Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisitko kuulla ulkopuolisen kertomana, jos kumppanisi pettäisi?

Vierailija
14.04.2025 |

Haluaisitko kuulla ulkopuolisen kertomana, jos kumppanisi pettäisi? Onko petoksen olosuhteilla, laajuudella tai kestolla väliä?

Haluaisitko kuulla ulkopuolisen kertomana, jos kumppanisi pettäisi?

Vaihtoehdot

Kommentit (159)

Vierailija
21/159 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi joku ei haluaisi kuulla, syyt kiinnostaa. Haluaisin todellakin kuulla.

Minä en haluaisi. En ole omistavaa enkä mustasukkaista tyyppiä, enkä pidä täydellistä yksiavioisuutta mitenkään ehdottomana tavoitteena. Jos puoliso sitten oikeasti rakastuisi johonkuhun, ja haluaisi lähteä, hän varmaan kertoisi siitä minulle ihan itse.

Eikö sitten olisi parempi olla avoimessa suhteessa jos yksiavioisuus ei ole tavoite? Itse ajattelen että pettämistä ei välttämättä ole se seksi vaan valehtelu. Petetään siis yhteinen sopimus. Miksi alunperin edes sopia yksiavioisuudesta jos sillä ei ole väliä? Vai hyväksytkö muistakin asioista valehtelun ja sopimusten rikkomisen itseäsi kohtaan? Se kuulostaa vähän itsevihaiselta ja -tuhoiselta.

Vierailija
22/159 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin tietää. En tunne ketään joka ei haluaisi tietää ja se tuntuukin ihan järjenvastaiselta. Ihan kuin ihminen joka ei haluaisi tietää sairastavansa vakavasti tai että talonsa on mädäntynyt. Pään piilottamista hiekkaan, ja silmien ummistamista totuudelta. 

Vaikka varmasti 99% ihmisistä haluaisi tietää, itsekin olen tehnyt sen valinnan etten ole kertonut kun olen saanut tietää että ystävääni on petetty. En tiedä miksi. Olin pelkuri kai.

Huomasitko että kysymyksessä oli "ulkopuolisen kertomana"?

Varmaan monikin haluaisi tietää mutta millainen ihminen haluaa tietää ulkopuolisen kertomana. Inhottava ajatus!

Huomasin. En näe siinä mitään eroa kuka kertoo. Pääasia että joku kertoo. Inhottava ajatus on vain se pettäminen itse.

Mulle olis ollut iso asia, että mies olis ollut rehellinen ja tunnustanut itse.

Asian paljastuminen ja pettäjän edelleen jatkuva valehtelu todisti vain sen, ettei toisella ollut aikomustakaan koskaan kertoa. Ehkä olisi pedannut uuden elämänsä salarakkaan kanssa valmiiksi minun edelleen panostaessani nykyiseen suhteeseen. Lähtenyt sitten viemään niitä roskia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/159 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin tietää. En tunne ketään joka ei haluaisi tietää ja se tuntuukin ihan järjenvastaiselta. Ihan kuin ihminen joka ei haluaisi tietää sairastavansa vakavasti tai että talonsa on mädäntynyt. Pään piilottamista hiekkaan, ja silmien ummistamista totuudelta. 

Vaikka varmasti 99% ihmisistä haluaisi tietää, itsekin olen tehnyt sen valinnan etten ole kertonut kun olen saanut tietää että ystävääni on petetty. En tiedä miksi. Olin pelkuri kai.

Huomasitko että kysymyksessä oli "ulkopuolisen kertomana"?

Varmaan monikin haluaisi tietää mutta millainen ihminen haluaa tietää ulkopuolisen kertomana. Inhottava ajatus!

Huomasin. En näe siinä mitään eroa kuka kertoo. Pääasia että joku kertoo. Inhottava ajatus on va

Mulle olis ollut iso asia, että mies olis ollut rehellinen ja tunnustanut itse.

Asian paljastuminen ja pettäjän edelleen jatkuva valehtelu todisti vain sen, ettei toisella ollut aikomustakaan koskaan kertoa. Ehkä olisi pedannut uuden elämänsä salarakkaan kanssa valmiiksi minun edelleen panostaessani nykyiseen suhteeseen. Lähtenyt sitten viemään niitä roskia...

Itse en näe sillä väliä koska ero tulisi joka tapauksessa. Toki kumppanista jäisi vähän parempi mielikuva jos olisi kertonut itse, mutta en siltikään kovin rehellisenä ihmisenä pitäisi enkä haluaisi elämääni. Sen verran varmaan vaikuttaisi, että hyvänpäivän tuttuina voisin pysyä itse tunnustaneen kanssa, salailijan kanssa en sitäkään.

Vierailija
24/159 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi joku ei haluaisi kuulla, syyt kiinnostaa. Haluaisin todellakin kuulla.

Minä en haluaisi. En ole omistavaa enkä mustasukkaista tyyppiä, enkä pidä täydellistä yksiavioisuutta mitenkään ehdottomana tavoitteena. Jos puoliso sitten oikeasti rakastuisi johonkuhun, ja haluaisi lähteä, hän varmaan kertoisi siitä minulle ihan itse.

Eikö sitten olisi parempi olla avoimessa suhteessa jos yksiavioisuus ei ole tavoite? Itse ajattelen että pettämistä ei välttämättä ole se seksi vaan valehtelu. Petetään siis yhteinen sopimus. Miksi alunperin edes sopia yksiavioisuudesta jos sillä ei ole väliä? Vai hyväksytkö muistakin asioista valehtelun ja sopimusten rikkomisen itseäsi kohtaan? Se kuulostaa vähän itsevihaiselta ja -tuhoiselta.

Kuka sanoo, että ollaan sovittu yksiavioisuudesta? 

Vierailija
25/159 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin jo ennenkuin se tapahtui. Oliko se pettämistä vai vapaa suhde. Miten hyvänsä, en voinut sitä estää. Hän sai kielityöskelylläni orgasmeja.

Sinkkuvuosinaan ja x-mieheltään hän oli saanut huimia vaginaorgasmeja. Minun kullini koko ei siihen riittänyt. Hän sai luvan naida vieraita, jos he olivat todella hyvin varusteltuja. Sen jälkeen minäkin sain hämmentää hänen  lemmenluolaansa aina muutaman viikon. Hänen taitonsa käyttää lihaksiaan antoi kyllä minun pippelilleni hyvän puristuksen ja orgasmin.

Miksi hän sitten oli eronnut ja miksi me olimme yhdessä?

Hänen sanojensa mukaan x-liitossa ei ollut mitään muuta hyvää kuin paneminen ja meidän liitossamme oli kaikki muu huiman hyvää paitsi paneminen.

Liittomme kesti 34 vuotta 'kunnes kuolema meidät erotti.'

Vierailija
26/159 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi, koska en oikeastaan välittäisi asiasta, jos puoliso käyttäytyisi minua kohtaan kuten ennenkin. Eli kaikin puolin huomaavaisesti. Jos taas puoliso muuttuisi äkkiä piittaamattomaksi, osaisin aika äkkiä epäillä, että jotain on meneillään. 

Ihanan sinisilmäistä ajattelua. Itsellä kokemusta varatusta joka piiritti pitkään ja satuili kuinka aikoi erota, liitto oli vain lasten vuoksi enää ja kämppiksiä olivat miehen kertoman mukaan. Aina oli valmis järjestämään aikaa, mutta niin, ettei kumppani vain huomaa mitään. Ei olisi seksin kyseeseen tullessa halunnut käyttää minkäänlaista ehkäisyä myöskään. Voi niitä tarinoita. Tän kyseisen "herrasmiehen" vaimo tuskin myöskään tietää tuon taivaallista miekkosen luonteesta.

Vierailija
27/159 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne kyllä aina kerro, ennen kuin pitkän ajan päästä. Erään tapauksen tiedän jossa ukko tosiaan kohta vuosikymmenen pitänyt "oikeaa suhdetta" myös muualla. Eihän tuollaiseen voi luottaa. Jos näitä asioita jättää kertomatta, mitä muuta jää?

Vierailija
28/159 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pettäjä ei aio lähteä eikä aio myöskään kertoa seikkailuistaan. Eivät olet tuolla tavalla suoraselkäisiä, että ottaisivat hatun kouraan ja kertoisivat totuuden.

Tätä olin tulossa kommentoimaan.

Vierailija
29/159 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hypoteettinen kysymys, mutta kyllä haluaisin. Elän mieluummin todellisuudessa kuin valheessa. Tiedän kyllä että kumppanini ei petä.

Vierailija
30/159 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hypoteettinen kysymys, mutta kyllä haluaisin. Elän mieluummin todellisuudessa kuin valheessa. Tiedän kyllä että kumppanini ei petä.

Niin tiesin minäkin, kunnes hän sitten petti.

Vierailija
31/159 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai. Kunhan ei olisi totena esitetty väärä huhu tai pettämiseksi tulkittu ja sellaisena minulle kerrottu todellisuudessa harmiton tilanne.

Vierailija
32/159 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi kuulla yhdestä hairahduksesta keneltäkään, edes mieheltä itseltään. Saisi kärvistellä katumuksessaan ja viedä salaisuuden hautaan mukanaan. Jos taas minä en enää riitä, sitten pitää erota. Mutta ei, en haluaisi, että ulkopuoliset sekaantuisivat asiaan. Ei kuulu heille.

Vierailija
33/159 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisenlainen näkökulma:

Olen puolisoni kanssa suhteessa (ollut jo 25v) jossa molemmat saavat harrastaa seksiä muidenkin kanssa niin halutessaan.

Ei ole yks eikä kaks kertaa, kun joku tulee sankarin viittaa itselleen sovitellen kertomaan kuinka tietää puolisoni vieraissa käymisestä ja "hänen on nyt pakko saada kertoa".

Näille ilmoitan, että minun tai puolisoni asiat eivät sinulle kuulu ja arvostaisin etteivät puuttuisi tuntemattomien ihmisten elämään ollenkaan.

Lukemattomat kerrat olen saanut kuulla olevani naiivi, sokea, alistettu uhri ja vaikka mitä kurjaa, asian kertojat eivät voi hyväksyä millään sitä seikkaa että tämä on minulle 100% ok.

Vierailija
34/159 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi. Olen antanut miehelle luvan käydä vieraissa, sillä suhteemme on seksitön. Itse en sitä kaipaa tai tarvitse ja hän sanoo ettei halua jakaa elämäänsä kenenkään toisen kanssa. Koko liittomme on alusta asti perustunut ystävyydelle, kumppanuudelle ja aseksuaaliselle hellyydelle. 

Vierailija
35/159 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai haluan kuulla.
Vaikka kuinka paljon se sattuisikin, niin mielummin heti kuin vasta 10v päästä. Koska sitten pitäisi elää vielä siinä tuskassa, että olen menettänyt 10v ihmiselle, joka tarkoituksillesi on halunnut aiheuttaa minulle pahaa ja pahoinpidellyt minua tietoisesti henkisesti

En halua olla suhteeessa henkilön kanssa, joka ei välitä minun hyvinvoinnista, terveydestäni ja joka ei selkeästi minua rakasta.

Vierailija
36/159 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sanoo, että ollaan sovittu yksiavioisuudesta? 

No tässä ketjussa puhutaan pettämisestä. Jos ei ole sovittu yksiavioisuudesta, ei toisten kanssa oleminen ole pettämistä. Olit ilmeisesti sitten vain väärässä ketjussa?

Vierailija
37/159 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi. Olen antanut miehelle luvan käydä vieraissa, sillä suhteemme on seksitön. Itse en sitä kaipaa tai tarvitse ja hän sanoo ettei halua jakaa elämäänsä kenenkään toisen kanssa. Koko liittomme on alusta asti perustunut ystävyydelle, kumppanuudelle ja aseksuaaliselle hellyydelle. 

Jos olet antanut luvan miehelle käydä panemassa muita naisia, niin silloin kyse EI OLE PETTÄMISESTÄ

Vierailija
38/159 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä toisen käytöksen muutoksista huomaa missä mennään.

Vierailija
39/159 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on henkisestä pettämisestä, jos sen seurauksena hän hormonihuuruissaan kuvittelee rakastuneensa toisen naisen vaginaan.

Vierailija
40/159 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet antanut luvan miehelle käydä panemassa muita naisia, niin silloin kyse EI OLE PETTÄMISESTÄ

Eri-   Ja mitäpä se sitten haittaisi, vaikka joku kertoisi miehen seikkailuista? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan