Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhempani saavat eläkettä saman verran kuin itse saan palkkaa. Hyvä heille, mutta onhan tää systeemi täysin kestämätön.

Vierailija
12.04.2025 |

Pienipalkkaisia valtion ja kunnan virkahenkilöitä olivat.

Itsellä ylempi korkeakoulututkinto, asiantuntijatyö yksityisellä sektorilla ja työvuosia takana 20.

Kommentit (1013)

Vierailija
841/1013 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän he ole maksaneet elämässä enemmän kuin mitä nyt saavat 

Ja olet varmaan pienipalkkaisessa työssä?

Just toisinpäin eli ovat maksaneet eläkkeestään 1/5 osan. 

Tuo kerroin 5 koskee vain ennen sotia syntyneitä. Siitä se kerroin laskee niin, että tällä hetkellä eläkkeellä jäävillä se on vähän päälle 2, josta se mahdollisesti laskee 1960-luvun lopulla syntyneille alle kahden ja sille tasolle jää.

Vierailija
842/1013 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten eläkkeiden leikkaaminen  helpottaisi teitä keteellisia??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
843/1013 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen kateus on sitä, että mielellään maksaa satasen siitä, ettei naapuri saa viittäkymppiä. 

Vierailija
844/1013 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typerä kysymys. Monella tapaa. Aloitetaan ilmeisestä tyel-maksun pienenemisellä.

Vierailija
845/1013 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen kateus on sitä, että mielellään maksaa satasen siitä, ettei naapuri saa viittäkymppiä. 

Voi olla , mutta on se myös sitäkin että tietyt ikäluokat saivat jäädä seniorilomailemaan n 58 vuotiaina muiden piikkiin ja sen vuoksi itse pitää olla 70 v työssä ja oikeastikin maksaa tyel-maksuja . 

Vierailija
846/1013 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on parempi sairauseläke kuin sisaruksellani palkka. Hän on tehnyt 25v yhtäjaksoisesti töitä, duunarialalla. Jotenkin hävettää, mutta en tiedä mitä voisin asialle tehdä? Pitäisikö antaa osa eläkkeestä sisarukselleni että olisi reilumpaa?

Vierailija
847/1013 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on parempi sairauseläke kuin sisaruksellani palkka. Hän on tehnyt 25v yhtäjaksoisesti töitä, duunarialalla. Jotenkin hävettää, mutta en tiedä mitä voisin asialle tehdä? Pitäisikö antaa osa eläkkeestä sisarukselleni että olisi reilumpaa?

Eihän eläkettä ole pakko edes hakea.

Ihme trollaaja.

Vierailija
848/1013 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkan vielä. Kannattaisin kyllä eläkkeiden leikkaamista kaikilta joiden eläke yli 2k, eli myös itseltäni, mutta saattaa olla vaikea toteuttaa kun ehjä suurin osa eläkeläisistä vastustaa?

Vierailija
849/1013 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme trollaaja.

Pakko on hakea jos meinaa syödä ja saada katon pään päälle. Katsos kun ei ole työkykyä ja siksi eläkkeellä. En kuitenkaan voi hakea eläkettä vähempää kuin mitä se on. 

Vierailija
850/1013 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla , mutta on se myös sitäkin että tietyt ikäluokat saivat jäädä seniorilomailemaan n 58 vuotiaina muiden piikkiin ja sen vuoksi itse pitää olla 70 v työssä ja oikeastikin maksaa tyel-maksuja . 

Joka ikäluokassa on noita hyväksikäyttäjä, enemmän taitaa olla ei eläkeläisistä.

Ei jakseta, ollaan masentuneita, tehtaillaan lapsia.

Vierailija
851/1013 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mediaanieläke on 1700 euroa kuukaudessa, puolet mediaanipalkasta. 

Huvittavia nämä täysin valheelliset aloitukset. Kertoo paljon tämän palstan toimintatavoista.

Vierailija
852/1013 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme trollaaja.

Pakko on hakea jos meinaa syödä ja saada katon pään päälle. Katsos kun ei ole työkykyä ja siksi eläkkeellä. En kuitenkaan voi hakea eläkettä vähempää kuin mitä se on. 

Miksi sitte valita suuresta eläkkeestäsi.

Vierailija
853/1013 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää töihin!

Vierailija
854/1013 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni on päässyt eläkkeelle jo 63-vuotiaana, työtahti on aikoinaan ollut paljon kevyempi ja enemmän tekijöitä jakamassa työkuormaa. Oikeasti 35-vuotiaana lähinnä itkettää omat edessä olevat työvuodet.

Minulla sama tilanne eli ainakin isälläni isompi eläke kuin minulla palkka. Tämä järjestelmä pitäisi aivan ehdottomasti muuttaa. 

Vierailija
855/1013 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siten että meidän tyel-maksutaakka pienentyisi ja jäisi enemmän käteen omasta työstä.

Vierailija
856/1013 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mediaanieläke on 1700 euroa kuukaudessa, puolet mediaanipalkasta. 

Huvittavia nämä täysin valheelliset aloitukset. Kertoo paljon tämän palstan toimintatavoista.

Älä eläkeläinen valehtele.

Eläkkeensaajien keskimääräinen kokonaiseläke oli 2 100 euroa kuukaudessa vuonna 2024. Naisten keskieläke oli 1 893 euroa ja miesten 2 349 euroa. Mediaanieläke oli 1 848 euroa.

Vierailija
857/1013 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni on päässyt eläkkeelle jo 63-vuotiaana, työtahti on aikoinaan ollut paljon kevyempi ja enemmän tekijöitä jakamassa työkuormaa. Oikeasti 35-vuotiaana lähinnä itkettää omat edessä olevat työvuodet.

Minulla sama tilanne eli ainakin isälläni isompi eläke kuin minulla palkka. Tämä järjestelmä pitäisi aivan ehdottomasti muuttaa. 

Miksi,  miksi luulet ansaitsevasi enemmän palkkaa kuin isäsi eläkettä.

Vierailija
858/1013 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vanhempani saavat eläkettä saman verran kuin itse saan palkkaa. Hyvä heille, mutta onhan tää systeemi täysin kestämätön.

Pienipalkkaisia valtion ja kunnan virkahenkilöitä olivat."

Palkat ovat tosi pieniä jos ovat yhtä pieniä kuin pienimmät eläkkeet. Mutta työssä on se hyvä puoli että voi etsiä paremmin palkattua työtä. Paremman eläkkeen hakeminen ei taida valitettavasti vahemmiltasi onnistua.

Vierailija
859/1013 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, ja mitä ajattelit tehdä sille? Etpä voi mitään.

T. Eläke 2500 €/kk

Vierailija
860/1013 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnittelut sinulle! Toivottavasti pysyt hengissä siihen saakka.