Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi autokorjaamoilla ei kerrota, että jokin muukin paikka "falskaa" tai olisi kannattavaa korjauttaa?

Vierailija
15.04.2025 |

Olen sinkku ja nainen joten auton vienti korjaamolle on muutenkin todella epämiellyttävää, stressaavaa ja hankalaa. Minulla ei ole mitään "suhteita" korjaajiin kuten monilla miehillä, että homma on silläkin tavalla aina hakuammuntaa. Ei ole myöskään kyytejä ja vetoapuja, vaan joudun aina kävelemään korjaamon ja kodin väliä, jota on vähimmilläänkin 5 km. Taas kävi niin, että kun vaihdatin jarrupalat ja kengät ja luulin kaiken olevan kunnossa, niin katsastusmies sanoi vajaan viikon päästä, että moottorista tiputtaa öljyä ja se pitää korjata. Menin takaisin korjaamolle ja sanoin asiasta, niin mies vastasi, että; " Niinhän se tais tiputtaa".  Miksi näin? Kerran olen törmännyt renkaita ostaessani, että on tarkastettu niiden asennuksen yhteydessä tyyliin koko auto ja siitä on saanut raportin. Muuten ei koskaan. 

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtuu miehillekin. Isäni oli vaihtanut uudet sytytystulpat Volvoonsa ennen kuin vei auton huoltoon. Huomasi sitten kotona, että huollossa oli vaihdettu ne tuliterät tulpat ja halvempiin ja huonompiin. Lähti takaisin ja sanoi että haluaa ne entiset tulpat takaisin niin ei niitä korjaamosta löytynyt. Oliko laitettu toiseen auton vai mihin tiskin alle.

Vierailija
42/59 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vein auton korjaamolle, kun joku merkkivalo syttyi. Sanoin vielä, että olen ajamassa tästä suoraan katsastukseen, että jos jotain muuta ilmenee, niin soittakaa.

Merkkivalo oli jarrunesteen valo ja olivat lisänneet jarrunestettä. Ajoin katsastukseen ja sanoivat, että jarruletku vuotaa ja auto ajokieltoon. Että näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on tuossa myös se toinen puoli, eli jos alkavat luettelemaan kaikkia löytämiään vikoja, mistä asiakas tietää onko oikeasti vikoja vai onko vain "vikoja". Oma kokemus on että jos vien oman autoni määräaikaishuoltoon, niin joskus ilmoittavat jos on löytynyt jotain ja välillä ei ilmoiteta mitään. En tiedä autoista yhtään mitään, joten en osaa itse tarkistaa onko vika oikeasti olemassa vai ei. Eikä tuttavapiiriini kuulu ihmisiä jotka osaisivat touhuta autojen kanssa. Eli mitä tuossa tilanteessa teen? Varaan uuden huollon tietämättä onko jotain vikaa tulossa vai ei.

Eikä asiaa auta käydä toisessa paikassa kysymässä mielipidettä koska paikasta riippuen mielipiteet ja vastaukset ovat ristiriidassa toistensa kanssa. Yksi paikka saattaa korjata vian jota ei ole olemassa ja toinen ilmoittaa että ei voi korjata vikaa koska sellaista ei ole.

Vierailija
44/59 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos auto on kohta menossa katsastukseen niin voit hyvin pyytää korjaamon tekemään saman tien katsastustarkastuksen jossa katsovat että hylkäykseen johtavia ongelmia ei ole.

Mä vein auton huoltoon korjaamolle juuri näillä saatesanoilla: katsastus lähenee, katsokaa kaikki siihen liittyvät osat ja toiminta. Itse tiesin valmiiksi ynden vian ja mainitsin siitä useaan otteeseen, että tämä on ensisijainen kuntoon laitettava.  Lisäksi normi öljynvaihto ja nesteiden määrien tarkistus.

No, autossa oli lopulta paljonkin laittamista, uskon että oli, vaikka katsastuksesta olisi vielä hyvinkin voinut mennä.

Mutta. Se itse tunnistamani vika oli edelleen korjaamatta!  Huomautin siitä heti, kun tajusin, että näin on. Luvattiin hoitaa kuntoon samaan rahaan. Nyt odottelen, milloin pääsen viemään auton uudelleen korjaamolle. Ja saavatko auton ylipäätään katsastuskuntoon. Alkaa katsastuksen määräaika tulla vastaan.

Vierailija
45/59 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ainakin se korjaamo missä itse autoa käytän kerrotaan muistakin vioista kuin vain siitä mikä on korjauksen kohteena

Kannattaa vaihtaa korjaamoa. Joiltain korjaamoilta saa kyllä palveluakin, eikä palvelusta ja hymystä veloiteta erikseen 

Aina olen ollut tyytyväinen Toyota merkkihuoltoon.

Vierailija
46/59 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihan millä asialla asioit. Jos menee määräaikaishuoltoon, niin kyllä siinä yhteydessä kerrotaan, jos isompaa korjattavaa havaitaan. Jos menet tietyn asian hoitoon, niin ei sen työn yhteydessä välttämättä edes tule havaintoa toisesta ongelmasta, jos se ei ole samalla alueella korjattavan kanssa.

Eikö lähellä olisi huoltoliikettä josta saisi sijaisauton? Itse valitsen korjaamon sen mukaan, että on joko hyvät julkiset yhteydet tai sijaisautopalvelu.

Öljyvuotoako ei itseään ammattilaiseksi kutsuva korjaaja huomaa?  Mitä se saavuttaa sillä ettei se kerro kun öljyä tippuu korjaamon lattialle?

Kannattaisi vaihtaa korjaamoa 

jos se niin vuotaa että merkkaa niin luulis autoilijankin huomaavan kun on parkkipaikalla öljyä

Mikä on öljytikku

Vierailija
47/59 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä hölmöiltä lypsetään kaikki rahat ja vielä vähän lisää.

Sen olet varmasti tosiaan saanut kokea.

Vierailija
48/59 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asioi aina pelkästään korjaamopäällikön kanssa, ei koskaan suoraan rasvamontun Reiskan kanssa! Reiska ei osaa muuta kuin kertoa teknisiä yksityiskohtia joista et ymmärrä mitään. Päällikkö osaa arvioida kokonaisuuksia ja käskyttää Reiskat toteuttamaan tsrvittavat toimet.

Nosturit on olleet käytössä jo kymmeniä vuosia,sinut jos tunnistan lisään laskuun 15%

Vierailija
49/59 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihan millä asialla asioit. Jos menee määräaikaishuoltoon, niin kyllä siinä yhteydessä kerrotaan, jos isompaa korjattavaa havaitaan. Jos menet tietyn asian hoitoon, niin ei sen työn yhteydessä välttämättä edes tule havaintoa toisesta ongelmasta, jos se ei ole samalla alueella korjattavan kanssa.

Eikö lähellä olisi huoltoliikettä josta saisi sijaisauton? Itse valitsen korjaamon sen mukaan, että on joko hyvät julkiset yhteydet tai sijaisautopalvelu.

Kyllä ammattilaisen pitäisi huomata autoa korjatessa, että öljyä valuttaa hallin lattialle. Siitä ilmoittaa asiakkaalle ja kysyä korjataanko?

Ammattilaisen pitää osaa ajaa oikeaan osoitteeseen ilman että minä naputtelen osoitteen naviin.On siis monenlaisia amatimiehiä pesiytynyt ns korjaamoihin.

Vierailija
50/59 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vein auton korjaamolle, kun joku merkkivalo syttyi. Sanoin vielä, että olen ajamassa tästä suoraan katsastukseen, että jos jotain muuta ilmenee, niin soittakaa.

Merkkivalo oli jarrunesteen valo ja olivat lisänneet jarrunestettä. Ajoin katsastukseen ja sanoivat, että jarruletku vuotaa ja auto ajokieltoon. Että näin.

No näin. Korjaamo täysin ammattitaidoton jos ei tajua että ei neste sieltä säiliöstä itsekseen ilman syytä minnekään katoa...

Vierailija
51/59 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos auto on kohta menossa katsastukseen niin voit hyvin pyytää korjaamon tekemään saman tien katsastustarkastuksen jossa katsovat että hylkäykseen johtavia ongelmia ei ole.

Miksi? Eivät ne sitä ilmaiseksi tee ja katsastuksesta pitää maksaa kuitenkin vielä erikseen. 

Vierailija
52/59 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin kerran jarruremontissa autoa paikallisessa tunnetussa korjaamossa ja jotenkin olivat saaneet aivan älyttömästi hintaa siihen hommaan. Asentaja rahastaessaan vaikutti vähän hermostuneelta ja suorastaan pomppasi kauemmas ojennettuaan minulle laskun operaatiosta. Kyllä siinä hommassa vain rahastetaan.

Vierailija
53/59 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No näin. Korjaamo täysin ammattitaidoton jos ei tajua että ei neste sieltä säiliöstä itsekseen ilman syytä minnekään katoa...

Kun jarrupalat on loppu, nestepinta säiliössä vajoaa vaikkei nestettä minnekään katoa.

Silloin voi jarrunesteen tason merkkivalo syttyä. Tämä nyt on niin yksinkertaista tekniikkaa, että pitäis joka vauvapalstalaisenkin tajuta.

Vierailija
54/59 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan turha murehtia sitä että et ymmärrä autoista mitään. Olen nimittäin huomannut että ei ymmärrä myöskään moni mekaanikko.

Joskus haluttomuus tuoda ongelmia esiin johtuu ihan siitä että mekaanikko ei yksinkertaisesti tiedä, mistä vika johtuu. Eikä hän halua alkaa selvitellä vaikeaa asiaa tai myöntää että ei tiedä mistään mitään.

Vierailija
55/59 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea järjestys on:

1. Katsastus

2. Vikalistan kanssa korjaamolle

3. Uusintakatsastus

Vierailija
56/59 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Eivät ne sitä ilmaiseksi tee ja katsastuksesta pitää maksaa kuitenkin vielä erikseen. 

Olisko syy asioiden tekemättä jättämiseen kenties se, että asiakas olettaa että lisätyötä tehdään ilmaiseksi "siinä samalla" sen tilatun muutaman kympin öljynvaihtotyön ohessa?

Vierailija
57/59 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikea järjestys on:

1. Katsastus

3. Uusintakatsastus

4. Ja Ap vie sit sellaselle korjaamolle mistä saa jonkun sijaiskotteron.

Vierailija
58/59 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikea järjestys on:

1. Katsastus

3. Uusintakatsastus

Kuka hemmetti ajaa niin vanhalla autolla, että joutuu katsastuksessa käymään?

Ja jos onkin niin köyhä, niin oikea järjestys on

1. Määräaikaishuolto ja katsastus samalla käynnillä

2. Ajoa

3. Määräaikaishuolto ja katsastus samalla käynnillä 

4. Ajoa

Vierailija
59/59 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap olisi varmaan halunnut että vika korjataan silloin samalla, että hänen ei tarvitse kävellä toista kertaa korjaamolle. Mutta jos mekaanikko olisi sanonut viasta, olisi ollut vaara että hänen työpäivänsä venyy. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi