Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesten lapsihaaveille uusi takaisku, nuoret naiset eivät enää halua synnyttää yhteiskuntaamme tulevaisuutta

Vierailija
16.04.2025 |

https://yle.fi/a/74-20156401?origin=rss

Itsekin halusin miehenä lapsia korkeakouluiässä, mutta näin 20 vuotta tuon koulun jälkeen yksikään nainen ei ole halunnut pitää edes kädestä kiinni.TikTok oli minua parempi vaihtoehto.

Kommentit (1253)

Vierailija
881/1253 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisiä yritetään kannustaa kaikilla mahdollisilla tavoilla lapsettomuuteen kaikissa valkoisissa maissa. Se on osa sitä kansanmurhaa jota ne suunnittelee.

Suomen valtio vois yrittää kannustaa toiseen suuntaan, mutta eipä kannusta. 

Vierailija
882/1253 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset himoitse mieluummin vaikka naisten munuaisia ja sappikiviä? Ihan yhtä sairasta ja väärää himoita heidän kohtujaan ja sen tuotoksia. Eivät tietenkään naiset synnytä tällaisen psykoasetelmaan, missä ovat r aiskattavia pilluja ja lapsitehtaita, ja tuotokst menevät miehille sekä valtiolle. Synnyttäkää itse. Viljelkää vaikka paskaanne.

Dr. Lecter, oletan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
883/1253 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole 25v mennessä paksuna tai äiti niin armeijaan vaan.

Noup, meistä ei tule sotahulluja siitä huolimatta ettemme synnytä. Sotaongelmaiset (eli miehet) saavat ihan itse ajaa sen armeijan alas tai sotia keskenään, oma valinta. 

Itsekin tuet tuota järjestelmää.

No en kyllä, ja olen sanonut monta kertaa että lupaan allekirjiottaa sen kansalaisaloitteen kun saatte aikaiseksi, että pakollinen asevelvollisuus poistuu. Naisena. Mutta en aio tehdä sitä miesten puolesta, kyllä saatte joskus ihan itse järjestää omat asianne.

Miksi miehet eivät vaihda sukunimiään ja kanna huiveja? Hopi hopi missä tasa-arvo? Miksi tasa-arvo on aina sitä että miehet hyötyvät mutta naisia saa syrjiä koska perinne ja vapaus? Onhan armeijakin perinne ja miesten tutkittu vapaa tahto. Lähes 90% miehistä kannattaa nykyistä mallia.

Turha uhriutua kun miehet ovat niitä jotka sinne palvelukseen haluavat. Sallitaanhan miehiä suosivat nimivalinnatkin.

Vierailija
884/1253 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan järkyttävää skeidaa täällä lasten merkityksestä elämässä. Että ne olis joku rasite. Parisuhde ja ura sakkaa, kun patriarkaatti painostaa. Mitä tekee mirkku, panostaa parisuhteeseen ja uraan ja jättää lapset tekemättä. Ihan järkyttävän epäloogista. Nimittäin. Äijiä tulee ja menee ja kuspää pomoja - niitä vasta tulee ja meneekin naisen elämässä. Ura, vai pitäiskö sanoa "ura", voi sakata koska vaan. Ainoa, mitä jää jäljelle ja jossa on jotain järkeä, motiivia ja mieltä on olla äiti omalle lapselle. Lapsi on mutsin puolella ihan aina, vaikka tulis mikä. Äijä ei tykkää selluliitista, mutta lapsi ei valita, vaikka mutsi ois vähän pehmee. Pomolla on suosikkinsa, johon sinä et kuulu, mutta lapselle sinä oot aina ykkönen. Ei mulla muuta.

No johan. Sinun tehtäväsi on olla hoivaajana ja tukena lapselle, ei päinvaston. 

Vierailija
885/1253 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorten miesten ja naisten lapsihaaveiden ero huikeet neljä prosenttiyksikköö, ihan yhtä vähän miehetki tuntuu haluavan lapsia. Älä siis jauha paskaa.

Tuo on kymmeniä tuhansia lapsettomia miehiä.

Monikohan mies haluaisi lapsia jos joutuisivat itse synnyttämään. Se on helppoa toivoa kun joku muu tekee kaiken työn. 

Miehiä ei haittaa, vaikka nainen kuolisi synnärille. Jonossahan oli uusia, eikö? 😁

Vierailija
886/1253 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos katsoo ja lukee, mitä maailmassa tapahtuu sekä luonnolle, että ihmisille, on täysin ymmärrettävää, ettei sellaiseen monet halua lisääntyä."

Itse hieman ihmettelen tätä äärimmäistä ajattelutapaa. Loogisesti ajateltunahan se tarkoittaisi että näin ajatteleva pitää itse omaa elämäänsäkin niin kauheana että olisi parempia että ei eläisi ollenkaan. Eli voisi saman tien päättää omankin elämänsä ilman mitään empimistä.

Oikeastihan näin ei ole vaan tämä "huoli" mahdollisten jälkeläisten elämästä asetetaan johonkin ihan eri standardeihin kuin oma elämä eli kyse on vain sosiaalisesti hyväksyttyjen syiden etsimisestä omalle lapsettomuudelle.

Ja sanotaan heti perään että minusta lapsettomuus on sinällään täysin ok jos niin itse haluaa. Sille ei vain pidä keksiä syitä jotka eivät ole ihan oikeita syitä.

On ihan eri asia "päättää päivänsä", kuin olla alunperinkin syntymättä.

Vierailija
887/1253 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluaisin kovasti omia lapsia. Toivon, että joku päivä saan olla äiti. Oma perhe on suurin haaveeni.

Vierailija
888/1253 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiivistelmä uutisesta, Nuoret naiset ei halua tehdä lapsia kun joutuisi itse kasvattamaan ja elättämään oman osuutensa verran eikä saa ihan kaikkia lapseen liittyviä vastuita, velvotteita ja maksuja ulkoistettua yhteiskunnan ja miesten hoidettavaksi. Nuoret naiset on äärimmäisen itsekkäitä ja omahyväisiä jotka ajattelee että miehet ja muu yhteiskunta on heidän palvelua varten eikä heidön tarvi koskaan tehdä mitää  yhteiskunnan eikä varsinkaan miesten hyväksi

Vierailija
889/1253 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorten miesten ja naisten lapsihaaveiden ero huikeet neljä prosenttiyksikköö, ihan yhtä vähän miehetki tuntuu haluavan lapsia. Älä siis jauha paskaa.

Monikohan mies haluaisi lapsia jos joutuisivat itse synnyttämään. Se on helppoa toivoa kun joku muu tekee kaiken työn. 

Miehiä ei haittaa, vaikka nainen kuolisi synnärille. Jonossahan oli uusia, eikö? 😁

Eikä niitä naisia jotka lapsia tekee haittaa ollenkaan että yksin omalla päätöksellä tehdyistä lapsista aiheutetaan mpelkästään miehelle 18 vuoden taloudelliset ongelman ja kaikki maksu rasite samalla kun nämä naiset vaatii että kaiken maksamisen jälkeen mies vielä tekee kaiken kotona

Vierailija
890/1253 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiivistelmä uutisesta, Nuoret naiset ei halua tehdä lapsia kun joutuisi itse kasvattamaan ja elättämään oman osuutensa verran eikä saa ihan kaikkia lapseen liittyviä vastuita, velvotteita ja maksuja ulkoistettua yhteiskunnan ja miesten hoidettavaksi. Nuoret naiset on äärimmäisen itsekkäitä ja omahyväisiä jotka ajattelee että miehet ja muu yhteiskunta on heidän palvelua varten eikä heidön tarvi koskaan tehdä mitää  yhteiskunnan eikä varsinkaan miesten hyväksi

Niin, mikseivät olisi itsekkäitä? Noinhan miehet ovat tehneet vuosikausia. Miksi naisen pitäisi yksin vastata lapsesta, koska suuri osa isistä sitä ei tee, muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. Miksi naisen pitäisi enää alistua asiaan?

Vierailija
891/1253 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä haluaisin kovasti omia lapsia. Toivon, että joku päivä saan olla äiti. Oma perhe on suurin haaveeni.

Mäkin haluan muuttaa aurinkorannalle asumaan. Kuvittelen, että siten elämäni tuntuisi täydeltä ja olisi ihanaa vaaleanpunaista hattaraa. Todellisuudesta en ymmärrä mitään. 

Vierailija
892/1253 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlettelin äsken huvikseni. 

- noin 10% vanhemmiksi tulleista ihmisistä katuvat sitä että hankkivat lapsia

- noin 25% lapettomaksi jääneistä naisista katui päätöstään olla hankkimatta lapsia 

Vierailija
893/1253 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fake news. Naiset eivät halua lapsia siksi, koska kokevat, ettei heillä ole resursseja ja voimia niiden kasvattamiseen.

Vierailija
894/1253 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä niitä naisia jotka lapsia tekee haittaa ollenkaan että yksin omalla päätöksellä tehdyistä lapsista aiheutetaan mpelkästään miehelle 18 vuoden taloudelliset ongelman ja kaikki maksu rasite samalla kun nämä naiset vaatii että kaiken maksamisen jäl

Yksin omalla päätöksellä?

Vierailija
895/1253 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos katsoo ja lukee, mitä maailmassa tapahtuu sekä luonnolle, että ihmisille, on täysin ymmärrettävää, ettei sellaiseen monet halua lisääntyä."

Itse hieman ihmettelen tätä äärimmäistä ajattelutapaa. Loogisesti ajateltunahan se tarkoittaisi että näin ajatteleva pitää itse omaa elämäänsäkin niin kauheana että olisi parempia että ei eläisi ollenkaan. Eli voisi saman tien päättää omankin elämänsä ilman mitään empimistä.

Oikeastihan näin ei ole vaan tämä "huoli" mahdollisten jälkeläisten elämästä asetetaan johonkin ihan eri standardeihin kuin oma elämä eli kyse on vain sosiaalisesti hyväksyttyjen syiden etsimisestä omalle lapsettomuudelle.

Ja sanotaan heti perään että minusta lapsettomuus on sinällään täysin ok jos niin itse haluaa. Sille ei vain pidä keksiä syitä jotka eivät ole ihan oikeita syitä.

Kaikki syyt jotka vähentävät lapsien hankkimista ovat oikeita syitä ja sen todistaa fakta, että lapset jäävät syntymättä. Kukaan ei jätä lisääntymättä "ei ihan oikeiden syiden" vuoksi, jos lapsia haluaa! 

Itselläni ilmastosyyt ovat vain yksi monista syistä, miksi en koe lasten hankkimista itselleni hyväksi vaihtoehdoksi. En pidä elämääni erityisen kauheana juuri nyt, mutta pidän tulevaisuudennäkymiä kauheina isossa mittakaavassa. Oli sotia tai ei, niin ihmiskunta ei näkemykseni mukaan tule yhdistymään sen vertaa että ilmastonmuutokselle saataisi mitään tehtyä riittävällä volyymilla. Onhan se jo nähty, että tahtotila puuttuu ja ajatellaan vain sitä, miten paljon kukakin häviää jos ilmastotoimiin ryhtyisi. En halua, että omat lapseni päätyvät pahimman, tai ainakin pahemman, ilmasto-ongelman keskelle siinä vaiheessa kun he itse ovat vanhoja. Jo minun vanhuudenpäiväni tulevat todennäköisesti olemaan kurjemmat, kiitos lämpenemisen ja sen tuomien lieveilmiöiden. Minusta tulevien sukupolvien miettiminen ja varsinkin sen, mitä omille jälkeläisilleen voi perinnöksi jättää, on ihan relevanttia. Ja tietenkin oma elämä asetetaan eri standardeihin kuin mahdollisten jälkeläisten elämä. Eivät ne jälkeläiset tule elämään tässä hetkessä, vaan siinä tuntemattomassa tulevaisuudessa joka näillä näkymin on vaan kurjistumassa entisestään.

Vierailija
896/1253 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sehän on mukava ja toivottavasti toiveesi toteutuu. Eli siis näitäkin naisia on eikä ainoastaan meitä, joiden haaveet liittyy ihan muuhun kuin perheeseen. Oliko nyt se 59% lapsia haluavia.

Vierailija
897/1253 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- noin 25% lapettomaksi jääneistä naisista katui päätöstään olla hankkimatta lapsia 

Toisessa prosentissa oli vanhemmat ja toisessa pelkät naiset. 

Vierailija
898/1253 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen katuminen on tabu. Siitä ei saa puhua. 

Vierailija
899/1253 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annas kun arvaan haluat oman perheen ja jäädä kotiäidiksi ja haluat että mies maksaa yksin koko perheen elämän tai vaihtoehtoisesti haluat jättää miehen heti kun lapsi syntyy että saat maksimoitua tuet että sinun ei tarvi töitä tehdä elättääksesi omat lapsesi? 

Vierailija
900/1253 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kävin kauppakorkean, rakensin uran, elin aktiivista sinkkuelämää, matkustelin. En hankkinut perhettä, olin sitä mieltä että en halua omia lapsia. 

Olen nyt 45v. Tämä urahomma on todella nähty, se ei anna minulle enää mitään kiksejä. Alan pikkuhiljaa ymmärtämään, että minulla on vielä n. 35 vuotta yksinäistä elämää jäljellä. Ja siinä samalla alkaa tulla sellainen erittäin epämiellyttävä tunne, että mokasin aivan helvetin pahasti, kun en ikinä hankkinut omaa perhettä.

Sinullako ei ole mitään mahdollisuutta vaikuttaa tilanteeseen? Olet täysin kohtalosi orja, kun et tehnyt päätöksiä nuorena, kun nimenomaan vastustit ajatusta perheestä? No voi raukkaa Sinuna lähtisin etsimään parisuhdetta ja vaikka et ehtisikään lapsia enää tekemään, niin aina voit yrittää vaikka sijaisvanhemmaksi ryhtymistä tai etsiä jonkin muun tavan, jolla saat tuota kaipuuta ihmiskontakteihin ja yhteisöllisyyteen täytettyä. Tekstistä saa kuvan, että olet lähinnä yksinäinen etkä välttämättä niinkään lapsiperhearjen kaipuussa, mutta en lähde tulkitsemaan enempää.

Olen itsekin lapseton, mutta hyväksyn ajatuksen että jos nyt en lapsia halua ja ihan rehellisesti koen lapsiperhearjen luotaantyöntäväksi, niin kahdenkymmenen vuoden päästä itku siitä että olisi pitänyt nuorena tehdä vastoin omaa tahtoa on ihan turhaa. Kakkua ei voi sekä säästää että syödä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi