Arvostatko koulunkäynninohjaajan työtä?
Olen koulunkäynninohjaaja. Minua väheksyy opettajat ja oppilaat.
Kommentit (11)
Arvostan kaikkea työtä, mutta en oikein tiedä mitä koulunkäynninohjaaja tekee? Toimiiko hän apuopettajana vai mitä?
Selittä te, jotka ette arvosta. Miten jonkun työtä (jos sillä ei tietoisesti aiheuteta haittaa muille) ei voi olla arvostamatta?
50-vuotiaana kouluttauduin koulukänninavustajaksi, kun en päässyt muuhun. Ei ole mukava työ.
Tunnen itse hyödylliseksi, kun avustan kehitysvammaisia oppilaita. Niiden koulunkäynti ei ilman avustamista onnistuisi.
Koulunkäynninohjaaja on alempiarvoinen kuin opettajat ja oppilaatkin väheksyvät koulunkäynninohjaajaa.
Ihan siinä missä opettajan tai rehtorinkin työtä, tai mitä tahansa työtä. Nyky-yhteiskunnassa saatu työ ei ole tosiaan mikään itsestäänselvyys.
Arvostan kaikkea työtä paitsi perseenrevittämistä OF:ssa
27 vuotta sitten oli ihan mukavaa työtä mutta sillä palkalla ei valitettavasti elänyt. Luultavasti ei elä tänäkään päivänä.
Koulunkäynninohjaajalta vaaditaan ilmeisesti vain esim. lähihoitajan tutkintoa. Osaako hän ohjata esim. yläasteen matikantunnilla laskemisessa vai mitä hän siellä luokassa tekee?
Vierailija kirjoitti:
Koulunkäynninohjaajalta vaaditaan ilmeisesti vain esim. lähihoitajan tutkintoa. Osaako hän ohjata esim. yläasteen matikantunnilla laskemisessa vai mitä hän siellä luokassa tekee?
Ja matikanopettajalta vaaditaan vain niitä hänen alan tutkintoja.
Arvostan mutta yhteiskunta ei arvosta, palkasta päätellen.