Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi mies kysyy kaiken minulta? En jaksa enää

Vierailija
13.04.2025 |

Mitä ostan kaupasta?

Mikä päivä tänään on? Koska on pääsiäinen? Milloin lapsilla on loma? Mitä on tänään ruoaksi? Mitä Matti haluaa syntymäpäivälahjaksi? Missä on kaukosäädin? Monelta mennään Maijan ylppäreihin? Missä on mun puvun housut? Missä Kaisan valmistujaisjuhlat pidetään?

Paljonko kello on? Mitä ostamme valmistujaislahjaksi? Missä on kaukosäädin? Onko maito loppu? Onko kahvia? Mitä Sössö sanoi lehdessä? Mitä Pössö sanoi uutisissa? Mitä Nössö sanoi radiossa?

Milloin auto pitää huoltaa? Koska pakkaset loppuu? Onko Mauno töissä? Onko Pauno koulussa? Onko Tauno lomalla? Onko Jauno ulkona? Onko Kauno yläkerrassa? 

Ihan oikeesti.

Mulla kysytään töissä KO K O JUUTTAAN VIIKON tyhmiä. Enkö saisi vapaa-ajalla olla rauhassa?! Kuulokkeet ei auta. Tähän lisäksi tietty lasten kysymykset, mutta ne siedän.

Kommentit (116)

Vierailija
81/116 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies ei selviä ruokakaupasta koskaan itse. Aina soittaa sieltä. Ymmärrän jos listalla olisi joku tosi spesiaali juttu, mutta jos lukee vaikka kirsikkatomaatit, niin hän soittaa että näitä on monenlaisia. Tästä toki selviäisi sillä, että kirjoittaa tarkan tiedon, mutta kun sillä ei ole väliä, mitä ne on. Ja jos kirjoitan tarkasti esim. Valion mansikkajogurtti ja sitä ei olisikaan, niin ei osaa ottaa jotain toista. Se ei tule edes mieleen. Teen niin tai näin, niin mies soittaa kaupasta.

Aika yksinkertaiselta mieheltä vaikuttaa 🙈

Vierailija
82/116 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä nuo kysymykset on ainakin osittain keskustelunaloituksia? Kuvittelee että haluat suunnitella kaiken.

Kysyin mieheltä milloin haluaa pitää lomat ja kuinka pitkään haluaa olla vanhemmillaan. Mies suuttui koska "minulla ei ole mitään suunnitelmaa". No joo, en kyllä tiedä montako viikkoa hän saa enää lomaa kun talvella jo pidettiin useampi viikko ja toisaalta minulle on ihan sama kuinka pitkään ollaan hänen vanhemmillaan kun hän itse siellä tylsistyy eikä minun mielestäni tarvitse edes sinne tulla jos en halua. Pitäisi varmaan vaan suunnitella omat lomani ja hän suunnittelee sitten omansa miten tykkää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/116 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko varma, että nuo on kysymyksiä, joihin tarvitaan vastaus? Ehkä ne on vain juttelua, jotta jostain tulisi puhuttua? Vastaa, että on tiedä, mitä mieltä sinä olet? Tai että en tiedä, mutta jutellaanko vähän tästä minua kiinnostavasta aiheesta

Minulle tuli sama mieleen, koska minulla on tapana kysellä kaikenlaisia hölmöjä "Miksiköhän..." -kysymyksiä.

Äitini sanoi aina noihin, että miksi kyselet tyhmiä, mutta se on vain minun (ilmeisen tyhmä) tapani avata keskustelu aiheesta kuin aiheesta.

Vierailija
84/116 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska mies on jo huomannut olevansa aina väärässä ja sinä olet aina oikeassa, joten hän pyrkii välttämään kiistatilanteen varmistamalla vastauksen ensin sinulta. 

Tässä voi muuten hyvinkin olla pointtia!

Vierailija
85/116 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies ei selviä ruokakaupasta koskaan itse. Aina soittaa sieltä. Ymmärrän jos listalla olisi joku tosi spesiaali juttu, mutta jos lukee vaikka kirsikkatomaatit, niin hän soittaa että näitä on monenlaisia. Tästä toki selviäisi sillä, että kirjoittaa tarkan tiedon, mutta kun sillä ei ole väliä, mitä ne on. Ja jos kirjoitan tarkasti esim. Valion mansikkajogurtti ja sitä ei olisikaan, niin ei osaa ottaa jotain toista. Se ei tule edes mieleen. Teen niin tai näin, niin mies soittaa kaupasta.

Hyvin todennäköisesti se toi aiemmin aina vääriä kirsikkatomaatteja ja jogurttia. Ja sit repes helvetti. Kun  OLISHAN se PITÄNYT tietää, ettet sinä syö kuin suomalaisia LUOMUkirsikkatomaatteja! Ja mansikkajogurtin korvaaminen mustikalla!!!! Ei käy. Ne on ihan eri värisiä marjoja, miten se kehtaa?? Miksei vadelmaan vaihtanut.

Siitä tuo usein johtuu. Liikaa kuullut kontrollifriikin raivareita turhasta.

Vierailija
86/116 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole edes lapsia, mutta mies ajoittain kyselee tyhmiä ihan laiskuuttaan käyttää omia aivojaan.

Olen alkanut vastaamaan ihan neutraalilla äänellä: "Kuvittele, että en ole tässä." On kyllä tepsinyt, mutta välillä unohtaa ja täytyy taas muistuttaa.

Vierailija
87/116 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska mies on jo huomannut olevansa aina väärässä ja sinä olet aina oikeassa, joten hän pyrkii välttämään kiistatilanteen varmistamalla vastauksen ensin sinulta. 

Siellä taas mies uhriutuu.

Vierailija
88/116 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä voi muuten hyvinkin olla pointtia!

Yhtä vähän kuin sinun kommentissasi.

Vierailija
89/116 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin todennäköisesti se toi aiemmin aina vääriä kirsikkatomaatteja ja jogurttia. Ja sit repes helvetti. Kun  OLISHAN se PITÄNYT tietää, ettet sinä syö kuin suomalaisia LUOMUkirsikkatomaatteja! Ja mansikkajogurtin korvaaminen mustikalla!!!! Ei käy. Ne on ihan eri värisiä marjoja, miten se kehtaa?? Miksei vadelmaan vaihtanut.

Siitä tuo usein johtuu. Liikaa kuu

Miksi kehittelet päässäsi tilanteen mistä jokainen normaaliälyinen tajuaa että sitä ei milloinkaan tapahdu? Lietsot itsesi aivan hysteeriseen raivoon ihan turhaan.

Vierailija
90/116 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet selvästi tehnyt itsesi tärkeäksi. Mies on tottunut, että sinulta saa vastauksen moniin kysymyksiin, eikä tarvitse selvittää ja muistaa itse tai kirjoittaa muistilappuja tai käyttää kalenteria.

Ja en nyt halua syyllistää, sillä tottahan se on, että jos anopin synttärit, koulun näytelmä, hiustenpesupäivä, apteekkikäynti, vanhempainilta, harrastuspäivä, maito, kahvi, siivouspäivä, pyykkituvanvaraus, pyykinpesu, pyykin ripustus, vessapaperin ostaminen, talvivaatteiden tilaaminen, kesäkenkien haku vintistä, lapsen hammaslääkärikäynti, kaverin synttärit, siskon häät jne.unohtuu, niin eihän se ole koskaan kenenkään mielestä miehen syytä. 

Vaan se on aina ja iänkaikkisesti sinun syytä.

Ei siinä tarvitse "tehdä itseään tärkeäksi". Kun joku kysyy jotain, on maailman luonnollisin reaktio vastata kysymykseen. Menee aika pitkään tajuta, että toinen kyselee ihan jatkuvasti täysin turhia asioita. Mutta ei se ole sen kyselyjen kohteen aiheuttama tilanne. 

Vierailija
91/116 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole edes lapsia, mutta mies ajoittain kyselee tyhmiä ihan laiskuuttaan käyttää omia aivojaan.

Olen alkanut vastaamaan ihan neutraalilla äänellä: "Kuvittele, että en ole tässä." On kyllä tepsinyt, mutta välillä unohtaa ja täytyy taas muistuttaa.

Mulla oli aikoinaan työkaveri, jonka kanssa välillä jaettiin sama työhuone. Aina kun tulin huoneeseen, niin kaveri alkoi puhumaan ja ihmettelemään ääneen työtehtävänsä pulmia; kalasteli valmiita vastauksia minulta ja oma työskentelyni häiriintyi. Aloin myös kehottamaan häntä kuvittelemaan, ettei huoneessa ole ketään muuta. Sittemmin hommasin myös kuulokkeet ja kas, kaveri osasi kuin osasikin hommansa ihmettelemättä ääneen koko ajan.

Vierailija
92/116 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa ap:n miehen puolesta että puolison ongelmanratkaisukyky on tämän keskustelun aloituksen tasoista luokkaa. Mies sentään kysyy ap:lta asioita, ap itkee vauvapalstalla ja ihmettelee kun tyhmä mies ei osaa lukea ajatuksia. 🙄

Vierailija
93/116 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset vaihda miestäsi perunasäkkiin? Ei kysele tyhmiä ja saat olla rauhassa. Siinäpä sopiva pari.

Vierailija
94/116 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset sitten eroa jos et jaksa 🙄

Vierailija
95/116 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviiko joka asiaan tarttua? Minä puhun joskus yksinänikin esim, että missähän ne housut nyt on. Tai no on mulla kissa, mutta en minä siltäkään vastausta odota.

Vierailija
96/116 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarviiko joka asiaan tarttua? Minä puhun joskus yksinänikin esim, että missähän ne housut nyt on. Tai no on mulla kissa, mutta en minä siltäkään vastausta odota.

Tarttua? Joku kysyy sinulta missä on kaukosäädin ja sinä leikit kuuroa, koska ei kissakaan mitään sanoisi? 

Älä leiki tyhmää.

Vierailija
97/116 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa ap:n miehen puolesta että puolison ongelmanratkaisukyky on tämän keskustelun aloituksen tasoista luokkaa. Mies sentään kysyy ap:lta asioita, ap itkee vauvapalstalla ja ihmettelee kun tyhmä mies ei osaa lukea ajatuksia. 🙄

Hanki joku huumorintajun tapainen

Vierailija
98/116 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarttua? Joku kysyy sinulta missä on kaukosäädin ja sinä leikit kuuroa, koska ei kissakaan mitään sanoisi? 

Älä leiki tyhmää.

"Etsi itse." Ei tarvitse leikkiä yhtään mitään.

Vierailija
99/116 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä leiki tyhmää.

"Etsi itse." Ei tarvitse leikkiä yhtään mitään.

Kaikki eivät halua olla noin tylyjä.

Vierailija
100/116 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap kadonnut kuin pieru Saharaan?