Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa miksi näen toistuvasti tämän unen?

Vierailija
31.05.2023 |

Eli minulla oli pikkutyttönä lemmikkinä 4 kpl hiiriä joita hoidin hyvin kunnes ne kuolivat sitten kasvaimiin luonnollisesti n. 3-4 vuoden iässä. Aikuisiällä olen nähnyt ainakin 20 kertaa unen, jossa nämä hiiret ovat lukittuna pienessä häkissä vaatekomerooni, ne ovat huonosti hoidettu ja kituvat komerossa ilman ruokaa ja hoitoa. Aina kun näen tuon unen, koko päiväni on pilalla ja tuntuu pahalta. Voiko joku kertoa miksi näen tälläistä unta usein, voiko sille olla joku syy? Joku unitulkitsija?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa mielenkiintoinen uni. Sanotaan, että unessa kaikki ovat sinä itse. Tältä pohjalta, jos tuo olisi minun uneni, alkaisin pohtimaan seuraavaa: koenko olevani lukossa ja lukittuna? Eikö tarpeeni täyty? Mikä oli tilanne lapsena? Sainko hoitoa?

T. Unikursseja käynyt.

Vierailija
2/35 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa mielenkiintoinen uni. Sanotaan, että unessa kaikki ovat sinä itse. Tältä pohjalta, jos tuo olisi minun uneni, alkaisin pohtimaan seuraavaa: koenko olevani lukossa ja lukittuna? Eikö tarpeeni täyty? Mikä oli tilanne lapsena? Sainko hoitoa?

T. Unikursseja käynyt.

Onpa mielenkiintoinen vastaus. Kiitos tästä. Voi olla että ehkä tunnen olevani lukossa jotenkin. :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko elämässäsi nyt ahdistava vaihe? Koetko huonoa omaatuntoa jostain tekemästäni tai tekemättä jättämästäsi asiasta?

Vierailija
4/35 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko elämässäsi nyt ahdistava vaihe? Koetko huonoa omaatuntoa jostain tekemästäni tai tekemättä jättämästäsi asiasta?

No oikeastaan sairastan ahdistusta, en tiedä johtuuko sitten syytä. Mutta mietin miksi nuo hiiret just tuli uneen :D

Vierailija
5/35 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitko lapsena syyllisyyttä tai voimattomuutta lemmikkiesi kuolemasta tai onko elämässäsi tällä hetkellä jotakin mikä tunnetasolla on herättänyt samankaltaisia tunteita sinussa?

Vierailija
6/35 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Käsittelemätön asia lapsuudessasi, jota et halua edes ajatella.

tai

2. Jos sinulla on lapsia, koetko jostain syyllisyyttä heidän vanhempanaan?

Vierailija
7/35 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No oikeastaan sairastan ahdistusta, en tiedä johtuuko sitten syytä. Mutta mietin miksi nuo hiiret just tuli uneen :D

Ehkä se on viesti alitajunnaltasi, että juuri tuon ikäisenä kun sinulla oli nuo hiiret tapahtui elämässäsi jotain epämiellyttävää, jota et ole vielä kokonaan käsitellyt.

Vierailija
8/35 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sit ne on vaan yksinkertaisesti unia :D Ei mitään muuta tai alitajuntakakkaa.

Vierailija
9/35 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sit ne on vaan yksinkertaisesti unia :D Ei mitään muuta tai alitajuntakakkaa.

On unia, ja on unia. Yleensä toistuva uni kertoo jotain. Ja merkityksellinen on uni, josta muistaa jokaisen yksityiskohdan.

Vierailija
10/35 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiminlyötkö itseäsi/tarpeitasi?

Vierailija
11/35 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On unia, ja on unia. Yleensä toistuva uni kertoo jotain. Ja merkityksellinen on uni, josta muistaa jokaisen yksityiskohdan.

No perusteleppas sitten se, että miksi painajaisesta yleensä muistaa 100% kaiken mutta niistä ihanista unista ei? Lisäksi sellaisista unista saattaa jäädä rippeitä mieleen mitkä ovat vaikuttaneet tunteisiin (kuten painajaiset).

Yleensä se, että muistatko unesta mitään ylipäätänsä riippuu siitä, että missä vaiheessa satut heräämään tai missä vaiheessa se uni tulee yöstä/nukahtamis vaiheesta. Ihminen joka sanoo, että ei ikinä näe unia niin oikeasti näkee kyllä unia.

Kerran yksi väitti vastaan tästä ja sanoin sille, että ota vihko yöpöydälle ja kirjoita heti jos heräät, että mitä unta olet nähnyt niin yllättäin tämäkin henkilö oli yöllä kirjoittanut siihen vihkoon useita unia per yö mutta ei muistanut niistä enää mitään aamulla tai sitä, että oli kirjoittanut niitä uunia.

Vierailija
12/35 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiirihän on pieni ja toisten armoilla, nälkiintynyt hiiri on laiminlyöty. Suljettu pikku hiiri on satimessa. Eli monet puolesi ja elämänalueet sinulla kokevat avuttomuutta ja tuottavat satimasssa olon tunnetta, jota painat alas päivätajunnassa. Samaistuminen niihin jotka kärsivät on sinussa myös erittäin herkkä puoli ja siksi hiiret kertautuivat tänäänkin vielä mielessäsi. Olet kaunis sielu minusta.:)!

Jos ajattelisi miten uni saisi toisenlaisen sisällön kohta piakkoin olisi oman paikkasi ja tarpeidesi kuunteleminen ja arvostaminen ja ottaminen, topakammin, vaikka se johtaisikin taisteluun. Auta hiirulaiset pois kaapista, Anna hoitoa ja ruokaa ja vapautta itsellesi. Uskalla tulla kaapista. Tuo uni voisi kertoa siitä.

Vierailija
13/35 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se kertoo, kun minä näen joka yö, että vaimo antaa pill** mutta hereillä vaimolta ei heru mitään..

Vierailija
14/35 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiirihän on pieni ja toisten armoilla, nälkiintynyt hiiri on laiminlyöty. Suljettu pikku hiiri on satimessa. Eli monet puolesi ja elämänalueet sinulla kokevat avuttomuutta ja tuottavat satimasssa olon tunnetta, jota painat alas päivätajunnassa. Samaistuminen niihin jotka kärsivät on sinussa myös erittäin herkkä puoli ja siksi hiiret kertautuivat tänäänkin vielä mielessäsi. Olet kaunis sielu minusta.:)!

Jos ajattelisi miten uni saisi toisenlaisen sisällön kohta piakkoin olisi oman paikkasi ja tarpeidesi kuunteleminen ja arvostaminen ja ottaminen, topakammin, vaikka se johtaisikin taisteluun. Auta hiirulaiset pois kaapista, Anna hoitoa ja ruokaa ja vapautta itsellesi. Uskalla tulla kaapista. Tuo uni voisi kertoa siitä.

Eli tekemätöntä tunnetyötä on sinulla ja uni kummittelee siksi. Älä pakene vaan avaa kaappi ja vapauta ne hiiret rohkeammin asioihin päin menemällä. Heti kun sinulla on jo yksikin hiiri käsissä kohti vapautta kasvat! Se on aina pelottavaa, miettii kuinka mun käy. Mutta pelon voittaa vaan tekemällä sitä mikä pelottaa.

Vierailija
15/35 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olin sellaisessa vaikeassa ja kaukaisessa suhteessa jonkun vuoden ajan. 

Sitten jos näin unta tästä henkilöstä niin jostain syystä siinä unessa tätä henkilöä ei koskaan näkynyt.

Eli saatoin odottaa autossa asunnon edessä, kun oltiin olevinaan lähdössä jonnekkin mutta se kumppani ei koskaan saapunut tai näkynyt niissä unissa. Aina oli mikä tilanne tahansa niin näin paikan ja odotin jotain mutta ikinä tää henkilö ei siinä unessa näkynyt ja oli sellai kaukainen/etäinen tunne.

Sellai kaipuu ja odotus mutta mitään ei tapahtunut. Vaikee selittää.

Vierailija
16/35 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuli mieleen, että lapsena koit lemmikkiesi kuolemasta niin suurta surua, että se tulee vieläkin uniin. Olivathan ne sinulle tärkeitä ja hoidit ne hyvin.

Vierailija
17/35 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minäkin usein nähnyt vastaavanlaisia unia kauan sitten edesmenneistä lemmikkieläimistä.

Vierailija
18/35 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut monen ihmisen nähneen unia lemmikkieläinten laiminlyönnistä. Unessa henkilö kauhistuu yhtäkkiä muistaessaan, että minullahan on muuten koira tms., mutta olen unohtanut ruokkia ja hoitaa sitä, ja sitten iskee paniikki, huoli ja syyllisyydentunne.

Vierailija
19/35 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla tuli mieleen, että lapsena koit lemmikkiesi kuolemasta niin suurta surua, että se tulee vieläkin uniin. Olivathan ne sinulle tärkeitä ja hoidit ne hyvin.

Tai sitten koki huonoa omatuntoa niiden kuolemasta alitajuisesti vaikka niiden kuolemalla ei olisi ollut mitään tekemistä ap:n toiminnan kanssa. Lapset tykkää usein kantamaan vastuuta sellaisista asioista mihin heillä ei ole osaa eikä arpaa. Esim vanhempien erosta tai kuolemasta lapsi saattaa syyttää itseään.

Vierailija
20/35 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unesi muistuttaa sinua siitä että olet empaatikko.

Lisäksi olet herkkä.

Koet myös sisäistä epävarmuutta siitä että oletkohan tehnyt kaikkesi.

Todennäköisesti tuo uni johtuu siitä että et voi oikein hyvin, alitajuntasi sitten tarjoilee siihen tuntemukseesi sopivat kuvat.

Unesi saattaa olla painajaismainen ja herättää sinut voimakkuudellaan, siksi tuon unen näkeminen jää niin voimakkaasti mieleesi.

Jos tuo selitys tuntuisi sinusta mahdolliselta niin voisit pohtia unen asemasta ajankohtaista tilannettasi.

Onko sinulla mahdollisesti univelkaa, joka aiheuttaisi liian intensiivistä unta?

Onko jotain muuta ahdistavaa ajatuksissasi? TV-uutisten seuraaminenkin voi herättää ahdistuksen tunteen.

Onhan sinulla jotain jota hoidat ja rakastat, jollet saa hoitoviettiäsi purettua niin sekin voi herättää tuollaisia tuntemuksia.

Lemmikin pitämiseen liittyy hyvinkin voimakkaita surun tunteita kun heistä aika jättää. Niiden tunteiden tunteminen on kumminkin hyödyllistä, vaikka siitä joskus tuleekin hankalampia tunteita.

Voi hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi