Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En pysty lukemaan tuosta Marikasta, jota hoitaneet vanhemmat ja 7 hoitajaa 22 vuotta kotona

Vierailija
12.04.2025 |

Kauheita kohtaloita.

Kommentit (231)

Vierailija
41/231 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosta saa hyvän kuvan siitä millaista Schuminkin elämä on. Sillä tosin on enemmän hoitajia, mutta sitähän se ei itse tietenkään ymmärrä, kuten ei varmaan juuri mitään muutakaan.

Schumi maksaa hoitonsa itse eikä yhteiskunta kuten Marikan tapauksessa.

Kummankin  hoitokulut menevät yksityiseltä, myös Marikan, sillä se menee päälle ajajan liikennevakuutuksesta eli Siun Sote laskuttaa yksityistä vakuutusyhtiötä. 

Vierailija
42/231 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä on elää tuollasena vihanneksena. Eutanasia ois kohdallaan.

Eutanasia ei tarkoita ihmisten tapppamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/231 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sit lue.

Vierailija
44/231 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaan olevani vähän kateellinen, kuinka helposti ja paljon vammaiset saavat esim. fysioterapiaa. Vanhuksille ja vammattomille ei heru kuin paperiohje.

Tähän tapaukseen en ota kantaa, mutta luulen että jatkossakin vammaisten on mentävä laitoksiin, koska henkilökohtaiset kotiin menevät hoitajat tulevat todella kalliiksi ja hoitajista on muutenkin pulaa.

Laitoshoito on paljon kalliimpaa kuin henkilökohtaisten hoitajien käyminen kotona.

Vierailija
45/231 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä törkeämpää on tuo hyvinvointialeen tulkinta uudesta vammaispalvelulaista! Siun sote, onko kiva kiusata ihmisiä, joilla jo muutenkin vaikeaa? Sosiaalityöntekijä vaihtui ja ongelmat alkoivat, liikaa valtaa yhdellä ihmisellä?

No otetaan nyt se järki käteen, nyt jo hoitajia juoksee kotona useampia, vanhemmat vanhenee eivätkä itse jaksa hoitaa kun ovat itsekin kohta hoidettavia. Kyllä ei ole ensimmäinen tämmöinen sänkyyn hoidettava joka lähtee laitokseen vanhempien vanhuuden takia, sitä on ennenkin sattunut. Järkyttävintä tässä on rahaa palaa siihen hoitaja rinkiin joka näiden luona juoksee, se on muilta pois. Nyt voi sanoa jos ei halua lastaan laitokseen niin hoitaa ihan itse.

58-vuotias vanhus??

Vierailija
46/231 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaan olevani vähän kateellinen, kuinka helposti ja paljon vammaiset saavat esim. fysioterapiaa. Vanhuksille ja vammattomille ei heru kuin paperiohje.

Tähän tapaukseen en ota kantaa, mutta luulen että jatkossakin vammaisten on mentävä laitoksiin, koska henkilökohtaiset kotiin menevät hoitajat tulevat todella kalliiksi ja hoitajista on muutenkin pulaa.

Taidat olla poliitikko. Esim. vanhuspalveluita supistetaan ja toivotaan että vanhuksia hoidettaisiin pitempään kotona. No niin, mitenkäs se onnistuu, kun hoitajista on pulaa ja tulevat kalliiksi. Samoin kuin on hoitajapula ja silti hoitajia irtisanotaan koko ajan. On tää maailma mennyt kummalliseksi.

Vierailija
47/231 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosta saa hyvän kuvan siitä millaista Schuminkin elämä on. Sillä tosin on enemmän hoitajia, mutta sitähän se ei itse tietenkään ymmärrä, kuten ei varmaan juuri mitään muutakaan.

Kummankin  hoitokulut menevät yksityiseltä, myös Marikan, sillä se menee päälle ajajan liikennevakuutuksesta eli Siun Sote laskuttaa yksityistä vakuutusyhtiötä. 

Erona kuitenkin että Schumi käyttää omia työllään hankkimia rahoja.

Vierailija
48/231 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun oma lapsi syntyi vammaisena ja kuoli toisella vuodellaan. Surullista, mutta mun täytyy myöntää, etten haluais tuollaista elämää. Enkä siis varsinkaan lapselleni. 

Näyttää olevan limaimupumppu eli tuttuja välineitä. Vaikeahan se on toisen elämästä päättää, mutta itse en haluaisi olla pyörätuolissa halvaantuneena kykenemättä kommunikoimaan. 

Ja ehdottomasti olisin itse mennyt töihin, jos lapseni olisi elänyt. Ei monen elämän uhraaminen auta mitään.

Tilanteesi oli erilainen. Marika on ollut terve vauva ja  lapsi ja muodostanut suhteet perheeseensä täysin normaalisti. Vasta onnettomuus muutti tilanteen.

Vierailija
49/231 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marikallahan on kaikki hyvin, saa priimaa hoitoa omassa kotona omien rakkaiden huomassa. Toivottavasti saa olla jatkossakin kotona

Vierailija
50/231 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä on elää tuollasena vihanneksena. Eutanasia ois kohdallaan

Vierailija
51/231 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä olisi hyvä mainita hintalappu. Ja suhteuttaa sitä siihen, kuinka moni ihminen saisi samalla rahalla hoitoa ja kuinka monen henki voitaisiin samalla rahalla pelastaa, jos rahaa olisi esim. seulontoihin.

Vierailija
52/231 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä törkeämpää on tuo hyvinvointialeen tulkinta uudesta vammaispalvelulaista! Siun sote, onko kiva kiusata ihmisiä, joilla jo muutenkin vaikeaa? Sosiaalityöntekijä vaihtui ja ongelmat alkoivat, liikaa valtaa yhdellä ihmisellä?

No otetaan nyt se järki käteen, nyt jo hoitajia juoksee kotona useampia, vanhemmat vanhenee eivätkä itse jaksa hoitaa kun ovat itsekin kohta hoidettavia. Kyllä ei ole ensimmäinen tämmöinen sänkyyn hoidettava joka lähtee laitokseen vanhempien vanhuuden takia, sitä on ennenkin sattunut. Järkyttävintä tässä on rahaa palaa siihen hoitaja rinkiin joka näiden luona juoksee, se on muilta pois. Nyt voi sanoa jos ei halua lastaan laitokseen niin hoitaa ihan itse.

58-vuotias vanhus??

Huvittaa nää intopiukeat asioista mitään tietämättömät kommentoijat. Lukikohan tuo edellinen vuodattaja edes koko Marikaa koskevaa juttua🙄

Vierailija
53/231 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun oma lapsi syntyi vammaisena ja kuoli toisella vuodellaan. Surullista, mutta mun täytyy myöntää, etten haluais tuollaista elämää. Enkä siis varsinkaan lapselleni. 

Näyttää olevan limaimupumppu eli tuttuja välineitä. Vaikeahan se on toisen elämästä päättää, mutta itse en haluaisi olla pyörätuolissa halvaantuneena kykenemättä kommunikoimaan. 

Ja ehdottomasti olisin itse mennyt töihin, jos lapseni olisi elänyt. Ei monen elämän uhraaminen auta mitään.

Vähän samoilla linjoilla. Kun ajattelen mun jo kuollutta lastani, jonka osa pahimmoillaan olisi ollut sama, olen kiitollinen, ettei hän jäänyt kitumaan. Tästä on turha pöyristyä, rakastan ja kaipaan häntä edelleen, suren, kun häntä ei enää ole. Mutta kun tiedän, miten hän itse suhtautuisi elämäänsä pahoin vammautuneena, uskallan sanoa, että parempi näin. 

Vierailija
54/231 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vammaisten ohjaajana töitä tehneenä tiedän että se on juurikin noin kuin vanhemmat sanovat: laitoksessa Marika kuolisi melko pian. Hänelle tuttu ympäristö ja rakkaat hoitajat ovat ensiarvoisen tärkeitä. Miksi pitää lähteä muuttamaan toimivaa hoitoa? Hän on yhtä arvokas kuin me muutkin, ilman omaa syytään meni elämä noin. 

Vierailija
55/231 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luin. Kamalaa, miten koko perheen elämä meni pilalle sen takia, että joku puppa👴 nukahti rattiin. Vanhusten autoilua pitäisi rajusti vähentää, ovat vaaraksi kaikille muille.

Todellakaan ei kaikki vanhukset ole vaaraksi!!! Kaaharit ne on vaaraksi!!

Osa vanhuksista ei itse tajua, ettei ajokyky ole enää nuoruuden tasolla. Vanha perheystäni ajoi yksisuuntaisella tiellä väärää kaistaa päin vastaantulevaa liikennettä ennen kuin poliisi kutsuttiin hätiin. Silti hän kokee kortin menettämisen suurena vääryytenä ja ajoi salaa ennen kuin tytär otti auton avaimet pois. Siitä seurasi kauhea riita ja huuto.

Vierailija
56/231 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnettomuuksia sattuu.

Toivotaan että sinuakin onni potkaisee ja vammaudut niin pahasti, että alat saamaan kadehtimiasi palveluita.

Vierailija
57/231 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eutanasia ei tarkoita, että tapetaan liian sairaat.

Vierailija
58/231 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mene vakuutusyhtiö maksaa kerta korvauksen, jolla järjestetään se hoito itse. Jutussa lukikin että vanhemmilla on oikeus OSTAA palvelut itse, hyvinvointi alue on maksanut tähän asti. Ja pysyvästä haitasta esim vammautuneen hoito korvataan laitokseen ei kotiin 

Vierailija
59/231 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nazximeininki. Päätetään kuka saa elää.

Vierailija
60/231 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marikallahan on kaikki hyvin, saa priimaa hoitoa omassa kotona omien rakkaiden huomassa. Toivottavasti saa olla jatkossakin kotona

Saa olla jos vanhemmat maksaa hoidon 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan