Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt alkaa raha virrata köyhille!

Vierailija
14.04.2025 |

Purran aika on ohi, vihdoinkin! Palvelut paranee, tuet nousee, lääkäriin pääsee helpommin jne. Kiitos Antti, Sofia ja Minja!!

Kommentit (142)

Vierailija
61/142 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koko aamun ollut soittojonossa, SDP lupasi lääkäriajan, mutta sitä ei saakaan niin helpolla kuin lupasivat. Vasemmisto petti heti vaalien jälkeen!

Vierailija
62/142 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtion velka maksetaan loppuun ja kaikille järjestyy töitä ja jos ei halua tehdä töitä, niin heille maksetaan hulppea kansalaispalkka.

Eläköön taikaseinä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/142 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelpaa nyt Antin heilata.

Vierailija
64/142 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkauksia on tulossa lisää köyhimmille.

Vierailija
65/142 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on tärkeää, että nyt ehkä viimein voidaan leikata rikkailta. Esim terveyskeskus maksut pitäisi olla vain rikkaille mutta isompina, silloin köyhimpien ei tarvitsisi maksaa. Rikkaat eivät tarvitse lapsilisiä, ne voisi poistaa ja siirtää köyhille. Sama rikkaiden eläkkeiden kanssa, niihin leikkaus ja siirto köyhille. Nyt on tehty vain niin, että köyhien tuista leikattu, rikkailta ei MITÄÄN. Äänestin SDP koska haluan todellakin, että asioita tehdään reilummin. Leikkaukset rikkaille ja annetaan ne köyhille, Robin Hood hengessä 

Oikeasti rikkaita Suomessa on vain kourallinen, mutta tuskinpa nämä nytkään edes käyvät terveyskeskuksissa yksityisen sijaan. Hyvätuloisillakin on usein kattava työterveys, jonka kautta saa ajan netistä vaikka samalle päivälle ja työnantaja maksaa kulut. Ja jos lopuillekin työssäkäyville lyödään kovat asiakasmaksut, niin miksi nämä jatkossa kävisivät edes julkisella, jos yksityinen maksaisi saman verran ja palvelu olisi tehokkaampaa? Jos taas julkinen terveydenhuolto jää vain köyhimmille, niin se näkyy myös sen rahoitushalukkuudessa.

Eläkkeetkin muuten kertyy työhistorian tulojen mukaan, ja siihen on ollut koko aikuisikä aikaa vaikuttaa itse.

Vierailija
66/142 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon niin kiitollinen ja tyytyväinen näiden vaalien jälkeen. äänestin vasemmistoa, koska haluan parempaa työttömyys korvausta, asumistukea lisää ja pois työn haku velvoitteen. On helpottunut olo, ehkä tämä vielä tästä helpottaa. En halua elää työ keskeisessä oravan pyörässä. 

Ajatelkaa, että näin luokattomilla järjenlahjoilla pääsee äänestämään. Vähän sama kun sanoisi, että eilen äänestin vasemmistoa kun haluan trumpin tilalle toisen presidentin. Saatat pettyä jos jossain kohtaa tajuat, ettei nämä vaalit koskeneet mitenkään tukien nostamista. Nämä eivät olleet eduskuntavaalit.

Vierailija
67/142 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

NYT OLI KUNTA-JA ALUEVAALIT, EI EDUSKUNTAVAALIT.

Ei ap tiedä niiden eroa.

Vierailija
68/142 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Purra ei ole luonteeltaan sitä sorttia, että antaisi periksi ja jatkaisi kyllä samalla linjalla kuin nytkin ja saattaisi ottaa käyttöön jopa entistä kovemmat keinot vaikka kaikki äänet menetettäisiin seuraavissa vaaleissa, mutta Orpo miettii jo seuraavien vaalien tulosta ja alkaa olla valmis muuttamaan suuntaa. 

Miksi Orpo muuttaisi suuntaansa? Sillähän on hyvä syntipukki valmiina. Kaikki huono maine menee purran piikkiin, ihan niinkuin tähänkin asti. Tarvittaessa orpo voi vaihtaa purran uuteen syntipukkiin, ja jatkaa itse syntipukin selän takana patsastelua.

Tämä touhu menee täysin Orpon pelikirjan mukaan. Se on niin kiero mies, ettei saa osumaa vaikka tekisi mitä. 

Velmun oloinen mies, jolla haaveista suurimpana on kaiken yksityistäminen.

Vierailija
69/142 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kun näkisi..................

Vierailija
70/142 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on tärkeää, että nyt ehkä viimein voidaan leikata rikkailta. Esim terveyskeskus maksut pitäisi olla vain rikkaille mutta isompina, silloin köyhimpien ei tarvitsisi maksaa. Rikkaat eivät tarvitse lapsilisiä, ne voisi poistaa ja siirtää köyhille. Sama rikkaiden eläkkeiden kanssa, niihin leikkaus ja siirto köyhille. Nyt on tehty vain niin, että köyhien tuista leikattu, rikkailta ei MITÄÄN. Äänestin SDP koska haluan todellakin, että asioita tehdään reilummin. Leikkaukset rikkaille ja annetaan ne köyhille, Robin Hood hengessä 

Tajuatko sinä lainkaan varakkaiden panosta teidän elatukseen? Esim minä maksan palkastani lähes puolet veroja, halusin tai en. Se tarkoittaa, että teen käytännössä kuukaudessa yli 2 viikkoa palkatta töitä. Ne rahat viedään, jotta te voitte nostella täysin vastikkeettomia tukia. Älä viitsi sanoa ettei itseäsi rikkaammat osallistu. Maksan myös 3 lapsen päivähoidosta täyden summan, toisin kuin te kotona makaavat. Eli vien lapset päivähoitoon, jotta voin tehdä palkatta töitä puolet kuusta. Ja sinä kehtaa valitta etten osallistu. Jokseenkin röyhkeää.

Vierailija
71/142 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa ei tarvi virrata mutta niin että vähävaraisimmatkin pärjäävät. Asumistuki ja asunnoista pois muuttamiseen käskystä toivoisin tulevan muutosta parempaan, myös työttömien jotka asuvat omistamassa  asunnossa. Ok talon  lämmityskulut joillain isot. Onneksi oli vähän helpompi talvi ja kesä tulee.

Vierailija
72/142 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen koko aamun ollut soittojonossa, SDP lupasi lääkäriajan, mutta sitä ei saakaan niin helpolla kuin lupasivat. Vasemmisto petti heti vaalien jälkeen!

Mitä, eikö pääsekään lääkäriin? Kuulin radiosta demarien lupaavan pääsyn lääkärille. Demari pettää aina.

Vierailija
73/142 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa kun joku hyvätuloinen twitterissä on muuttamassa Suomesta pois kun on liikaa sosialismia. Byebyee! 

Vierailija
74/142 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahaa ei tarvi virrata mutta niin että vähävaraisimmatkin pärjäävät. Asumistuki ja asunnoista pois muuttamiseen käskystä toivoisin tulevan muutosta parempaan, myös työttömien jotka asuvat omistamassa  asunnossa. Ok talon  lämmityskulut joillain isot. Onneksi oli vähän helpompi talvi ja kesä tulee.

Ei ole ainoatakaan syytä miksi esim. pitkäaikaistyöttömän pitäisi asua maan kalleimmilla neliöillä Helsingissä. Tai miksi tukia pitäisi nostaa, jotta niillä voidaan kattaa lemmikkien kulut. Köyhillä on hämärtynyt käsitys mitkä asiat kuuluu heille automaattisena asiana. Katto kyllä kuuluu, mutta paikan voi valita vapaasti silloin kun sen maksaa itse. Se on se etu minkä itse asioidensa hoitamisesta saavuttaa. Niin kauan kun aikuisen ihmisen rahat tulee muiden kukkarosta, pitää tyytyä vaatimattomimpiin seutuihin, neliömääriin ja tajuta ettei yhteiskunta kustanna lisää tukea, jotta sinä voit ottaa kaksi tanskandoggia. 

Vierailija
75/142 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin odotan tukevaa kohennusta sossutuloihini...

Ajattelin irtisanoutua jo heti tänään ja alkaa viettämään ihanaa pitkää lomaa.

Vierailija
76/142 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikkauksia on tulossa lisää köyhimmille.

Ei tässä nyt leikata, kun SDP voitti sentään kuntavaalit 

HURRAA Vihdoin voi hylätä työelämän 

Vierailija
77/142 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajuatko sinä lainkaan varakkaiden panosta teidän elatukseen? Esim minä maksan palkastani lähes puolet veroja, halusin tai en. Se tarkoittaa, että teen käytännössä kuukaudessa yli 2 viikkoa palkatta töitä. Ne rahat viedään, jotta te voitte nostella täysin vastikkeettomia tukia. Älä viitsi sanoa ettei itseäsi rikkaammat osallistu. Maksan

Älä jaksa. Keskiluokka halutaan hemmotella veronmaksuhaluiseksi, joten se saa myös eniten etuja. Maksan veroja, ja valtio antaa samat rahat minulle takaisin poliitikkojen mielenoikkujen mukaan. Olen hyvätuloinen, koska Suomessa siihen ei tarvita kummoisia tuloja. Suomen kokoisessa valtiossa, jossa ei valitettavasti ole rikkaita, valtion pitää tukea esim taidetta. Silti jokainen apurahalla tehty köyhyyttä kritisoiva taideteos on poissa samasta rahasta, joka voitaisiin antaa vaikka asunnottomalle. Ja 1970-luvun c-kasettiaan pyörittävä, köyhyyttä paheksuva Tampereen yliopiston dosentti käyttää samoja resursseja, joista voisi antaa köyhille.

Vierailija
78/142 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aavikoneläjää alkaa virtaa ovista ja ikkunoista. Meillä on tilaa!

Eivät kunnat siitä päätä, ääliö.

No kyllä päättävät, että ottavatko pakolaisia, valtiohan maksaa siitä korvauksen.

Vierailija
79/142 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajuatko sinä lainkaan varakkaiden panosta teidän elatukseen? Esim minä maksan palkastani lähes puolet veroja, halusin tai en. Se tarkoittaa, että teen käytännössä kuukaudessa yli 2 viikkoa palkatta töitä. Ne rahat viedään, jotta te voitte nostella täysin vastikkeettomia tukia. Älä viitsi sanoa ettei itseäsi rikkaammat osallistu. Maksan

annattaisi oikeasti muuttaa Hollantiin, koska siellä annetaan verotukea maahanmuuttaville oikeille asiantuntijoille. Palkkaraja on 5000 euroa, kun etuutta saa 

Mutta sinne halutaan oikeita koulutettuja osaajia, ei mitään tällaisia pummeja kuin Suomeen 

Ihme juttu, että niiden talous on silti paljon paremmassa kunnossa kuin Suomen. On se jännä 

Vierailija
80/142 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vali vali. Sulle jää palkasta kuitenkin huomattavasti enemmän käteen mitä mulle, etenkin kun asumis- tukea leikattiin ja työttömyyskorvauksen suoja osa poistettiin. Todellakin sinun ja kaltaistesi pitäisi osallistua, enemmänkin. Jos sulla on sellainen elämän-tilanne, että on hyvä työpaikka hyvällä paikalla, niin ei ehkä kannattaa valittaa siitä miten "osallistut".