Yo-juhlat kohta tulossa, ehkä. Te, joilla kokemusta tarjoilusta,
pystyisittekö vastaamaan muutamaan kysymykseen, jotka mietityttää?
1. Riittääkö kaksi 15 hengen levymallista täytekakkua, kun vieraita arvioidaan tulevan noin 20 ja omaa perhettä lisäksi 5. Kaikki aina sanovat, että pitää ottaa ylimääräistä, jos osa vieraista santsaa, mutta kuinka paljon ylimääräistä?
2. Teen samalla macaron-tilauksen. Onko niitä tapana tilata 1 per hlö? Vai 2 per hlö? Ne on aika kalliita.
3. Mitä itse mieluiten söisit suolaisena vaihtoehtona? Siellä on valittavissa voileipäkakkuja (lohi, kinkku, kasvis tai omavalintaiset täytteet). Toinen vaihtoehto suolainen piiras (savuporo, tomaatti-mozzarella, kana tai kreikkalainen piiras). Kolmas suolainen vaihtoehto oli pizzapasteijat (pasteijataikinan sisällä pizzan tyyppiset täytteet).
Kommentit (282)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tarjolla muuta kuin kakku, suolainen ja macarons? Jollei, älä pihistele määrissä. Mieluiten reilusti ja kuin niukasti. Yo-juhliin on tapana tulla myös muita kuin kutsutut. Esim. Naapurustosta saattaa poiketa joku, tai opettajista.
Ei kai sentään. Juhliin mennään vain kutsuttuna.
Yo-juhlat poikkevat muista juhlista.
Meille jos tulee kutsumatta, saa tarjoiluiksi vain vettä. Syömiset on varattu kutsutuille vieraille, koska heidän mukaan on laskettu tarjottavien määrä. Jos haluamme järjestää avoimien ovien päivän, tiedotamme siitä erikseen.
t. eri
Aika moukkamaista olisi toimia noin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tarjolla muuta kuin kakku, suolainen ja macarons? Jollei, älä pihistele määrissä. Mieluiten reilusti ja kuin niukasti. Yo-juhliin on tapana tulla myös muita kuin kutsutut. Esim. Naapurustosta saattaa poiketa joku, tai opettajista.
Meille jos tulee kutsumatta, saa tarjoiluiksi vain vettä. Syömiset on varattu kutsutuille vieraille, koska heidän mukaan on laskettu tarjottavien määrä. Jos haluamme järjestää avoimien ovien päivän, tiedotamme siitä erikseen.
t. eri
Aika moukkamaista olisi toimia noin
Älä ole moukka niin sinua ei kohdella moukkamaisesti. Vain moukka menee toisten perhejuhlaan kuokkimaan.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen juhlamenu:
Kuivaa pullaa "juhlavasti" kranssin muotoon väännettynä ja kidesokerilla koristeltuna
Murenevia ja kuivakoita Hanna-tädin kakkuja. Jos oikein villiksi heittäydytään, tehdään luskikkaleipiä.
Voileipäkakku, joka ui majoneesissa
Tiikerikakku, joka seisoo juhlapöydässä ja on nimensä mukaisesti KUIVAkakku.
Kermakuorrutettu täytetkakku koristeltuna mansikoilla. Sekin seisoo surutta pöydässä tuntikausia, vaikka olisi +30 astetta
Juhla Mokkaa ja Earl gray teetä.
Lakkaa jo jankkaamasta noita tarjoilujasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olisi lisäksi pari kuivakakkua? Tiikeri- sitruuna- taateli - maustekakku?
Ne kun leipasee pari päivää ennen kemuja, niin ovat parhaimmillaan.
Makealle on huomattavasti vähemmän kysyntää kuin suolaiselle. Täytekakku riittää ihan hyvin kakkuosastolle. Jos jotain haluaa itse leipoa, tekee vaikka suolaisia pasteijoita.
itse tekisin teettäisin kaksi täytekakkua mansikka ja hedelmäkakku,kermakut siis. ja jokin ns kuivakakku. talveen sopii vain taatelikakku joka parhaimpia. kevääseen sitruunakku tai just toi tiikeri, Keväällä kaikki on vaan kirpeetä raiksta,pääsiäisen taikaa ollut juuri. Siksi. Sitruunaleivoksetkin olis jes. Joku tykkää toki suklaakuivakakustakin,mutta sekin minusta on vähän talvinen. Juustokakku olisi lisäarvona kiva, esim. appelsiinisuklaakakku. se ei korvaa perus täytekakkuja. Mun tuntemat ovat ihan hulluina täytekakkuihin. Vain 1 mies eo ottanut koskaan, ei palakaan. Sitten ne keksit eivät kuulu juhlapöytään, vain pikkuleivät, eri artikkeli kuin keksi. Ja kyllä nykyään jäänyt vähän unohduksiin nuo kuivakakut, sitten joku niitä maistaa ( jos todella onnistunut mehevä,osaaja asialla) niin kyllä hehkutetaan. Älä tee jos olet epävarma. Tee testikakku vähintääkin.
Emme saa unohtaa Tuulihattuja, mansikka.kermatäyte ja pölysokeria päälle, Niin ihania,mutta joo, osaatko. Ja huom, niistä on moninaisia suolaisia versioita. harkitse niitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen juhlamenu:
Kuivaa pullaa "juhlavasti" kranssin muotoon väännettynä ja kidesokerilla koristeltuna
Murenevia ja kuivakoita Hanna-tädin kakkuja. Jos oikein villiksi heittäydytään, tehdään luskikkaleipiä.
Kermakuorrutettu täytetkakku koristeltuna mansikoilla. Sekin seisoo surutta pöydässä tuntikausia, vaikka olisi +30 astetta
Lakkaa jo jankkaamasta noita tarjoilujasi.
Ketjun aiheena on yo-juhlien tarjoilut. Mene toiseen ketjuun, jos tämä aihe ei sinua kiinnosta.
Pitsaslicet tarjolle. Ja keksejä kans. Muistaa valita kutsuvieraat tarkoin. Ei öriseviä ukkoja, ei aikamispoikia jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olisi lisäksi pari kuivakakkua? Tiikeri- sitruuna- taateli - maustekakku?
Ne kun leipasee pari päivää ennen kemuja, niin ovat parhaimmillaan.
Makealle on huomattavasti vähemmän kysyntää kuin suolaiselle. Täytekakku riittää ihan hyvin kakkuosastolle. Jos jotain haluaa itse leipoa, tekee vaikka suolaisia pasteijoita.
itse tekisin teettäisin kaksi täytekakkua mansikka ja hedelmäkakku,kermakut siis. ja jokin ns kuivakakku. talveen sopii vain taatelikakku joka parhaimpia. kevääseen sitruunakku tai just toi tiikeri, Keväällä kaikki on vaan kirpeetä raiksta,pääsiäisen taikaa ollut juuri. Siksi. Sitruunaleivoksetkin olis jes. Joku tykkää toki suklaakuivakakustakin,mutta sekin minusta on vähän talvinen. Juustokakku olisi lisäarvona kiva, esim. appelsiinisuklaakakku. se ei korvaa perus täyte
Ap on tilaamassa tarjoilut pitopalvelusta. Ei hän silloin mitään testikakkuja rupea tekemään.
Mä en ymmärrä noita macaroneja, muutaman kerran maistanut ja minusta ne on ihan mauttomia
Saaristolainen voileipäkakku ja savuporopiiras, kiitos
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kossubooli niin voi pihistää muista tarjoiluista
no sittenhän se hiukominen alkaakin. no lenkkimakkarat händyyn vaan ja sillileipää. toi onki hyvä idis. ja kaikilla oli niin mukavaaaa. ei pönötetty.
Tuo sopii teidän äijien saunailtaan paremmin
Ei,kuuluu sarjaan persoonalliset yo juhlat. kaikilla aina ne samat härpäkkeet, joskus reulua ruokaa vaikka leivinuunista kuumana, emännät palkatu panemaan parastaan, ns pitopöytäkin olis kiva. Jos tunnistaa omaa sukua ja kavereita, vois toimiakain noin paremmin. Ne juhlat muistetaan, kuin tuulihattua korkokengissä ja kaksi parsaa ristikkäin ..
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä noita macaroneja, muutaman kerran maistanut ja minusta ne on ihan mauttomia
Sama. Ovat olevinaan kovin hienoa tarjottavaa, vaikka oikeasti ovat vain vähän erilaisia keksejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät poikkea. Kyllä niihinkin mennään vain kutsuttuna. Ainakin täällä sivistyksen parissa. Maaseudulla sitten voi olla tolvanoita, jotka änkeävät kuokkimaan kutsumatta ymmärtämättä, että heitä ei ole laskettu mukaan tarjoiluissa.
t. eri
näytit tyhmyytes eli itse olet tol
noinko ressukkaa kolahti,itse nyt tolvana
Suolaisista ottaisin lohivoileipäkakun ja tomaatti-mozzarellapiirakan. Ovat mielestäni eniten ns. yleiseen makuun sopivia.
Riittää sun tarjoilut
osa ei halua mitään mutta joku tuplat
ja voi olla keksejä lisäksi
suolainen voisi olla tuulihattuja ja muuta sormiruokaa ettei tartte lusikkaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät poikkea. Kyllä niihinkin mennään vain kutsuttuna. Ainakin täällä sivistyksen parissa. Maaseudulla sitten voi olla tolvanoita, jotka änkeävät kuokkimaan kutsumatta ymmärtämättä, että heitä ei ole laskettu mukaan tarjoiluissa.
t. eri
näytit tyhmyytes eli itse olet tol
Sinä olet tyhmä itse. Noinko kolahti Maaseudulla on joka lähtöön henkilöitä eri koultustaustoista. Olet surullinen tpaus kun nimittelet muita. Luulen, että oma itsetuntosi jopa omanarvontuntosi on heikko,sillä et muutoin nimittelisi aluetteian olevia ihmisiä. Kenties oletkin itse torpan kasvatti, säkissä pidetty ja säkillä kannettu vähäistäkin valoa pirttiin, eikö? men nukkumaan jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kossubooli niin voi pihistää muista tarjoiluista
no sittenhän se hiukominen alkaakin. no lenkkimakkarat händyyn vaan ja sillileipää. toi onki hyvä idis. ja kaikilla oli niin mukavaaaa. ei pönötetty.
Tuo sopii teidän äijien saunailtaan paremmin
Ei,kuuluu sarjaan persoonalliset yo juhlat. kaikilla aina ne samat härpäkkeet, joskus reulua ruokaa vaikka leivinuunista kuumana, emännät palkatu panemaan parastaan, ns pitopöytäkin olis kiva. Jos tunnistaa omaa sukua ja kavereita, vois toimiakain noin paremmin. Ne juhlat muistetaan, kuin tuulihattua korkokengissä ja kaksi parsaa ristikkäin ..
Ei juntti Ei noin. Sun mammasi siellä korpikylässä on joskus tehnyt, niin ei nykyään noin.
Olen yllättynyt: Jos 8 sivua keskustelua tarjoiluista, eikä kukaan ole vielä itkenyt erikoisruokavalioista.
Suolaiset tosiaan voctailpaloina niin ei tartte mitään lusikkaa eikä haarukkaa ja veistä
Vierailija kirjoitti:
Suolaiset tosiaan voctailpaloina niin ei tartte mitään lusikkaa eikä haarukkaa ja veistä
Ja täytekakku sitten syödään käsin?
Suomalainen juhlamenu: