Vanhempani saavat eläkettä saman verran kuin itse saan palkkaa. Hyvä heille, mutta onhan tää systeemi täysin kestämätön.
Pienipalkkaisia valtion ja kunnan virkahenkilöitä olivat.
Itsellä ylempi korkeakoulututkinto, asiantuntijatyö yksityisellä sektorilla ja työvuosia takana 20.
Kommentit (1013)
1000 netto eläkettä saava mummo pääsee kohta maksamaan naapuriensa yhtiölainoja.
Koska hallitus tekee potkulain ja leikkasi ansiosidonnaisen.
Valitettavasti kerrostalossa ja rivitalossa olet vastuussa naapureiden yhtiölainoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvat vanhemmat ovat olleet huippuviroissa kuten ap:n. Kun itse olin valtiolla sain 6000mk brutto v 94
Itse saan eläkettä hyvinpalkatun 40 työvuoden ja 2 tk-eläkevuoden jälkeen bruttona 2250e/kk.
Mun lapset saavat palkkaa tuplasti tuon verran.
Hemmetti et on kakaroilla isot palkat! itse en ole saanut palkkaa vielä kertaakaan 2000 euron per kk. ikää 58v. Töitä on nakerrettu ja pettuleipää syöty koko tähän astisessa maallisessa vaelluksessa siitä kun 18v. Sain ajokortin. eläkekertymääni en tiedä mutta noista palkoista päätellen tulee olemaan aivan paska? tuossapa varmaan tämän ankean ajan syy. maksetaan liikaa. tuollakin rahalla voitaisiin palkata 2 jopa kolmekin henkilöä töihin. Näin ei tarttis sitä yhtä töillä tappaa kuten on valitettu.
Sinun huono palkka on sinun omien vslintojen seurausta.
.
Eläkeläiset ovat iloisia, kun ansiosidonnaista leikattiin ja vietiin asumistuki työikäisiltä.
Ja kohta eläkeläiset ovat vielä iloisempia, kun pääsevät maksamaan naapuriensa yhtiölainoja.
Vierailija kirjoitti:
1000 netto eläkettä saava mummo pääsee kohta maksamaan naapuriensa yhtiölainoja.
Koska hallitus tekee potkulain ja leikkasi ansiosidonnaisen.
Valitettavasti kerrostalossa ja rivitalossa olet vastuussa naapureiden yhtiölainoista.
Miksi mummo ei ostanut omakotitaloa, eli oma vika, jos joutuu naapureiden yhtiölainoja maksamaan.
Saan eläkettä 30 työvuoden jälkeen vajaa 1200 €. Sairastuin ja siksi työura jäi lyhyeksi. Kaksi vanhinta lastamme, 3-kymppisiä korkeakoulutettuja molemmat, tienaavat bruttona n. 4500 €. Emme kadehdi toisiamme.
Sehän riippuu aina siitä miten paljon on maksanut eläke vakuutus maksuja. Monet on nostanut elökettään maksamalla normin lisäksi vielä ylimääräistä vakuutusmaksuja toiseen yhtiöön. Ja moni on tehnyt kahta työtä nuorempana ensin se päätyö sitten lisätyö kuin kakkosammatti. On pidetty sen päälle vielä kioskia ja vuokrattu mökkiä. Et voi ajatella että yhdestä ammatista pelkästään saa elatuksen ja eläkkeen. On tehtävä lisättyötä. Ja aloittajan vanhemmat on saanut parempaa palkkaa sekä maksaneet enemmän eläkemaksuja. Ahkeruus palkitaan. Vanhempasi ovat myös saaneet sinusta lapsilisät kuin olet saanut ilmaisen koulun. Ole kiitollinen jokapäiväisestä leivästä mitä olet saanut heidänkin rahoilla. Ovat ostaneet sinulle vaatteetkin kun asuit kotona. Mikä siinä on kestämätöntä , sekä että he saavat takaisin sitä maksamassa eläkevakuutus maksua ??? Tee parannus ja osta heille ruokaa kuin auta heitä hekin ovat sinua syöttäneet.
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläiset ovat iloisia, kun ansiosidonnaista leikattiin ja vietiin asumistuki työikäisiltä.
Ja kohta eläkeläiset ovat vielä iloisempia, kun pääsevät maksamaan naapuriensa yhtiölainoja.
No, tuo koskee pahimmin sellaisia yhtiöitä, jotka sijaitsevat jossain muuttotappiokunnassa, jossa taloyhtiö ei saa vuokralaisia siihen haltuunotettuun asuntoon.
Sinäkin kun tulet vanhaksi jäät työpaikalla jalkoihin ja olet onnellinen kun saat ne itse maksamasi vakuutusrahat takaisin sitten.
Pienipalkkaiset viranhaltijat saavat palkkaansa pienempää eläkettä. Eri asia on, jos he ovat lisäksi säästäneet esim. jotain yksityisiä eläkevakuutuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvat vanhemmat ovat olleet huippuviroissa kuten ap:n. Kun itse olin valtiolla sain 6000mk brutto v 94
Itse saan eläkettä hyvinpalkatun 40 työvuoden ja 2 tk-eläkevuoden jälkeen bruttona 2250e/kk.
Mun lapset saavat palkkaa tuplasti tuon verran.
Hemmetti et on kakaroilla isot palkat! itse en ole saanut palkkaa vielä kertaakaan 2000 euron per kk. ikää 58v. Töitä on nakerrettu ja pettuleipää syöty koko tähän astisessa maallisessa vaelluksessa siitä kun 18v. Sain ajokortin. eläkekertymääni en tiedä mutta noista palkoista päätellen tulee olemaan aivan paska? tuossapa varmaan tämän ankean ajan syy. maksetaan liikaa. tuollakin rahalla voitaisiin palkata 2 jopa kolmekin henkilöä töihin. Näin ei tarttis sitä yhtä töillä tappaa kuten on valitettu.
Ovat kouluttautuneet ja aloittaneet työuransa 15v:nä. Tehneet töitä koko lukio- ja opiskeluajan ja edenneet manageritasolle n 30v:nä.
Ei ne positiot ole lahjana saatuja vaan töitä on tehty niska limassa. Yksi lapsista on poissa perheensä luota 2vkoa-2kk kun komennus vie maailman toiselle laidalle. No, saa siitä toki rahallisen korvauksen mutta menettää aikaa perheen luona.
Opiskelijakuopus saa nyt ihan palvelualalla kesätöissä saman verran kuin minä eläkettä.
Todella outoa sinun puhua tuon toisen äidin "huippuvirasta" melkein torumistyyliin, että harva sellaisiin pääsee. Annat ymmärtää, ettei tuollaisia esimerkkejä kannattaisi edes kertoa, koska monella muulla ei ole ollut mahdollisuutta samaan. Heti perään selität kuinka omilla lapsillasi on jo nuorina kovat palkat. Etkö tosiaan huomaa oman puheesi ristiriitaa? Kai me muutkin sitten saadaan tulla huomauttamaan, että harvoilla nuorilla on huippuvirat.
(Eri)
Vierailija kirjoitti:
Et voi ajatella että yhdestä ammatista pelkästään saa elatuksen ja eläkkeen. On tehtävä lisättyötä.
Moni yrittää saada edes sen yhden työn. Ei puhettakaan siitä, että löytyisi lisätyötä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä iloitsisin noista leikkauksista? Lapseni ovat juuri työelämässä aloittaneita, onneksi kaikilla on nyt työpaikka, mutta en todellakaan toivo, että heidän mahdollisesti joutuessaan työttömäksi, he eivät saisi tukia. En myöskään halua tehtävän muita lapsiperheiden asemaan huonontavia muutoksia.
Sen sijaan olen kyllä huomannut monien tukien saajien vaativan eläkkeiden leikkauksia tai lapsilisien poistamista parempituloisilta. Ikäänkuin muiden köyhdyttäminen parantaisi heidän asemaansa
Moni eläkeläinen joutuu kohta maksamaan naapuriensa yhtiölainoja.