Miesten lapsihaaveille uusi takaisku, nuoret naiset eivät enää halua synnyttää yhteiskuntaamme tulevaisuutta
https://yle.fi/a/74-20156401?origin=rss
Itsekin halusin miehenä lapsia korkeakouluiässä, mutta näin 20 vuotta tuon koulun jälkeen yksikään nainen ei ole halunnut pitää edes kädestä kiinni.TikTok oli minua parempi vaihtoehto.
Kommentit (1253)
Vierailija kirjoitti:
Syy on yleensä se että miesehdokkaat on niin onnettomia r*nkkareita.
Tämäkin varmaan tulkitaan "naisvihaksi"
"Sen mittelön urosten kesken ei pitäisi tapahtua siten. Ei se luonnossakaan mene niin, että kerätään koko maan parhaat urokset, poltetaan ne poroksi ja sitten niiden jäljelle jätettyjen vajukeiden kanssa lisääntyy naaraat. "
Tätä miettinyt myös. Toisaalta en oikeastaan tule kovin hyvin toimeen armeijan käyneiden miesten kanssa, ovat kai jotenkin pysyvästi vinksahtaneita ja erilaisia, kun itse elää vielä enemmän tai vähemmän lasten maailmassa. Kaverit ovat koostuneet jostain syystä lähes aina sellaisista miehistä, jotka armeijaa eivät ole käyneet.
Eli ehkä se kukkoilevin kukkokaan ei ole oikeasti paras kumppani naiselle. Se on ihan yhtälainen heikkous olla kiinnostuneempi kukkoilusta, kuin siitä naisesta. Luonnossakin toistuu useita kertoja, että naaras luikahtaa karkuun kun koiras kiihottuukin enemmän kukkoilusta. Sekin on luonnonvalintaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole 25v mennessä paksuna tai äiti niin armeijaan vaan.
Noup, meistä ei tule sotahulluja siitä huolimatta ettemme synnytä. Sotaongelmaiset (eli miehet) saavat ihan itse ajaa sen armeijan alas tai sotia keskenään, oma valinta.
Itsekin tuet tuota järjestelmää.
No en kyllä, ja olen sanonut monta kertaa että lupaan allekirjiottaa sen kansalaisaloitteen kun saatte aikaiseksi, että pakollinen asevelvollisuus poistuu. Naisena. Mutta en aio tehdä sitä miesten puolesta, kyllä saatte joskus ihan itse järjestää omat asianne.
"Jaa. Että naisten pitäisi olla vielä kiitollisia siitä, että testosteronisiat puolustavat naisia toisilta testosteronisioilta. Jep jep. Lakatkaa olemasta eläimiä. Anteeksi eläimet. Nekään eivät ole yhtä julmia kuin miehet."
Tällaisten mielipiteiden takia ne hyvät ja vastuunsa kantavat miehet jättäytyvät kasvavassa määrin pois parisuhdemarkkinoilta.
"Jos katsoo ja lukee, mitä maailmassa tapahtuu sekä luonnolle, että ihmisille, on täysin ymmärrettävää, ettei sellaiseen monet halua lisääntyä."
Itse hieman ihmettelen tätä äärimmäistä ajattelutapaa. Loogisesti ajateltunahan se tarkoittaisi että näin ajatteleva pitää itse omaa elämäänsäkin niin kauheana että olisi parempia että ei eläisi ollenkaan. Eli voisi saman tien päättää omankin elämänsä ilman mitään empimistä.
Oikeastihan näin ei ole vaan tämä "huoli" mahdollisten jälkeläisten elämästä asetetaan johonkin ihan eri standardeihin kuin oma elämä eli kyse on vain sosiaalisesti hyväksyttyjen syiden etsimisestä omalle lapsettomuudelle.
Ja sanotaan heti perään että minusta lapsettomuus on sinällään täysin ok jos niin itse haluaa. Sille ei vain pidä keksiä syitä jotka eivät ole ihan oikeita syitä.
Itse olisin silloin 2000 luvulla perustanut perheen sen aikaisen naisen kanssa mutta minkäs teet kun nainen löysi " paremman miehen " tuli oikeen kehuskelemaan että mitä mies on ja mitä omistuksia miehellä on! haluaa kuulemma nauttia elämästä. Päätin silloin että en voi löytää niin mukavaa naista ja luotettavaa mitä silloin oli. Loput ajasta sillon sitä aikaa kun elettiin kuuntelin myös sen aikaisilta nuoremmilta naisilta " vitt54tyutlua" työpaikalla että mitä me miehet ollaan ja mitä me ei olla!
niistä lauseista ei paljon naisen etsintä enää kiinnostanut.
M45
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Olen pitänyt myös palkattomia vapaita ja muutenkin lomat viettänyt lasten ja perheen kanssa. Silloin ei ollut tapana, että miehet jää lasten kanssa kotiin. Eikä se meillä ollut mahdollistakaan sillä hetkellä, koska vaimo työtön ja tulot surkeat. Myöhemmin kannustin vaimoa opiskelemaan ja maksoin perheen kulut siltäkin ajalta. Kiitoksena sitten otti eron kun sai tutkintonsa valmiiksi ja olisi pitänyt mennä töihin tienaamaan perheelle."
Omien lasten hoitaminen ja niiden kulujen maksaminen on ihan perusjuttu eikä mikään supermiehen teko. Ei naisetkaan saa siitä mitään erityiskiitosta. Että oo kyllä nyt parisuhde kukoistaa, kun nainen on laittanut tiskit ja vaihtanut vaipat. Ja miehet vaan pitää omaa työtään automaattisesti tärkeämpänä, kuin naisen työtä.
K
Jeps no newsflash sinulle, suurin osa jopa köyhimpien maiden naisista elää kotosalla eikä käy raatamassa bkt:n eteen. Tämä suomalaisten miesten psykoosi että nainen on pikkumies joka loistaa miehille rakennetussa työelämäjärjestelyssä ja haluaa jopa tulla siitetyksi niin paljon kuin koiraat siittää, on vaan suoanaista typeryyttä. Ihan kun ette käsittäisi ollenkaan, että nainen eli naaras on erilainen biologinen organismi, joka on ihan fysiikkansa ja hormonitoimintansa puolesta erikoistunut ja biologisesti kannateltu viihtymään kotona, tylsyydessä, koska se on paras paikka kasvattaa pieniä lapsia.
Ehdotan että perustatte miesvaltion, missä ei ole yhtäkään kotinaista, kotiäitiä, eikä kotivaimoa, vaan ainoastaan miehekkäästi käyttäytyviä miehiä ja naisia. Ja jätätte meidät biologiamme mukaan toimvat naarasihmiset ihan kokonaisuudessaan 100% täysin rauhaan. Moiccuuuuu!
Te lapsia kaipaavat miehet voitte kouluttautua lastenhoitajiksi päiväkoteihin, varhaiskasvatuksessa on pulaa hoitajista ja saatte olla lapsilauman keskellä kaiket päivät.
Mutta eihän tässä siitä ollut kyse että haluaisitte hoitaa lapsia vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä vaiheessa kun naiset tajuavat ettei ilman lapsia ja uusia veronmaksajia nykyinen hyvinvointiyhteiskunta enää toimi, niin tulee kiire hankkia niitä lapsia, mutta silloin se on jo auttamattomasti liian myöhäistä.
Ihmettelen etteivät naiset pysty tällaiseen loogiseen päättelyyn vaan ahdistuvat sellaisista asioista jotka eivät edes meidän maatamme suoranaisesti kosketa. Ja kuvittelevat hyvinvointiyhteiskunnan olevan jokin itse itseään ylläpitävä luonnonilmiö. Ei ole.
Mitäpä jos tekisit ihan itse asioille jotain? Otatte itseänne niskasta kiinni, ja mietitte, miten perhe saataisiin paremmin sopimaan työelämän rinnalle ja miten hintalappu siitä jaettaisiin tasaisemmin.
Myöhäistä. Ne kersat kun on jo hankittu niiden "alfojen" kanssa. Niillä kun tuo äly ei yleensä loista. Lapsista tulee vuosi vuodelta tyhmempiä. Ei kyetä enää järkevin päätöksiin. Toistetaan samat virheet. Kusitte muronne jo kauan sitten.
Vierailija kirjoitti:
Te lapsia kaipaavat miehet voitte kouluttautua lastenhoitajiksi päiväkoteihin, varhaiskasvatuksessa on pulaa hoitajista ja saatte olla lapsilauman keskellä kaiket päivät.
Mutta eihän tässä siitä ollut kyse että haluaisitte hoitaa lapsia vai mitä?
Kyse kai lienee omista lapsista, eikä jonkun muun? Ajatella...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorten miesten ja naisten lapsihaaveiden ero huikeet neljä prosenttiyksikköö, ihan yhtä vähän miehetki tuntuu haluavan lapsia. Älä siis jauha paskaa.
Tuo on kymmeniä tuhansia lapsettomia miehiä.
Niin, miehillä ei ole kohtua. Kaikki miehet ovat lapsettomia. Jotkut toki varastavat naisten lapset. Ja leikkivät emoja, vähän niinkuin "koiranomistajatkin".
Lapsilla ei ole mitään tekemistä miesten kanssa. Miehillä on siemen ja siihen loppuu miehen osallisuus kasvatuksessa.
Jos tuo on totta, minulla on pahoja valemuistoja lapsuudestani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin olla vuoden tai pari isänä mutta en monia vuosia.
Mitä ajattelit niille lapsille sitten niiden parin vuoden jälkeen tehdä? 🤣
Synnyttäjä saa pitää
On se kumma etteivät naiset halua tuollaisten miesten kanssa lapsia...on se kumma...erittäin kumma.
On se kumma, että nainen ei kykene erottamaan kusipäätä. On se kumma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ihmiset voivat muuttua."
Kyllä mutta nyt puhuttiinkin todennäköisyyksistä. Jos valitse kumppanikseen ahkeran, vastuuntuntoisen ja kotitöitä tekevän miehen niin on huomattavasti todennäköisempää että hänestä tulee hyvä isä kuin jos hänelle ei ole noita ominaisuuksia. Varmaa se ei ole mutta kuten sanoin niin paljon todennäköisempää se on.
"Todennäköisyydet eivät ikinä selviä ensitapaamisesta"
Eivät tietenkään. Mutta aika harva päättää vaikkapa lasten hankinnasta ensitapaamisella. Yleensä asutaan yhdessä vuosia tai jopa vuosikymmen. Kyllä siinä yleensä selviää jo yhtä ja toista siitä millainen se oma kumppani on ja sopisiko hän kenties vanhemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Viihdyttävää keskustelua. :D
Lapsivapaa elämä on hieno asia, eipä tässä muuta sanottavaa.
Totta. Ei nykyään kannata edes yrittää. Haukutaan saman tien maan rakoon.
Vierailija kirjoitti:
"Jos katsoo ja lukee, mitä maailmassa tapahtuu sekä luonnolle, että ihmisille, on täysin ymmärrettävää, ettei sellaiseen monet halua lisääntyä."
Itse hieman ihmettelen tätä äärimmäistä ajattelutapaa. Loogisesti ajateltunahan se tarkoittaisi että näin ajatteleva pitää itse omaa elämäänsäkin niin kauheana että olisi parempia että ei eläisi ollenkaan. Eli voisi saman tien päättää omankin elämänsä ilman mitään empimistä.
Oikeastihan näin ei ole vaan tämä "huoli" mahdollisten jälkeläisten elämästä asetetaan johonkin ihan eri standardeihin kuin oma elämä eli kyse on vain sosiaalisesti hyväksyttyjen syiden etsimisestä omalle lapsettomuudelle.
Ja sanotaan heti perään että minusta lapsettomuus on sinällään täysin ok jos niin itse haluaa. Sille ei vain pidä keksiä syitä jotka eivät ole ihan oikeita syitä.
Ei lapsettomuutta tavitse kenenkään perustella yhtään mitenkään, sosiaalisesti hyväksytysti tai ei-hyväksytysti. Jos jonkun syyn saat niin ihme, itse sanoisin että mene kaivelemaan pilluni sijaan omaa persettäsi, oksetus, jos edes kysyisit. Se mitä naiset pilluillaan tekevät kun ei kuulu yhtään kenellekään edes vähää alusta, ja niin kauan kun niiden tuotokset menevät vääräperusteisesti miesten ja valtion omistukseen ------- siis huoltoon ------- siis isyyteen, niin ei ihme etteivät naiset halua synnytää. Lapset tarvitsevat turvalliset olot, jossa kasvaa oman kehityksensä mukaisesti ja vieroittautuvat sitten, kun se on joko äidille tai lapselle ajankohtaista. Nykyään tuo vieroitus ja repiminen alkaa jo ennen lapsen syntymää, ja voi eskaloitua jopa erittäin vakavaksi fyysiseksi ja seksuaaliseksi väkivallaksi sekä äitiä että lasta kohaan sairaalassa, jolla on erittäin kallis ja peruuttamaton hintalappu. Sen jälkeen isimies kieli pitkällä himoaa vauvaa, ei hyvää päivää tämä koko järjestely on niin sairas kun olla ja vaan voi.
Ihan yhtä lailla kun seksuaalinen ahdistelu on rikos, tulisi totta kai kohdun ja rinta-asioidenkin olla, oli lapsi mukana kuvioissa tai ei.
Ja miettikää nyt pikkuisen itsekin tuota touhuanne, valtiovalta antaa teille lain mukaan omistusoikeuden naisen kohdun tuotokseen ja te olette sen vuoksi rääkymässä ja vaatimassa rikollisesti sitä naisen kohtua. Valtio ei voi sanoa, että nyt saatana ne pillut ja kohdut hommiin, niin miehet valjastetaan siihen tuollaisen kieron "isyys"-paskan varjolla. Sairas, sairaampi, suomi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vauva.fi. Nimestään huolimatta lapsivihamielisin foorumi. Erikoista.
Ei täällä lapsia vihata.
Täällä vihataan äitejä, isiä, pieniä ihmisiä (=lapsia), isoja ihmisiä (=aikuisia), "toisen värisiä" ihmisiä. Totta. Ei täällä vihata lapsia.
50-vuotias itkee kun tiktok on pilannut hänen naishaaveensa. Mitä ihmettä on miehille on tapahtunut? Ota vastuu itsestäsi, ei kukaan anna sinulle mitään elämässä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ihmiset voivat muuttua."
Kyllä mutta nyt puhuttiinkin todennäköisyyksistä. Jos valitse kumppanikseen ahkeran, vastuuntuntoisen ja kotitöitä tekevän miehen niin on huomattavasti todennäköisempää että hänestä tulee hyvä isä kuin jos hänelle ei ole noita ominaisuuksia. Varmaa se ei ole mutta kuten sanoin niin paljon todennäköisempää se on.
"Todennäköisyydet eivät ikinä selviä ensitapaamisesta"
Eivät tietenkään. Mutta aika harva päättää vaikkapa lasten hankinnasta ensitapaamisella. Yleensä asutaan yhdessä vuosia tai jopa vuosikymmen. Kyllä siinä yleensä selviää jo yhtä ja toista siitä millainen se oma kumppani on ja sopisiko hän kenties vanhemmaksi.
Luonnossa sen sijaan lapsiasiasta päätetään nimenomaan ensitapaamisella ja vuorovaikutus pariskunnan välillä jääkin sitten oikeastaan siihen. Avoliitto sun muu on vain hienostelu nimi 10 vuoden s eksiorjuudelle. Naiset, naiset. Antakaa edes itse sille pillullenne joku arvo, sillä miehet ja lääkärit eivät varmasti anna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisille tärkeintä on netti ja pintaliito.
Mitä se haittaa vaikka olisikin? Jokainen saa valita mitä tekee.
Some ei ole kovin terve maailma. Näkyy lähes kaikkien sitä käyttävien tavoissa ja käytöksessä. Mutta valitsitte somen - muiden ihmisten tilalle.
Itsekin tuet tuota järjestelmää.