Pelottavaa miten huolettomasti lähti nuorena komean kundi mukaan yökerhosta eikä miettinyt että mitä jos se o joku hullu. Kaveritkaan ei
Olisi osanneet poliisille sanoa kuin että se oli Jani tai Joni tai ehkä Sami.
Kommentit (207)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa Internet yleistyi vasta 1997.
Ysärillä ja vielä 2000-luvun alussakin nettiä kävi moni käyttämässä kirjastossa ja toimistoille. Ei se netinkäyttö ollut niinkun nykyään, että netissä olisi oltu vähintään 6h päivässä pitkin päivää.
Eikä siihen aikaan ollut samanlaisia somealgoritmeja kuin nykyään, niin oli vaikeampi saada netissä itsensä vihaamaan ketään.
Kumma juttu. Miksi haluat vihata? Mulla ei ole ollut tuollaista motiivia koskaan.
Tiedonhakuun ja -käsittelyyn olen käyttänyt vuodesta 1991. Ensin toki muutamaan tietojärjestelmään suoraan, myöhemmin tuli portaalit ja hakukoneet. Ja te kouluttamattomienkin ihmisten lapset pääsitte pelaamaan. Sehän on ainut mitä osaatte, somesössöttämisen lisäksi.
Et osaa tehdä tietokantaa, et edes lyhyttä scriptiä.
Se voi olla jo varkautta, jos viedään väkisin vaatteet pois päältä.
Vierailija kirjoitti:
Nainen, joka lähtee baarista jonkun jynssättäväksi on h...ra:) Naisen ei kuulu voida kuvitellakaan lähtevänsä baarista tuntemattoman miehen jynssättäväksi. Naiselle seksi on äärimmäisen intiimi asia ja nainen pystyy siihen vain vakavassa parisuhteessa.
1950-luku soitteli ja halusi sut takas ASAP.
Itse opin läksyni kerrasta. Olin kerran juuri täysi-ikäistyneenä, uuteen kaupunkiin muutettuani illalla lähtenyt kiertelemään keskustaan. En edes käynyt missään baareissa enkä ollut nauttinut alkoholia, mutta kun olin lähdössä kotiin, huomasinkin katsoneeni julkisen liikenteen aikatauluja väärin eikä busseja enää mennytkään siihen suuntaan. Siinä kadulla joku ystävällisin oloinen nuori mies tuli juttelemaan että onko kaikki hyvin ja siinä aikamme juteltua tarjosi, että voisin nukkua hänen luonaan. Lähdin, koska minulla ei ollut paikkaa mihin mennä eikä juurikaan rahaa, ja hän vaikutti todella harmittomalta leperrellessään miten taide koskettaa hänen sieluaan.
Päällehän se kävi kun perille päästiin. Pääsin tuolloin pakoon ennen kuin mitään kovin vakavaa ehti tapahtua, mutta ikinä koskaan en milloinkaan enää ole lähtenyt vieraan ihmisen mukaan ja pitkään pidin huolen, että aina kun yövyin jonkun sellaisenkin henkilön luona johon olin jo paremmin tutustunut, joku johon luotan tietää missä olen. Enkä tehnyt rikosilmoitusta, koska minua hävetti oma tyhmyyteni niin paljon.
On se pelottavaa, miten moni ihan hakemalla hakee niitä yhden yön tuttuja jostain baarista. Koskaanhan ei voi tietää, mihin (tututkin) ihmiset lopulta kykenee, mutta muutaman tunnin tutun todellista luonnetta on täysin mahdotonta arvioida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
90-luvulla puhuttiin tyrmäystipoista. Kaveriporukassani emme jättäneet drinkkejä vartioimatta.
No, eipä juuri puhuttu. Ihan huolettomasti uskalsi jättää juoman pöydälle, kun lähti tanssimaan tai juoda muiden paukkuja. Eiköhän nämä ongelmat ole vasta tulleet reilusti 2000 luvulla. Kyllä se 90 luku oli rauhallista aikaa.
Saat toki uskoa mitä haluat, kaikin mokomin.
Jos jollekin on käynyt huonosti, niistä ei oikein viitsi palstalla sanoa. Mutta ehdottomasti varovaisuus paikallaan kun tuntemattomista on kyse, eikä tunne vielä tai kannattaako edes. Etsiikö kaksi samaa asiaa, siis mitä. Kuka vaan - voi olla missä vaan. Pitäisi tietää enemmän toisesta ihmisestä, ei vain kuvitelmat tai luulot, ja myös pitää pakosuunnitelma aina valmiina. Onneksi osa miehistä on luonnostaan vältteleviä ja pakenevia, jolloin pelimiehestä voi siten päästä eroon.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä maailma on siinä mielessä muuttunut aika pahastikin, että "ennen vanhaan" taksit olivat yksinäiselle, humalaiselle naiselle turvallinen tapa päästä baarista kotiin. Toista on nykyään.
Silloin kun minä olin teini, tapahtui Mikkelissä nuoren naisen taksisurma.
Hieman kuumotteli sen jälkeen. Toki tää nykyinen taksien vapauttaminen on mennyt aivan päin helvettiä, enkä itse menisi yksin ulkkarikuskinn kyytiin. Varmasti heistäkin iso osa todellakin ok, ja onkin, mutta liian suuri riski joutua johonkin ahdistavaan tilanteeseen, vaikka mitään vakavaa ei tapahtuisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Voisi olla ihan tervettä, jos 1950-luku palaisi. Itse en ainakaan jaksa tätä nykyaikaa anaaliseksihaasteineen eli 50 miestä rassaa persettä päivässä ja siitä uutisoidaan iltapäivälehdessä.
No tämä on just sitä median kouhotusta, ei mitään normaalia nuorten elämää.
Vierailija kirjoitti:
20 vuotta sitten jos mies iski paukun poytään että juo niin senhän uskalsi juoda. Ei enää tänä päivänä,ei edes pienellä paikkakunnalla.
Oletko edes käynyt baarissa viimeiseen 20 vuoteen?
Vierailija kirjoitti:
Palstanaiset ovat h..ria, jotka ovat lähteneet baarista tuntemattomien miesten jynssättäviksi.
Salaa sinäkin haaveilet olevasi homobaarin glory holen saavalla puolella. Sinne vaan rohkeasti, niin paineet helpottavat!
Nykyään on liikenteessä enemmän sekopäitä. Itse lähden kerran nuorena yhden pojan matkaan baarista ja hän vei minut äitinsä ja isänsä luo yöksi. Kiltti poika oli.
Vierailija kirjoitti:
Voisi olla ihan tervettä, jos 1950-luku palaisi. Itse en ainakaan jaksa tätä nykyaikaa anaaliseksihaasteineen eli 50 miestä rassaa persettä päivässä ja siitä uutisoidaan iltapäivälehdessä.
Sano muuta.
Vierailija kirjoitti:
Palstanaiset ovat h..ria, jotka ovat lähteneet baarista tuntemattomien miesten jynssättäviksi.
Ja sinä olet jäänyt ilman (?)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä ysärillä ja 2000-luvun alussa vielä tarvinnut pahemmin pelätä. Porukka ei ollut silloin samanlaista sekopäistä pasckaa kuin nykyään ja muumaiden "kulttuuri" ei vielä vaikuttanut suomalaisten tapoihin. Nistejäkään ei pyörinyt joka nurkassa vielä.
Alapeukuttaja ei ollut vielä edes syntynyt tuohon aikaan joten turha tulla länkyttämään. Itse pk-seudulla koko nuoruutensa bilettäneenä (ja myös reiveissä käyneenä) että sen ajan ulkkisporukoissa pyörineenä kyllä tiedän vähän enemmän tästä asiasta kuin joku silopalli.
N46
2000-luvun alkupuolella oli vähemmän väkivaltainen ajanjakso, totta, mutta sitä aiemmin oli hyvin väkivaltaista ja jengejä lähiöt täynnä. Maaseudulla kyläta
Samat kokemukset. Tosi usein lähdettiin baarista jatkoille illan aikana tavattujen kundien kanssa. Itse vieläpä yleensä aina muutin mieleni matkalla enkä edes halunnut seksiä kun päästiin perille. Muistan kyllä, että osa pojista oli vähän käärmeissään/pettyneitä, mutta koskaan kukaan ei edes yrittänyt pakottaa mihinkään. Aamiaisenkin tarjosivat kiltisti nukutun yön jälkeen, joskus yön ja aamun herrasmiesmäinen käytös sitten johtikin seksiin aamusta.
Tiedostan, että minulla kävi todennäköisesti osittain tuuri, mutta ajat todella olivat erilaiset eivätkä tuon ajan nuoret miehet suhtautuneet seksiin samalla tavalla avoimen pakkomielteisesti ja jankkaavasti kuin nykypäivänä.
Vierailija kirjoitti:
Joskus miettinyt miten ennen tiesi että tavattu mies on sitä mitä sanoo olevansa? Kuka vain voinut sanoa olevansa lentäjä tai lääkäri niin mistä sen on voinut tarkistaa?
- - - -
Blondi herää aamulla ja uskoo tehneensä lähtemättömän vaikutuksen edllisen illan super-yökerholöytöönsä. Kujertaen hän vielä kehuu taivaallista yötä, ja kautta rantain saa kysytyksi uudestaan uuden ihastuksensa nimen:
mies: "Allan Berg mä vaan olen"
Nainen: "EEEEeeeeiiii!!!!!! Etkös sanonut illalla olevasi Wallenberg??????????
Vierailija kirjoitti:
Itse opin läksyni kerrasta. Olin kerran juuri täysi-ikäistyneenä, uuteen kaupunkiin muutettuani illalla lähtenyt kiertelemään keskustaan. En edes käynyt missään baareissa enkä ollut nauttinut alkoholia, mutta kun olin lähdössä kotiin, huomasinkin katsoneeni julkisen liikenteen aikatauluja väärin eikä busseja enää mennytkään siihen suuntaan. Siinä kadulla joku ystävällisin oloinen nuori mies tuli juttelemaan että onko kaikki hyvin ja siinä aikamme juteltua tarjosi, että voisin nukkua hänen luonaan. Lähdin, koska minulla ei ollut paikkaa mihin mennä eikä juurikaan rahaa, ja hän vaikutti todella harmittomalta leperrellessään miten taide koskettaa hänen sieluaan.
Päällehän se kävi kun perille päästiin. Pääsin tuolloin pakoon ennen kuin mitään kovin vakavaa ehti tapahtua, mutta ikinä koskaan en milloinkaan enää ole lähtenyt vieraan ihmisen mukaan ja pitkään pidin huolen, että aina kun yövyin jonkun sellaisenkin henkilö
ja nyt olet lapsettomuuttasi katuva feministi miesvihaaja
Vierailija kirjoitti:
Joskus miettinyt miten ennen tiesi että tavattu mies on sitä mitä sanoo olevansa? Kuka vain voinut sanoa olevansa lentäjä tai lääkäri niin mistä sen on voinut tarkistaa?
Olen ollut jutuissani kaikkea teleasentajasta kirurgiin.
Olen hyvin valmiatautunut tulemaan Suomeen pakolaiseksi.
Tiedostan, että minulla kävi todennäköisesti osittain tuuri, mutta ajat todella olivat erilaiset eivätkä tuon ajan nuoret miehet suhtautuneet seksiin samalla tavalla avoimen pakkomielteisesti ja jankkaavasti kuin nykypäivänä.
Siis oletko vai etkö ole nykypäivän nuori? Kun kerran tiedät, miten nykypäivän nuoret miehet suhtautuu naisiin ja seksiin?
Ei nimittäin ole normaalia eikä yleistä suhtautua pakkomielteisesti, jankkaavasti eikä pakottaa seksiin. Ja itse olen ollut aina sitä mieltä, ettei lähdetä baarista tai mistään miehen mukaan kahdestaan kämpille, jos ei ole himoa sitä kohtaan. Ei sinne kämpille huvikseen mennä.
Tyhmänä pidän yhtäkin vanhaa kaveria, joka kerta toisensa jälkeen pettyi, kun juuri tavattu mies olisikin halunnut muutakin kuin LÄHEISYYTTÄ. Ei sitä silti kukaan pakottanut mihinkään.
Ja tyhmä hän olikin, ja on edelleen. Tyhmät yleensä pysyy tyhminä, eli ei se ole mitään nuoruuden tyhmyyttä, vaan ihan pelkkää tyhmyyttä. Sitten jossain vaiheessa ne usein katkeroituu. Silti toistavat samoja virheitä.
Jep. Ei todellakaan netti ollut peruskauraa ysärillä, ei ainakaan maaseudulla. Synnyin 1980 ja maaseudun pikkupaikkakunnalla vanhempani olivat harvoja akateemisesti koulutettuja. Meille tuli netti 1996, ja muistan, ettei muiden lukiolaisten kotona ollut nettiä. Muutin opiskelemaan Helsinkiin 1999 ja silloin mulla ja uusilla opiskelukavereillani oli pääsy nettiin vain yliopiston kirjastolla. Oman netin hankin vasta valmistuttuani vuonna 2006.