En pysty lukemaan tuosta Marikasta, jota hoitaneet vanhemmat ja 7 hoitajaa 22 vuotta kotona
Kommentit (231)
Onko tuollainen elämä edes elämää enää? Itse ainakin olisin mieluummin kuollut tai vaikka ottanut eutanasian, kun elänyt tuollaista vihannes elämää, jos sitä voi edes siksi kutsua. N33
Ei tollasta kannattas hoitaa ollenkaan.
Halvin hoitomuoto eli laitos jossa ne seitsemän hoitajaa hoitaa monta muutakin samanlaista. Tai sitten Marika tai läheisensä maksavat/järjestävät hoidon itse.
Vierailija kirjoitti:
Ei tollasta kannattas hoitaa ollenkaan.
Nazzi.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kuolema on kuitenkin armollinen "ratkaisu" näissä/tämäntapaisissa tapauksissa. Siis lempeä eutanasia. Kun ajattelemme kokonaisuutta ja aikaa ja monen ihmisen elämää.
No, sun kaltainen kylmä s*disti niin varmaan kokee, kun inhimillisyys puuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marikallahan on kaikki hyvin, saa priimaa hoitoa omassa kotona omien rakkaiden huomassa. Toivottavasti saa olla jatkossakin kotona
Saa olla jos vanhemmat maksaa hoidon
Sittenkö pitää valita kallein hoitomuoto jos yhteiskunta maksaa?
Mikä siinä on, että heti jos yhteiskunta maksaa niin pitää alkaa tuhlaamaan ilman mitään rajaa? Luuletko sinä oikeasti, että yhteiskunnalla on varaa maksaa kaikille vammaisille ja vanhuksille laitoshoito? Kotihoito on huomattavasti edullisempaa.
Seitsemän hoitajaa maksaa tolkuttomasti, se on muilta pois ymmärrätkö ? Vanhemmat kitisee kun sotealue ei enää maksa vaan saavatkin itse maksaa, siinäpä kokeilee sitten.
Minusta tuo on kidutusta jo! Koira olisi samassa tilanteessa lopetettu, mutta ihmisen annetaan kitua vuosikymmeniä. Yhtä lailla se koira haluaa elää kuin ihminen, mutta koiralle tätä mahdollisuutta ei anneta.
Vierailija kirjoitti:
Onko tuollainen elämä edes elämää enää? Itse ainakin olisin mieluummin kuollut tai vaikka ottanut eutanasian, kun elänyt tuollaista vihannes elämää, jos sitä voi edes siksi kutsua. N33
Et sinä sitä tiedä. Moni liikuntakyvytön haluaa elää viimeiseen saakka. Janiin haluaisit sinäkin, jos olisit siinä tilanteessa.
Tämä Marika näyttää tyytyväiseltä, reagoi ja hymyilee.
Et sinä ole oikeutettu päättämään kuka saa elää.
Eiköhän hoitajilla tarkoiteta henkilökohtaisia avustajia jotka vaihtuu päivänaikaan.
Kotihoito on aina halvempaa kuin laitosasuminen.
Äiti teki ainoan virheen et oli vailla kerran apua. Joku 30v kakantärkeä sosionomi vammaispalvelusta tarttui tähän.
Vierailija kirjoitti:
Halvin hoitomuoto eli laitos jossa ne seitsemän hoitajaa hoitaa monta muutakin samanlaista. Tai sitten Marika tai läheisensä maksavat/järjestävät hoidon itse.
Näinhän se on.
Olen ollut aika paljon tekemisissä näiden ympärivuorokautista hoitoa saavien kanssa ja tiedän että kustannukset ovat aivan tähtitieteelliset. Eivät koostu vain työvoimakustannuksista, vaan jok ikinen apuväline maksaa hunajaa, ja ne ostetaan yksilöllisesti. Laitoksessa yhdellä pissatusnosturilla voitaisiin hoitaa koko osasto, kotona tarvitaan yksi per asiakas.
Lähestulkoon poikkeuksetta mitään arvostusta heihin upotettuun rahamäärään ei saa. Päinvaistoin, tyypillistä on, että kaikki on aina huonosti eikä mikään hyvin. Hyvä esimerkki on kansanedustaja Könkkölä, joka ei muuta kuin valittanut, vaikka hän sai tukea ihan järkyttävän suurilla summilla.
On kyllä järkyttävä tapaus, tiedän yhden tapauksen missä sähkötolppa kaatui lapsen päälle ja osa kallosta halkesi ja vanhemmat hoitaneet lasta kotona siitä asti, on halvaantunut eikä puhu mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marikallahan on kaikki hyvin, saa priimaa hoitoa omassa kotona omien rakkaiden huomassa. Toivottavasti saa olla jatkossakin kotona
Saa olla jos vanhemmat maksaa hoidon
Sittenkö pitää valita kallein hoitomuoto jos yhteiskunta maksaa?
Mikä siinä on, että heti jos yhteiskunta maksaa niin pitää alkaa tuhlaamaan ilman mitään rajaa? Luuletko sinä oikeasti, että yhteiskunnalla on varaa maksaa kaikille vammaisille ja vanhuksille laitoshoito? Kotihoito on huomattavasti edullisempaa.
Seitsemän hoitajaa maksaa tolkuttomasti, se on muilta pois ymmärrätkö ? Vanhemmat kitisee kun sotealue ei enää maksa vaan saavatkin itse maksaa, siinäpä kokeilee sitten.
48 tuntia viikossa. Jonka liikennevakuutus maksaa. Vaikka ei maksaisikaan, ei Suomessa vielä olla ihan siinä pisteessä, että hoitoa tarvitsevat lopetetaan kuten Saksassa aikoinaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni hoitotahto: jos vammaudun vakavasti esim. liikenteessä, minua ei elvytetä. Kivuttomaksi lääkkeillä ja saa mennä.
Kukaan ei tiedä mitä tämä potilas on oikeasti mieltä? Entä jos haluaisi pois? Minä ainakin haluaisin pois ja tuhkaksi tuossa tilanteessa.
Niinpä. Tässä ketjussa on kerrottu kuinka Marikalla on kaikki hyvin ja että hän on onnellinen. Mistä ihmeestä te sen tiedätte??
Huvitti tuo kohta TVn katsomisesta. Huumori?
Matkiiko kun muut naurahtavat ohjelmille?
Kuten vauva peilaa hoitajansa olotilaa. Aivan hölmöä touhua, heittäytyä koko elämänsä ajaksi marttyyrihoitajaksi.
Onko näissä tapauksissa taustalla jokin syyllisyys? Vaikka itse onnettomuus ei ollutkaan oma vika.
Ihmisen psyyke on outo. Ja tämä ketju osoittaa, että realiteetit ei ole monellakaan kohdallaan.
Menkää tuonne hoitamaan vapaaehtoisena, kun olette täällä niin ymmärtäväisiä ja superempaattisia. Menkää laitoksiin apuvoimiksi, kun empatiaa näyttää riittävän yllin kyllin. Teot puhuvat enemmän kuin opetellut sanomiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sinä sitä tiedä. Moni liikuntakyvytön haluaa elää viimeiseen saakka. Janiin haluaisit sinäkin, jos olisit siinä tilanteessa.
Tämä Marika näyttää tyytyväiseltä, reagoi ja hymyilee.
Et sinä ole oikeutettu päättämään kuka saa elää.
Niin haluaisi koirakin samassa tilanteessa, mutta sille ei tätä mahdollisuutta anneta, vaan viedään se piikille. Kuulemma lopetetaan koira kärsimys, miksi ihminen on sitten eri asemassa. Ihminen kärsii myös samalla lailla, kun muutkin vammautuneet eläimet. - eri
Vierailija kirjoitti:
Kotiin viety hoito maksaa todella paljon enemmän kuin laitoshoito, ja tämä on fakta. Epämiellyttävä fakta mutta fakta silti.
Olen nimittäin aikanaan istunut tilaisuuksissa, joissa budjettia on käsitely ja nämä kotihoidettavat tulevat todella kalliiksi. Miettikääpä, että tämä ihminen työllistää seitsemän hoitajaa. Seitsemän!
Olen ikävä kyllä ollut sitä mieltä jo pitkään, että tämmöisiä kotihoitorinkejä ei pitäisi yhteiskunnan maksaa millekään sairaudelle, niin ikävää kuin se onkin. Ikävä kyllä kaikkeen ei vain ole varaa.
Siinä olet oikeassa, että 7 valmistunutta kotona apaattisena makaavaa hoitajaa tulisi valtiolle halvemmaksi. Selvittäisiin hoitajan palkan sijaan alennetuilla sossutuilla, eikä eläkettäkään kertyisi maksettavaksi kuin minimieläkkeen verran. Mahtava säästöidea! Kaikilta työt pois, että säästetään!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se on.
Olen ollut aika paljon tekemisissä näiden ympärivuorokautista hoitoa saavien kanssa ja tiedän että kustannukset ovat aivan tähtitieteelliset. Eivät koostu vain työvoimakustannuksista, vaan jok ikinen apuväline maksaa hunajaa, ja ne ostetaan yksilöllisesti. Laitoksessa yhdellä pissatusnosturilla voitaisiin hoitaa koko osasto, kotona tarvitaan yksi per asiakas.
Lähestulkoon poikkeuksetta mitään arvostusta heihin upotettuun rahamäärään ei saa. Päinvaistoin, tyypillistä on, että kaikki on aina huonosti eikä mikään hyvin. Hyvä esimerkki on kansanedustaja Könkkölä, joka ei muuta kuin valittanut, vaikka hän sai tukea ihan järkyttävän suurilla summilla.
Näin se äärioikeiston eugeniikka tekee tuloaan. Kohta pääsette valitsemaan kuka saa elää ja kuka laitetaan uuniin.
Luin tästä vammaisesta lapsesta, ja olen onnellinen että, hän saa niin paljon rakkautta ja huolenpitoa vanhemmiltaan.Olen myös ollut vammaisen lapsen isä, ja tiedän mitä se huolnenpito ja hoiva merkitsee. Vaikka hänet vammamsa vei pois, niin joka aamu muistan hänet, nauravana ja iloisena lapsena joka sai paljon rakkautta ja huolenpitoa.
Vierailija kirjoitti:
Kuten vanhuspalveluissa. Vanhoja ei nesteytetä ja kuolevat kuivuuteen. Äitini oli 20 pv ympärivuorokautisessa hoidossa ja siinä ajassa kunto romahti. Äitini kumminkin maksoi 2000 e kk tästä huonosta hoidosta. Ei riitä voimat valittaa.
Niinpä. Tässä ketjussa on kerrottu kuinka Marikalla on kaikki hyvin ja että hän on onnellinen. Mistä ihmeestä te sen tiedätte??