Miesten lapsihaaveille uusi takaisku, nuoret naiset eivät enää halua synnyttää yhteiskuntaamme tulevaisuutta
https://yle.fi/a/74-20156401?origin=rss
Itsekin halusin miehenä lapsia korkeakouluiässä, mutta näin 20 vuotta tuon koulun jälkeen yksikään nainen ei ole halunnut pitää edes kädestä kiinni.TikTok oli minua parempi vaihtoehto.
Kommentit (1253)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sittenkin naiset mielummin työelämään veroja maksamaan?
Aivan yhdentekevää mitä teette tai ette tee. Ennustan ankeita aikoja tulevaisuudessa, mutta itse olen tässä kohtaa jo poistunut aurinkorannoille, ellei vasemmistodiktatuuri sitä jollain tavoin estä. Kauhistuttava patriarkaatti vihdoin romahtaa, sääli vain ettei teillä ole mitään muuta kuin velkaa ja vanhuksia tilalle. Aion katsoa tämän karille ajon etäältä punkkua lasissani.
Meinaat, etteivät naiset tee samoin. Ei ole niitä lapsiakaan, joiden takia jäädä. 🤔
Ihan sama kunhan tiedän minne, niin osaan asettua eri valtioon.
En tiedä, missä olisi vain miehiä. Hyvähän sellainenkin paikka
Ihan hyvin riittää ettei ole suomalaisia naisia seinähulluista sukupolvista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä vaiheessa kun naiset tajuavat ettei ilman lapsia ja uusia veronmaksajia nykyinen hyvinvointiyhteiskunta enää toimi, niin tulee kiire hankkia niitä lapsia, mutta silloin se on jo auttamattomasti liian myöhäistä.
Ihmettelen etteivät naiset pysty tällaiseen loogiseen päättelyyn vaan ahdistuvat sellaisista asioista jotka eivät edes meidän maatamme suoranaisesti kosketa. Ja kuvittelevat hyvinvointiyhteiskunnan olevan jokin itse itseään ylläpitävä luonnonilmiö. Ei ole.
Pystyn päättelemään loogisesti, että synnyttäminen on minulle huono diili verrattuna miestyypilliseen elämään.
Voitte ihan itsekin harrastaa sitä loogista päättelyä sen osalta, miksi naiset eivät halua tehdä omilla kehoillaan hyväntekeväisyyttä.
Yhteiskunnassa on nyt tällaiset pelisäännöt ja näillä pelataan. Joten, ei lapsia.
Ja huom. MIEHET ovat itse luoneet tämän koko sairaan systeemin, että pitää aina syntyä enemmän ja taas enemmän lapsia, jotta riittää joukkoja töihin, armeijaan ja sotiin ja synnyttäjiä lisää niihin armeijoihin, töihin ja sotiin, sekä hoitamaan uhreja ja lapsia ja vanhuksia. Miksi tätä systeemiä pitäisi jäädä murehtimaan, jos se vaikka sortuukin? Eihän maapallo kestä sellaista jatkuvaa kasvua ja tämänkö te haluatte säilyttää? Ja sitten syytätte naisia kun tää "systeemi sortuu"?
Vai olisiko kerrankin ihmiskunnassa aika koittamassa, että siirrymme henkisempään vaiheeseen? Toki nuo vallassa olevat isot herrat eivät tästä vanhasta systeemistä helpolla suostu luopumaan. Mutta kyllä mä sanon, että olen todella ylpeä nuorista, kun eivät enää suostu noin vain lisääntymään tällaiseen sairaaseen systeemiin. Se on pelkästään positiivinen uutinen. Ymmärrän kyllä myös sen, että sen sortuminen aiheuttaa paljon ongelmia, esimerkiksi minusta ei varmaan sitten kukaan tuu huolehtimaan kun olen vanha. Mutta otan sen, mieluummin kuin että tää sama touhu jatkuu maailmassa. Se on vain ihmiskunnan kasvukipuilua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka täysijärkinen haluaa lihoa 15 kiloa, venyttää kroppansa piloille ja vielä repiä perseensä synnärillä vapaaehtoisesti? Ei kukaan. Naiset ovat vihdoin tulemassa järkiinsä.
Eli nuoret naiset ovat aika ulkonäkö keskeisiä vai?
Ja samaan aikaan miehet kilpaa arvostelevat naisten vartaloita. Raskausarpia ja revenneitä toosia halveksutaan, minkä ehditään.
Puhumattakaan imettäneiden lapasrinniosta. Ja auta armias jos aviomies on huolehtinut perheen taloudesta niin hän on simp ja nainen lompakkoloinen!
Hyi h*lvetti ne synnyttäneet naiset on kyllä oksettavia otuksia!
Mut hei, mietin tässä, et miks naiset ei enää halua synnyttää?
Haluaisitko itse, että intiimialueesi revittäisiin auki ja vauva vedettäisiin pihdeillä ulos? Ja sitten sinut tikattaisiin ilman puudutusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sittenkin naiset mielummin työelämään veroja maksamaan?
Aivan yhdentekevää mitä teette tai ette tee. Ennustan ankeita aikoja tulevaisuudessa, mutta itse olen tässä kohtaa jo poistunut aurinkorannoille, ellei vasemmistodiktatuuri sitä jollain tavoin estä. Kauhistuttava patriarkaatti vihdoin romahtaa, sääli vain ettei teillä ole mitään muuta kuin velkaa ja vanhuksia tilalle. Aion katsoa tämän karille ajon etäältä punkkua lasissani.
Meinaat, etteivät naiset tee samoin. Ei ole niitä lapsiakaan, joiden takia jäädä. 🤔
Ihan sama kunhan tiedän minne, niin osaan asettua eri valtioon.
En tiedä, miss
Ihan hyvin riittää ettei ole suomalaisia naisia seinähulluista sukupolvista.
Sun kantsii sit tarkkaan katsoa eri maiden syntyvyysluvut ja mennä vain sinne missä syntyvyys on korkeaa.
Vierailija kirjoitti:
"Kuvitelma siitä että keskimääräinen mies olisi perheessä etu vs. Haitta on aika jännä eikä vastaa empiirisä havaintojani. Lähtien siitä, että mies estää vauvan luonnollisen äidin kainalossa nukkumisen ja lapsi saa joka yö hylkäämiskokemuksen, joka sitten eskaloituu pitkälle aikuisuuteen, ettei mieslapsi saa hylkäämiskokemusta. Miehet eivät ymmärrä miehen ja lapsen eroa, vaan yrittävät olla naisen ykköslapsi. Se on sairasta. Tuo että mies lähtee kun seksi loppuu on yhteiskunnallinen normi. Suomalaisessa pariutumiskulttuurissa ei ole kuin ongelmia.
Mutta luonto hoitaa asiat luonnon tavoin, tuottaa terveempää perimää ja kyvykkäämpiä yksilöitä. Vaihtiksena paskaliitto paskalapsilla mieslapsen kanssa vs. Luonnon tapa, valitsen aina luonnon tavan."
Luonnossa ne urokset, joilla on resursseja ja jotka osoittavat kykyä huolehtia naaraasta ja jälkeläisistään, pääsevät lisääntymään. Eli kyllä vaan luonnossakin monilla laj
Ihmiskunnalla se luonnon järjestys on sotkettu jo pitkään valtaa pitävien (miesten) järjestämillä sodilla, joihin lähetetään miehistä parhaat sotimaan ja ne jotka eivät edes kelvanneet sinne, tai jotenkin traumatisoituneina selvinneinä jatkoivat sukuaan.
Sen mittelön urosten kesken ei pitäisi tapahtua siten. Ei se luonnossakaan mene niin, että kerätään koko maan parhaat urokset, poltetaan ne poroksi ja sitten niiden jäljelle jätettyjen vajukeiden kanssa lisääntyy naaraat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä vaiheessa kun naiset tajuavat ettei ilman lapsia ja uusia veronmaksajia nykyinen hyvinvointiyhteiskunta enää toimi, niin tulee kiire hankkia niitä lapsia, mutta silloin se on jo auttamattomasti liian myöhäistä.
Ihmettelen etteivät naiset pysty tällaiseen loogiseen päättelyyn vaan ahdistuvat sellaisista asioista jotka eivät edes meidän maatamme suoranaisesti kosketa. Ja kuvittelevat hyvinvointiyhteiskunnan olevan jokin itse itseään ylläpitävä luonnonilmiö. Ei ole.
Mitäpä jos tekisit ihan itse asioille jotain? Otatte itseänne niskasta kiinni, ja mietitte, miten perhe saataisiin paremmin sopimaan työelämän rinnalle ja miten hintalappu siitä jaettaisiin tasaisemmin.
Maksan jo nyt maailman ja
Kas, näin minunkin vaimoni teki. Taisi saada mitä halusi.
Jos katsoo ja lukee, mitä maailmassa tapahtuu sekä luonnolle, että ihmisille, on täysin ymmärrettävää, ettei sellaiseen monet halua lisääntyä.
Eikä meilläkään monet entisestkään lapset voi erikoisen hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Miehet ei uskalla mennä edes vasektomiaan, kun lapsiluku on täynnä. Jos kuitenkin vaikuttaa erektioon tai siemensyöksyyn.. 🤣"
Sanotaan nyt näin. Jos nainen vaatisi minua käymään vasektomiassa, tulisi ero. Saman tien.
Jos mies vaatisi minua syömään e-pillereitä, tulisi ero. Saman tien.
Minusta se on vaan tosi outoa, että öyhötetään miten ei missään tapauksessa haluta lapsia, mutta ei itse kuitenkaan uskalleta tehdä asian eteen mitään.
Vertaat pilleriä leikkaukseen?
Niinpä. Onhan se kyseinen pilleri huomattavasti hirveämpi kuin leikkaus.
Pieni nips naps, pari päivää hissukseen ja se siitä.
Vs. Vuosia jatkuvat hormoniongelmat ja masennu
"Ko. Pilleri vaikuttaa useiden tutkimusten mukaan myös aivoihin. 🤢 Siis myös muilla tavoilla, kuin vain sukupuolihormonien tuotannon ohjaamiseen. E-pillereillä vaikutetaan nimenomaan aivolisäkkeen toimintaan, ei suoraan munasarjoihin."
Tuohan on suorastaan hirveää. En ollut aiemmin tästä kuullutkaan. Otsalohko etenkin on älyttömän tärkeä ja oleellinen ihan jo kognition ja muistin käytön kombona.
"Aivokuvien vertailussa näytti siltä, että pillerien käyttö vaikutti erityisesti kahteen alueeseen aivokuoren etuotsalohkossa ja limbisessä järjestelmässä. Molemmat alueet olivat osalla pillerien käyttäjistä vertaisryhmäläisiä pienemmät...
Vielä ei myöskään tiedetä, ovatko vaikutukset pysyviä vai väliaikaisia."
-terve.fi-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Olen pitänyt myös palkattomia vapaita ja muutenkin lomat viettänyt lasten ja perheen kanssa. Silloin ei ollut tapana, että miehet jää lasten kanssa kotiin. Eikä se meillä ollut mahdollistakaan sillä hetkellä, koska vaimo työtön ja tulot surkeat. Myöhemmin kannustin vaimoa opiskelemaan ja maksoin perheen kulut siltäkin ajalta. Kiitoksena sitten otti eron kun sai tutkintonsa valmiiksi ja olisi pitänyt mennä töihin tienaamaan perheelle."
Omien lasten hoitaminen ja niiden kulujen maksaminen on ihan perusjuttu eikä mikään supermiehen teko. Ei naisetkaan saa siitä mitään erityiskiitosta. Että oo kyllä nyt parisuhde kukoistaa, kun nainen on laittanut tiskit ja vaihtanut vaipat. Ja miehet vaan pitää omaa työtään automaattisesti tärkeämpänä, kuin naisen työtä.
Kuule kyllä se Suomen kovassa verotuksessa on sankar
Eli pidit vaimoasi kotiorjanasi vedoten palkkaasi. Ihan ansaitsit tulla jätetyksi. Palkalla et saa vapaalippua lasten- ja kodinhoidosta, et mitenkään.
Päinvastoin, tuin ja kannustin vaimoa töihin ja opiskelemaan. Kotitöitä tein oman osani, turha väittää muuta. Ja se oma osa oli lähes 50 %.
Ex-vaimoa ei vaan työnteko kiinnostanut. Monella naisella on kova puheet sankariteoista, mutta totuus on sitten vähän toinen. Onneksi kohta loppuu elatusmaksut lapsista niin joutuu tienaamaan omat rahansa. Ellei sitten aio veronmaksajien rahoilla elellä.
Ongelma on, että moni suomalainen nainen on kasvatettu prinsessaksi, joka on niin erityinen ja ihana. Suurin osa ei ole, mutta luulee olevansa.
Minusta on ihan ymmärrettävää että naiset epäröivät lapsen tekoa. Äidin elämähän siinä mullistuu täydellisesti.
Mies voi jatkaa elämäänsä kuin ennenkin- poikien kaljaillat, monta kertaa viikosssa harrastukset ym ym.
Ei voi etukäteen tietää millainen isä puolisosta sukeutuu.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on ihan ymmärrettävää että naiset epäröivät lapsen tekoa. Äidin elämähän siinä mullistuu täydellisesti.
Mies voi jatkaa elämäänsä kuin ennenkin- poikien kaljaillat, monta kertaa viikosssa harrastukset ym ym.
Ei voi etukäteen tietää millainen isä puolisosta sukeutuu.
Tästä syystä vastauksetkin oli naisilla ja miehillä tuossa niin erilaiset.
Miksi he haluaisivat? Ei siihen ole mitään kannustimia eikä varsinaista tarvetta nykymaailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Ja huom. MIEHET ovat itse luoneet tämän koko sairaan systeemin, että pitää aina syntyä enemmän ja taas enemmän lapsia, jotta riittää joukkoja töihin, armeijaan ja sotiin ja synnyttäjiä lisää niihin armeijoihin, töihin ja sotiin, sekä hoitamaan uhreja ja lapsia ja vanhuksia. Miksi tätä systeemiä pitäisi jäädä murehtimaan, jos se vaikka sortuukin? Eihän maapallo kestä sellaista jatkuvaa kasvua ja tämänkö te haluatte säilyttää? Ja sitten syytätte naisia kun tää "systeemi sortuu"?
Ei sitä tarvitse erityisesti murehtia, ainakaan yksilötasolla. Mutta se on hyvä tiedostaa. Jos se ei kosketa sinua, niin tyttäriäsi tai sukusi nuoria naisia. Yhteiskunnan tasolla on tietysti tragedia, että rakennettu hieno turvaverkko, jonka kautta heikko-osaiset tai tilapäisesti apua tarvitsevat saavat tukea, lakkaa olemasta koska varoja sen ylläpitoon ei ole.
Jos joku kuvittelee, että elämme jossain luonnontilaisessa ihanassa hippiutopiassa hyvinvointiyhteiskunnan jälkeen, niin kannattaa herätä ja äkkiä. Kyllä se enemmän dystopian suuntaan menee jossa taistelu resursseista kiihtyy.
Vierailija kirjoitti:
No mikä ihme tuo on. Nyt synnytysikäisten naisten äidit ovat meitä, joilla oli kokopäivätyön lisäksi koti ja lapset huolehdittavana, kun ei silloin ollut tapana, että mies jää kotiin (eipä myöskään lainsäädäntö mahdollistanut). Lisäksi koko yhteiskunta, neuvola, päivöhoito, peruskoulu ja terveydenhuolto olivat iloisesti vielä sitä mieltä, että aivan kaikki on äidin homma.
Eihän sellaista osaa kukaan itselleen valitse, jos on todellisia vaihtoehtoja. Mun aikana oli vielä vahva normi, lapsia piti vain olla, ja yhdelläkin lunasti osansa Kunnon Ihmisenä. Nyt sitä normia ei enää ole, ja naiset luonnollisesti valitsevat oman etunsa mukaisesti. Mikäli asiaan halutaan muutos, on äitiydestä tehtävä tavoiteltavaa. Onnea siihen, matka on aika pitkä ja tie tosiaan kivinen.
Jos äitiys olisi edes arvostettavaa. Sitä se ei todellakaan ole. En ole koskaan elämässäni törmännyt siihen, että äitiys itsessään olisi arvostettua, että voi kun sä oot niin hieno ihminen kun olet äiti. (Ehkä se alkaa olla tulevaisuudessa niin harvinaista, että siitä tulee kehuttu asia?)
Ainoastaan jos lapset menestyy, äitejä kiitellään. Tämä tarkoittaa sitä, että äidillä pitää olla menestynyt mies, koska yksin on useimmille naisille mahdotonta luoda lapselle kovinkaan hyvä tulevaisuus.
Myös kaikki äitiyteen liittyvät ongelmat ovat aina omia henkilökohtaisia ongelmia ja "mitäs teit lapsia". Miehille ei koskaan sanottaisi niin.
"Helpompi poistaa pallit, ovat näppärästi siinä kehon ulkopuolellakin. "
Palataan siis puhtaaseen haluun vahingoittaa toista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Miehet ei uskalla mennä edes vasektomiaan, kun lapsiluku on täynnä. Jos kuitenkin vaikuttaa erektioon tai siemensyöksyyn.. 🤣"
Sanotaan nyt näin. Jos nainen vaatisi minua käymään vasektomiassa, tulisi ero. Saman tien.
Jos mies vaatisi minua syömään e-pillereitä, tulisi ero. Saman tien.
Minusta se on vaan tosi outoa, että öyhötetään miten ei missään tapauksessa haluta lapsia, mutta ei itse kuitenkaan uskalleta tehdä asian eteen mitään.
Vertaat pilleriä leikkaukseen?
Niinpä. Onhan se kyseinen pilleri huomattavasti hirveämpi kuin leikkaus.
Pieni nips naps, pari päivää hissukseen ja se siitä.
Vs. Vuosia jatkuvat hormoniongelmat ja masennus.
Pakotettiinko sinut pillereihin? Se on rikos. Muussa tapauksessa kirjoituksesi on puhdasta paskaa. Merkityksetöntä ulinaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oksettavaa miehenä uhriutua siitä, ettei "saa lapsia". Sama kuin minä uhriutuisin ja säälisin itseäni siitä, etten "saa pörssiyhtiötä" kun en sellaista kykene tuottamaan. Kerta kaikkiaan ei herätä mitään muuta kuin raivo-oksennusta tuo vinkuminen.
Älähän nyt. Kyllähän miesten tehtävä on aina narista tai uhriutua naisten tekemisistä, niin se on aina ollut 🤭
Jos se ei olisi niin, ehkä nuo puuttuvat 4% haluaisikin lisääntyä.
Vanha suomalainen sananlasku: ole niin kuin mies, syytä siitä vaimoasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yliopistomammoille remminpaikka ja vähän muillekin.
Ootteko koskaan miettineet, että porkkana saattais toimia keppiä paremmin?
Keppi on halvempi.
Lyhyellä aikavälillä totta. Keppi vaan ei tuota mitään. Ikinä. Porkkanassa on energiaa sekä potentiaalia kasvaa. Oli aika, jolloin tällainen asia opittiin jo ala-asteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystyn päättelemään loogisesti, että synnyttäminen on minulle huono diili verrattuna miestyypilliseen elämään.
Voitte ihan itsekin harrastaa sitä loogista päättelyä sen osalta, miksi naiset eivät halua tehdä omilla kehoillaan hyväntekeväisyyttä.
Yhteiskunnassa on nyt tällaiset pelisäännöt ja näillä pelataan. Joten
Niin eikä tuo rakenteen sairaus ole se ainoa ongelma, vaan myös ne asiat mitä sen himmelin sisällä tapahtuu, ovat sairaita. Varsinkin naisia ja naiseutta kohtaan.
Älähän nyt. Kyllähän miesten tehtävä on aina narista tai uhriutua naisten tekemisistä, niin se on aina ollut 🤭
Jos se ei olisi niin, ehkä nuo puuttuvat 4% haluaisikin lisääntyä.