Mitä pahaa siinä on, jos tyytyy "ihan hyvään suhteeseen" ettei tarvitse olla yksin?
Siis jos ja kun pitkä suhde on ihan hyvä, pääasiassa yhdessä on mukavaa ja lomia tykätään viettää yhdessä, mutta osin suhde on hiipunut aiemmista ongelmista johtuen. Eikä varmaan palaudukaan enää. Jos vaikka ihastuisin toiseen niin ei minulla olisi vaikeuksia nykyistä suhdetta päättää, mutta en halua rakastua toiseen. En halua mitään uutta suhdetta, evvk, vaan jos mies jättäisikin niin eläisin sitten yksin ja olisin siihen oikein tyytyväinen. Usein vain toitotetaan että ei saa tyytyä "ihan hyvään". Miksei saa jos se tuntuu kuitenkin paremmalta kuin ero, tässä elämänvaiheessa?
Kommentit (165)
Suuri osa elää ihan tavallisessa suhteessa ilman mitään roihua.
Kuulostaa hyvältä sun kannalta. Mutta entäs sun kumppani? Jos hän oikeasti rakastaa sua, tuo on hyvin epäreilua häntä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni ap:lla on hyvä suhde sen perusteella mitä hän kertoi.
Mustakin. Ei hyvän suhteen tarvi olla koko ajan pelkkää juhlaa ja onnenkiljaisuja. Hyvässä suhteessa on alamäkiä, ongelmia ja riitojakin, ja ne käsitellään.
Vierailija kirjoitti:
Ilman rakkautta?
90 prosenttia suhteista on juuri tuollaisia.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä nämä tyytymistä pohtivat ovat aivan tavallisia naisia. Ovatko he sitten itse jotain superihmisiä? Eivät ole. Mies tyytyy heihin, koska tuskin ovat unelmien supermalleja, jotka hemmottelevat miestään. Ennemminkin tatuoituja vähän tai paljon pulskia perustyöntekijöitä, jotka miettivät täällä kannattaako heidän tyytyä tavalliseen mieheen, kun feminismi sanoo että he voivat saada kaiken ja ovat girlbosseja.
Oot aika pinnallinen, jos tyytymisessä on sun mielestä kyse siitä, että on olemassa vaimoa kauniimpia naisia. Ihan tiedoksesi, että niitä on aina.
Musta tyytyminen on ennemminkin sitä, ettei ole rakastunut toiseen yhtään tai täysillä. Ja se taas ei katso toisen ulkonäköä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa ketjussa taitaa puhua nyt eri asioista.
Kun joku tarkoittaa ihan ok -suhteella sitä, että alkuhuumat on jo laskeneet, eikä kaikki ole yhtä jännää kuin alussa. Mutta tilalle tullut syvä kumppanuus ja henkinen yhteys.
Ja osalle tuo ihan ok-suhde tarkoittaa sitten tilannetta, jossa toinen lähtenyt suhteeseen vain koska parempaakaan ei ollut saatavilla ja yksin on tylsää. Yhteistä kumppanuutta ja yhteyttä ei ole, vaan toinen on jatkuvasti toinen jalka ovenvälissä, koska se elämän aito rakkaus saattaakin joku päivä tulla vastaan.
Hmm, minusta nuo on pitkälti sama asia. En toisaalta ole koskaan kokenut alkuhuumaa koska ihastumisen syvenemiseen menee mulla vuosia. Enemmän mulla menee miehestä pasmat sekaisin nykyään kuin alkuaikoina.
Onko sulla sitten pitkästä suhteesta kokemusta?
Koska se minkä saat itse on toiselta pois. Toinen nainen löytäisi miehestäsi elämänsä rakkauden. Toinen mies sinusta elämänsä rakkauden. Tuolla tavoin 4 ihmistä jää ilman suurta rakkauttaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman rakkautta?
Missä sanotaan ettei olisi rakkautta?
Vierailija kirjoitti:
Koska se minkä saat itse on toiselta pois. Toinen nainen löytäisi miehestäsi elämänsä rakkauden. Toinen mies sinusta elämänsä rakkauden. Tuolla tavoin 4 ihmistä jää ilman suurta rakkauttaan.
Tai ap ei halua enää ketään, mies ei ota enää ketään ja kaikki jää edelleen ilman rakkautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai ap ei halua enää ketään, mies ei ota enää ketään ja kaikki jää edelleen ilman rakkautta.
Tämä on se suurin Suomalainen rakkaustarina.
Vierailija kirjoitti:
Onpa tässä ihanat vaaleanpunaiset lasit silmillä 😅
No, aika säälittävältähän se kuulostaa.
Mitä kamalaa siinä yksin olemisessa on? Itse olen mieluummin itsekseni, kuin jossain ihmeellisessä läheisriippuvaisen "pakko olla vaan joku" suhteessa.
Ehkä sun olisi hyvä käsitellä tuota läheisriippuvuutta vaikka terapiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman rakkautta?
Ei sitä välttämättä ole kun vaan tyytyy puolisoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman rakkautta?
Rakkaus muuttuu, kun on toisen ihmisen kanssa 30 vuotta. Alkuhuuma on ihana muisto, mutta jokainen täysjärkinen ymmärtää, ettei se voi kestää kolmeakymmentä vuotta. Kypsä rakkaus on eri juttu kuin Hollywoodin romanttinen rakkaus. Sen tietää ne, jotka on olleet pitkään yhdessä.
Neuvo siitä, että ei kannata tyytyä vain ihan hyvään, koskee nuoria, joilla on mahdollisuus tavata uusia ihmisiä, muuttaa uuden työn perässä ja kaikin puolin tehdä elämästään sellaista kuin itse haluaa. Sitten, kun ikää on enemmän, on tehtävä kompromisseja, jos haluaa saada lapsia ja perheen. Ja sen jälkeen, kun lapset on tehty, ihan hyvä on jopa enemmän kuin ihan hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman rakkautta?
Rakkaus muuttuu, kun on toisen ihmisen kanssa 30 vuotta. Alkuhuuma on ihana muisto, mutta jokainen täysjärkinen ymmärtää, ettei se voi kestää kolmeakymmentä vuotta. Kypsä rakkaus on eri juttu kuin Hollywoodin romanttinen rakkaus. Sen tietää ne, jotka on olleet pitkään yhdessä.
Mä erosin aikoinaan kun en voinut vain tyytyä parisuhteeseen. Nyt on hyvä parisuhde ja ei tarvitse tyytyä.
Kyllähän minä tuota miestä rakastan. Eletty sentään yli puolet elämästä yhdessä. Juuri suunnittelimme seuraavaa lomaa ja tulee olemaan varmasti ihanaa.
Mielenkiintoinen ketju. Ja tämän myötä voi todeta että kyllä tämä sitten on vain sitä normaalia eloa pitkässä suhteessa. Ei räiskettä mutta ihan hyvää. Hyvä näin ja tällä jatketaan. Aloittaja
Minä sanoin miehelleni, että seksielämä meidän välillä on nyt loppu ja jatkossa voi hakea sitä jostain muualta.
Mies luuli tietenkin, että minulla on mielessä juosta ympäri kyliä.
Jos tulisi nyt ero, en etsisi uutta suhdetta. En kaipaa sellaista yhtään. Vuosien pakkopullaseksiin suostuminen aiheutti sen, että en ole pian kahteen vuoteen kaivannut kosketusta.
Meillä menee kotona ihan hyvin, mutta jos edes käy mielessä seksi, niin minulle tulee fyysisesti huono olo ja sen lisäksi halveksun miestä. Pitäis varmaan mennä terapiaan, varmaan menekin kunhan voimat palautuu.
(Lapsia pidän lähellä, se on tietysti eri asia)