Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Typeriä asioita, joita teille on sanottu vaikeassa tilanteessa "lohdutukseksi"?

Vierailija
13.04.2025 |

?

Kommentit (101)

Vierailija
61/101 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi vastoinkäymiset tekee ihmisestä vahvemman, sanoi eräs ihminen kun kotona isäni itki, ei nukkunut ja mietti itsemurhaa sen jälkeen kun oltiin jääty kahdestaan.

Vierailija
62/101 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useampi on kertonut täällä isänsä suhtautumisesta mielenterveysongelmiin. Kärsin itsekin mielenterveysongelmista, enkä voi puhua niistä isäni kanssa kun pitää niitä vain tekosyynä, laiskuutena ja ei oikeana vaivana. Olen myös joutunut salaamaan autisminkirjoni diagnoosin isältäni. Isäni, jolla itsellään on sitten suunnilleen kaikki muut diagnoosit ei ymmärrä tai hyväksy tällaisia diagnooseja, eikä pidä niitä oikeina. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/101 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Voitahan sä aina laittaa (omaisesi) laitokseen."

Kukaan ei tosin ole osannut kertoa, miten tuo käytännössä toteutetaan, kun niitä laitospaikkoja ei yksinkertaisesti ole tarpeeksi.

Vierailija
64/101 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota sinäkin uusi mies.

Vierailija
65/101 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuin syöpään. Elämä kantaa, totesi tuttava.

Vierailija
66/101 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pitkään sinkkuna ja toivonut monta vuotta tapaavani jonkun. Olin onneni kukkuloilla, kun tutustuin mieheen jonka kanssa kaikki vaikutti tosi hyvältä. Suhde päättyi parissa kuukaudessa ja olin murtunut. Se oli niin harvinaista minulle, että joku edes kiinnostuu. 

eräs ystävä sitten tokaisi että no hyvä ettei ehtinyt kestää pidempää kun juttu ei toiminut. 

Se ei lohduttanut ollenkaan siinä hetkessä. 

Vierailija
67/101 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ylipainoinen. Sinulla on vain isot luut.

Vierailija
68/101 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi vastoinkäymiset tekee ihmisestä vahvemman, sanoi eräs ihminen kun kotona isäni itki, ei nukkunut ja mietti itsemurhaa sen jälkeen kun oltiin jääty kahdestaan.

Kyllä vastoinkäymiset tekee jokaisesta vahvemman kun osaa suhtautua oikein ja oppia vastoinkäymisistä.

Vierailija
69/101 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisyys maan perii, epärehelliset rahat.

Vierailija
70/101 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vastoinkäymiset tekee jokaisesta vahvemman kun osaa suhtautua oikein ja oppia vastoinkäymisistä.

Kuole nyt saatana.

Vierailija
71/101 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörryin matkalla koulusta kotiin. Kuultuuan asiasta äitini sanoi vain, että onneksi kukaan tuttu ei nähnyt.

Vierailija
72/101 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mutta ethän sä nuorenaakaan koskaan halunnut lasta."

Vierailija
73/101 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras ystäväni kuoli sairauden uuvuttamana. Olin hänen omaishoitajansa 2 vuotta. Sain kuulla lohdutukseksi: "onneksi ei ollut sun oma mies." Niin, onhan se totta, mutta niin hyvää ystävää en saa enää ikinä. Hän oli ihan yhtä rakas kuin oma mieheni.  

Vierailija
74/101 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei ole vielä elämänkokemusta, niin siksi reagoit noin

Vierailija
75/101 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa pahinta on, kun sanotaan, että joillakin on vielä pahemmin. Tavallaan vähätellään toisen surua ja tuskaa tyyliin "mitä siinä valitat, kun jossain lapset kuolee sodan keskellä...". Jokaisella on oikeus surra omat surunsa kenenkään niitä vähättelemättä.

Jos en ole vahingoniloinen ja täysi sadisti, miksi minua lohduttaisi se, että jollain on asiat huonommin kuin minulla?

No itseäni kyllä sinänsä auttaa, kun muistaa tuon että ihmisillä on oikeasti paljon pahemminkin asiat kuin minulla. Osaan olla katsos kiitollinen siitä omasta helpommasta tilanteestani.

Ei ole järkevää verrata omaa tilannettaan johonkin superonnekkaisiin tai täydellisiin. Silloin saa olla ikuisesti tyytymätön.

Ihmiset ummistaa silmänsä maailman kärsimykseltä ja pahuudelta, kun ei kliffaa. Omassa elämässä kun sattuu joku takapakki, niin sitten järkytytään, kun ollaan eletty pumpulissa silmät kiinni.

Vierailija
76/101 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa pahinta on, kun sanotaan, että joillakin on vielä pahemmin. Tavallaan vähätellään toisen surua ja tuskaa tyyliin "mitä siinä valitat, kun jossain lapset kuolee sodan keskellä...". Jokaisella on oikeus surra omat surunsa kenenkään niitä vähättelemättä.

Jos en ole vahingoniloinen ja täysi sadisti, miksi minua lohduttaisi se, että jollain on asiat huonommin kuin minulla?

No itseäni kyllä sinänsä auttaa, kun muistaa tuon että ihmisillä on oikeasti paljon pahemminkin asiat kuin minulla. Osaan olla katsos kiitollinen siitä omasta helpommasta tilanteestani.

Ei ole järkevää verrata omaa tilannettaan johonkin superonnekkaisiin tai täydellisiin. Silloin saa olla ikuisesti tyytymätön.

Ihmiset ummistaa silmänsä maailman kärsimykseltä ja pahuudelta, kun ei kliffaa. Omassa eläm

Riippunee siitä mikä se takapakki on.

Vierailija
77/101 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ummistaa silmänsä maailman kärsimykseltä ja pahuudelta, kun ei kliffaa. Omassa eläm

Kova elämä, uhu uhu.

Vierailija
78/101 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Asioilla on tapana järjestyä."

Jos tuo olisi totta, niin ei tarvitsisi ikinä miettiä, miten missäkin tilanteessa pitää toimia.

Vierailija
79/101 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kaikki epäonnistuneet kommentit ovat kuitenkin olleet hyvää tarkoittavia. On ihmisen omaa kypsymättömyyttä, jos ryhtyy pitkävihaiseksi toisen sosiaalisesta kömpelyydestä.

Vierailija
80/101 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin työpaikkakiusatuksi ja lopulta ulossavustetuksi! Uskonnon ja psykologian lehtori tuli muutamaa päivää ennen lähtöäni mussuttamaan, että 'Eikö olisi parempi jos itse irtisanoisit itsesi!' Äläkä sitten vain kanna kaunaa niin sinulla itselläsi on paljon parempi olo'. Voi v... u! Rouva itse mielisteli kaikkia ja pyöritteli takapuoltaan verkkosukkahousuissa!