Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harry Potter sarjan osa näyttelijöistä on paljastettu! Mikä pettymys kuka aikoo näytellä Severus Kalkarosta.

Vierailija
14.04.2025 |

Odotin paljon tältä sarjalta, kun itse J.K Rowling on sitä työstämässä, ja heidän piti tehdä sarjasta samanlaisen kuin kirjoista... Mikähän muukin vielä muuttuu?

https://yle.fi/a/74-20156105

Kommentit (228)

Vierailija
41/228 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leffat oli tynkiä, joten luulen kirjoille uskollisuuden tarkoittavan tarinankulkua eikä jonkun persposkien ihonväriä. Toivoisin että saisivat ruudulle sitä huumoria mikä kirjoissa on. Leffat oli tosi totisia.

Vierailija
42/228 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että myös Harry ja/tai Hermione ovat tummaihoisia.

Weasleyt ovat mustia, koska nykyään on tapana muuttaa kaikki punapäät mustiksi. Niille laitetaan punainen peruukki jostain syystä.

90% sarjan hahmoista ovat tummia, vaikka eletään 1990-luvun Skotlannissa.

Pahat Malfoyt ja ilkeät Dursleyt ovat vaaleita, koska nykyään sarjoissa valkoiset blondit sinisilmät ovat pahoja ihmisiä. (tai tyhmiä)

Tuo olisi mainioo jos toteutuisi juurikin noin, mitä enemmän valkoisia miehiä tympii kun tummat saa sankarien ja hyvien tyyppien roolit niin sen parempi. Nytkin mainoksissa, sarjoissa ja elokuvissa on jo yhä enemmän tummia miehiä ja saisi olla enemmänkin.

Minä olen nainen! Enkä ikinä äänestäisi persuja tai kokkareita vaikka niin taatusti väität seuraavaksi :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/228 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leffat oli tynkiä, joten luulen kirjoille uskollisuuden tarkoittavan tarinankulkua eikä jonkun persposkien ihonväriä. Toivoisin että saisivat ruudulle sitä huumoria mikä kirjoissa on. Leffat oli tosi totisia.

Riesu-kohtaukset olivat kirjoissa hauskimpia. Kyllä se olisi tarvittu Feeniksin kilta-leffaankin terrorisoimaan Pimennon kuria.

Vierailija
44/228 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

JK Rowling ei itse asiassa ole tätä työstämässä, ja tuntuu siltä, ettei Rowlingilla ole tällä kertaa juurikaan sananvaltaa: alunperin Rowling oli tarkka siitä, että rooleihin otetaan ainoastaan brittinäyttelijöitä. Nyt mukana on amerikkalaisiakin näyttelijöitä.

Tuskin tämä olisi ollut Rowlingin valinta Snapen/Kalkaroksen rooliin, sillä Snape oli niitä harvoja hahmoja, joiden ulkonäön hän kuvaili erityisen tarkasti. Taisi olla ainoa hahmo, jonka Rowling itse jopa piirsi (kalpeaksi, koukkunokkaiseksi mieheksi jolla oli rasvaisen näköinen musta tukka)? On monta muuta hahmoa, joista olisi voinut tehdä helpommin mustan. Mustasta Hermionesta olisi noussut tietysti myös kohu (ja Hermionekin on ohimennen kuvailtu kalpeaksi kirjoissa), mutta mielestäni se olisi ollut paljon uskottavampaa kuin musta Snape.

Mutta mikä raivo siitä syntyisikään, jos Rowling vielä julkenisi älähtää mustasta näyttelijävalinnasta. Sen jälkeen hän ei olis

Brittiläisyys ja brittikulttuuri on kyllä noiden kirjojen ytimessä. Kuka haluaisi katsoa jenkkiversiota tuosta? Hahmot puhuvat Amerikan englantia. Ei kiitos. 

Vierailija
45/228 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jenkit onnistuvat pilaamaan kirjojen huumorin, ennustan. Huumori kirjoissa on sitä paitsi aika roisia, ei tule menemään läpi sensuurista.

Vierailija
46/228 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JK Rowling ei itse asiassa ole tätä työstämässä, ja tuntuu siltä, ettei Rowlingilla ole tällä kertaa juurikaan sananvaltaa: alunperin Rowling oli tarkka siitä, että rooleihin otetaan ainoastaan brittinäyttelijöitä. Nyt mukana on amerikkalaisiakin näyttelijöitä.

Tuskin tämä olisi ollut Rowlingin valinta Snapen/Kalkaroksen rooliin, sillä Snape oli niitä harvoja hahmoja, joiden ulkonäön hän kuvaili erityisen tarkasti. Taisi olla ainoa hahmo, jonka Rowling itse jopa piirsi (kalpeaksi, koukkunokkaiseksi mieheksi jolla oli rasvaisen näköinen musta tukka)? On monta muuta hahmoa, joista olisi voinut tehdä helpommin mustan. Mustasta Hermionesta olisi noussut tietysti myös kohu (ja Hermionekin on ohimennen kuvailtu kalpeaksi kirjoissa), mutta mielestäni se olisi ollut paljon uskottavampaa kuin musta Snape.

Mutta mikä raivo siitä syntyisikään, jos Rowling vielä julkenisi älähtää mustas

"Brittiläisyys ja brittikulttuuri on kyllä noiden kirjojen ytimessä. Kuka haluaisi katsoa jenkkiversiota tuosta? Hahmot puhuvat Amerikan englantia. Ei kiitos. "

Eivät ne hahmot amerikanenglantia puhu - John Lithgowlla on erinomainen brittiaksentti, on esittänyt esimerkiksi Churchillia menestyksekkäästi. Mutta Rowling itse halusi alunperin nimenomaan brittinäyttelijöitä siitä huolimatta, että jotkut amerikkalaiset osaavat brittiaksentin hyvin.

Oletan että sarja tulee olemaan enemmän amerikkalaiseen makuun kallellaan. Olen ymmärtänyt, että se kuvataankin amerikkalaisilla studioilla, mutta voin olla siitä väärässä. Showrunner Francesca Gardiner on britti, mutta on työskennellyt lähinnä amerikkalaisissa TV-sarjoissa.

Vierailija
47/228 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typeryyttä ja laiskuutta.

Jos tekijät oikeasti välittäisivät yhtään monimuotoisuudesta, tehtäisiin uusia tarinoita ja uusia hahmoja. Nämä olisivat alunperin mustia, latinoja, intialaisia... you name it. Veikkaan että on monia käyttämättömiä kansantaruja ja satuja, joista saataisiin monta uutta elokuvaa ja sarjaa.

Mutta ei. Koska tekijöitä kiinnostaa vain ja ainoastaan helppo raha. Lypsetään vanhoja suosittuja leffoja ja sarjoja ja muutetaan hahmot mustiksi. Hauskinta tässä on, että monet tummaihoiset ovat itsekin kyllästyneitä tähän touhuun. Ja miksi heidän pitäisikään olla kateellisia leivänmurusista?

Vierailija
48/228 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mega-ylläri: hahmojen ulkonäkö ja luonne on olennainen osa tarinaa!

Vierailija
49/228 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kateellisia vaan kiitollisia!

Vierailija
50/228 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilkunviilausta, mutta eiväthän kaikki Potter-leffojen näyttelijät olleet brittejä. Osa oli irlantilaisia.

Vierailija
51/228 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei tämä varmasti kenellekään yllätyksenä tullut. Kalkaroksen hahmosta nyt joka tapauksessa olisi tullut kritiikkiä edellisen mestarillisen suorituksen jäljiltä, joten ilmeisesti todettu, että sama se sitten on kuka siihen laitetaan. 

Vierailija
52/228 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jösses kun menin lukemaan tuosta sarjan showrunnerista Francesca Gardinerista, josta en tiennyt aiemmin mitään. Hänellä on käsikirjoittajana kokemusta vain muutaman jakson verran eri TV-sarjoista. Apulaistuottajana toiminut parissa sarjassa. Mitään pienempääkään TV-tuotantoa hän ei ole ollut itse luomassa tai ollut showrunnerina (sori, en tiedä mikä tuo termi on suomeksi).

Ai että miten hän on päässyt tällaiseen työhön? No hän sattuu olemaan paitsi rikasta brittiyläluokkaa, myös kuuluisan kapellimestari Sir John Gardinerin tytär.

Hupaisana sivuyksityiskohtana mainittakoon, että hän on myös ottanut siskonsa mukaan Harry Potterin kirjoittajatiimiin. Siskon, jolla ei ole mitään CV:tä käsikirjoittajana.

Nepotismi voi näköjään paksusti maailmalla.

Vierailija
53/228 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi Kalkaroksen näyttelijä on aivan liian lempeän ja kiltin näköinen tuohon vakavan, pelottavan ja ilkeänkin hahmon rooliin. Lisäksi Kalkaros on kuvattu kalvakkana. Naurettavaa. Kirjoissa on kasapäin velhoja, noitia, ihmisiä, maahisia, taikaolentoja jne. joiden ulkonäöstä tai ihonväristä ei mainita mitään. Miksei monimuotoisuutta voitu roolittaa sitä kautta? 

Vierailija
54/228 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oenko sokea kun en nähnyt tuossa jutussa mainintaa siitä kuka näyttelee Snapea??

Vierailija
55/228 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oenko sokea kun en nähnyt tuossa jutussa mainintaa siitä kuka näyttelee Snapea??

Joo okei olen sokea. Katsoin uudestaan. Mitä hittoa? Kalkaroksen pitäisi olla kalpea :D

Vierailija
56/228 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Floppi koko sarja jos tässäkin mennään taas kiintiöt eikä rooliin sopiminen edellä. Ei ennusta muutenkaan kirjojen tarinan kunnioittamista. Sääli, koska odotin tätä kovasti kun leffoista on niin paljon typistetty pois. Tämä oli ehkä rakkain kirjasarja läpi lapsuuden ja nuoruuden. Ei tämä tunnu samalta jos hahmoja näin paljon muutetaan.

Vierailija
57/228 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko Sevistä myös homo, joka oli palavasti rakastunut Jamesiin?

Vierailija
58/228 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta mikä raivo siitä syntyisikään, jos Rowling vielä julkenisi älähtää mustas

Heii. Totta. Ehkä kaikki ei ole vielä pilalla. Paitsi lapsi kalkkista näyttelee kuitenkin joku supervalkoinen

Vierailija
59/228 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Kalkaros? Sitä aina kuvattiin kalpeaksi, iho näytti siltä kuin ei olisi saanut koskaan auringonvaloa. Mustat, suorat, rasvaiset hiukset.

Mutta ihan sama. En aio katsoa, en katsoisi vaikka kaikki näyttäisivät täsmälleen siltä kuin kirjoissa. Ei kiinnosta iänikuiset remaket.

Jospa hänelle maalataan tyylikäs, öö, white face, eli kenkälankkibläkfeissin vastakohta. 

Vierailija
60/228 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää vaihtaa hyvät näyttelijät uusiin? Toki nuo lapset ovat kasvaneet, mutta Dumbledore, McGarmiva ja Kalkaros olisi voitu roolittaa samoilla näyttelijöillä. 

Niin kuka nostaisi Allan Ricmanin kuolleista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän