Miesten lapsihaaveille uusi takaisku, nuoret naiset eivät enää halua synnyttää yhteiskuntaamme tulevaisuutta
https://yle.fi/a/74-20156401?origin=rss
Itsekin halusin miehenä lapsia korkeakouluiässä, mutta näin 20 vuotta tuon koulun jälkeen yksikään nainen ei ole halunnut pitää edes kädestä kiinni.TikTok oli minua parempi vaihtoehto.
Kommentit (1253)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas yksi mies jolle nainen on vain tyhjennysaukko. Varmasti hyvää isäainesta. Tiktokia ei ollut 20 vuotta sitten
Ei tainnut olla sinuakaan
Oli jo 50 vuotta sitten
Vierailija kirjoitti:
Jotkut eivät selvästi osaa lukea. Naiset eivät sano etteivät halua lapsia, vaan etteivät halua lapsia nykyisillä olosuhteilla jossa eivät tiedä voivatko huolehtia niistä. Tästä saa kiittää miehiä jotka palkkaavat vain toisiaan vakituisiin työsuhteisiin ettei tule mammalomia.
Mutta sitten taas yh- ja yhteishuoltajuusisejä kyllä palkataan, koska pitäähän miestä auttaa mäessä ja varmaan joku hullu eksäkin. Äitiys on vain yksi lukuisista tekosyistä naisvihalle.
"Miehen deluusiot ja fantasiat itsestään ja omasta kontribuutiostaan elävät vain siellä miehen päässä."
Höpsistä. Ainakin oma mieheni on osallistunut lasten elämään todella paljon. Joinain aikoina myös enemmänkin kuin minä. Jopa silloin kun lapset olivat vauvoja, mies heräsi yöllä niitä syöttämään vähintään saman verran kuin minä (minä lypsin maitoa valmiiksi illalla) eikä muutenkaan katsonut missään asiassa että olisi ollut jotenkin kakkonen äitiin verrattuna.
Ja tästä syystä miehellä on aina ollut todella hyvät ja läheiset välit lapsiimme kun ovat tottuneet että isä on ihan samalla tavalla heidän tarpeisiinsa vastaava hoitaja kuin äitikin.
Vierailija kirjoitti:
*Onko tuottanut yleensä hyviä tuloksia yrittää saada pillua solvaamalla, haukkumalla ja syyllistämällä? Ajatteletteko, että kohdun saaminen on helpompaa?"
Solvaamisesta puheenollen. Miten tuo omalla kohdallasi on toiminut? Muiden solvaaminen ja muutenkin typerä käytös?
Toimii erinomaisesti mm. pitämään alhaiset ja oksettavat kohdunvonkaajat poissa omani lähettyviltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorten miesten ja naisten lapsihaaveiden ero huikeet neljä prosenttiyksikköö, ihan yhtä vähän miehetki tuntuu haluavan lapsia. Älä siis jauha paskaa.
Tuo on kymmeniä tuhansia lapsettomia miehiä.
Mitä väliä? Jos mies on paska, hän ei saa lapsia ja hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surullista seurattavaa kun suomalaiset naiset aivopestään. Saadaan unohtamaan kaikki oikeasti tärkeä. Rakas Suomemme korvataan muilla kansoilla.
Ja se on siellä vanhuksena sitten kiva töröhuulineen ja paukkurintoineen ihmetellä, kun muu keho vanhenee, ei lapsia eikä ketään muutakaan välittämässä. Eikä ennen kaikkea ketään, ketä rakastaisi.
Suurin elämäntarkoitus on saatu unohdettua, oman suvun jatkuminen. Elämässä kaikki tähtää elämän jatkumiseen. Tehokasta työtä kyllä siellä aivopesupuolella, ei voi muuta sanoa.
Lapsettomuus on luonnotonta ja merkki epäkypsyydestä. Synnyttäminen vähentää syöpiä naisilla. Tämä jo osoittaa, että lapsettomuus on luonnotonta.
Oman lapsen hankkiminen on suuri ja paljon tärkeämpi asia kuin n
Mielenterveyspalveluille tulee suurta tarvetta kun naiset huomaavat että elämä onkin valunut sormien läpi ja asiaa ei voi korjata enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vauva.fi. Nimestään huolimatta lapsivihamielisin foorumi. Erikoista.
Näin feminismin aikakautena tämäkään ei yllätä lainkaan. Meitä manipuloidaan.
Jotenkin huvittavaa että kun miehet ja naiset saavat itse valita lisääntymisestään, se on "lapsivihaa" tai "manipulointia".
Se on tervettä järkeä ja ihmisten oikeutta päättää omasta kehostaan. Ei eletä enää pronssikaudella.
Kuinka moni mies lähtisi pestiin, jossa käyt täysipäiväisesti töissä ja hoidat lähes kaikki kotityöt ja lapsen hoidon? Kuinka moni mies haluaisi luopua omasta työstä ja harrastuksistaan?
Olen huomannut, että tässä yhteiskunnassa kannattaa elää kuin mies. Aseta itsesi ja omat tarpeet ykköseksi ja välitä vähemmän muista ihmisistä.
Onpas sotaisa keskustelu.
Ei mun ympärillä olevilla lapsiperheillä ole tollasta sotaa. Ihmiset on ihan onnellisia perheistään. T. Raskaana oleva nainen.
Vierailija kirjoitti:
"Miehen deluusiot ja fantasiat itsestään ja omasta kontribuutiostaan elävät vain siellä miehen päässä."
Höpsistä. Ainakin oma mieheni on osallistunut lasten elämään todella paljon. Joinain aikoina myös enemmänkin kuin minä. Jopa silloin kun lapset olivat vauvoja, mies heräsi yöllä niitä syöttämään vähintään saman verran kuin minä (minä lypsin maitoa valmiiksi illalla) eikä muutenkaan katsonut missään asiassa että olisi ollut jotenkin kakkonen äitiin verrattuna.
Ja tästä syystä miehellä on aina ollut todella hyvät ja läheiset välit lapsiimme kun ovat tottuneet että isä on ihan samalla tavalla heidän tarpeisiinsa vastaava hoitaja kuin äitikin.
Juu, kaikki naiset eivät ole kiinnostuneita lypsylehmän asemasta ja tuo on myös erittäin typerää, sillä jos nainen pitää vauvaa vieressään yöt, ei tarvitse nousta ja "herätä" tätä imetääkseen. Yömaito on myös erilaista kuin lypsetty iltamaito, äidin hormononitoiminta vaikuttaa siihen koko ajan.
Se että sinä tyydyt teollisuuslehmän asemaan ja pidät miestä kakkosemona on sinun ... kohtalosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surullista seurattavaa kun suomalaiset naiset aivopestään. Saadaan unohtamaan kaikki oikeasti tärkeä. Rakas Suomemme korvataan muilla kansoilla.
Ja se on siellä vanhuksena sitten kiva töröhuulineen ja paukkurintoineen ihmetellä, kun muu keho vanhenee, ei lapsia eikä ketään muutakaan välittämässä. Eikä ennen kaikkea ketään, ketä rakastaisi.
Suurin elämäntarkoitus on saatu unohdettua, oman suvun jatkuminen. Elämässä kaikki tähtää elämän jatkumiseen. Tehokasta työtä kyllä siellä aivopesupuolella, ei voi muuta sanoa.
Lapsettomuus on luonnotonta ja merkki epäkypsyydestä. Synnyttäminen vähentää syöpiä naisilla. Tämä jo osoittaa, että lapsettomuus on luonnotonta.
Oman lapsen ha
Tuo on sitä miesten projisointia, koska miehillä on vähemmän sellaisia ihmissuhteita joissa olisi oikea tunneyhteys. Aika harva vapaaehtoisesti lapseton nainen katuu ratkaisuaan, koska heillä on edelleen muita mielekkäitä ihmissuhteita ja koska he ovat tosiaankin itse valinneet lapsettomuuden (miehillä itsellinen vanhemmuus olisi todella paljon vaikeampaa toteuttaa).
Jos ei työtön amiksen käynyt mies kelpaa niin jo on kumma. Ja munko pitäis maksaa lasten jutut ja talousrahat ja hurvittelurahaa vielä, sehän saa lapsilisiä ja muita millä voi ostaa kamat lapsille. Mut kun naisille pitää olla n
Jos tämä ei ole joku parodia, niin lol. Ei tollanen mies olisi kelvannut isoäideilleni eikä äidillenikään. Ei kukaan fiksu nainen milloinkaan ole tuollaista miestä kelpuuttanut, jolle telkkari ja kaljan juominen on mainitsemisen arvoinen asia elämässä. Ja joka kuvittelee, että nainen hankkii lapsille tarvittavat asiat lapsilisillä.JOS sattuisit tosissasi olemaan, niin ei lisääntyminen todellakaan kuulu aivan kaikille, ja sinunlaiset on sitä joukkoa joille se ei kuulu.
No mikäs sit on mainitsemisen arvoista? joku lenkkeily ja terveysruoka sonta? Jos se telkkari on auki illalla ja lukee samalla niin mitäs sit? Ja jos tykkää viikonloppuna ottaa sen 12 kaljaa lauantaina nollatakseen päänsä niin mitä sit? Mites sitä sit jaksais seuraavan viikon.
Kyllä mun äidille kelpas mies joka kävi töissä ja kittas kaljaa viikonloppuna ja söi makkaraa eikä mitään kasvisruokaa, mut sit kun ei isän kannattanut käydä töissä tiettyjen juttujen takia niin äiti kävi töissä ja isä hois kotityöt, teki ruuat, siivos ja viikonloppuna siivosivat yhdessä.
No mihis ne lapsilisät käytetään ellei vaatteisiin, ei aina kaikkea tartte ostaa uutena, kirpparikama kelpaa, farkut voi ostaa 10 vuoden välein kun paikkaa, vanhat takit kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vauva.fi. Nimestään huolimatta lapsivihamielisin foorumi. Erikoista.
Näin feminismin aikakautena tämäkään ei yllätä lainkaan. Meitä manipuloidaan.
Jotenkin huvittavaa että kun miehet ja naiset saavat itse valita lisääntymisestään, se on "lapsivihaa" tai "manipulointia".
Se on tervettä järkeä ja ihmisten oikeutta päättää omasta kehostaan. Ei eletä enää pronssikaudella.
Nämä artikkelit ovat lähtökohtaisestikin ihan sairaita, ihan kuin miehellä olisi mitään mandaattia naisen kohdun tuotoksiin. Mies tuottaa siemeniä.
Vierailija kirjoitti:
Ei mun ympärillä olevilla lapsiperheillä ole tollasta sotaa. Ihmiset on ihan onnellisia perheistään. T. Raskaana oleva nainen.
No tässähän puhutaankin ihmisistä jotka eivät halua lapsia. Siis sellaisista jotka eivät olisi onnellisia huomatessaan odottavansa lasta.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni mies lähtisi pestiin, jossa käyt täysipäiväisesti töissä ja hoidat lähes kaikki kotityöt ja lapsen hoidon? Kuinka moni mies haluaisi luopua omasta työstä ja harrastuksistaan?
Olen huomannut, että tässä yhteiskunnassa kannattaa elää kuin mies. Aseta itsesi ja omat tarpeet ykköseksi ja välitä vähemmän muista ihmisistä.
Niin kummasti se diili ei enää kiinnostakaan kun pitäisi pärjätä täys-yh-isukkina ja maksaa naiselle hänen kehonsa käytössä (kohdunvuokraus). Alkaa taas se söpötys että vain rakkaudesta voi tehdä lapsia, kun ei suostuta myöntämään sitä tosiasiaa, että vain toinen sukupuoli tekee työt ja ja kantaa vastuun lapsiasiassa. Tietenkin, sehän on heidän sukupuolensa. Mutta mikä se miehen rooli siinä sitten on? Omistella ja korjata naisen työn tulokset? Kapitalisoida naista kuin jotain tuotantolehmää? Juu ei.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se totuus sullekin valkenee kunhan olet vauvasi synnyttänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Aika turha syyttää TikTokkia jostain mikä tapahtui 20v sitten.
Näin nuorehkona naisena, joka paljon aiheesta on keskustellut muitten kanssa, näkisin että iso syy on se, että vastuu lapsista ja kodista lankeaa useimmiten edelleen äidille, samalla kun taloudellinen vastuu jaetaan tasan miehen ja naisen välillä. Työelämä vaatii yhä enemmän eikä koeta että siihen lisäksi jaksaisi vielä perhettäkin"
Edelleen, mies joka haluaa olla kaikessa noissa perheasioissa mukana on useimmille naisille pelkkä kynnysmatto. Kävellään yli ja jatketaan matkaa. Naisissa on jotakin pahasti vialla.
Mies ei ole emo. Vaikka mies kuinka haluaisi imettää poikasta ja olla mukana ja loisia äitiydessä, m i e s e i o l e e m o. Ihminen ei ole lintu, vaan nisäkäs. Nisäkkäällä naaras on raskaana ja hoivaa poikasia, koiras huolehtii reviiristä ja
Jos näin on niin miksi sitten naisia koulutetaan uroksen rooliin hoitamaan reviiriä ja hankkimaan resursseja?
Vierailija kirjoitti:
Huom, sun miehelläsi onkin lapsia, mutta harhaisilla ylilautamiehillä ei.
Väestötasolla prosenttiyksikön puolikaskin on paljon ihmisiä. Mutta se ei ole sama asia kuin että asiassa olisi joku ihan huikea ero sukupuolten välillä. Väli on lopulta aika pieni.