Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harry Potter sarjan osa näyttelijöistä on paljastettu! Mikä pettymys kuka aikoo näytellä Severus Kalkarosta.

Vierailija
14.04.2025 |

Odotin paljon tältä sarjalta, kun itse J.K Rowling on sitä työstämässä, ja heidän piti tehdä sarjasta samanlaisen kuin kirjoista... Mikähän muukin vielä muuttuu?

https://yle.fi/a/74-20156105

Kommentit (228)

Vierailija
21/228 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että myös Harry ja/tai Hermione ovat tummaihoisia.

Weasleyt ovat mustia, koska nykyään on tapana muuttaa kaikki punapäät mustiksi. Niille laitetaan punainen peruukki jostain syystä.

90% sarjan hahmoista ovat tummia, vaikka eletään 1990-luvun Skotlannissa.

Pahat Malfoyt ja ilkeät Dursleyt ovat vaaleita, koska nykyään sarjoissa valkoiset blondit sinisilmät ovat pahoja ihmisiä. (tai tyhmiä)

Vierailija
22/228 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks tähän keskusteluun vedettiin Trump?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/228 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minua harmittaa, kun satuhahmo näyttää tässä tulkinnassa erilaiselta, kuin minä halusin!"

T: aikuinen ihminen

Vierailija
24/228 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Weasleyt ovat mustia, koska nykyään on tapana muuttaa kaikki punapäät mustiksi. Niille laitetaan punainen peruukki jostain syystä.

Pahat Malfoyt ja ilkeät Dursleyt ovat vaaleita, koska nykyään sarjoissa valkoiset blondit sinisilmät ovat pahoja ihmisiä. (tai tyhmiä)

Yksi vaihtoehto kuitenkin on, että Harry, Hermione ja Ron ovat valkoisia, ja siksi Snape - joka on noiden kolmen jälkeen ehkä tärkein hahmo sarjassa - tehtiin mustaksi, jotta voidaan vetää "ei me olla rasisteja, katsokaa nyt!" -kortti sitten kun aktivistit itkevät, miksei Hermione olekaan musta.

Vierailija
25/228 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Kalkaros? Sitä aina kuvattiin kalpeaksi, iho näytti siltä kuin ei olisi saanut koskaan auringonvaloa. Mustat, suorat, rasvaiset hiukset.

Mutta ihan sama. En aio katsoa, en katsoisi vaikka kaikki näyttäisivät täsmälleen siltä kuin kirjoissa. Ei kiinnosta iänikuiset remaket.

Vierailija
26/228 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei voita Alan Rickmania.

Vierailija
27/228 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Big deal, koko Harry Potter on ihan passé.

Vierailija
28/228 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo olisi mainioo jos toteutuisi juurikin noin, mitä enemmän valkoisia miehiä tympii kun tummat saa sankarien ja hyvien tyyppien roolit niin sen parempi. Nytkin mainoksissa, sarjoissa ja elokuvissa on jo yhä enemmän tummia miehiä ja saisi olla enemmänkin.

Vierailija
29/228 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidanpi kattella vain niitä elokuvia.

Vierailija
30/228 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä pettymys, että joku aina pettyy mielikuvitushahmojen ulkonäöstä.

Eli jos Nelson Mandelaa näyttelisi kiinalainen pikkutyttö, et OIKEASTI tajuaisi mikä vikana? Ihan tosissaan?

Vierailija
31/228 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että yksikään kirjoja lukeneista kannattaa ajatusta muuttaa Kalkaros tummaihoiseksi. :D

Vierailija
32/228 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi sopinut johonkin muuhun rooliin hyvin, Kalkaroksen ulkonäköä kuvaillaan melko tarkasti ja ei sovi siihen. McKatmivan näyttelijä on myös paljon vanhempi kuin kirjoissa eli ei mennä kirjan mukaan siinäkään.  

Kalkaroksen rooli on joka tapauksessa pettymys katsojille, oli siinä kuka tahansa. Koska kukaan, yksikään, koskaan ei ole Alan Rickman. 

Vierailija
33/228 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että yksikään kirjoja lukeneista kannattaa ajatusta muuttaa Kalkaros tummaihoiseksi. :D

Niinpä. Lyön vaikka vetoa, ettei yhdenkään mustankaan Potter-fanin unelma ollut, että voi kun Kalkaros olisi musta.

Vierailija
34/228 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos Nelson Mandelaa näyttelisi kiinalainen pikkutyttö, et OIKEASTI tajuaisi mikä vikana? Ihan tosissaan?

Tajuan, että jotain on vikana iigorin tekoälykääntäjässä.

Katso nyt itseäsi, eikö hävetä?

Vierailija
35/228 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajuan, että jotain on vikana iigorin tekoälykääntäjässä.

Katso nyt itseäsi, eikö hävetä?

Ettekö te ikinä kyllästy noihin Igor-juttuihin? Eikö oikeasti Harry Potteristakaan saa kukaan olla kanssasi eri mieltä olematta venäläinen?

-eri

Vierailija
36/228 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun musta Lavender vaihtui kesken valkuksi niin olihan siitä meloinen haloo. 

Vierailija
37/228 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olin niin pettynyt elokuviin että oon innoissani tästä että ollaan tekemässä sarja. Elokuvista skipattiin niin paljon pois ja jotenkin ne jäi ihan tyngiksi. Olisiko niitä edes tajunnut jos ei olis kirjoja lukenut etukäteen, jotenkin sekaviakin ja epäloogisia ne elokuvat oli.

Että kyllä mä Kalkaroksen mustuuden voin nikotellen hyväksyä. Kun ainakin näyttäis olevan nuori näyttelijä. Elokuvien Kalkaros oli ihan liian vanha siihen rooliin, ei Kalkaroksen niin vanha olis pitäny ees olla. Mut toisaalta se jo kuollut Kalkaroksen näyttelijä oli kuitenkin yksi parhaimpia juttuja koko elokuvissa. Ehkä tämä musta Snape on myös positiivinen yllättäjä vaikka ulkonäkö ei täsmää.

Vierailija
38/228 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minua harmittaa, kun satuhahmo näyttää tässä tulkinnassa erilaiselta, kuin minä halusin!"

Roiskitaan kaikki miten sattuu, mitä väliä kunhan on woke 

T: hullu ihminen

Vierailija
39/228 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehtaatko väittää ettet suuttuisi, jos Disney tekisi version valkoisesta, blondista Vaianasta tai Tianasta?

Vierailija
40/228 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Woke ei kuollutkaan vielä.

Miksi kuolisi? Empatialle on aina tilaa, sanoopa nasset mitä vain.

Kuka valkoihoinen näyttelijä voisi näytellä Barack Obamaa, Muhammad Alia, Albert Luthulia, Martin Luther King junioria, Nelson Mandelaa?

Minusta Judi Dench olisi hyvä Luther King. Barbra Streisand Obamaksi. Sitten kun tulee Oprah-leffa niin täydellinen O olis vaikka David Scwimmer

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan