Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun vuokra-asunto on likainen muuttaessa, kuka siivoaa?

Vierailija
23.04.2026 |

Kyseessä on yksityisen vuokranantajan/omistajan asunto. Edellinen asukas on jättänyt pinnat kunnolla pesemättä ja esimerkiksi pölyäkin löytyy. Asunnossa on myös joitain puutteita, esim. rikkinäiset sälekaihtimet. Itse olen aika tarkka siisteydestä ja ennen kaikkea puhtaudesta.. Tuntuu pahalta, että omat tavarat ovat täällä lian keskellä, ja tekisi mieli siivota. Onko jollain kokemusta vastaavasta tilanteesta?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ota asuntoa vastaan ennen kuin on siivottu.

Vierailija
2/38 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myöhäistä. Tavarat ovat jo täällä. 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö osaa ottaa vuokranantajaan yhteyttä? Kaikki pitää aina kysellä täältä? En käsitä. 

Vierailija
4/38 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä.

Vierailija
5/38 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun kysyt. Ota heti yhteyttä vuokranantajaasi, voit ottaa vaikka muutaman kuvan, ja tarjoa ratkaisu ehdotusta. 

Joitakin ahneita vuokranantajia lukuunottamatta saanet pian asiallisen vastauksen.

Terveisin köyhä vuokrantaja

Vierailija
6/38 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraloordi ne paskat siivoaa, sinne yhteys saman tien. Samalla vaadit esim. ensimmäisen kuun vuokran hyvityksenä pettymyksestä ja vaivannäöstä. Ei lupaa hyvää jos on noin välinpitämätön saasta vuokraloordina.

Vierailija
7/38 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ratkaisuehdotusta. Kännykkä pilkkoo yhdyssanat

Vierailija
8/38 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myöhäistä. Tavarat ovat jo täällä. 

Ap

Siivoojat, lasku vuokranantajalle.

Vierailija
9/38 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otin vuokranantajaan yhteyttä. Sovittiin, että vastaavasti itse poismuuttaessa ko. kohteet voi jättää siivoamatta. Luonnollisesti sähköpostit tallessa.

Vierailija
10/38 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitat vuokranantajalle ja lähetät myös sähköpostin. Vaadit suursiivouksen, kaikkien vaurioiden ja puutteiden korjaamisen sekä rahallisen hyvityksen. Ensimmäisen kuun vuokra ilmaiseksi on kohtuullinen hyvitys kunhan fiksaa puutteet ja hoitaa siivouksen ja pyytää anteeksi.

Vierailija
11/38 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse otin vuokranantajaan yhteyttä. Sovittiin, että vastaavasti itse poismuuttaessa ko. kohteet voi jättää siivoamatta. Luonnollisesti sähköpostit tallessa.

Mikä toi tollainen diili on? Vuokraloordi jättää samat paskat sitten seuraavalle. Mikseivät nämä ihmiset osaa pitää oikeuksistaan kiinni?

Vierailija
12/38 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ilmoittaa heti rikkinäisistä verhoista vuokranantajalle vaikka kuvan kera,ettet joudu itse maksumieheksi.

Sen tiedän,että edellisen vuokralaisen olisi pitänyt huolehtia siivouksesta,ei sinun.

Mutta minkäpä voit.

Jos olisi ollut fiksu vuokranantaja hän olisi huolehtinut siistiksi kämpän ennen uutta vuokralaista.

Olisikohan kenties ollut velvollinenkin..

Vierailija
13/38 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vaihtoehtoa.

Joko vuokranantaja järjestää siivouksen tai sovitte että asunto jää sinun jäljiltäsi vastaavaan kuntoon ja siivoat itse.

Mikäli päädytte jälkimmäiseen, kunnolliset dokumentit mikä on kunto nyt.

Vierailija
14/38 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin menisin? Edellisessä asunnossa on jo uusi asukas/sopimus ei ole enää voimassa. 

Ap

Vierailija
15/38 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota kuvia vioista ja lähetä nejää ainakin todisteita missä kunnossa oli kun muutit.

Vierailija
16/38 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dokumentoi kaikki ja vaadi hyvitykset, korjaukset ja siivoukset. Takuulla syyttäisi sinua jos samat asiat ovat rikki ja paskaisia sitten kun itse muutat pois. Tyypillistä vuokraparonien ahneutta ja perseilyä.

Vierailija
17/38 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota videokameralla video koko huoneistosta ja sen kunnosta. Tuosta voi olla hyötyä myös poismuuttaessa jos tulee erimielisyyksiä vuokranantajan kanssa siitä millaisessa kunnossa kämppä oli.

Vierailija
18/38 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö käynyt katsomassa asuntoa, ennen kuin teit vuokrasopimuksen?

Vierailija
19/38 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa antaa paskat arvostelut saastalle, ettei muut astu jatkossa samaan ansaan

Vierailija
20/38 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika käsittämätöntä ettei vuokranantaja käy tarkistamassa asunnon kuntoa ja siisteyttä ennen seuraavan asukkaan muuttamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä