Miesten lapsihaaveille uusi takaisku, nuoret naiset eivät enää halua synnyttää yhteiskuntaamme tulevaisuutta
https://yle.fi/a/74-20156401?origin=rss
Itsekin halusin miehenä lapsia korkeakouluiässä, mutta näin 20 vuotta tuon koulun jälkeen yksikään nainen ei ole halunnut pitää edes kädestä kiinni.TikTok oli minua parempi vaihtoehto.
Kommentit (1253)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Ainoastaan naisten tulee ottaa terveydellinen riski sekä taloudellinen isku (ja eläkkeen pieneneminen) synnyttämisestä ja lastenhoidosta. Ainoastaan naisten myös tulee ottaa suurin työ, stressi ja aika lasten hoitamiseen. Ja sitten ihmetellään miksi naiset eivät halua lapsia Minäkin haluaisin naisena lapsia, jos saisin tehdä niitä samalla tavalla, kuin miehetSehän olisi ihan luksusta olla isän roolissa kun vertaa äidin rooliin
No älä. Ihan mielelläni minä rupeisin isäksi vaikka heti, jos löytyisi kumppani, joka haluaa olla nykyisen äidin roolin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Synnytitkö? Imetitko? Miten kehosi muuttui?
Nyt päästään tähän biologisiin eroihin. Jos nyt vielä sen verran hyväksytään kaikki, että mies ja nainen ovat eri sukupuolia (kaikissa eläimissä, lähes). Ymmärrän, että nykyään on vaikea hyväksyä tätä eroa, mutta näin se nyt vain on.
Eli miehellä ei mikään muutu, niin.
Kyllä minä tiedän nyt jo 17 vuoden kokemuksella, miten elämäni muuttui, kun lapseni syntyi ja tulin isäksi. Muuttui täysin.
Kehollesi ei tapahtunut yhtään mit
Se että se on "parempaa, kuin koskaan" ei siltikään tee siitä täydellistä, tai välttämättä edes hyvää. Edes sen verran se ei ole kehittynyttä että voitaisiin taata kivuton synnytys, toisin kuin lähes kaikissa muissa toimenpiteissä. Suomessa synnytysten vaurioiden jälkihoito on muutenkin huonoa. Ne ovat myös sellaisia vaurioita ettei niitä oikein voi edes estää, vaan niitä tulee jos tulee.
Vierailija kirjoitti:
"Jos sun äiti ei ois ottanu samaa riskiä, sä et olis nyt siinä. Ja synnytyslääketiede on parempaa ku koskaan."
Eipä se mun persettä kutittais.
Eri
Jep, joillain on vaikea käsittää sitä että jos vanhemmat ei olisi saaneet lastaan, mitään keskustelua ei käytäisi. Olemassaolemattomuus on konsepti jonka ymmärrys vaatii hitusen ajattelukykyä.
Äitien ottama riski on heidän valintansa. Se ei velvoita jälkipolvia mihinkään. Lapsilla on oma elämänsä.
Hah "parempaa kuin koskaan" kun entistä enemmän naisia silvotaan ja lapsia pahoinpidellään. Onhan se tavallaan,siis jos teurastaja tai joku "auttaa" synnytyksessä, niin hieno saavutus jos joku ei kuole.
Sitten kun katsotaan luontoa, missä naaraat synnyttävät itsekseen, niin ketään ei silvota ja suurin osa poikasistakin syntyy ihan terveinä ilman mitään lääkärien aiheuttamia vaurioita. En sitten tiedä jos eläintä huumattaisiin ja r aiskattaisiin samalla tavalla kuin ihmisnaarasta, että miten olisi?
Se on ongelmallista kun yrittää rikkoa luontoa ja jumalaa vastaan, viedä naisten lapset ja r aiskata heitä kun he synnyttävät. Kaikenlaista voi siinä sattua. Tai jos naisia saatetaan r askaaksi vasten heidän tahtoaan, tai heitä aletaan pahoinpitelemään kun raskautuvat, kuten ihmisyhteisöissä. Se on tosiaan aikamoinen resepti katastrofille ja kaikenlaisille vaurioille ja häiriöille, jotka eivät jää vain siihen synnytysväkivaltaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin nähdä sen miehen, joka illalla saatuaan kotityöt tehdyksi alkaa hoitaa lapsen iltapuuhia kylvetyksineen ja iltapuuroineen, että lapsen saa ajoissa sänkyyn kuuntelemaan miehen lukemaa iltasatua. Sen jälkeen mies laittaa lapsen tavarat valmiiksi aamua varten. Aamulla mies herää tarpeeksi ajoissa, että ehtii herättää
Sitten mie ei myöskään osallistu lapsen elämään.
Miehellä on siemenet, naisilla lapset.
Hih.
Vierailija kirjoitti:
"Muuttuuhan miehen elämä täysin. Minulla muuttui ja niin kavereillanikin ja työkavereillani. Älä viitsi levittää tuollaista soopaa."
Oletko ollut raskaana, kärsinyt raskauspahoinvoinnista, synnyttänyt, revennyt synnytyksessä, imettänyt, vaihtanut vaippoja, kitkuttanut vuosikaudet parin tunnin yöunilla ja ollut pois töistä silloin, kun lapsi on sairas? Onko palkkasi laskenut pitkien hoitovapaiden vuoksi ja oletko edes ollut päivääkään isyyslomalla/hoitovapaalla?
Oletko huolehtinut lapsesi vaatehankinnat, lääkärikäynnit, synttärit, koulun myyjäiset, yhteydenpidon opettajiin, harrastukset...?
Oletko joutunut antamaan taloudellista avustusta aikuistuvalle, opiskelevalle lapsellesi?
Lopulta joudut myös aika paljon huolehtimaan aikuisen lapsesi lapsista.
Et todellakaan. En itse tunne yhtäkään isää, joka olisi laittanut tikkua ristiin lastensa eteen ja näistä suurin osa on ihan kivoja ja hyviä mie
Jeps ja mitä huonommat piirit, tiostuu myös ilmiö että mies perustaa useampia pesueita ja saattaa kupata jopa näiden pesueiden lapsilta rahaa elättääkseen toisen pesueensa lapsia. Täysin narsistista, lyhytkatseista, ihan niin kuin tuo miehen "isääntyminenkin". Tehdään vaimosta hakkelusta ja leikitään emoa.
Minä rupeaan synnyttelemään miehille vasta sitten kun miehiltäkin aletaan silpomaan palleja ja peniksiä isääntymisen johdosta. Ja sitten viedään ne lapset. Muuten voivat vaikka synnytellä keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti myönsi, että ei oikeasti halunnut koskaan lapsia, mutta alistui isäni painostukseen. Veikkaan, että oikeasti suurin osa äideistä kokee samoin, mutta asia on valtava tabu. Ja vaikka olisikin haluttu lapsia, niin niiden synnyttyä alkaa kaduttamaan. Äitini sanoi, että hänellä meni mahdollisuus kouluttautua pidemmälle ja kehittyä uralla. Eläkekin jäi pieneksi hoitovapaiden takia. Plus tietysti synnytyksissä tapahtuneet repeämät sekä kohdun laskeumat, raskausarvet ja t*ssit jäivät imetysten jäljiltä ruttuisiksi pusseiksi.
On mahtavaa, että naiset uskaltavat nykyään kieltäytyä synnyttämästä. Ja kunnioitukseni äitiäni kohtaan kasvoi, kun hän myönsi meille lapsille asiat suoraan. Kyllä hän meitä rakastaa, mutta kyllähän perheenäitinä olo pilasi hänen elämänsä.
Miehen elämähän ei muutu lapsen saannin myötä oikeastaan lainkaan. Tähän pitäisi tulla joku muutos, esim. perhevapaiden pitämiseen pitäisi ihan oike
Ja iso osa naisista ei halua edes miestä. Suvut painostavat heitä siihen, ja kun tuo painostus on lopetettu, entistä isompi joukko kieltäytyy. Nuoret tytöt pukeutuvat telttoihin ja kaapuihin saadakseen rauhan miehiltä.
"Miehen elämä ei muutu..."
Mies korjaa hedelmät, nainen tekee työt. Se on ihan reilu diili, että jos mies haluaa isäksi niin ostaa kohtupalvelun ja kasvattaa itse lapsensa tai maksaa siitä lastenhoitajalle. Yhdestä lapsesta napsahtaa jo pikkulapsiaikana useiden satojen tonnien paukku.
Miehillä ei ole mitään tekemistä lasten kanssa, siksi jotkut heistä palvovat näitä niin hirveästi. Ovat saavuttamatonta kauneutta heille.
Nykynaiset tietävät, että jokainen heistä voisi pyöräyttää 10-20 lasta koska vaan. Joka ikinen. Satoja, tuhansia, kymmeniä tuhansia lapsia tuosta vaan. Katsomme maailmaa, katsomme lainsäädäntöä, katsomme miehiä, ja toteamme, että ei tänne, ei näihin sääntöihin, ei noille hulluille.
Mun mielestä miehiltä ei pitäisi kysyä mitään lapsiin ja perheisiin liittyvistä asioista, koska ne eivät loppupeleissä vaikuta heidän elämäänsä mitenkään. Aina, AINA se vastuu perheestä on jo ihan lapsiluvun päättämisestä alkaen äidillä.
"Jeps ja mitä huonommat piirit, tiostuu myös ilmiö että mies perustaa useampia pesueita ja saattaa kupata jopa näiden pesueiden lapsilta rahaa elättääkseen toisen pesueensa lapsia. Täysin narsistista, lyhytkatseista, ihan niin kuin tuo miehen "isääntyminenkin". Tehdään vaimosta hakkelusta ja leikitään emoa. "
Ei taida olla kyse siitä, onko "huonompia" vai "parempia" piirejä. Jörn Donner oli selvästi "hienompia" piireja, mutta teki useita pesueita ja käyttäytyi lievästi sanottuna sikamaisesti naisia kohtaan. Siinä se ongelma onkin: Narsisteja on jonka yhteiskuntaluokassa ja niitä on vaikeata, ainakin ensimmäsien kumppanin, tunnistaa. Jos rupeaa seurustelemaan naimisissa olevan tyypin kanssa kuten Bitte Westerlund teki, niin on aika lailla oma vika, että ukon kuolemisen jälkeen paljastuu, että ukko rakasti koko suhteen ajan toista naista. Viimeksi mainitusta asiasta on myös tällä palstalla ketju.
Naiset haluaa lapsia väkivaltaisten linnakundien ja statusmiesten kanssa. Sitten kun nuo jättävät, niin itku silmässä tinderiin etsimään elättäjää, vaikka kelpaavat vain halvaksi panoksi :D
Miehet haluavat lapsia vähän samalla tavalla kuin lapset haluavat koiranpennun.
Se olisi kiva ja söpö, kavereillakin on ja kyllä mä ihan oikeesti hoidan sitä sitten.
Ja lopulta käy niin, että "hoitaminen" onkin pelkkää leikittämistä silloin kuin itselle sattuu sopimaan. Ei puhettakaan että isä pitäisi puolet perhevapaista, hoitaisi puolet yösyötöistä, lopettaisi harrastukset ja vähentäisi kavereidensa kanssa hillumista. Ehei. Mies jatkaa elämäänsä kuin mitään vauvaa ei olisikaan.
Fiksut naiset tajuaa että elämässä on paljon muutakin kuin löyhkäävien vaippojen kääntely. Tämähän on hyvä asia. Valinnanvapaus on positiivista. Lisäntyyköön ne ketkä haluaa ja joilla on oikeasti resurssit tarjota lapselle hyvä lapsuus.
"Jos sun äiti ei ois ottanu samaa riskiä, sä et olis nyt siinä. Ja synnytyslääketiede on parempaa ku koskaan."
Eipä se mun persettä kutittais.
Eri