Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisessa tilanteessa on tehtävä koronatesti?

Vierailija
09.12.2023 |

Testaatteko, jos on lievä flunssa?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn hoitamaan työt etänä, joten sen vuoksi en tarvitse tietoa onko flunssa vai korona.

Vierailija
2/47 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sillä ole nykyään mitään väliä, perusflunssaa kuulema vain.

Huom! Tuo oli sarkasmia, itselläni se oli kaikkea muuta kuin "lievä flunssa" keväällä-22, testin olen ihan omasta mielenkiinnosta tehnyt viimeisen viikon aikana 2x, koska sopivia oireita ja työni lähikontaktityötä jossa päivittäin kohtaan eri pöpöjä. Negatiivisia olivat kumpikin testi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En testaa ollenkaan.

Vierailija
4/47 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huom! Tuo oli sarkasmia, itselläni se oli kaikkea muuta kuin "lievä flunssa" keväällä-22, testin olen ihan omasta mielenkiinnosta tehnyt viimeisen viikon aikana 2x, koska sopivia oireita ja työni lähikontaktityötä jossa päivittäin kohtaan eri pöpöjä. Negatiivisia olivat kumpikin testi.

Menetkö flunssaisena lähitöihin?

Vierailija
5/47 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee sillä tiedolla mitään joten en testaa ollenkaan. Jos olen sairas, olen kotona. Jos olen terve, menen töihin ja elän normaalia elämää. Yksinkertaista

Vierailija
6/47 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään. 

Vierailija
7/47 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tee sillä tiedolla mitään joten en testaa ollenkaan. Jos olen sairas, olen kotona. Jos olen terve, menen töihin ja elän normaalia elämää. Yksinkertaista

Näin olen itsekin ajatellut toimia. Moni ilmeisesti kuitenkin testaa onko korona, jos on lieväkin flunssa.

Vierailija
8/47 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menetkö flunssaisena lähitöihin?

En mene, kuinka niin?

Vierailija
9/47 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä tarvitse testata, jos ei tarvitse tietoa mihinkään. Esim. pitkittynyttä koronaa sairastavalle taas on hyödyllistä tietää sairastavansa juuri koronaa, koska se voi muuttaa taustalla olevaa tautia suuntaan tai toiseen.

Vierailija
10/47 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette kyseenalaista keppien työntämistä onteloihin?

Muualla maailmassa on pelkkä sylkytesti.Itse en ikinä suostuisi.

Vierailija
11/47 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok. Mietin missä olosuhteissa tekisin testin ja kai silloin, jos vointi olisi poikkeuksellisen huono ja/tai tauti pitkittynyt. Rahaa on kyllä tarpeeksi ostaa apteekista sylkitesti.

Vierailija
12/47 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisessa, jossa välittää lähimmäisestä, koska on sivistynyt ihminen ja ymmärtää, että tauti voi tappaa vaikka syöpäsairaan työkaverin tai viedä astmaatikon kauheaan kuntoon. Tai ihan kenet tahansa. 

Haluaisitko sinä elää sen tiedon kanssa, että joku kuoli, koska sai sinulta koronan? En minäkään. 

Vierailija
13/47 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on oireita influsta tai flunssasta, miksi mennä tartuttamaan massaa enää? Eikö voi levätä kotona. Äiti käy apteekissa tai tilaus tms. Miksi sorkkia tikulla, ellei tiedä missä tikku on valmistettu. Jos pelkää että on ryhmätartunta, niin viestikö.

Vierailija
14/47 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaisessa, jossa välittää lähimmäisestä, koska on sivistynyt ihminen ja ymmärtää, että tauti voi tappaa vaikka syöpäsairaan työkaverin tai viedä astmaatikon kauheaan kuntoon. Tai ihan kenet tahansa. 

Haluaisitko sinä elää sen tiedon kanssa, että joku kuoli, koska sai sinulta koronan? En minäkään. 

En liiku flunssaisena ihmisten ilmoilla. Siksi en oikein tajua tämän kirjoituksen pointtia. Tavallinen flunssakin voi viedä perussairaan huonoon kuntoon.

Vierailija
15/47 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko joku vauvan tasolla oleva aikuinen, vai miksi pelkäät nenän sisäpinnalla pyyhkäistävää näytettä?

Vai oletko niin syvässä päädyssä, että luulet sinuun istutettavan mikrosiruja tai vastaavaa näillä ns. kepeillä = pumpulipuikoilla?

Vierailija
16/47 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sitä enää tarvitse tehdä. Itse olen syksyn aikana muutaman kerran tehnyt kun on ollut flunssan oireita. Ihan vaan siksi, että oon saanut käytettynä pois kotiin kertyneitä pian vanhentuvia testejä. Viikko sitten näytti plussaa. 

Vierailija
17/47 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on itsestään selvää ettei sairaana mennä tartuttelemaan, pitäisi olla.

Vierailija
18/47 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En liiku flunssaisena ihmisten ilmoilla. Siksi en oikein tajua tämän kirjoituksen pointtia. Tavallinen flunssakin voi viedä perussairaan huonoon kuntoon.

Niin voi joku HYVIN sairas, mutta perusflunssa ei aiheuta joukkokuolemia, kuten korona parhaillaan Suomessa. Siis kai nyt ymmärrät tilastoja ja numeroita edes hieman, vai kiellätkö pandemian? Koronaan kuolee nykyään noin neljä-viisi kertaa todennäköisemmin, kuin influenssaan. Flunssasta puhumattakaan! Nämä siis eivät ole millään lailla vertailukelpoisia. 

Vierailija
19/47 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se että tiedän sairastavani koronaa enkä jotain muuta tautia auttaa ketään? En tietenkään näe esim. syöpäsairasta äitiäni jos olen kipeä, vaikka en testaakaan olenko koronassa vai kausiflunssassa.

Vierailija
20/47 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin voi joku HYVIN sairas, mutta perusflunssa ei aiheuta joukkokuolemia, kuten korona parhaillaan Suomessa. Siis kai nyt ymmärrät tilastoja ja numeroita edes hieman, vai kiellätkö pandemian? Koronaan kuolee nykyään noin neljä-viisi kertaa todennäköisemmin, kuin influenssaan. Flunssasta puhumattakaan! Nämä siis eivät ole millään la

Miksi yksin kotona aikaansa viettävän on sinusta olennaista tietää onko flunssa vai korona, jos oireet ovat lieviä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän