Haluaisitko kuulla ulkopuolisen kertomana, jos kumppanisi pettäisi?
Haluaisitko kuulla ulkopuolisen kertomana, jos kumppanisi pettäisi? Onko petoksen olosuhteilla, laajuudella tai kestolla väliä?
Kommentit (159)
Olisin halunnut mahdollisimman alkuvaiheessa eli heti ekasta kerrasta. Sain tietää liian myöhään. Erosin pettäjästä, kun sain vihdoin tietää.
No tietenkin haluaisin tietää? Miksi ihmeessä haluaisin elää valheessa? Jos asialla ei olisi minulle väliä niin olisin avoimessa suhteessa. Mutta en ole sellaisessa joten asialla on minulle väliä. Haluan monogamisen suhteen ja haluan sellaisen oikeasti, ei vain kuvitelmaa sellaisesta.
Olen miettinyt asiaa, sillä mieheni on pettänyt minua. Asutaan aika pienellä paikkakunnalla ja minua syvästi ahdistaa ajatus, että joku tuttava tai sukulainen kertoisi minulle tietävänsä mieheni pettäneen minua.
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt asiaa, sillä mieheni on pettänyt minua. Asutaan aika pienellä paikkakunnalla ja minua syvästi ahdistaa ajatus, että joku tuttava tai sukulainen kertoisi minulle tietävänsä mieheni pettäneen minua.
Eikö olisi pahempi, että pettäminen jatkuisi ja kukaan ei kertoisi? Kokemuksen mukaan noi pelleilyt ei nimittäin monesti lopu kiinnijäämiseen, ne vaan opitaan salaamaan paremmin.
Miten sait tietää pettämisestä? Tiedätkö kenen kanssa se tapahtui? Tiesivätkö siitä muut? On mahdollista, että se jatkuu yhä selkäsi takana.
Haluaisin tietää. En tunne ketään joka ei haluaisi tietää ja se tuntuukin ihan järjenvastaiselta. Ihan kuin ihminen joka ei haluaisi tietää sairastavansa vakavasti tai että talonsa on mädäntynyt. Pään piilottamista hiekkaan, ja silmien ummistamista totuudelta.
Vaikka varmasti 99% ihmisistä haluaisi tietää, itsekin olen tehnyt sen valinnan etten ole kertonut kun olen saanut tietää että ystävääni on petetty. En tiedä miksi. Olin pelkuri kai.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö olisi pahempi, että pettäminen jatkuisi ja kukaan ei kertoisi? Kokemuksen mukaan noi pelleilyt ei nimittäin monesti lopu kiinnijäämiseen, ne vaan opitaan salaamaan paremmin.
Miten sait tietää pettämisestä? Tiedätkö kenen kanssa se tapahtui? Tiesivätkö siitä muut? On mahdollista, että se jatkuu yhä selkäsi takana.
Jäi rysän päältä kiinni eikä pettäminen loppunut kyllä vielä siihenkään. Toki tavallaan tiesin jo aiemmin, koska mies muuttui käytökseltään muutenkin, kun hän kävi selkeästi läpi samaan aikaan jotain kriisiä päänsä sisällä. Pettäminen loppui, kun naisen kausityösuhde loppui ja lähti takaisin kotiinsa. En tiedä, tietääkö asiasta kukaan minun tuttuni, mutta mieheni kavereista varmaan moni on tietoinen. En itse tunne heitä. Ei erottu tapahtuneen jälkeen ja eleltiin pitkään lähinnä kämppiksinä. Ollaan yritetty "palata" yhteen mutta tällä hetkellä elämä on taas enemmän kämppiselämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäi rysän päältä kiinni eikä pettäminen loppunut kyllä vielä siihenkään. Toki tavallaan tiesin jo aiemmin, koska mies muuttui käytökseltään muutenkin, kun hän kävi selkeästi läpi samaan aikaan jotain kriisiä päänsä sisällä. Pettäminen loppui, kun naisen kausityösuhde loppui ja lähti takaisin kotiinsa. En tiedä, tietääkö asiasta kukaan minun tuttuni, mutta mieheni kavereista varmaan moni on tietoinen. En itse tunne heitä. Ei erottu tapahtuneen jälkeen ja eleltiin pitkään lähinnä kämppiksinä. Ollaan yritetty "palata" yhteen mutta tällä hetkellä elämä on taas enemmän kämppiselämää.
Miksi jäitte yhteen? Toihan jatkaa seuraavan kanssa kun kohdalle sattuu sopiva. Ellei ole jo vieraillut naisen luona.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin tietää. En tunne ketään joka ei haluaisi tietää ja se tuntuukin ihan järjenvastaiselta. Ihan kuin ihminen joka ei haluaisi tietää sairastavansa vakavasti tai että talonsa on mädäntynyt. Pään piilottamista hiekkaan, ja silmien ummistamista totuudelta.
Vaikka varmasti 99% ihmisistä haluaisi tietää, itsekin olen tehnyt sen valinnan etten ole kertonut kun olen saanut tietää että ystävääni on petetty. En tiedä miksi. Olin pelkuri kai.
Mitä pelkäsit?
Mä olen kerran puuttunut kun ystävän mies vehtasi useamman kaverini kanssa yhtäaikaa ja tuli mun tietoon. Annoin ystävän silloiselle ukaasin et hän kertoo tai minä. Ystävä kiitti. Oli myös saanut siltä kpäältä klamydian.
Todellakin haluaisin tietää. Miksi eläisin valheessa? Petturiukko vetää kuitenkin paljaalla ja näin vaarantaisi myös minun terveyteni!
"Miksi jäitte yhteen? Toihan jatkaa seuraavan kanssa kun kohdalle sattuu sopiva. Ellei ole jo vieraillut naisen luona"
Ei ole vieraillut, se on ihan varma juttu. Tästä on jo tosi kauan. Siihen aikaan oli monta sellaista juttua meneillään, joiden vuoksi tuntui mahdottomalta lähteä eri teille. Oli tavallaan vaan helpompi jatkaa elämää saman katon alla. Toki sen jälkeen on tapahtunut paljon muutakin ja tiedän, että ulkopuolisen silmissä meidän olisi pitänyt erota jo kauan sitten. Mutta itse en ole edelleenkään valmis eroamaan, kun sisimmässä on edelleen se tunne, ettei meidän kuulu erota vaikka elämä on tuonut eteen kaikenlaisia haasteita.
Vierailija kirjoitti:
"Miksi jäitte yhteen? Toihan jatkaa seuraavan kanssa kun kohdalle sattuu sopiva. Ellei ole jo vieraillut naisen luona"
Ei ole vieraillut, se on ihan varma juttu. Tästä on jo tosi kauan. Siihen aikaan oli monta sellaista juttua meneillään, joiden vuoksi tuntui mahdottomalta lähteä eri teille. Oli tavallaan vaan helpompi jatkaa elämää saman katon alla. Toki sen jälkeen on tapahtunut paljon muutakin ja tiedän, että ulkopuolisen silmissä meidän olisi pitänyt erota jo kauan sitten. Mutta itse en ole edelleenkään valmis eroamaan, kun sisimmässä on edelleen se tunne, ettei meidän kuulu erota vaikka elämä on tuonut eteen kaikenlaisia haasteita.
Nyt on pakko sanoa sen verran, että jos kämppiselämää pitkäänkin olette eläneet, mies ei taatusti ole ollut sinulle uskollinen. Eli jos tuo ja mahdollinen tautiriski ei haittaa niin olet varmasti asian hyväksynyt, kuten sen, ettei hän ole rehellinen sinulle. Olette yhdessä, koska se nyt on kätevintä. Olisihan elämänja omaisuuden jakaminen ja talon myymisineen kova homma.
Vierailija kirjoitti:
Huomasitko että kysymyksessä oli "ulkopuolisen kertomana"?
Varmaan monikin haluaisi tietää mutta millainen ihminen haluaa tietää ulkopuolisen kertomana. Inhottava ajatus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan monikin haluaisi tietää mutta millainen ihminen haluaa tietää ulkopuolisen kertomana. Inhottava ajatus!
Ehkä tässä tarkoitettiin parisuhteen ulkopuolisen kertomana. Nuo pettäjät harvoin varsinkaan pitkiä suhteita ilmiantavat itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jos pettäjä itse ei kertoisi, et haluaisi tietää? Ennemmin antaisit jatkaa? Salasuhteen vierestä takaisin sinun laittamaan kotiin ja pahimmassa tapauksessa sänkyyn ja valmiille ruualle ja kaikki?
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi joku ei haluaisi kuulla, syyt kiinnostaa. Haluaisin todellakin kuulla.
Minä en haluaisi. En ole omistavaa enkä mustasukkaista tyyppiä, enkä pidä täydellistä yksiavioisuutta mitenkään ehdottomana tavoitteena. Jos puoliso sitten oikeasti rakastuisi johonkuhun, ja haluaisi lähteä, hän varmaan kertoisi siitä minulle ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Minunkin miehellä oli noin vuoden mittainen salasuhde ja oli aivan järkyttävää, kun vihdoin asia paljastui minulle, että koko v*tun kylä sukulaisia myöten tiesi asiasta. Niin nöyryyttävää. Olin siis epäillyt asiaa jo muutaman kuukauden ennen miehen varsinaista kiinni jäämistä. Jos tekisi saman uudelleen, haluaisin tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomasin. En näe siinä mitään eroa kuka kertoo. Pääasia että joku kertoo. Inhottava ajatus on vain se pettäminen itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi joku ei haluaisi kuulla, syyt kiinnostaa. Haluaisin todellakin kuulla.
Minä en haluaisi. En ole omistavaa enkä mustasukkaista tyyppiä, enkä pidä täydellistä yksiavioisuutta mitenkään ehdottomana tavoitteena. Jos puoliso sitten oikeasti rakastuisi johonkuhun, ja haluaisi lähteä, hän varmaan kertoisi siitä minulle ihan itse.
Pettäjä ei aio lähteä eikä aio myöskään kertoa seikkailuistaan. Eivät olet tuolla tavalla suoraselkäisiä, että ottaisivat hatun kouraan ja kertoisivat totuuden.
En haluaisi, koska en oikeastaan välittäisi asiasta, jos puoliso käyttäytyisi minua kohtaan kuten ennenkin. Eli kaikin puolin huomaavaisesti. Jos taas puoliso muuttuisi äkkiä piittaamattomaksi, osaisin aika äkkiä epäillä, että jotain on meneillään.