Nyt alkaa raha virrata köyhille!
Purran aika on ohi, vihdoinkin! Palvelut paranee, tuet nousee, lääkäriin pääsee helpommin jne. Kiitos Antti, Sofia ja Minja!!
Kommentit (142)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on tärkeää, että nyt ehkä viimein voidaan leikata rikkailta. Esim terveyskeskus maksut pitäisi olla vain rikkaille mutta isompina, silloin köyhimpien ei tarvitsisi maksaa. Rikkaat eivät tarvitse lapsilisiä, ne voisi poistaa ja siirtää köyhille. Sama rikkaiden eläkkeiden kanssa, niihin leikkaus ja siirto köyhille. Nyt on tehty vain niin, että köyhien tuista leikattu, rikkailta ei MITÄÄN. Äänestin SDP koska haluan todellakin, että asioita tehdään reilummin. Leikkaukset rikkaille ja annetaan ne köyhille, Robin Hood hengessä
Oikeasti rikkaita Suomessa on vain kourallinen, mutta tuskinpa nämä nytkään edes käyvät terveyskeskuksissa yksityisen sijaan. Hyvätuloisillakin on usein kattava työterveys, jonka kautta saa ajan netistä vaikka samalle päivälle ja työnantaja maksaa kulut. Ja jos lopuillekin työssäkäyville lyödään kovat asiakasmaksut, niin miksi nämä ja
Mistä näitä sun kaltaisia vatipäitä oikein tulee? "Rikkaita vain kourallinen". Joo ehkä jos ajatellaan jotain monimiljonäärejä, Kimi Räikkösiä jne, mutta mä puhun kyllä ihan tavallisista rikkaista. Monen tonnin palkat, isot omakotitalot, kalliit autot, teslat, matkustelua kalliisiin kohteisiin ulkomaille, jne jne. Heitä on Suomi pullollaan ja tältä ihmis ryhmältä voisi KERRANKIN LEIKATA.
Vierailija kirjoitti:
Rahaa ei tarvi virrata mutta niin että vähävaraisimmatkin pärjäävät. Asumistuki ja asunnoista pois muuttamiseen käskystä toivoisin tulevan muutosta parempaan, myös työttömien jotka asuvat omistamassa asunnossa. Ok talon lämmityskulut joillain isot. Onneksi oli vähän helpompi talvi ja kesä tulee.
Miksi? Etkö ymmärrä, että vaatimus maksaa vuokraa mitä hyvänsä summia on pois työntekijöiltä sekin. Niiltä, jotka haluaisivat asua vuokralla, mutta tukea ei saa palkkatulojen vuoksi, mutta vuokrat ovat pompanneet liian korkeiksi, koska paremmin saa asumistukina
Leikkaukset on tehty sitä varten, että vuokrataso laskisi ja ihan oikeasti näin on alkanut myöskin käymään. Köyhän ei ole pakko muuttaa mihinkään, mutta erotus vuokraan on löydettävä jostain muualta. Tässä maassa kun toistaiseksi elää myös muita kuin pelkkiä köyhiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NYT OLI KUNTA-JA ALUEVAALIT, EI EDUSKUNTAVAALIT.
Heh, nämä vaalit olivat mie-li-pi-de-ky-se-ly. Se näkyi selkeäsi jo ennen vaaleja.
Ja nämä vaalit vaikuttavat vahvasti perheesi elämään. Lapsesi saa koulussa vain kasvisruokaa, mutta toisaalta koulu ei ole asuinalueella oleva lähikoulu vaan 15 km päässä. Vanhemmat ostavat lapsille oppikirjat. Päivähoitopaikassa hoitoaikoja tiivistetään, voit toki hakea hoitoajaksi 7.30 - 16, mutta sinulle kerrotaan jo ensimmäisenä hoitopäivänä, että lapsia on liikaa, joten omasi on noudettava kotiin jo klo 12, koska hoitajamitoitus. Julkinen liikenne vähenee, mutta on toisaalta vain sähköbusseja, jotka hyytyvät talvella. Maksat entistä enemmän rakennusluvasta ja jätemaksuihin on tulossa yli 25% korotus. Katuja ei aurata talvella, ei ole varaa, koska kesällä on er
Mutta haluaisin maksaa paljon korkeampaa esim päivähoitomaksua. Lapsilleni on elintärkeää tavata joku täysjärkinen aikuinen edes arkipäivisin, kun itse katselen suljettujen sälekaihtimien takana Satuhäiden uusintoja ja kirjoittelen näitä aihe vapaalle näitä yläkouluaineita. Rahat eivät valu kaikkein köyhimmille, vaan takaisin hyvätuloisille. Peruskoulu on vain välivaihe, jonnekin se lapsi pitää säilöä siksi aikaa, että vanhemmat voivat käydä töissä. Hyvä tuloisen perheen yliopisto-opiskelijat eivät ole huono-osaisia, vaan tulevaisuuden hyväosaisia. Silti he saavat julkisuutta köyhinä. Se on sampanjanhajuinen oksennus oikean köyhän kasvoille.
Niin kauan kuin Kokoomus määrää hallituksessa, niin kauan leikkauksia köyhille.
Uskokaa jo!
Juu ja ulkomailta alkaa virrata entistä enemmän onnenonkijoita. Mitkä tollot suomalaiset elättää kärsien vaikka itse vilua ja nälkää.
Vierailija kirjoitti:
Uskokaa jo!
Kokoomus voitti, joten sen ehdoilla kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on tärkeää, että nyt ehkä viimein voidaan leikata rikkailta. Esim terveyskeskus maksut pitäisi olla vain rikkaille mutta isompina, silloin köyhimpien ei tarvitsisi maksaa. Rikkaat eivät tarvitse lapsilisiä, ne voisi poistaa ja siirtää köyhille. Sama rikkaiden eläkkeiden kanssa, niihin leikkaus ja siirto köyhille. Nyt on tehty vain niin, että köyhien tuista leikattu, rikkailta ei MITÄÄN. Äänestin SDP koska haluan todellakin, että asioita tehdään reilummin. Leikkaukset rikkaille ja annetaan ne köyhille, Robin Hood hengessä
Tajuatko sinä lainkaan varakkaiden panosta teidän elatukseen? Esim minä maksan palkastani lähes puolet veroja, halusin tai en. Se tarkoittaa, että teen käytännössä kuukaudessa yli 2 viikkoa palkatta töitä. Ne rahat viedään, jotta te voitte nostella täysin vastikkeettomia tukia. Älä viits
Jos sinusta on täysin ok, että toiset tekevät puolet kuusta palkatta töitä niin laitetaanpa koskemaan sitten kaikkia. Jännä ettei työttömiltä voi odottaa samaa. Puolet kuusta roskia keräämään niin saatte katon pään päälle ja käyttörahaa.
Vierailija kirjoitti:
Oon niin kiitollinen ja tyytyväinen näiden vaalien jälkeen. äänestin vasemmistoa, koska haluan parempaa työttömyys korvausta, asumistukea lisää ja pois työn haku velvoitteen. On helpottunut olo, ehkä tämä vielä tästä helpottaa. En halua elää työ keskeisessä oravan pyörässä.
Huutista, siis v i t t u mikä idiootti. Noh, ei siinä, tämän kaltaiset heikkolahjaiset on syytäkin pitää poissa työelämästä. Näille voisi ehkä järjestää jonkun eläintarhan, jossa esitellään harvinaisen tyhmiä ihmisiä. "TYÖN HAKU VELVOITE POIS, NYYH EN JAKSA NYYYYH YHYY" V i t t u miten laiska paska idiootti-debiili pitää olla jos ei v i t t u neljää paikkaa jaksa hakea. Huomaa kuinka v i t u n tyhmiä lampaita te suomalaiset olette ... poliitikot paskoo teidän päälle ylhäätlä ja te vaan kuljette kuin joku homer simpson kädet sivuilla typerä virne naamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen koko aamun ollut soittojonossa, SDP lupasi lääkäriajan, mutta sitä ei saakaan niin helpolla kuin lupasivat. Vasemmisto petti heti vaalien jälkeen!
Mitä, eikö pääsekään lääkäriin? Kuulin radiosta demarien lupaavan pääsyn lääkärille. Demari pettää aina.
Mun pitäisi saada huomenna aika hammaslääkäriin. SDP kertoi, että saan sen ja siksi yksityiselle hammaslääkärille ei kelatukia heru.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti rikkaita Suomessa on vain kourallinen, mutta tuskinpa nämä nytkään edes käyvät terveyskeskuksissa yksityisen sijaan. Hyvätuloisillakin on usein kattava työterveys, jonka kautta saa ajan netistä vaikka samalle päivälle ja työnantaja maksaa kulut. Ja jos lopuillekin työssäkäyville
Mistä näitä sun kaltaisia vatipäitä oikein tulee? "Rikkaita vain kourallinen". Joo ehkä jos ajatellaan jotain monimiljonäärejä, Kimi Räikkösiä jne, mutta mä puhun kyllä ihan tavallisista rikkaista. Monen tonnin palkat, isot omakotitalot, kalliit autot, teslat, matkustelua kalliisiin kohteisiin ulkomaille, jne jne. Heitä on Suomi pullollaan ja tältä ihmis ryhmältä voisi KERRANKIN LEIKATA.
Määrittele tavallinen rikas? esim Björn Wahlroosin mielestä se on sellainen joka tienaa yli 10000e/kk ja Sarasvuoren mielestä 7500e/kk. Kuka on av-mamman mielestä rikas?
Mä äänestin pitkästä aikaa... Oon aiemmin ajatellut ettei merkitystä.... Mutta nyt on niin hermo mennyt tohon purraorpopaskan köyhien kyykytykseen, että oli pakko. Haluan suomen missä ei ole tuloeroja, pidetään hyvää huolta kaikista ihmisistä vaikka ei kävisi töissä, ei tarvi muuttaa omasta kodista jos on kallis vuokra, päinvastoin asumistukea pitäisi saada silloin lisää, eikä mitään muuttokehoituksia omasta kodista. Lisäksi en tajua purran intoa polkea maahanmuuttajia. Suomu on pieni maa ja meillä on tilaa ja olisi myös varaa jos se jaetaan reilusti kaikkien kesken. Kyllä suomeen mahtuu ja voidaan ottaa etenkin heitä jotka tulevat todella köyhistä olosuhteista. Suomikin sai sodan aikana viedä lapsia ruotsikn turvaan
Huomaa äänestystuloksesta ja näistä avauksista että tollot uskoi vasemmiston kampanjoinnin eduskuntavaaliteemoilla vaikka kyseessä oli kunta ja aluevaalit.
Rahaa ei tule edelleenkään köyhille lisää, eduskunta istuu vielä onneksi 2v ja päättää rahan jaosta.
Tarvitseeko enää hakea töitä, vai joko saa olla rauhassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti rikkaita Suomessa on vain kourallinen, mutta tuskinpa nämä nytkään edes käyvät terveyskeskuksissa yksityisen sijaan. Hyvätuloisillakin on usein kattava työterveys, jonka kautta saa ajan netistä vaikka samalle päivälle ja työnantaja maksaa kulut. Ja jos lopuillekin työssäkäyville
Ilmaispalvelujen kysynnällä ei ole ylärajaa. Aina löytyy uusia tarpeita ja tarvitsijoita sellaisille palveluille, joita käyttäjän ei tarvitse maksaa. Jos tämän kehityksen annetaan jatkua, nettosaajien määrä kasvaa ja nettomaksajien määrä vähenee. Samalla myös nettosaajien voima suhteessa nettomaksajiin kasvaa ja sen tuloksena kehitys jatkuu, kunnes päädytään siihen, että maksajien maksukyky ja halu romahtaa ja sen tuloksena myös talous romahtaa. Hyvinvointivaltio tuottaa omat tuhonsa siemenet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tältä ihmisryhmältä leikataan joka kuukausi palkasta useampi tonni. Sen lisäksi he eivät saa mitään. Korkeintaan lapsilisän. Ei ole mitään mistä leikata. He ovat jo nyt pelkkiä maksumiehiä. Te tukien varaan kaiken laskeneet olette valtava rahareikä valtiolle. Ette tuota mitään, mutta viette kaiken. Siksi teiltä leikataan. Tai ei oikeastaan leikata, teille vain annetaan ilmaista rahaa hieman vähemmän koska sitä rahaa ei enää ole. Jos palkasta lähdetään nyhtämään veroja aina vain enemmän, mitäpä luulet että käy? Kiinnostaako ketään enää teidän elatus? Ei kiinnosta. Porukka ihan oikeasti lähtee (ja on paljon jo lähtenyt) ulkomaille keveämmän verotuksen pariin tai lopettaa työt. Oleskeluyhteiskunta kuuluu joko kaikille tai ei kenellekään. Tehän penäsitte oikeudenmukaisuutta!
Vierailija kirjoitti:
Mä äänestin pitkästä aikaa... Oon aiemmin ajatellut ettei merkitystä.... Mutta nyt on niin hermo mennyt tohon purraorpopaskan köyhien kyykytykseen, että oli pakko. Haluan suomen missä ei ole tuloeroja, pidetään hyvää huolta kaikista ihmisistä vaikka ei kävisi töissä, ei tarvi muuttaa omasta kodista jos on kallis vuokra, päinvastoin asumistukea pitäisi saada silloin lisää, eikä mitään muuttokehoituksia omasta kodista. Lisäksi en tajua purran intoa polkea maahanmuuttajia. Suomu on pieni maa ja meillä on tilaa ja olisi myös varaa jos se jaetaan reilusti kaikkien kesken. Kyllä suomeen mahtuu ja voidaan ottaa etenkin heitä jotka tulevat todella köyhistä olosuhteista. Suomikin sai sodan aikana viedä lapsia ruotsikn turvaan
Meinasitko laittaa ne metsään asumaan vai mihin väitteesi tilasta perustuu? Metsää on paljon ja suota. Sinne siis muuttaja asumaan?
Muuten voi kertoa sulle salaisuuden: Ne tulevat kilpailemaan samoista sossurahoista sinun kanssasi
Vierailija kirjoitti:
Uskokaa jo!
Tottakai tiedetään tämä. Ja se onkin luojan lykky.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti rikkaita Suomessa on vain kourallinen, mutta tuskinpa nämä nytkään edes käyvät terveyskeskuksissa yksityisen sijaan. Hyvätuloisillakin on usein kattava työterveys, jonka kautta saa ajan netistä vaikka samalle päivälle ja työnantaja
No jos suomalaisen keskipalkka on noin 3500 niin sanoisin, että siitä tonni tai pari lisää niin ollaan jo reippaasti yli keskipalkan ja silloin voi mielestäni puhua rikkaista. Raivostuttaa, kun ihmiset ajattelee rikkailla vaan näitä kimiräikkösiä, eivätkä tajua, että tuo on ihan älytön määritelmä.
Äänesti vasemmistoliittoa ja olen köyhä.olen ollut aina köyhä,lapsyuudesra saakka.
Ikinä ei tule raha virtaamaan! Virtasi vain kun olin kokoaikatöissä.käyn vain kokoaikatyössä kun käyn töissä kun en voisi rahatra odottaa että kela kikkailisi rahojeni kanssa. Vuokraa jos ei maksa ajoissa niin tulee korko!!
Olen tottunut tähän köyhyyteen ja hyväksynyt sem osaksi elämääni.
Silti olen superiloinen vaalituloksesta!!!!!!
Kovin on sinulla rehvakkaat elkeet. Kannattaa kuitenkin muistaa, että hyvätuloinen on se, joka rahan sinne yhteiseen kassaan tuo. Täällä on jo äärimmäisen kova verotus ja mitta alkaa monella olla täynnä sitä, että verot kyllä kelpaa, mutta mitään vastinetta sille rahalle ei itse saa. Se menee köyhien elatukseen, mutta kiitoksen sijaan ei koskaan kuule kuin haukkuja ettei hyvätuloiset osallistu.
Köyhät kyllä uhoaa, mutta heidän heillä ei ole kapasiteettia kuitenkaan lähteäkään. Heille ei ole kysyntää missään. Hyvätuloiset ovat usein koulutettuja ja kysyntää myös ulkomailla on. Samoin on rahaa pakata perhe, ottaa ja lähteä. Ja moni on jo tehnytkin niin. Aivovuoto ja rahavirta maasta pois on kaikkein viimeiseksi köyhien etu.