Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt alkaa raha virrata köyhille!

Vierailija
14.04.2025 |

Purran aika on ohi, vihdoinkin! Palvelut paranee, tuet nousee, lääkäriin pääsee helpommin jne. Kiitos Antti, Sofia ja Minja!!

Kommentit (142)

Vierailija
101/142 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä äänestin pitkästä aikaa... Oon aiemmin ajatellut ettei merkitystä.... Mutta nyt on niin hermo mennyt tohon purraorpopaskan köyhien kyykytykseen, että oli pakko. Haluan suomen missä ei ole tuloeroja, pidetään hyvää huolta kaikista ihmisistä vaikka ei kävisi töissä, ei tarvi muuttaa omasta kodista jos on kallis vuokra, päinvastoin asumistukea pitäisi saada silloin lisää, eikä mitään muuttokehoituksia omasta kodista. Lisäksi en tajua purran intoa polkea maahanmuuttajia. Suomu on pieni maa ja meillä on tilaa ja olisi myös varaa jos se jaetaan reilusti kaikkien kesken. Kyllä suomeen mahtuu ja voidaan ottaa etenkin heitä jotka tulevat todella köyhistä olosuhteista. Suomikin sai sodan aikana viedä lapsia ruotsikn turvaan 

Joudut jakamaan avustuksesi samoin kuin palkansaaja joutuu jakamaan tulonsa sun kanssasi. Solidaarisuutta sulta kysytäänkin juuri silloin kun sun tukiasi leikataan, että niistä voidaan jakaa isommalle ryhmälle. Löytyykö sitä? Oletko valmis 

Vierailija
102/142 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virtaa virtaa, mutta kun ei kunnillakaan ole rahaa, mistä virrata. Velkaa tietysti nekin voi ottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/142 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kysyi määritelmää tavallisesta rikkaasta. Lainaus meni jotenkin pieleen niin laitan uutena viestinä. Jos suomalainen keskipalkka on 3500 euroa niin siihen 1000-2000 euroa lisää niin ollaan jo sellaisissa summissa, että todellakin voidaan puhua rikkaista. Mua raivostuttavaa miten hyvätuloiset työssäkäyvät yrittävät spinnata itsestään jotain uhreja "yhyy mä maksan veroja" kun kuitenkin veroista huolimatta HE SAAVAT PALJON ENEMMÄN KÄTEEN. Siinä sulle sitä "oikeudenmukaisuutta". Tuloerot ovat iso ongelma suomessa ja tämä vaali tulos näytti hyvin sen, että ihmiset haluavat lopun tuloeroille! 

Vierailija
104/142 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on hyvä. Onko sinulla aikataulu tieodossa, ap?

Vierailija
105/142 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo miten tuista voidaan muka leikata vielä lisää. Älyttömiä oikeisto aivopieruja 🤣🤣🤣

Vierailija
106/142 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle on tärkeää, että nyt ehkä viimein voidaan leikata rikkailta. Esim terveyskeskus maksut pitäisi olla vain rikkaille mutta isompina, silloin köyhimpien ei tarvitsisi maksaa. Rikkaat eivät tarvitse lapsilisiä, ne voisi poistaa ja siirtää köyhille. Sama rikkaiden eläkkeiden kanssa, niihin leikkaus ja siirto köyhille. Nyt on tehty vain niin, että köyhien tuista leikattu, rikkailta ei MITÄÄN. Äänestin SDP koska haluan todellakin, että asioita tehdään reilummin. Leikkaukset rikkaille ja annetaan ne köyhille, Robin Hood hengessä 

Oikeasti rikkaita Suomessa on vain kourallinen, mutta tuskinpa nämä nytkään edes käyvät terveyskeskuksissa yksityisen sijaan. Hyvätuloisillakin on usein kattava työterveys, jonka kautta saa ajan netistä vaikka samalle päivälle ja työnantaja

Määrittele tavallinen rikas? esim Björn Wahlroosin mielestä se on sellainen joka tienaa yli 10000e/kk ja Sarasvuoren mielestä 7500e/kk. Kuka on av-mamman mielestä rikas? 

Minä? Mulla on monen tonnin palkka, iso omakotitalo, kallis auto, matkustelua kalliisiin kohteisiin ulkomaille, jne. MUTTA yhteiskunta on maksanut palkkani lähes koko urani ajan.Toki ensin kouluttanut. Nykyään olen Turun yliopistossa ja aiemmin Sitrassa, Suomen Pankissa sekä Valtion taloudellisessa tutkimuskeskuksessa. Työt elinkeinoelämän tutkimuslaitoksessa siinä välissä lienee ainoa, joka ei ole osa julkista sektoria.

SDP haluaa yhteiskunnan, joka on reilu kaikille. Esim he haluavat meitä korkeasti koulutettuja enemmän ja taas edetään kohti suurempaa julkista sektoria, ja rahojen keskittymistä niille joilla sitä on jo ennestään. SDP suhde talouskasvuun on jakomielitautinen. Sitä vähän niinku halutaan, mutta silti vastustetaan kasvun ideologiana. 

Vierailija
107/142 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä äänestin pitkästä aikaa... Oon aiemmin ajatellut ettei merkitystä.... Mutta nyt on niin hermo mennyt tohon purraorpopaskan köyhien kyykytykseen, että oli pakko. Haluan suomen missä ei ole tuloeroja, pidetään hyvää huolta kaikista ihmisistä vaikka ei kävisi töissä, ei tarvi muuttaa omasta kodista jos on kallis vuokra, päinvastoin asumistukea pitäisi saada silloin lisää, eikä mitään muuttokehoituksia omasta kodista. Lisäksi en tajua purran intoa polkea maahanmuuttajia. Suomu on pieni maa ja meillä on tilaa ja olisi myös varaa jos se jaetaan reilusti kaikkien kesken. Kyllä suomeen mahtuu ja voidaan ottaa etenkin heitä jotka tulevat todella köyhistä olosuhteista. Suomikin sai sodan aikana viedä lapsia ruotsikn turvaan 

Kylläpä olet lapsellinen. Haluat Suomen ilman tuloeroja? Mielestäsi vaivannäöstä, riskinotosta, pitkäjänteisestä kouluttautumisests jne. ei kuuluisi palkita sen enempää kuin munien raapimisesta kotisohvalla? Ok. Ja kuvittelet, että näin me saamme maassa pidettyä osaajia ja henkilöitä, jotka kykenevät kehittämään maata, luomaan yrityksiä ja tuomaan rahaa? Täällä on ilmainen koulutus kehdosta hautaan. Jos et sitä missään vaiheessa viitsi hyödyntää, tyydy sitten osaasi. Tuloerot on täysin terve kannustin pyrkiä muuhunkin kuin elämänkouluun.

Vierailija
108/142 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eduskuntavaalit on 2027.

Vierailija
109/142 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se noin mene. Tänään sulle jo virtaaaaa..

Vierailija
110/142 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä olet lapsellinen. Haluat Suomen ilman tuloeroja? Mielestäsi vaivannäöstä, riskinotosta, pitkäjänteisestä kouluttautumisests jne. ei kuului

Haloo. Tuloerot on suomen suurin ongelma. Luulisi että tää on kaikille itsestään selvää. Oot täysi 🤡

Vierailija
111/142 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kysyi määritelmää tavallisesta rikkaasta. Lainaus meni jotenkin pieleen niin laitan uutena viestinä. Jos suomalainen keskipalkka on 3500 euroa niin siihen 1000-2000 euroa lisää niin ollaan jo sellaisissa summissa, että todellakin voidaan puhua rikkaista. Mua raivostuttavaa miten hyvätuloiset työssäkäyvät yrittävät spinnata itsestään jotain uhreja "yhyy mä maksan veroja" kun kuitenkin veroista huolimatta HE SAAVAT PALJON ENEMMÄN KÄTEEN. Siinä sulle sitä "oikeudenmukaisuutta". Tuloerot ovat iso ongelma suomessa ja tämä vaali tulos näytti hyvin sen, että ihmiset haluavat lopun tuloeroille! 

Samaan aikaan joku, joka ei suostu tekemään mitään, itkee sitä, että tilille tulee VAIN saman verran kuin "rikkaalle työssäkäyvälle". Hän haluaa enemmän, hänellä on siihen perustuslaillinen oikeus!

Jo nyt lääkärit tekevät osa-aikatöitä, koska työnteko ei kannata. Yöpäivystys tarkoittaa sitä, että joutuu maksamaan yhteiskunnalle enemmän kuin saa palkkaa, kiitos progressiivisen verotuksen. Haluatko oikeasti yhteiskunnan, jossa jokainen tekee mahdollisimman vähän?

Vierailija
112/142 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin haluan. Haluan lopun sille, että perse homeessa huudatte lisää rahaa ja lomailette kaikki päivät. Menkää töihin tai perustakaa itsellenne toiminimi, yritys, oppisopimuspaikka tai kouluttautumaan. Sillä te siitä pienestä tuestanne pääsette. Kotona tukien varassa olevan on täysin turha meuhkata tuloeroista. Niitä ei muuteta tukia nostamalla, vaan menemällä töihin. Kelpuuttamalla alkuun myös muita kuin unelmaduuneja tai täysiä tunteja. Jalkaa oven väliin ja siitä eteenpäin. Itsekin voi työpaikkansa luoda. Niin kaikki muutkin ovat yrityksensä perustaneet. Älä odota passiivisena tukien nostamista, vaan tee jotain itsekin asioiden eteen.

Vierailija
113/142 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haloo miten tuista voidaan muka leikata vielä lisää. Älyttömiä oikeisto aivopieruja 🤣🤣🤣

Totta, siksi on tarpeen laittaa myös kaikki tuet verolle. Miksi nyt vain osa tukieuroista on verotettavaa tuloa?

Vierailija
114/142 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuloerot syntyvät juuri yksityisissä firmoissa, jotka ovat ainoita oikeita verotuloja tuottavia työpaikkoja. Ja kyllä, ne tuloerot syntyvät aina talouskasvussa ja ovat pienimillään lamassa. Kun demarit ja vasemmistoliitto olivat 1990-luvun puolivälissä Lipposen hallituksessa, tuloerot kasvoivat dramaattisesti. Sen ansiosta hyvinvointipalveluja kasvatettiin. Eli köyhyys lähtee talouskasvulla, mutta se lisää tuloeroja. Mutta kansa haluaa empatiaa! Järki on vaihtunut tunteisiin. 

Suomen koulutusjärjestelmä syöttää koko ajan porukkaa julkisen sektorin lapaan. Valtioneläteistämme naisia on 65%. Naisten emansipaatio on politiikkojen ääntenkalastellun myötävaikutuksella tehnyt tehtävänsä ja "Mauri sai mennä". Olemme feministisosialistien degeneroima suljettu talous, joka vierastaa miehiä ja karsastaa markkinataloutta.

Suomi on ohi.

Vierailija
115/142 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahaa ei tarvi virrata mutta niin että vähävaraisimmatkin pärjäävät. Asumistuki ja asunnoista pois muuttamiseen käskystä toivoisin tulevan muutosta parempaan, myös työttömien jotka asuvat omistamassa  asunnossa. Ok talon  lämmityskulut joillain isot. Onneksi oli vähän helpompi talvi ja kesä tulee.

Nimenomaan, kyllä veronmaksajien piikkiin pitää kustantaa jättilukaalit kaupungin keskustoissa sekä maksaa omistusasumine jos ei omat rahat riitä. Tämä toki koskee vain osaa kansaa, punikkeja, oikeistolaiset saavat maksaa itse vuokransa ja omistusasuntonsa!

Vierailija
116/142 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitteletko että köyhät saa muka lisää rahaa. Ei varmasti tapahdu seuraavan 10 vuoden aikana. Ei suomella ole varaa lisätä tukia köyhille eikä työpaikkoja tule olemaan enempää mitä nyt on. Suomen talous ei parane kuin ehkä hetkittäin mutta ei niin paljon että saisi töitä ja talous paranisi. Nyt on tosi huono aika perustaa edes firmaa ja investoida koska kaikki verot on liian suuria. Ja hallits tekee sellaisia päätöksiä koko ajan mitkä tulee kalliiksi suomelle joten velka kasvaa.

Vierailija
117/142 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä tästä rauhoittuu, kun huomataan, että lääkäriin ei edelleenkään pääse, koska lääkärin ei kannata tehdä kokoaikaista työtä, verottaja vie palkasta liian paljon. Vastaavasti kouluja lakkautetaan ja synnytyksiä keskitetään entistä enemmän. Koululaisten terveystarkastuksista luovutaan, koska kouluterveydenhoitajia ei kannata päästää kouluille, digipalvelu toimii halvemmalla ja koululaisethan ei saaneet käyttää digilaitteita kouluaikana jne.

Vierailija
118/142 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten alkaa virrata raha, jota ei ole? Velkarahalla olisi tietysti kiva porskuttaa loputtomiin. Suomi on kyllä tasapäistämisen mallimaa: ahkerien ja fiksujen lannistaminen alkaa jo siitä, että kaiken tasoinen massa laitetaan oppimaan samalle luokalle. Jos siitä selviät ja päätät opiskella korkealle ja tienata enemmän kuin lähiöpubin Pena, niin sinua syyllistetään siitä. Penan kuuluisi saada yhtä paljon rahaa, koska hänen kohdallaan laiskuus johtuu vaan aivojen dopaniinitasoista eikä Pena itse ole syylinen omaan tilanteeseensa. Hänellä vaan on oikeus elättää lähiöbaaria sinun rahoilla, niinhän? Koska sehän se on reilua.

Vierailija
119/142 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä olet lapsellinen. Haluat Suomen ilman tuloeroja? Mielestäsi vaivannäöstä, riskinotosta, pitkäjänteisestä kouluttautumisests jne. ei kuului

Tämä. Mahdollisuus annettiin ja annetaan ihan joka vuosi uudestaan ja uudestaan. Pari kertaa vuodessa voi pyrkiä korkeakouluihin ja amiksiin. Toiset tarttuvat tuumasta toimeen ja menestyvät. Toiset eivät viitsi nähdä pätkääkään vaivaa ja huutavat kuin lokkilauma muita apuun. Miksi tuloeroja ei siis saisi olla? 

Vierailija
120/142 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun bruttopalkka on 5500€ enkä kyllä koe itseäni rikkaaksi, hyvätuloiseksi korkeintaan. Autokin on 15v vanha eikä tässä millään Tesloilla ajella. Jo nyt tämä työ on aika stressaavaa ja vaatii venymistä työaikojen ulkopuolella ja matkustamista. Ylitöistä ja isommista vastuista olen suurimmaksi osaksi kieltäytynyt, koska lisätuloista menee aina vain isompi osuus veroihin. Jos näitä tuloeroja ruvetaan entisestään tasaamaan niin sitten rupean keventämään työtaakkaakin. Ei tässä muiden eteen kyllä jaksa rehkiä kun osa vain makaa kotonaan ja vaatii aina lisää ja lisää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme