Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terveisiä perseestä taas. Osa-aikatöissä olevia velvoitetaan hakemaan 4 työpaikkaa/kk, jotta voi saada soviteltua työttömyysetuutta.

Vierailija
14.04.2025 |

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011168263.html

"Osa-aikatyötä tekevien pitää hakea lähtökohtaisesti neljää työtä kuukaudessa, jotta he voivat saada soviteltua työttömyysetuutta palkan rinnalle. Nykyisin riittää yksi työnhaku kolmen kuukauden aikana. Lisäksi työtarjouksista tulee velvoittavat."

Pitääkö helvetti soikoon vaikka oman alan osa-aikatöissä olevan hakea jotain työkkärin osoittamaa täysin vieraan alan työpaikkaa, kun se sattuu olemaan kokoaikanen? Tuo on taas yksi sinne "terveisiä perseestä" kategoriaan menevä uudistus.

Kommentit (150)

Vierailija
141/150 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eikö työnhauksi lasketa se, että kysyy nykyiseltä työnantajalta mahdollisuutta lisätunteihin? Ilmoita työkkärille että olet pyytänyt kerran viikossa lisätunteja. Mieti itse miten usein oikeasti niitä pyydät. Tuskin kukaan asiaa tarkastaa."

Toivottavasti ei lasketa. Meidänkin työpaikalla on näitä lisätunnin pyytäjiä, joille ei sitten kuitenkaan lisätunnit kelpaa. "Ei mulle nyt käy, kun mulla on muuta, mutta kesällä sitten.... En mä nyt kesällä voi, kun haluan mennä mökille, mutta syksymmällä sitten.... En mä voi lauantaisin, kun mulla on treenit, mutta...."

Vierailija
142/150 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa tämän seurauksena osa-aikatyöntekijät suostuisivat ottamaan suurempaa määrää työtä vastaan.

Harmi kun uudistus ei koske lääkäreitä, heidän tuskin tarvitsee osa-aikaisesta työstään huolimatta tukia hakea, kun rahaa riittää muutenkin. Voisi hoitaa jotenkin lisäverotuksella, jos et ole normaalia työaikaa töissä, tulee lisävero.

Ei tämä koske ketään joka ei hae tukia lisäksi, huolimatta ammatista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/150 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on niin vaikeata tehdä edes jotakin korvausten eteen, niin eikö olisi helpompi mennä vaikka töihin.

Vierailija
144/150 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo perseestä. Silti ainoastaan ansiosidonnaisella olevat voivat saada soviteltua päivärahaa ja käydä osa-aikatöissä. Tavallinen työtön ei voi käytännössä käydä töissä lainkaan, ellei saa kokopäivätyötä.

Vierailija
145/150 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Eikö työnhauksi lasketa se, että kysyy nykyiseltä työnantajalta mahdollisuutta lisätunteihin? Ilmoita työkkärille että olet pyytänyt kerran viikossa lisätunteja. Mieti itse miten usein oikeasti niitä pyydät. Tuskin kukaan asiaa tarkastaa."

Toivottavasti ei lasketa. Meidänkin työpaikalla on näitä lisätunnin pyytäjiä, joille ei sitten kuitenkaan lisätunnit kelpaa. "Ei mulle nyt käy, kun mulla on muuta, mutta kesällä sitten.... En mä nyt kesällä voi, kun haluan mennä mökille, mutta syksymmällä sitten.... En mä voi lauantaisin, kun mulla on treenit, mutta...."

Olen ollut 20 vuotta yrittäjänä ja koskaan ei ole sattunut että lisäyöt eivät olisi kelvanneet .yritykseni hukkuu työ hakemuksista ja sama tilanne on myös muissa lukuisissa yrityksissä joita tiedän ja joiden kanssa olemme keskustelleet.ei hallitus ole yhtään näemmä kartalla asioiden todellisesta tilanteesta.jotkut ovat voineet esiintyä toimitusjohtajana ym vaikka todellisuudessa ei ole muuta kuin poliittinen aate eikä firmaa olemassakaan -on helppo soittaa tai lähettää sähköpostia puolueelle .huono idea lisätä työnhaku velvollisuuksia yritykset kärsivät valtavista työhakemuksien määrästä! Täysin älytön idea!

Vierailija
146/150 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määräaikainen työsuhdekännyänsä sitoo osapuolia? Miten työkkäri voisi pakottaa vaihtamaan työtä kesken kaiken?

Vierailija
147/150 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan voin lakata loisimasta minun rahoillani. Ai haluat rahaa? No pidä sitte turpas kiinni ja hae niitä töitä saatanan loinen!

Vierailija
148/150 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Määräaikainen työsuhdekännyänsä sitoo osapuolia? Miten työkkäri voisi pakottaa vaihtamaan työtä kesken kaiken?

Ymmärrättekö te edes eroa osa-aikaisella ja määräaikaisella...

Vierailija
149/150 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot vaan työnantajalle ettei ole kokemusta niin eivät kutsu edes haastatteluun. Työn saamista on helppo vältellä.

Täällä valmis teksti hakemuksiin https://www.vauva.fi/keskustelu/6023985/nyt-kun-tyonhakua-taas-kiristet…

Vierailija
150/150 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi sitten samantien lopettaa kaiken rahan näille narkkareille ja juopoille mitä keskustoissa pyörii. Ja säätää laki että ekasta pilvenpoltosta tulee niskalaukaus niin ei tarttis niitä narkkaripaskoja valtion elätellä. Ja juopoilla meinaan niitä jotka päivästä toiseen pyörii tuolla, jos työtön vetää kännit viikonloppuna se on eri asia. Vaikka olisit kuinka rikas tai töissä jos jäisit kiinni mistä vaan huumeesta niin niskalaukaus vaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme