ja itse menet lähinnä alaspäin. Saat suorittaa niska limassa kun joku 27v istuu kokouksessa nauramassa toimarin vitseille.
Tällä hetkellä kaikki rahat menevät asunnonlyhennykseen. Asunto on vuokralla ja tässä 2,5 v olen maksanut monen vuoden lyhennyksen, koska laitan lyhennykseen myös vuokratulot. Lainassa on 1200 e, lyhennän n 3500 e kk.
En osaa nauttia tarpeeksi. Käymme viikonloppuisin museoissa, leffassa, syömässä jne. Tämä tekee hyvää. Pääsiäisenä käymme Tukholmassa.
Jos olisi vähemmän lainaa, uskaltaisin käyttää enemmän rahaa.
Lopputili. V*ttu jaksa enää tätä julkisten terveys- ja sosiaalipalveluiden sirkusta...
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä kaikki rahat menevät asunnonlyhennykseen. Asunto on vuokralla ja tässä 2,5 v olen maksanut monen vuoden lyhennyksen, koska laitan lyhennykseen myös vuokratulot. Lainassa on 1200 e, lyhennän n 3500 e kk.
En osaa nauttia tarpeeksi. Käymme viikonloppuisin museoissa, leffassa, syömässä jne. Tämä tekee hyvää. Pääsiäisenä käymme Tukholmassa.
Jos olisi vähemmän lainaa, uskaltaisin käyttää enemmän rahaa.
Sinuna ostaisin myös jonkun kirjoituskurssin. En ymmärtänyt tästä mitään.
Oma talo jossakin missä on puita ja vesistöä, oma koira, hevonen sekä ressailua ympäri maailmaa. Palkkaisin myös kotiapulaisen ja ehkä kokin.
Ihan vaan sellainen mielenrauha, kun ei tarvitsisi joka ikisestä asiasta olla hirvittävän stressaantunut. Se että tulevaisuus ei pelottaisi jatkuvasti.
Rahaa kuluttamallakin saa vapautta.
Ihmisistä pääsee joskus lopullisesti eroon vasta antamalla heidän syyttää kaikesta ja vaatia korvauksiakin, näin he saavat merkityksellisyyttä, puhdistettua katkeruutta ja kaunaansa sekä saavat arvokasta valuuttaamme euroja joka erityisesti lämmittää.
Vapaus on kuitenkin sen kaiken arvoista.
Taloudellinen riippumattomuus, eli ei pakkoa tehdä töitä.
Oma aika. Olen tieten tahtoen työtön, maksan siis vapaa-ajastani työttömyydellä mikä on ihan hyvä järjestely.
Koira, lomamatkoja, auto............
En tajunnut, miten köyhä olen ennen kuin kirjoitin tämän 🤣👍🏼👍🏼
Vierailija kirjoitti:
Hammasraudat, ehjät kengät, fysioterapia, psykoterapia, koira, robotti-imuri, playstation 5, auto, museokortti, kuntosalijäsenyys, tuoreet marjat, punaviini, ravintolaillallinen, urheiluvaatteet, omakotitalo, siivooja, avoimen yliopiston opinnot, kampaamokäynti, futonpatja. Siinä alkuun lista.
Eikö näitä saa siis ihan normaalilla työnteolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asunto, lääkkeet, ruoka, terveydenhuolto...
Nämä. Perusturvallisuus siis. En kaipaa mitään matkoja enkä autoja, nekin on tullut tehtyä ja hankittua silti aikoinaan jo.
Kun on elänyt köyhän lapsuuden ja nuoruuden sekä aikuisena vedetty vähintään viiden vuoden välein matto jalkojen alta, tämä on se mitä kaipaa.
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Vapaus. Kukaan ei kiristäisi tai kyykyttäisi.
Tämä talo jossa asun vuokralla. Haluan tämän omakseni, mutta vielä se ei ole mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Mahdollisuus olla käymättä töissä, tai valita vapaasti mitä, milloin ja miten paljon töitä tekee. Tämä olisi se suurin juttu, jos siis rahaa olisi tai tulisi niin paljon, että perustarpeet saisi kustannettua käymättä töissä. Vapaa-aika on minulle todella arvokasta.
Häpeä
Maksaisin velkani pois ja remontoisin asuntoani. N. 50 tuhatta riittäisi.
Vierailija kirjoitti:
Taloudellinen riippumattomuus, eli ei pakkoa tehdä töitä.
Minulla on. Työmarkkinatuki + asumistuki + toimeentulotuki. Joka kk rahaa ruokaan ja muuhun 500 e.
Aika.
Jos minulla olisi ansioita jotka eivät ole sidottu työpanokseen, ostaisin sillä aikaa tehdä kaikkia niitä kivoja juttuja mitä en ehdi töiden takia toteuttamaan siinä määrin mitä haluaisin.