Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystävällinen muistutus: julkisella ei voi shoppailla gynejä sukupuolen perusteella, vaan jos haluat naisgynen niin sitten omalla rahalla 🤗

Vierailija
13.04.2025 |

Tuliko selväksi? Verorahoilla ei kustanneta jotain naisgyneshoppailua vaan otat sen minkä palveluita on saatavilla!

Kommentit (445)

Vierailija
201/445 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on asiat hyvin jos voidaan valkkailla lääkäreitä.

Minä hakuan 20-25v virheäsilmäisen, punatukkaisen, BMI max. 20 sinkkuhammaslääkärin.

-Mies

Siitä vaan sitten.

Vierailija
202/445 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

45 vuotta sairaahoitajana sanoisin, että ei ole mitään merkitystä, onko lääkäri mies tai nainen.  Häntä ei kiinnosta, minkälaiset värkit tai kalsarit sinulla on, vaan mikä sinulla on vikana.  Ei korvalääkärikään ole kiinnostunut, minkälainen korvalehti tai minkälaisia korvakoruja sinulla on, vaan mikä korvassa on vikana.  Hyvä terveyskeskuslääkäri pystyy kyllä hoitamaan myös gynen potilaita, ei tarvitse mennä yksityiselle.  Eikä siellä gynellä tarvitse käydä vuosittain, kuten joskus toitotettiin.  Itse olen käynyt viimeksi jälkitarkastuksessa v. 1991, kun kuopukseni syntyi.  Tarkastuksen teki neuvolan tk-lääkäri.  Mammografia ja papa-seulonnoissa käyn aina, kun kutsu tulee. Ja miksi mieslääkäri hakeutuu gynegologiksi.  Usein päätös saattaa kypsyä opiskeluaikana harjoittelujen myötä, kun huomaa omat taitonsa ja taipumuksensa.  Usein myös ohjaajilla on merkittävä rooli.  Monelle myös synnytykset ja leikkaaminen saattavat olla innoittamassa alalle.

Näin paljon sinulla on kokemusta, mutta ei kokemusta niiden pienien tyttöjen ja naisten kohtelusta lainkaan? Kehoitan sinua kuuntelemaan oikeasti niitä naisia, jotka ovat joutuneet raiskatuiksi, hakatuiksi ym. Niin haluavatko nämä naiset oikeasti ihan miehille? Vaikka ei olisi kiinnostunut naisten alapäästä, kuin tutkimusmielessä, niin kyllä sille asiakkaalle erittäin vaikea kokemus kohdata niitä miesgynekologeja. Kehoitan sinua olemaan alalla enemmän, kuin olemaan besser wisserinä kaikille naisille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/445 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jollekkin lautalaiselle on taas ongelma naisten terveyspalveluista. Ne naisten alapäätutkimukset kun ovat HIEMAN eri luokkaa kuin miesten pallien tarkistaminen niin moni nainen haluaa naisgynen ihan oikeutetusti. 

Kuinka niin ne ovat "HIEMAN eri luokkaa"? Sukupuolielimet ne miesten kiveksetkin on. 

lols kiveksiä ei nyt ehkä voi verrata vaginaaliseen sisätutkimukseen. Ovatko miehet todella näin yksinkertaisia? 

Lol itsellesi. Oletit sitten, että olen mies. Oletko noin yksinkertainen?

Miehillekin tehdään varsin invasiivisia sukupuolielintutkimuksia. Totta on se, että kivekset on helpompi tutkia kuin vaikka munasarjat ja miehen peniskin on ulkopuolella kehoa, mutta kyllä mi

Mites ne kaikki salakuvanneet ym. mieslekurit? Että kyllä jotkut jaksaa innostua aina vaan toisten elimistä.

Vierailija
204/445 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon monta kertaa miettinyt, että mikä saa miehen valitsemaan erikoistumisalakseen gynekologian? Tietty samaa voisi miettiä naisurologeista, mutta jotenkin se ei vaan ole sama. 

Gynekologia on hyvin toimenpidepainotteinen ala, jotkut tykkää siitä. Ja hyvät mahdollisuudet tehdä yksityisvastaanottoa. Sektiokirurgia on omalla tavallaan suurinta mahdollista sankarikirurgiaa, missään muussa leikkauksessa ei pysty pelastamaan montaa henkeä yhdellä toimenpiteellä. Lääketieteellisestä näkökulmasta gynekologialla on vetovoimatekijänsä, joilla ei ole mitään tekemistä maallikkonäkemyksen (hihii se vaan haluaa nähdä pilluja) kanssa.

Osaisitko vielä kyseenalaistaa tuon "toimenpidepainotteisuuden" vai romahtaako *itunmoiset riistorahastusmahdollisuudet heti?

Turhia ja tarpeettomia toimenpiteitä tulisi välttää jos se vannottu Hippokrateen vala yhtään muistuu rahanahneen gynen mieleen?

Vierailija
205/445 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en käy millään gynellä. Ei ole vaivoja. En oo koskaan käynyt. 

Vierailija
206/445 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen lukkoon aina, kun vastassa on mieslääkäri, ja käynti jää sen seurauksena aika turhaksi. 

Vierailija
207/445 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prkl, menee materiaali hukkaan, YHYY, varsinkin syrjityiltä miesgyneoletetuilta, YHYY.

Tuo rahareikäsi heti opetus- ja rahastustarkoitukseen, "omaksi parhaaksesi", YYHYY.

Vierailija
208/445 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prkl, menee materiaali hukkaan, YHYY, varsinkin syrjityiltä miesgyneoletetuilta, YHYY.

Tuo rahareikäsi heti opetus- ja rahastustarkoitukseen, "omaksi parhaaksesi", YYHYY.

Tiedätkö, sun pahaan oloon sä voisit hakea apuakin. 

Vierailija
209/445 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki pysty traumojen vuoksi menemään miehelle. Ja nainenkin voi toiminnallaan aiheuttaa niitä lisää. Julkisella olisi hyvä että voi valita lääkärin.

Tuo sama koskee kaikkia lääkäreitä, ei vain gynejä. Kuinka pitkälle ollaan valmiita tätä kustantamaan?

Voitko tarkentaa, mitä lisäkustannuksia tulee?

Esimerkiksi ajanvarausten peruuntumisia ja siirtelyitä, kun varattu lääkäri ei kelpaakaan. Julkisella puolella potilasajat annetaan monesti kauan ennen yksikön sijoituslistojen tekoa, eli aikaa annettaessa ei usein tiedetä kuka lääkäri on tuona päivänä poliklinikkavuorossa. Ja voi olla sairastumisia ym äkillisiä poissaoloja, joiden vuoksi lääkäri vaihtuukin viime hetkellä.

Vierailija
210/445 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö, sun pahaan oloon sä voisit hakea apuakin. 

Tiedätkö, en hae apua olemattomaan "pahaoloon", joka sijaitsee korkeintaan sinun projisoivassa päänupissasi. Olen kriittiseen ajatteluun kykenevä, sarkastinen nainen itsekin.

Vierailija
211/445 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisittepa nähneet sen gynekologin ilmeen kun istuin edessään jalat levällään ja meisseli roikkuen, eikä parja tiennyt mistä aloittaa.  

Ihan kuin ei olisi koskaan naisen penistä ja kivespusseja nähnyt.  

Vierailija
212/445 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon monta kertaa miettinyt, että mikä saa miehen valitsemaan erikoistumisalakseen gynekologian? Tietty samaa voisi miettiä naisurologeista, mutta jotenkin se ei vaan ole sama. 

Gynekologia on hyvin toimenpidepainotteinen ala, jotkut tykkää siitä. Ja hyvät mahdollisuudet tehdä yksityisvastaanottoa. Sektiokirurgia on omalla tavallaan suurinta mahdollista sankarikirurgiaa, missään muussa leikkauksessa ei pysty pelastamaan montaa henkeä yhdellä toimenpiteellä. Lääketieteellisestä näkökulmasta gynekologialla on vetovoimatekijänsä, joilla ei ole mitään tekemistä maallikkonäkemyksen (hihii se vaan haluaa nähdä pilluja) kanssa.

Osaisitko vielä kyseenalaistaa tuon "toimenpidepainotteisuuden" vai romahtaako *itunmoiset riistorahastusmahdollisuudet heti?

Turhia ja tarpeettomia toimenp

Gynekologit, samoin kuin korva- ja silmälääkärit ovat leikkaavia lääkäreitä, vaikka eivät olekaan kirurgeja. Kyllä siihen kuuluu toimenpiteet olennaisena osana. Tavallaan se gynekologinen tutkimuskin on "toimenpide", joka vaatii tietyn perusosaamisen. Joku tykkää ennemmin tehdä omilla käsillään, toinen jutella mukavia ja tulkita labrakokeita ja määrätä lääkkeitä. Näillä perusteilla ne erikoisalat yleensä valitaan.

Vierailija
213/445 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en kävisi missään tilanteessa miesgynellä. 

Kai käytät tässä tapauksessa yksityisen sektorin palveluita etkä ehdoin tahdoin vaadi tätä julkisella?

ap

Miksi muista kulttuureista kotoisin (ja väkisin kiinni pitävien) naiset saavat valita lääkärin sukupuolen? :) Sinunkin verorahoillasi.

Vierailija
214/445 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään

Ja aivan kantasuomalainen olen!

Aloittaja on aivan kahjo. Mikäs hän luulee olevansa muita määräilemään. 

Käyn työssä ja maksan veroja, joten myöskin ihan kuntapuolella valitsen naisgynegologin. Valintani ei kuulu aloittajalle millään tavalla. ONKO SELVÄ KAHJO!!!

Vierailija
215/445 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisia sorsitaan taas. Suomelainen neinen ei saa valita, ja miehet nauravat. Mutta lähi-idästä kotoisin olevat naiset saavat valita. Miksi tämä on teistä oikein? Ei tarvitse integroitua.

Vierailija
216/445 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisittepa nähneet sen gynekologin ilmeen kun istuin edessään jalat levällään ja meisseli roikkuen, eikä parja tiennyt mistä aloittaa.  

Ihan kuin ei olisi koskaan naisen penistä ja kivespusseja nähnyt.  

YWNBAW

Vierailija
217/445 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorempana gynen sukupuolella ei ollut väliä. Vaihdevuosi-ikää lähestyvänä suosin vanhempia naisgynejä jo sen vuoksi, että heillä on todennäköisesti omakohtaista kokemusta yleisimmistä vaihdevuosioireista. Ts. he eivät ole työntämässä masennuslääkereseptiä ensimmäisenä käteen jos valitan väsymystä ja uniongelmia. Ne harvat julkisen gynet joiden kanssa olen asioinut ovat onnekseni olleet vanhempia naisia.

Mikä niissä vaihdevuosioireissa onkin niin vaikeaa, myös gyneille? Yhden gynen mielestä mulla ei voinut olla vaihdevuosioireita koska mulla ei ollut kuumia aaltoja, toinen osasi katsoa kokonaiskuvaa eikä pelkästään kysellä kuumista aalloista. Onko vaihdevuosioireet ja vaikka endometrioosi liian tylsiä aiheita sankarigyneille?

Vierailija
218/445 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gynekologit, samoin kuin korva- ja silmälääkärit ovat leikkaavia lääkäreitä, vaikka eivät olekaan kirurgeja. Kyllä siihen kuuluu toimenpiteet olennaisena osana. Tavallaan se gynekologinen tutkimuskin on "toimenpide", joka vaatii tietyn perusosaamisen. Joku tykkää ennemmin tehdä omilla käsillään, toinen jutella mukavia ja tulkita labrakokeita ja määrätä lääkkeitä. Näillä perusteilla ne erikoisalat yleensä valitaan.

Kiva kiva, mutta edelleenkään en halua ketään osaavaa, osaamatonta, muusua, naista tai miestä räpläämään sinne.

Ihan se ja sama minne erikoistuvat ja mitä tykkäävät tehdä tai olla tekemättä, en ole mikään halpa harjoittelupa(n)kki.

Naisia on jo vuosikaudet peloteltu kaiken maailman pllurutoilla ja juoksutettu turhaan rahastus- ja opetusronkittavana.

Vierailija
219/445 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan mene miehen vastaanotolle. Oli mikä univormu päällä tahansa.

Tämä. Kukaan poika/mies ei ole päässyt tekemään minuun mällitarpeitaan kahdeksaan vuoteen. Ilmeisesti joihinkin kuitenkin pääsevät, kun ovat oppineet niin sinnikkäiksi. Jopa varatut 🤮

T33

No itse en ole noin neutraali lerssieläinten seurassa vaan päästän niitä joskus parittelemaan reikiäni. Siksi haluan emättimellisen ihmisen lääkäriksi.

Vierailija
220/445 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouduin keskenmenon jälkeen miehen tutkittavaksi, joku naistentautien osaston gynelologi oli. Hirvitti, kun vasta huoneessa sain tietää että mieslääkäri.

Yllätyin kuinka tilanteessa se ei haitannutkaan yhtään ja käsittely oli yllättävän helläkätistä. Olin positiivisesti yllättynyt.