Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En pysty lukemaan tuosta Marikasta, jota hoitaneet vanhemmat ja 7 hoitajaa 22 vuotta kotona

Vierailija
12.04.2025 |

Kauheita kohtaloita.

Kommentit (231)

Vierailija
1/231 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

IS.

Vierailija
2/231 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luin. Kaunis koti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/231 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luin. Kamalaa, miten koko perheen elämä meni pilalle sen takia, että joku puppa👴 nukahti rattiin. Vanhusten autoilua pitäisi rajusti vähentää, ovat vaaraksi kaikille muille.

Vierailija
4/231 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä törkeämpää on tuo hyvinvointialeen tulkinta uudesta vammaispalvelulaista! Siun sote, onko kiva kiusata ihmisiä, joilla jo muutenkin vaikeaa? Sosiaalityöntekijä vaihtui ja ongelmat alkoivat, liikaa valtaa yhdellä ihmisellä?

Vierailija
5/231 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, aivan hirveetä, tunteeko nuo syyllisyyttä vai mikä saa rakentamaan vammaisen lapsen ympärille elämän. Nainn on yllä lähihoitaja mutta silti. Yritän vain ymmärtää. Joskus itsekkyys on ihan tervettä.

Vierailija
6/231 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosta saa hyvän kuvan siitä millaista Schuminkin elämä on. Sillä tosin on enemmän hoitajia, mutta sitähän se ei itse tietenkään ymmärrä, kuten ei varmaan juuri mitään muutakaan.

Vierailija
7/231 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä on elää tuollasena vihanneksena. Eutanasia ois kohdallaan.

Ei ole mikään vihannes vaikka ei pysty puhumaan ja liikkumaan. On rakastettu ja tärkeä perheenjäsen. Kauan sitten tuli tv:sta dokumentti Marikan päivä, hän oli silloin vielä lapsi ja jo siitä näki että hän oli iloinen tyttö joka nautti elämästä vaikka se elämä ei ole samanlaista mitä me normaalina pidämme. Mieti vähän ennen kuin tuollaisia suustasi päästelet.

Vierailija
8/231 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaan olevani vähän kateellinen, kuinka helposti ja paljon vammaiset saavat esim. fysioterapiaa. Vanhuksille ja vammattomille ei heru kuin paperiohje.

Tähän tapaukseen en ota kantaa, mutta luulen että jatkossakin vammaisten on mentävä laitoksiin, koska henkilökohtaiset kotiin menevät hoitajat tulevat todella kalliiksi ja hoitajista on muutenkin pulaa.

Vierailija
9/231 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä on elää tuollasena vihanneksena. Eutanasia ois kohdallaan.

Eutanasiaa voi pyytää vain kuoleva itse.

Miten sinä kohtelisit omaa lastasi joka halvaantuu kaksivuotiaana? Dumppaisitko laitokseen vai tappaisitko itse?

Vierailija
10/231 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin vain alun. Onko nykyinen seitsemän hoitajan rinki kunnan tai hyvinvointialueen palkkalistoilla?

Vierailija
11/231 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luin. Kamalaa, miten koko perheen elämä meni pilalle sen takia, että joku puppa👴 nukahti rattiin. Vanhusten autoilua pitäisi rajusti vähentää, ovat vaaraksi kaikille muille..

Viime aikoina on kyllä enemmän puhuttu näistä 17-kesäisistä, jos et ole vielä huomannut. Sorry. 

Vierailija
12/231 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun oma lapsi syntyi vammaisena ja kuoli toisella vuodellaan. Surullista, mutta mun täytyy myöntää, etten haluais tuollaista elämää. Enkä siis varsinkaan lapselleni. 

Näyttää olevan limaimupumppu eli tuttuja välineitä. Vaikeahan se on toisen elämästä päättää, mutta itse en haluaisi olla pyörätuolissa halvaantuneena kykenemättä kommunikoimaan. 

Ja ehdottomasti olisin itse mennyt töihin, jos lapseni olisi elänyt. Ei monen elämän uhraaminen auta mitään.

Vierailija
13/231 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkää.

Vierailija
14/231 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaan olevani vähän kateellinen, kuinka helposti ja paljon vammaiset saavat esim. fysioterapiaa. Vanhuksille ja vammattomille ei heru kuin paperiohje.

Tähän tapaukseen en ota kantaa, mutta luulen että jatkossakin vammaisten on mentävä laitoksiin, koska henkilökohtaiset kotiin menevät hoitajat tulevat todella kalliiksi ja hoitajista on muutenkin pulaa.

Mistä helvetistä sinä tiedät miten helposti tämäkin perhe saa apua? Jopa amputoituu joutuu vuosittain hankkimaan lääkärintodistuksen jossa vakuutetaan ettei amputoitu raaja ole kasvanut takaisin.

Lue se artikkeli ennen kuin tulet aukomaan tänne päätäsi. Ja hoida omaa vammautunutta lastasi 20 vuotta itse kotona. Palataan sitten asiaan.

Vierailija
15/231 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajana olen vanhempien kanssa samaa mieltä, laitoksessa kuolee hyvin pian. 

Äiti on sen ikäinen, että tekisi täyttä päivää hoivalaitoksessa, olematta turvallisuusriski.

Vierailija
16/231 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luin. Kamalaa, miten koko perheen elämä meni pilalle sen takia, että joku puppa👴 nukahti rattiin. Vanhusten autoilua pitäisi rajusti vähentää, ovat vaaraksi kaikille muille.

Todellakaan ei kaikki vanhukset ole vaaraksi!!! Kaaharit ne on vaaraksi!!

Vierailija
17/231 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et pysty lukemaan!?! Sinulla on varaa olla lukematta, mutta jos sinun lapsesi vammautuu auto-onnettomuudessa, sinun on pakko kestää se.

Vierailija
18/231 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä törkeämpää on tuo hyvinvointialeen tulkinta uudesta vammaispalvelulaista! Siun sote, onko kiva kiusata ihmisiä, joilla jo muutenkin vaikeaa? Sosiaalityöntekijä vaihtui ja ongelmat alkoivat, liikaa valtaa yhdellä ihmisellä?

Joo, oli kyllä aivan järkyttävää luettavaa. 

Vierailija
19/231 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin vain alun. Onko nykyinen seitsemän hoitajan rinki kunnan tai hyvinvointialueen palkkalistoilla?

Osittain vakuutusyhtiö maksoi, eikä hyvinvointialueen mukaan ollutkaan rahasta vaan turvallisuudesta. 

Vierailija
20/231 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet täysin ulapalla jos kuvittelet kotiin vietävän hoidon maksavan enemmän, kuin laitospaikan. Ei kannata kommentoida mitään sote-palveluihin liittyvää jatkossa.

Ja mitä tulee kateuteen vammaisia kohtaan..niin voimia sinulle sen(kin) kanssa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän