Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi autokorjaamoilla ei kerrota, että jokin muukin paikka "falskaa" tai olisi kannattavaa korjauttaa?

Vierailija
15.04.2025 |

Olen sinkku ja nainen joten auton vienti korjaamolle on muutenkin todella epämiellyttävää, stressaavaa ja hankalaa. Minulla ei ole mitään "suhteita" korjaajiin kuten monilla miehillä, että homma on silläkin tavalla aina hakuammuntaa. Ei ole myöskään kyytejä ja vetoapuja, vaan joudun aina kävelemään korjaamon ja kodin väliä, jota on vähimmilläänkin 5 km. Taas kävi niin, että kun vaihdatin jarrupalat ja kengät ja luulin kaiken olevan kunnossa, niin katsastusmies sanoi vajaan viikon päästä, että moottorista tiputtaa öljyä ja se pitää korjata. Menin takaisin korjaamolle ja sanoin asiasta, niin mies vastasi, että; " Niinhän se tais tiputtaa".  Miksi näin? Kerran olen törmännyt renkaita ostaessani, että on tarkastettu niiden asennuksen yhteydessä tyyliin koko auto ja siitä on saanut raportin. Muuten ei koskaan. 

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä hölmöiltä lypsetään kaikki rahat ja vielä vähän lisää.

Vierailija
2/59 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävi taas sellainen että uusivat muutakin, mutteivät kertoneet siitä mitään ennenkuin oli maksun aika. Olivat rikkoneet yhden anturin ja laittaneet uuden ja koiranluunkin vaihtaneet, vaikka olisin sen voinut itsekin vaihtaa. Olisi säästynyt iso läjä rahaa.

Näin Vantaan Autokorjaamolla. Never again.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä saa mistä maksaa. Jos ostat palveluna vaikka yleiskunnon tarkastuksen niin saat sillä 30-60 min tutkintaa ja raportin vioista.

Jos sensijaan menet korjaamolle ja osyat osan x vaihdon hintaan y niin eivät ne ilmaiseksi autoasi tutki vaan tekevät työn josta maksoit.

Muuten komppaan; inhottavaa ostaa palvelua josta ei ymmärrä. Tulee haavoittuvainen olo.

Vierailija
4/59 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain kerrotaankin. Riippuu tietysti asiakkaan antamasta tehtävästä. Jos on joku tietty korjaus niin ei niitä vikoja erikseen haeta, mutta jos jotain sattuu siinä samalla silmään niin voidaan soittaa ja kysyä, että korjataanko sekin. Kun sehän sitten myös maksaa. Tai sitten voidaan autoa noutaessa kertoa, että tuollainenkin juttu löytyi, varataanko ehkä uusi aika sen korjaukseen.

Määräaikaishuollossa kun käyttää niin siihen kuuluu sitten myös laajempi tarkastus sen öljyn ja suodattimien vaihdon lisäksi. Sekin riippuu myös siitä, viekö auton huoltoon vai öljynvaihtoon. Hintakin tietysti eri.

Nojoo, tuohon tapaan minulla on homma toiminut.

Vierailija
5/59 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan millä asialla asioit. Jos menee määräaikaishuoltoon, niin kyllä siinä yhteydessä kerrotaan, jos isompaa korjattavaa havaitaan. Jos menet tietyn asian hoitoon, niin ei sen työn yhteydessä välttämättä edes tule havaintoa toisesta ongelmasta, jos se ei ole samalla alueella korjattavan kanssa.

Eikö lähellä olisi huoltoliikettä josta saisi sijaisauton? Itse valitsen korjaamon sen mukaan, että on joko hyvät julkiset yhteydet tai sijaisautopalvelu.

Vierailija
6/59 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin pääkaupunkiseudulla useita ns.korjaamoita voi huoletta kutsua murskaamoiksi sellaista on touhu autojen kanssa.

Vierailija
7/59 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä hölmöiltä lypsetään kaikki rahat ja vielä vähän lisää.

Oletko joku korjaamoyrittäjä? Juuri tuon asenteen takia korjaamolla on niin vastenmielistä asioida 

Vierailija
8/59 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos auto on kohta menossa katsastukseen niin voit hyvin pyytää korjaamon tekemään saman tien katsastustarkastuksen jossa katsovat että hylkäykseen johtavia ongelmia ei ole.

Vierailija
9/59 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin se korjaamo missä itse autoa käytän kerrotaan muistakin vioista kuin vain siitä mikä on korjauksen kohteena

Kannattaa vaihtaa korjaamoa. Joiltain korjaamoilta saa kyllä palveluakin, eikä palvelusta ja hymystä veloiteta erikseen 

Vierailija
10/59 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihan millä asialla asioit. Jos menee määräaikaishuoltoon, niin kyllä siinä yhteydessä kerrotaan, jos isompaa korjattavaa havaitaan. Jos menet tietyn asian hoitoon, niin ei sen työn yhteydessä välttämättä edes tule havaintoa toisesta ongelmasta, jos se ei ole samalla alueella korjattavan kanssa.

Eikö lähellä olisi huoltoliikettä josta saisi sijaisauton? Itse valitsen korjaamon sen mukaan, että on joko hyvät julkiset yhteydet tai sijaisautopalvelu.

Öljyvuotoako ei itseään ammattilaiseksi kutsuva korjaaja huomaa?  Mitä se saavuttaa sillä ettei se kerro kun öljyä tippuu korjaamon lattialle?

Kannattaisi vaihtaa korjaamoa 

Vierailija
11/59 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioi aina pelkästään korjaamopäällikön kanssa, ei koskaan suoraan rasvamontun Reiskan kanssa! Reiska ei osaa muuta kuin kertoa teknisiä yksityiskohtia joista et ymmärrä mitään. Päällikkö osaa arvioida kokonaisuuksia ja käskyttää Reiskat toteuttamaan tsrvittavat toimet.

Vierailija
12/59 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öljyvuotoako ei itseään ammattilaiseksi kutsuva korjaaja huomaa?  Mitä se saavuttaa sillä ettei se kerro kun öljyä tippuu korjaamon lattialle?

jos se niin vuotaa että merkkaa niin luulis autoilijankin huomaavan kun on parkkipaikalla öljyä

Vierailija
13/59 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asioi aina pelkästään korjaamopäällikön kanssa, ei koskaan suoraan rasvamontun Reiskan kanssa! Reiska ei osaa muuta kuin kertoa teknisiä yksityiskohtia joista et ymmärrä mitään. Päällikkö osaa arvioida kokonaisuuksia ja käskyttää Reiskat toteuttamaan tsrvittavat toimet.

Voi herran tähden. Päällikkö pitää siis väkisin kaivaa esiin, muuten en luottokorttia lompakosta esiin kaiva? 

Vierailija
14/59 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos se niin vuotaa että merkkaa niin luulis autoilijankin huomaavan kun on parkkipaikalla öljyä

No, miksi asiakkaan pitää käyttää autoaan korjaamolla kun itsekin kerran osaa?

Vierailija
15/59 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos se niin vuotaa että merkkaa niin luulis autoilijankin huomaavan kun on parkkipai

No, miksi asiakkaan pitää käyttää autoaan korjaamolla kun itsekin kerran osaa?

Harvempi niitä öljyvuotoja parkkipaikalla korjaa mutta anna mennä vaan kun tunnut osaavan kaiken.

Vierailija
16/59 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä löytänyt hyvän korjaamon. Kerrotaan mitä on muuta (sovittujen lisäksi) havaittu ja mitä niille kannattaa tehdä, mistä ne mahdollisesti johtuu ja kannattaako tehdä nyt vai vaikka kahden vuoden päästä. Mutta olen aikanaan taistellut korjaamojen kanssa ihan riittävästi. Sitten vaan pitää vaihtaa korjaamoa. Kannattaa laittaa arvostelut (hyvät ja huonot) nettiin ja myöskin lukea niitä kun etsii korjaamoa.

Usein korjaamolta saa kyllä maksutta auton lainaan (vakuutus on hyvä maksaa, taitaa olla vapaaehtoinen maksu) ja mun korjaamolta saa myös polkupyörän lainaksi korjauksen ajaksi-

Vierailija
17/59 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se mekaanikko saavuttaa sillä, ettei kerro vuodosta? Vastaisitko nyt tähän kysymykseen kun kerran aloitit vastaamisen?

Vierailija
18/59 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palvelua on monenlaista, on marmoritiskiä ja sitten Penan putiikki. Toisissa on päivän työt aikataulutettu tarkkaan riippuen hommista ja toisilla ei niin kiire. Joka tapauksessa olisi ollut hyvää palvelua kertoo asiakkaalle huomioista vaikka niitä ei juuri samalla kerralla olisi voitu korjata ajanpuutteen tai osien takia.

Vierailija
19/59 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kysy siltä helvetin mekaanikolta mistäs me tiedetään

Vierailija
20/59 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä niitäkin jotka löytävät jotain mitä ei ole.

Ens kerralla ennen katsastusta kun viet. Niin sano suoraan, että olet menossa katsastukseen. Jos siellä on jotain minkä huomaatte niin ilmoita. Niin tiedän korjaanko ennen katsastusta vai sen jälkeen.

Vein kerran katsastuslappujen kanssa auton jarrujen korjaukseen. Olin menossa reissuun autolla siinä välissä ja halusin jarrujen olevan kunnossa. Jarruja oli säädetty, palat vaihdettu. Eivät tuntuneet hyvältä. Kesken reissun ne sit jumitti ja lämpenivät kunnolla. Jarrusylinteri joka oli alunalkaen pääsyyllinen koko hommaan piti vaihtaa. Korjaamolla jolla kävimme ei ollut mahdollisuutta saada varaosaa sillä varoajalla. Kävin osan motonetista ja jarrut tuli kuntoon.

Uskomaton juttu. Et kun jarruhommat on jokapäiväistä askaretta joka pitäs osata. Vaihtui korjaamo toiseen välittömästi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän